Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 12:35
Turbosprężarka do Corsy B
Autor Wiadomość
 marces
[Usunięty]

Informacje
  Wysłany: 28 Luty 2009, 19:05   Turbosprężarka do Corsy B

Witam , mam pytanie (jeżeli gdzieś taki wątek lub temat był już poruszony i odpowiada na moje pytanie usuńcie ten) turbosprężarka do corsy b najlepiej 1.2 - da się to zrobić i skąd sprężarkę wytrzasnąć i co zmienić Może od diesla ? np. 1.3 td ale do bezdyny ?!
Ostatnio zmieniony przez lukbud 28 Luty 2009, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Luty 2009, 19:36   

gdzieś na corsa-a forum był poruszany temat home-made-turbo-kit, ale do silnika c16se...

ztcw silnika 1,2 w corsach jeszcze nikt nie uturbiał, jeździła uturbiona CB ale c14nz z turbiną z jakiegoś citroen'owskiego diesla - szczegółów nie znam.

po krótce potrzebujesz:
-turbo
-kolektor + flansza
-orurowanie
-ic
-układ smarowania turbiny
-świnke by wszystko zestroić, chociaż można spróbować bez.


Koszt części bez świnki - bezpiecznie 1500 zł, bowiem wartałoby zrobić lekko głowicę. Ze świnką + 1000 zł

Oczywiście ceny podałem przy założeniu że wszystko, zupełnie wszystko zrobisz sam.

Koszt uturbienia w jakiejś firmie to od 4-5 tys w górę (o ile będzie chciało im się "paprać" w 1,2...)
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 11:13   

cwirus88 napisał/a:
jeździła uturbiona CB ale c14nz z turbiną z jakiegoś citroen'owskiego diesla - szczegółów nie znam.


Turbina z jakiegoś Citroena, intercooler z BMW. Tyle o tym wiem. Jeździ to tej pory ;)

Generalnie pomysł jest bardzo ciekawy, kilka osób na tym forum wie, że sam mam pomysł na uturbienie swojego c14nz w Corsie A ... ale ...

... no właśnie - pojawia się tutaj kilka problemów - bo jeśli chcesz uzyskać zastrzyk mocy, to niestety, ale przez samo uturbienie nie zyskasz jej zbyt wiele. Jednak bardziej opłacalny jest w takim momencie SWAP na coś większego. Jednak jeśli chcesz (tak jak np ja, czy ćwiruś) po prostu bawić się, uczyć się czegoś modząc w takim silniku - droga wolna.
Generalnie musisz pamiętać, że jeśli nie chcesz bardzo dłubać silnika, to dmuchnięcie jakie możesz dać to max 0,4 - 0,5 bar ... przy większych po prostu silnik tego nie wytrzyma ... jeśli chcesz dać większe doładowanie nie obędzie się bez kucia ... no ale cóż ... taki urok grzebania ;D
No i pamiętaj też, że uturbianie nie polega na po prostu podłączeniu turbiny i heyah ... to naprawdę wbrew pozorom dość potężna przebudowa silnika ...
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 16:50   

no właśnie 1,2 to lipna baza na takie przeróbki może uda mi się w wakacje albo po wakacjach zrobić swap-a na chociaż 1,4 wtedy to już lepiej turbina by pasowała.

A co do przeróbek wiadome że to naprawde duże mody silnika , no ale bardzo dzieki za info - uturbie go napewno ale najpierw 1 cel to wiekszy silnik.

I odrazu nasuwa się takie pytanie ?? czy wsadzając np. 1.4 to musze wzmacniać konstrukcję samochodu ??
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 16:53   

nie musisz, wszystko pasuje seryjnie.
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 16:55   

no tak tylko chodzi o to czy mi się samochód nie zacznie sypać przy wiekszej mocy silnika ;p
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 18:17   

marces napisał/a:
no tak tylko chodzi o to czy mi się samochód nie zacznie sypać przy wiekszej mocy silnika ;p


Mocy jakoś znacznie nie zmienisz ... ale jeśli już robisz swapa - może włożyć od razu coś większego ?? Jeśli nie 2.0 to może chociaż 1.6 ?? a jak 1.4 - to może 1.4 na wielopunktowym wtrysku ??
 
     
 domel
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 18:21   

mam do sprzednia kompletny silnik 1.4v16 v z skrzynia i elektryka 97 koni
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 19:04   

wiesz narazie niemam kasy dlatego napisałem że w wakacjie ... dorwe jakąś dobrą robote i wtedy moge zastanawiać się nad swapem.

No właśnie niewiem jak to wygląda po tych swapach - ale skoro mam 46km teraz w 1.2 i zmienił bym na ten silnik 1.4v16 który ma 97km no to już jest jak dla mnie duża różnica :) z tym że wszystko kręci się w okół trurbospreżarki :)

Czy w 1.4 turbina się sprawdzi , o turbinie w 1.6 słyszałem więc trzeba się zastanowić



A co do tego 1.4v16 elektryka i skrzynia , a sam blok i niezbędne rzeczy niemożna tylko przełożyć musi być cały komplet czy części od 1.2 by pasiły|?
 
     
 domel
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 19:09   

moze by ci skrzynia spasowala, ale cala wiazke elektryczna wraz z komputerem musisz zmienic,
 
     
 marces
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 1 Marzec 2009, 19:44   

yhym , no ale i tak dopiero w połowie albo pod koniec wakacji zobacze jak będzie szło z kasa ;p

oferta fajna ;)

[ Dodano: 4 Marzec 2009, 18:19 ]
A jeszcze co do turbiny , to czy np. z 1.3 td będzie pasować do silnika 1.4 i przyniesie rezultaty ??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » Turbosprężarka do Corsy B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Metabloizm - https://www.vistus.pl - Metabloizm
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.