Wysłany: 9 Listopad 2014, 19:02 [Elektryka] Zamek centralny Moje auto: Opel corsa C 1.7 di
Witam to mój pierwszy post w tej społeczności
Ostatnio zakupiłem CORSE C 2002r 1.7 DI
Mam pytanie odnośnie zamka centralnego
Od kupującego dostałem dwa kluczyki, jeden otwiera drzwi (ten ze sterowaniem na zdjęciu) , drugi pasuje tylko do stacyjki. Pewnie z tego względu, że samochód miał jakąś przygodę i coś było wymienianie ,zamieniane. ALe to nie istotne. Pilot z kluczykiem nie działa zero reakcji.Czy w jakiś prosty sposób jestem w stanie dołożyc sterwoanie zamkiem centrealnym z pilota na własną rekę. Modułów na Allegro jest dość dużo i są całkiem tanie. Zaznaczę tylko że drzwi otiwerają się na takiej zasadzie, że jedno przekręcenie kluczyka otwiera kierowcę a dwa całą resztę(nie wiem czy to normalne gdyż to moja pierwsza corsa).
Jeżeli jesteście w stanie coś doradzić bardzo proszę o pomoc i sugestie
Zaznaczę tylko że drzwi otiwerają się na takiej zasadzie, że jedno przekręcenie kluczyka otwiera kierowcę a dwa całą resztę(nie wiem czy to normalne gdyż to moja pierwsza corsa).
Pewnie jakiś chińczyk jest dołożony do cdl-a(centrralnego), bo nie działał fabryczny i ktoś wylutował\wyrwał mikroswitche z płytki pilota by zaoszczędzić, niż naprawić fabryczny, ale żeby tego dowieźć trzeba wiedzy elektronika co tam jest namodzone.
Możesz kupić sterownik z takim samym, oznaczeniem literowym jak aktualny, były różne wersje ich i musi być "wylogowany" czyli z wyczyszczonymi danymi jak Vin i inne z "car passem"-kodem dostępu, najlepiej dwoma pilotami i później do dobrego elektronika ze zgraniem tego, a tego chińczyka jeżeli jest?. wywalić i zrobić na fabrykę.
Możesz i jak się coś odezwie? to fabryczny sterownik powinien działać, jeżeli nie to może być bateryjka wyczerpana i co za tym idzie trzeba zaprogramować pilot np. tak choć nie wiem do końca:
Wsiadamy zamykamy drzwi, kluczyk do stacyjki, włączamy zapłon i naciskamy i trzymamy lub tylko na krótko wcisnąć przycisk od zamykania powinno zasygnalizować tym: zamykając i zaraz szybko otwierając zamki drzwi, po tym powinien być zaprogramowany, czasem bywają też takie problemy przy rozprogramowanym pilocie i cóś z centralką, że sterownik blokuje immobiliser i jest problem z odpaleniem i co niektórzy się dziwią "kręci i nie odpala", można kręcić aż do zesrania a i tak nie odpali bo pompa paliwa nie będzie pracować, wówczas trzeba zgrać te elementy interfejsem diagnostycznym, tak jak jest wymodzona elektronika w tych corsach.
Wysłany: 10 Listopad 2014, 13:29
Moje auto: Opel corsa C 1.7 di
dzieki za odpowiedzi, pilot uruchomilem wlutowalem nowe styki dioda sie sweci ale nic nie dziala, wogole chyba nie da sie go zaprogramowac gdyz kluczyk ze zintegrowanym pilotem nie pasuje do stacyjki , nie da sie go przekrecic, takze jest cos namodzone. jedyne co zostaje mi zakup samej centralnki nowej uniwersalnej ze sterowaniem i montaż. ma ktos jakieś doświadczenie w tym teamcie. gdzie najlepiej się podpiąć co i jak do czego:)??
i czy należy odłączać stare sterowanie. ???
Zakupiłem taką centralkę poniżej zamieszczam schemat :
A próbowałeś tak: z włożonym do stacyjki kluczykiem który pasi i na włączonym zapłonie, oddzielnie oryginalnym pilotem próbując z naciskaniem(nie musi być w stacyjce, rozchodzi się tylko o włączony zapłon przez co centralka jest w 30 sek w trybie synchronizacji), starego sterownika nie odłączaj bo za dużo rzeczy jest z nim połączone. a z tamtym chińczykiem to chodziło mi że masz dołożony dodatkowy do oryginalnego nie działającego przez co ktoś chciał zaoszczędzić nie reperując oryginału, i ja chcesz założyć ten to musisz zlokalizować tamten, bo wszystkie drzwi powinny się otwierać po pierwszym przekręceniu kluczykiem w zamku drzwi, a do tego sterownika co kupiłeś masz piloty?.
Ostatnio zmieniony przez ziomas1233 10 Listopad 2014, 15:44, w całości zmieniany 1 raz
A bateryjkę w pilocie sprawdzałeś, za bardzo porywczy jesteś kupnem i montażem nowej, ja bym wolał zrobić na fabrykę jak pisałem wyżej niż wstawiać takie chinole, na twoim miejscu podjechałbym do jakiegoś elektronika i podłączył fejsa diagnostycznego i luknął co tam jest z tym?.
Wysłany: 10 Listopad 2014, 21:56
Moje auto: Opel corsa C 1.7 di
tak bateryjka ok, kluczyk świeci diodą, a pozatym mi kluczyk z centralnym nia pasuje do stacyjki, wiec noszenie dwóch mija się z celem i jest mało wygodne
Zgadza się, ale jest problem bo jak w razie "WU" otworzysz auto, kluczykiem od zapalania?, raczej nie, chyba że wytrychem?, bądź musiałbyś nosić 2 kluczyki + pilot, jak byś chciał ogarnąć to na fabrykę z dwoma takimi samymi kluczykami, to trzeba by było wszystkie zamki kupić drugie i zamienić z ogarnięciem oczywiście centrala.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum