Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 11:27
Uszczelka pod głowicą opel Corsa D
Autor Wiadomość
 dedoxhalfway


Informacje
lodzkie

Imię: Paweł
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 08:24   Uszczelka pod głowicą opel Corsa D
   Moje auto: Opel Corsa D


Witam Posiadam opla Corsę D 2008r. Silnik Z12XEP. Wczoraj Uszkodziła mi się uszczelka pod głowicą najprawdopodobniej bo jeszcze nie rozbierałem wezmę się za to po świętach. W najgorszym scenariuszu głowica..... bo takie przypadki też się zdarzały.
Poszedł płyn w olej. Objawiało się to tym że wcześniej leciał płyn z chłodnicy ciśnienie z kanału wydechowego pchało powietrze i zaczęła rozszczelnić się chłodnica. Co Ciekawe czytam na forum że wszyscy jak to robią oddają głowicę do PLANOWANIA !!! Mam zainstalowanego OPEL TIS 2000 w którym wyraźnie pisze.

Wskazówka: Szlifowanie czołowe wielozaworowych głowic cylindrów (4 zawory na cylinder) jest
niedozwolone !!!!. Takich głowic cylindrów nie można poddawać szlifowaniu czołowemu.
Uwaga !
Planowanie jest dozwolone tylko w silnikach benzynowych z 2 zaworami na cylinder.
Należy zwrócić uwagę na to, że szlifowanie głowicy jest dozwolone tylko w zakresie podanych tolerancji
wymiarów. Ponadto po szlifowaniu należy sprawdzić zagłębienie zaworów i ewentualnie komór wirowych. Po
szlifowaniu należy także sprawdzić, czy zachodzi konieczność zastosowania uszczelki podgłowicowej o innej
grubości. Wymiary i zakresy tolerancji są zamieszczone w rozdziale "Dane techniczne" odpowiednich
Instrukcji serwisowych.



Czy ktoś mógłby wyjaśnić zdanie z linku na tej stronie:

http://forum.samnaprawiam...-16v-vt7183.htm

Uszczelka ta jest sprytnie pomyślana, bo gdy robimy np uszczelkę głowicy, to nie musimy zrzucać rozrządu - odkręcamy tylko koła i wyjmujemy głowicę. W miejscu łączenia głowicy i bloku, uszczelkę da się podzielić - ma takie lekkie nacięcia i można oddzielić część górną od dolnej np nożem do tapet.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 11:28   Re: Uszczelka pod głowicą opel Corsa D
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Uszczelka pod głowicą sama z siebie się nie uszkadza.Oczywiście może się zdarzyć ale to wyjątki.
Ostatnio u mnie ułamał sie króciec plastikowy przy pompie wodnej odprowadzający płyn do zbiornika wyrównującego i płyn wyleciał.Zapaliła się lampka czerwona i szybkie wyłączenie silnika uratowało uszczelkę pod głowicą.Zawieszenie się termostatu też spowoduje zagotowanie sie płynu i zapalenie lampki.Nie wyłączenie silnika po zapaleniu sie lampki,prowadzi do przegrzania i uszkodzenia uszczelki a dalsza praca do odkształcenia głowicy.Miałeś wcześniej wyciek płynu i sam o tym piszesz.Uszkodzenie uszczelki pod głowicą objawia się białym dymem z rury wydechowej który byś zauważył a nie pompowaniem chłodnicy jak balon.Nadmiar ciśnienia które może zagrozić rozszczelnieniem układu chłodzącego jest zmniejszane przez zawór bezpieczeństwa umieszczony w korku wlewu zbiornika wyrównawczego..Często głowica się nie odkształca ale jak dasz do przeszlifowania to zawsze przeszlifują bo chcą zarobić.Termostat zawsze na wszelki wypadek z uszczelką pod głowicą się wymienia i pompę wodną sprawdza a przy większym przebiegu lepiej też wymienić 500zł w ASO 250 dobra podróba.
 
     
 dedoxhalfway


Informacje
lodzkie

Imię: Paweł
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 22:15   
   Moje auto: Opel Corsa D


