Przesunięty przez: Kaszubski
27 Luty 2016, 19:37
[ Silnik] X10XE pracuje na "dwa cylindry"
Autor Wiadomość
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Grudzień 2014, 21:25   [ Silnik] X10XE pracuje na "dwa cylindry"
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Cześć
Po dwóch dniach stania na dworze i opadach deszczu silnik pracuje coś ala na dwa cylindry tzn. delikatnie podryguje, po zagrzaniu silnika już pracuje równo. Objaw typowy dla przebicia na kablach wysokiego napięcia z tym, że w X10XE jest cewka zintegrowana razem z fajkami na świece. Jak same świece wymienię na oryginalne bo nie są drogie tak cewka z fajkami jest zdeczka droższa. Czy jest jakaś inna przyczyna takiego podrygiwania silnika? Check engine nie świeci. Pytam bo w razie czego nie chcę wywalić kasy na cewki jak przyczyna może być inna.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 00:24   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Ceny używanych cewek na allegro zaczynają się od 30zł więc nie jest tak źle .
Też obstawiałbym cewki , dla pewności proponuję podmienić od kogoś na próbę .
 
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 19:01   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Wymieniłem świece na oryginalne GM bo były jakieś Bosche wpakowane.


Zamiast dwuelektrodowych były jednoelektrodowe
http://images70.fotosik.p...859815admed.jpg
Zregenerowałem też fajki cewki zapłonowej. Na ten patent wpadłem przy innym aucie gdzie też były kable zintegrowane z cewką. Matka jest potrzebą wynalazków i ktoś może powie że to druciarstwo ale mój sposób zdał egzamin po raz drugi co pozwolił mi zaoszczędzić 150- 200zł za nową część bo regeneracja kosztowała 4,5 zł. Kupiłem rurkę termokurczliwą w hurtowni elektrycznej, przyciąłem na długość i zgrzałem opalarką delikatnie.

Silnik już nie podryguje, nie drży całą budą, nastała równa i elegancka praca silnika.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 19:16   
   Moje auto: AG Z14XEP


popracuje Ci to pod zmienną temperaturą mróz-wysoka temperatura i tak pare razy, to Ci te koszulki pewnie pękną.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » [ Silnik] X10XE pracuje na "dwa cylindry"
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.