Check Engine Problem z zapłonem/nierówna praca
Autor Wiadomość
 woda87


Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Imię: Piotr
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd: Piotr
Wysłany: 22 Wrzesień 2016, 16:55   Check Engine Problem z zapłonem/nierówna praca
   Moje auto: 1.2 twinport


Witam!
Jestem posiadaczem Corsy 1.2 twinport z 2004 roku (ben/gaz), od 3 tygodni powoli pojawiał się problem z odpaleniem autka. Pierwsze objawy były niewielkie odpalał na "tyk" po czym na chwilkę delikatnie tak jakby "skakał" silnik (falowanie obrotów) i przeszło po 30 sekundach, po czym jechał w miarę normalnie, załączył się gaz i wszystko ok.
Kolejne objawy były coraz to dłuższe falowanie obrotów, po tygodniu (jeszcze było ciepło) to czekałem 3-4 minuty nie jadąc aż sam dostanie temperatury i wejdzie na gaz, bo na gazie nie ma do tej pory żadnego problemu. Aktualnie po nocy, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem parę razy to zagada i np. zgaśnie, albo obroty są na 500 i wariuje, ale gdy tylko dojdzie do temperatury (już się zimniej zrobiło, więc dłużej to schodzi) i włączy się ten gaz to problemu nie ma.
Ostatnio nawet pokazał mi się Check:
1. OPCOM: P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
(0A) - Sporadyczny
2. P0170 Czujnik O2 (Bank 1)- usterka dostrajania paliwa
Czytałem go opcom-em oraz kolega ma jeszcze jakiś tam program więc inaczej go opisało.
Teraz tak... wymieniłem świece, filtry, olej, wyczyściłem przepustnice (środkiem do nich), wyczyściłem przepływomierz (środkiem do niego), posprawdzałem wszelkie węże powietrza, gumowe wszystkie również i stoję w miejscu... porobiłem pomiary z opcoma i nie wiem za co się dalej zabrać. Gdy wciskam gaz do spodu słyszę tak jakby powietrze gdzieś przy rurze takie "pyk", dzieje się tak tylko przy szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu pedała gazu, a i jeszcze przy tym rannym kręceniu to czuć benzynę..
Nie wiem czy wszystko dokładnie opisałem (albo jak ktoś mnie zrozumnie :P ) podam jeszcze dane z tych bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,9.6 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.61 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.43 V
Obliczona pozycja przepustnicy,1 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,742 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.35 V
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,0.92 V
Temperatura cieczy chłodzącej,93 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.84 V
Temperatura powietrza wlotowego,36 °C
Sensor zbiornika paliwa,2.39 V
Sensor zbiornika paliwa,22 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.98 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),745 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),13 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Nie zaprogr.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Prędkość silnika,742 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,730 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,1.6 ms
Czas wtrysku,3.3 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,10 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.00 mV
Wzgledne obciazenie silnika,5 %
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay


Czytałem troszkę na forach na ten temat, ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania tego problemu.
Proszę o pomoc...

[ Dodano: 22 Wrzesień 2016, 17:06 ]
zapomiałem jeszcze dopisać, że mechanik mi też powiedział tak:
"przyczyna może być przepływomierz, bo dość często pada w tych modelach"
a gaziarz powiedział tak:
"do wymiany listwa wtryskowa gazu" .... ja mu na to że na gazie przecież chodzi ok, a on "od czegoś trzeba zacząć"
dość mam już łażenia po magikach w mojej okolicy... :)
 
     
 Dumle


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Dumle
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2 Październik 2016, 13:51   
   Moje auto: Corsa C 1.0 58KM Z10XE


Nie było nic o pompce paliwa, lub ja nie wyczytałem. Ale ja miałem w citroenie taki przypadek że samochód strasznie ciężko palił przez słabą pompkę paliwa która pompowała tylko 2 bary. Po odpaleniu odziwo pompka na tyle dobrze pompowałą chociaż dalej 2 bary, że nie było większych róznic w pracy silnika.
Więc ja bym miernikiem sprawdził ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Ciśnienie powinno wynosić 3.5 bara w benzyniaku przewaznie. A na mniejszym będzie ciękzo odpalić ale po odpaleniu bedzie juz grało. I jak postoi chwilkę to tez odpali, ale po nocy znowu będzie problem. I komputer w citroenie tego słabego ciśnienia nie wykrywał :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ elektryczny, zapłon » Check Engine Problem z zapłonem/nierówna praca
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.