Auto zostało sprowadzone z niemiec. Wiec nie znam co miał ktoś za przygodę.. mógł się zaciąć termostat tak jak piszesz wymienię go na nowy. Mam kolego prośbę do Ciebie jak wejdziesz w menu serwisowe w swojej corsie sprawdz przy jakiej temp. załącza się wentylator chłodnicy. szósty parametr po wejsciu to temp. płynu. trzy razy szybko i za czwarty przytrzymujesz przycisk kasowana kilometrów. Tak jak piszesz też pomyślałem o korku w zbiorniczku wyrównawczym i wymieniłem go na nowy.... jednak to nie pomogło. corsy D nie odpowietrzają sie tak do końca same przez zbiorniczek wyrównawczy jest specjalne odpowietrzenie w chłodnicy stojąc do auta przodem po lewej stronie jest taki otwór w przednim pasie z plastikową śrubą do odpowietrzania układu chłodzącego. trzeba wlożyć dość długi śrubokręt żeby to odpowietrzyć. Tak opisana jest procedura odpowietrzania w TIS 2000. Gdyż ono samo nie odpowietrza sie przez zbiorniczek wyrównawczy. U mnie musiała pójść ta uszczelka gdzieś w okolicy kanału wydechowego i pchała spaliny w wodę pompując chłodnicę jak balon.... pomagało odpowietrzanie przez specjalny korek plastikowy o którym pisałem wcześniej. We wtorek zacznę rozbierać to opiszę co sie stało dokładnie. Chyba że komuś ukrychnoł sieten plastikowy bolec o kórym pisałeś. Bo jest założony metalowy......

[ Dodano: 5 Kwiecień 2015, 22:49 ]
Dla zainteresowanych wrzucam 3 manuale:

Wymontowanie i wmontowanie głowicy cylindrów Z12XEP

https://www.sendspace.com/file/hkfd50


Napełnianie i odpowietrzanie układu chłodzenia Z10XEP; Z12XEP; Z14XEP

https://www.sendspace.com/file/8mm6e3


Momenty dokręcania Z12XEP


https://www.sendspace.com/file/0k6u66
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 11:26   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Były pompy z plastikowym i metalowym króćcem.Plastikowy był wkręcany na klej i z wydłubywaniem ułamanej części Niemiec by sie nie bawił.Tak więc na 100% był od razu metalowy albo wymienili całą pompę.
Corsa na wolnych obrotach jak postoi do uruchomienia się wentylatora odpowietrzy się sama.Jeżeli ktoś nie odpowietrzył tą plastikową śrubą albo nie poczeka na wolnych obrotach/można dla przyspieszenia naciskać wąż przy chłodnicy/ i ruszył to po uszczelce albo nawet silniku.Puste miejsca w silniku bez płynu czyli te wypełnione powietrzem są natychmiast przegrzewane a podciśnienie jest tak wielkie,że cały płyn z zbiornika znika do układu chłodzącego/jest zasysany/ rozwalając chłodnice i nie tylko.Masz przynajmniej gwarancje,że nie sprzedali po odkręceniu 100 000 km tylko dlatego,że silnik może być uszkodzony niestety i nie tylko uszczelka.Myślę,że wymienili pompę w Niemczech po ułamaniu się króćca ale było za późno bo niemiaszek przegrzał silnik i zdecydowali sie sprzedać samochód.Taką przygodę miało wielu jak słyszałem w ASO i dlatego dają teraz metalowy króciec do pompy .Ja miałem szczęście że akurat spojrzałem na liczniki jak zapaliła się lampka czerwona.Wszystko było tłuste od płynu i uszkodziło by pasek klinowy dlatego umyłem wszystko wodą z ludwikiem.Niemcy by się nie bawili w mycie więc zerknij czy nie ma śladu po płynie na około pompy,pasek i góra filtru powietrza też była tłusta.
 
     
 dedoxhalfway


Informacje
lodzkie

Imię: Paweł
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 23:12   
   Moje auto: Opel Corsa D


na pewno się tak stało miejmy nadzieję że to tylko uszczelka..... sprawdź kolego jeśli możesz przy jakiej temp. załącza Ci się pierwszy bieg wentylatora. Bardzo proszę. Jeśli masz benzynę.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Kwiecień 2015, 00:13   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Nawet nie wiedziałem,że wentylator chłodnicy ma różne prędkości.Niestety nie mam czasu stać przy aucie aż wentylator się włączy zwłaszcza że jest zimno i trzeba długo czekać.Może ktoś inny z forum sprawdzi.Pamiętaj,że jak dasz coś nowego w układzie chłodzącym,czy przeszlifujesz głowicę to płyn nowy ze względu na reakcje chemiczne z nowym metalem/powierzchnia/.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Uszczelka pod głowicą opel Corsa D
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Wczorajszej nocy zamówiliśmy od nich pomoc drogową w Lublinie by szybko holować auto do najbliższego mechanika.
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.