Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 08:38
Niedziałający klakson
Autor Wiadomość
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 23 Listopad 2014, 19:19   Niedziałający klakson
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


Witam

Dzisiaj zauważyłem, że nie działa mi klakson. Najpierw sprawdziłem bezpiecznik, okazał się ok. Później wziąłem 12v żarówkę przypiąłem do wtyczek od klaksonu i wyszło, że nie daje prądu. Ogólnie widoczne kable są ok, możliwe że gdzieś indziej się przetarły. Może ktoś wie jak są prowadzone kable? U mnie zauważyłem, że idą w kierunku chłodnicy i później mi zniknęły z widoku

Z góry dzięki za pomoc

pzdr
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 23 Listopad 2014, 23:20   
   Moje auto: AG Z14XEP


przy klaksonie powinien być przekaźnik. sprawdź go - u mnie woda sprawiła, że 'nóżki' przekaźnika zostały zżarte przez rdzę...
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 24 Listopad 2014, 06:23   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


w skrzynce na pewno nie mam przekaźnika a mój klakson wygląda tak: http://allegro.pl/klakson...4756226883.html

[ Dodano: 24 Listopad 2014, 18:24 ]
dzisiaj trochę posprawdzałem i sprawa wygląda tak. klakson fizycznie działa. nie jest to problem z braku masy. podejrzewam, że przyczyna leży od strony kierownicy... tylko jak to sprawdzić ?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Listopad 2014, 18:28   
   Moje auto: AG Z14XEP


w kierownicy załączasz masę i to nie bezpośrednio, a przez przekaźnik. Czyli tak naprawdę w kierownicy załączasz masę do załączenia przekaźnika i dopiero ten podaje '+' na klakson.
Ja miałem przekaźnik przy samym klaksonie - tuż za grillem, z lewej strony.
Musisz zlokalizować przekaźnik, wtedy będzie łatwiej zlokalizować usterkę.
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 26 Listopad 2014, 03:52   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


a miałbyś jakieś zdjęcie tego przekaźnika?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 27 Listopad 2014, 20:34   
   Moje auto: AG Z14XEP


zdjęcia nie posiadam, ale to standardowy przekaźnik - taki jak tu:
klik

a umieszczony w bezpośrednim sąsiedztwie klaksony, podłączony na wsuwki i przytwierdzony opaską gdziekolwiek by tylko nie dyndał podczas jazdy.
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Listopad 2014, 21:14   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


nic takiego nie zauważyłem... możliwe, że go w ogóle nie ma?

ogólnie widzę tylko, że kable wychodzą od przedniego pasu i bezpośrednio podłączone są do pierwszego, a później do drugiego klaksonu
 
 
     
 mariusz6793



Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 103
Skąd: Ostrowiec Św. TOS
Wysłany: 27 Listopad 2014, 22:02   
   Moje auto: Corsa B 1.0 99"


Gdzieś mi się obiło o uszy, że przekaźnik występuje w Corsach, które mają na wyposażeniu poduszkę powietrzną. Ile w tym prawdy nie wiem, ale może ktoś coś wie więcej. Może nie leży problem w przekaźniku tylko gdzieś w wiązce.
Podłączyłbym do akumulatora przez kierownicę (przycisk na kierownicy rozłącza masę) klakson i jeśli trąbi to poprowadziłbym od nowa kable.
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Listopad 2014, 06:19   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


i chyba tak jest mariusz jak piszesz. ja nie mam poduchy. jeśli kierownica robi masę w momencie wciśnięcia to podłącze klakson bezpośrednio pod akumulator i sprawdzę czy naciskając zatrąbi. Jeśli nie to wiadomo, że coś z masą jest w kierownicy
tylko jak sprawdzićktóry kabel przy klaksonie jest plusowy bez miernika?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 28 Listopad 2014, 18:10   
   Moje auto: AG Z14XEP


mariusz, to raczej mit, bo ja nie mam poduchy, a przekaźnik był.

Co do pomysłu by podłączyć klakson bezpośrednio przez kierownice:
- styki w kierownicy raczej nie są zbyt odporne na przeciążenia - przez prąd jaki pobiera klakson (a nawet dwa jak koniu pisze), to styki zaraz się ponadpalają i nie będą stykać prawidłowo. Przekaźnik jest wskazany.

- zazwyczaj klakson przykręcony jest do karoserii i masa podpięta jest na stałe. zatem konieczny jest przekaźnik w takiej sytuacji.

dla testów użyj żarówki zamiast klaksonu, potem zajmiesz się szukaniem polaryzacji.

-----
spojrzałem z schematy i są tam obie opcje: z przekaźnikiem i bez.
kabel z kierownicy idzie do złącza 45pin w nogach kierowcy, klakson jest podłączony do pinów nr 85(-) i 86(+) poprzez kable koloru: brązowo-biały (-) i czarny (+).
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Listopad 2014, 19:48   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


w niedziele postaram się sprawdzić opcję z żarówką. podłącze ja z plusem z akumulatora i masą od klaksonu z kierownicy i zobaczę czy w momencie naciskania będzie świecić.

a przekaźnika pod maską nie widać, jest tylko puste miejsce w skrzynce bezpieczników :D

doczytałem trochę w instrukcji, że przekaźnik w skrzynce bezpieczników występuje jeśli jest system alarmowy w aucie
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 29 Listopad 2014, 10:32   
   Moje auto: AG Z14XEP


sprawdziłem opis przekaźników na schematach i faktycznie:
są narysowane 3 sposoby odpalenia klaksonu, dwa poprzez przekaźniki, a jeden bezpośrednio z kierownicy. Jeśli chodzi o przekaźniki, to jeden jest opisany jako do wersji z poduszką, drugi jako do wersji z alarmem. Wg schematów oba powinny się znajdować w skrzynce.
Schematy są do wersji sprzed RM97, a moje auto to modelowo '98 - może stąd wynika fakt, że ani alarmu, ani poduszki nie posiadam, a przekaźnik już był. Pozostaje w takim razie też pytanie, czy to aby na pewno fabryczny przekaźnik.

Niemniej zanim podłączysz, upewnij się że klakson nie bierze masy ze śruby mocującej. Jeśli by tak było, to i tak będzie trzeba zamontować przekaźnik. Najwygodniej z podstawką jak tu: link
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 29 Listopad 2014, 15:01   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


Milion napisał/a:

Niemniej zanim podłączysz, upewnij się że klakson nie bierze masy ze śruby mocującej. Jeśli by tak było, to i tak będzie trzeba zamontować przekaźnik. Najwygodniej z podstawką jak tu: link


to znaczy do klaksonu dochodzą dwa kable także jeden to + drugi to masa, czyli raczej śruba nie jest masą

[ Dodano: 29 Listopad 2014, 15:02 ]
tylko mam pytanie czy jesteście pewni, że plus jest bezpośrednio przekazany do klaksonu, a masa złączana jest przez kierownicę?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 30 Listopad 2014, 18:24   
   Moje auto: AG Z14XEP


+ idzie przez bezpiecznik F1 do złącza X6 w nogach kierowcy, a stamtąd do klaksonu (w wersji bez przekaźnika). Zatem można powiedzieć, że tak, + idzie bezpośrednio do aku.
 
 
     
 fansil


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Morcinek
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Grudzień 2014, 11:59   
   Moje auto: Opel Astra 2


ja sobie kombinowałem bo chciałem zmienić sygnał klaksonu i tak nakąbinowałem że anie mam ani jednego ani drugiego :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ kierowniczy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.