Wysłany: 5 Styczeń 2016, 21:01 problem z odpaleniem corsa d Moje auto: corsa
wiatam wszystkich nie znam sie za bardzo na mechanice wiec prosze o zrozumienie mam problem z corsa 1.3 cdti problem zaistnial przy pierwszych mrozach auto po odpaleniu pracuje kilka sekund i gasnie po czym nie moge jej odpalicratuje sie w tedy podgrzaniem filtra paliwa nagrzewnica i po 20 minutach odpala po rozgrzaniu silnika odpala normalnie jak by nic sie nie dzialo.nie wiem gdzie mam szukac przyczyny w ukladzie paliwowym czy gdzies gkebiej nie chce wudawac kasy na bezsesowne naprawy.z gury dziekuje za rady
LPG: Nie
Imię: Jarek Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Koszalin
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 10:32
Moje auto: Corsa D Z13DTJ
W filtrze paliwa mogła się zebrać woda, która zamarza. W szczególności jeżeli wyświetla Ci się INSP4. Na górze filtra jest dodatkowy krócieć, którym można upuścić zebraną wodę - trzeba podłączyć wężyk, odkręcić lekko śrubę krućca i przekręcić kluczyk na zapłon na 20 sekund. Czynność kilka razy powtórzyć. Najlepiej robić to w cieple, żeby cała ta woda w filtrze rozmarzła.
Dodatkowo możesz spróbować zatankować dobrą "zimową" ropę, ewentualnie zastosować jakiś dodatek do paliwa. Jeżeli dużo nie jeździsz, to możesz mieć jeszcze "letnie" paliwo w baku.
LPG: Nie
Imię: Jarek Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Koszalin
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 14:26
Moje auto: Corsa D Z13DTJ
Przy zapowietrzonym układzie problem z odpalaniem byłby niezależnie od temperatury otoczenia.
Jeżeli lekko poci się pompa, to aż tak bym się nie przejmował, to częsta przypadłość tego silnika. Mocniejsze wycieki z pompy, lub jakiekolwiek wycieki przewodów paliwowych należałoby jednak naprawić.
BTW: wstępne odpowietrzanie układu robi się dokładnie tak samo jak usuwanie wody z filtra paliwa. Dalej układ odpowietrzyć się powinien sam po odpaleniu silnika i utrzymaniu przez jakiś czas obrotów okolo 2,5-3k.
LPG: Nie
Imię: Karol
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 24 Skąd: Bolszewo
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 14:33
Moje auto: CORSA D 1.2
abcprzemix najpierw wymień filtr paliwa nie są to duże pieniądze a będziesz miał pewność że to nie to. Potem ewentualnie można dalej szukać problemu. Zatankuj go do pełna na normalnej stacji i problem trefnego paliwa też będziesz mógł wykluczyć. Na twoim miejscu nie lał bym żadnych dodatków do paliwa, dobre paliwo już ma te dodatki. Szkoda na to kasy i tylko syf sobie w silniku zostawisz.
LPG: Nie
Imię: Jacek
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 1 Skąd: Zdw
Wysłany: 7 Luty 2016, 20:19
Moje auto: Corsa D 1.2
Witam
Również mam problem z odpaleniem wiec podepne sie do tematu. Nie moge odpalic Corsy mojego taty (1.2 2009r) Zaczeło sie to od tego, że stałem na myjni w kolejce dłuzszy czas i nagle auto po prostu zgasło, pomyślałem ze może powinno tak byc bo nie miałem zapietych pasów a auto było odpalone na postojuz dłuzszy czas. Odpaliłem bez problemu i pojechałem po myjni do garażu, zgasiłem auto na ok 2-3 min i auta nie dało sie juz ponownie uruchomic, krecił ale nie odpalil. Wepchnałem auto do garażu a po paru minutach odpalił z tym, że według mnie troszke dłuzej krecil (błedu nie było) tego dnia juz odpalał z tym, że chyba tak jak wcześniej pisałem troszke dłuzej krecił i za którymś razem wywalił błąd, próbowałem odczytac za pomocą migania kontrolki ale sam nie wiem co to dokładnie wychodzi. Nastepnego dnia auto odpalło tak samo czyli dłuzsze minimalnie krecenie i chceck ale jeździło normalnie, po przejechaniu ok 5 km wstawiłem do garażu i niestety już dziś całą niedziele nie ma szans go odpalic. Może ktoś by powiedział coś po spojrzeniu na to jak zachowuje sie check? A może jest tu ktoś z łódzkiego z interfejsem? Z góry wielkie dzieki za kazde info
Link do filmików z checkiem
Udało Mi się wrzucić prawy górny róg "skip this ad"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum