Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 10:36
dziwne zachowanie silnika 1,5d
Autor Wiadomość
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Październik 2010, 22:29   dziwne zachowanie silnika 1,5d

Witam wszystkich.
Jako, że jestem tutaj nowym
użytkownikiem to bardzo przepraszam za jakiekolwiek błędy.

Mam pytanko. Otóż mam do kupienia corsę w dizelku 1.5 bez turbo
.
Stan blacharki, zawieszenia i wnętrza jest ok natomiast silnik spędza mi sen z powiek...
Gdy silnik
jest ciepły to odpala bez najmniejszego problemu, chodzi równo, nie dymi ale...
Przy próbie odpalenia go z samego rana to trzeba go trzymać z 20- 30 sekund z trochę wciśniętym gazem bo bez niego to zatrzęsie się i zgaśnie.
To jest jakiś poważny problem, czy może jakaś pier.dołka??
 
 
     
 PiotrK65
i Beatka na zawsze



Informacje
pomorskie

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Październik 2010, 22:33   

Jak dla mnie wygląda to na problem z silnikiem krokowym, ale mogę się mylić... poczekaj na opinię innych fachowców. Istnieje możliwość wyczyszczenia silniczka (jest gdzieś o tym na forum), ale osobiście tego jeszcze nie robiłem.
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Październik 2010, 12:49   

Może się mylę ale chyba w dizelku nie ma silnika krokowego...
 
 
     
 krisu87


Informacje
malopolskie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 33
Skąd: gorlice
Wysłany: 31 Październik 2010, 18:12   

kolego świece żarowe do wymiany. polecam beru
 
 
     
 SlaVo


Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 31 Październik 2010, 19:03   

świece i kabelki i sprawa załatwiona :) i tak musisz odczekać aż Świeca się nagrzeje i odpalasz filtry wymień
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Październik 2010, 19:18   

SlaVo napisał/a:
świece i kabelki i sprawa załatwiona :) i tak musisz odczekać aż Świeca się nagrzeje i odpalasz filtry wymień


Jakie kabelki?? to jest silnik diesla a nie benzynka ...

Zauważyłem, że do pompy paliwowej dochodzą dwa węże z cieczą, które są równolegle do nagrzewnicy. Może się mylę, Ale z moich oględzin wnioskuję, że tam jest coś w rodzaju termostatu(czujnika temperatury cieczy) i on jest połączony z "ramieniem" do regulacji wolnych obrotów.
A może się mylę???
Mam nadzieję, że jasno to coś opisałem.
 
 
     
 SlaVo


Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 31 Październik 2010, 19:34   

sory mój błąd <luzik> myślałem ze benzyniak
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Październik 2010, 22:35   

znalazłem fotkę pompy wtryskowej...
Chodzi mi o ten element wskazany strzałką.
wie ktoś co to jest, jak się nazywa i do czego służy ???

http://img835.imageshack..../pompacorsa.jpg
 
 
     
 krisu87


Informacje
malopolskie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 33
Skąd: gorlice
Wysłany: 1 Listopad 2010, 15:20   

to jest mechanizm zwiększania obrotów biegu jałowego gdy silnik jest zimny.
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Listopad 2010, 17:10   

Czyli to paskudztwo może być w tym autku zepsute...
A jak to się fachowo nazywa ???
 
 
     
 krisu87


Informacje
malopolskie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 33
Skąd: gorlice
Wysłany: 1 Listopad 2010, 19:42   

inaczej tego się nie da nazwać.Nie musi być to wcale zepsute.ja obstawiam świece żarowe gdyż przy tym silniku grzeją do osiągnięcia temp ok 60 stopni. jak któraś niedomaga to właśnie są takie objawy silnik gaśnie,nierówno pracuje.
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Listopad 2010, 21:15   

Świece żarowe sprawdziłem-wszystkie grzeją ale dla świętego spokoju wymieniłem na nowe. Wyłączają się dopiero jak silnik ma około 40-50 stopni czyli jest ok. nie działa mi podgrzewacz w filtrze paliwa ale w sumie to nie mam pojęcia w jakich temp powinien zacząć grzać paliwko. Autko nadal tak samo dziwnie odpala.
Zauważyłem jeszcze taką rzecz, że jak nie dodam choć troszkę gazu przy odpalaniu (gdy silnik jest zimny) to można kręcić do usr... śmierci.
 
 
     
 krisu87


Informacje
malopolskie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 33
Skąd: gorlice
Wysłany: 5 Listopad 2010, 11:31   

a filtr paliwa w jakim masz stanie?trzeba by było jeszcze zaglądnąc pod pokrywe zaworów czy czasem nie są podparte.
 
 
     
 glista14


Informacje
lubuskie

Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 78
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Listopad 2010, 14:09   

Skoro świece wymienione to zostaje sprawdzić zawór zwrotny paliwa (czy się nie cofa ropa). Poza tym zawory. te silniki są bardzo czułe na niedomagania z zaworami. wymienić grzałkę w filtrze paliwa i powinno chodzić jak w bajce. Oczywiście wymiana filtrów to podstawa. jesli to wszystko nie pomoże to albo wtryski, albo pompa...
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Listopad 2010, 18:50   

Auto odpala po jednym obróceniu rozrusznikiem wiec z paliwem to raczej nie będzie problemu.
Problem tkwi w tym, że po odpaleniu muszę przez około 20 sekund trzymać lekko gaz bo inaczej to auto zgaśnie.
Gdy silnik jest już ciepły to jest wszystko ok.
Filtry oleju, paliwa, powietrza i olej były wymienione około miesiąc temu.
 
 
     
 krisu87


Informacje
malopolskie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 33
Skąd: gorlice
Wysłany: 5 Listopad 2010, 23:06   

to zostało tylko sprawdzic luzy na zaworach.
 
 
     
 grunz


Informacje
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Listopad 2010, 20:52   

Problem rozwiązany.
To coś, co zaznaczyłem na obrazku to przyspieszacz/regulator obrotów na biegu jałowym.
W zależności od temp. cieczy zwiększają lub zmniejszają się obroty.
Wystarczyło pokręcić i autko śmiga jak nówka.
Pozdrawiam Wszystkich
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.