Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 18:09
[Elektryka] Zamek centralny
Autor Wiadomość
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
  Wysłany: 9 Listopad 2014, 19:02   [Elektryka] Zamek centralny
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


Witam to mój pierwszy post w tej społeczności

Ostatnio zakupiłem CORSE C 2002r 1.7 DI

Mam pytanie odnośnie zamka centralnego

Od kupującego dostałem dwa kluczyki, jeden otwiera drzwi (ten ze sterowaniem na zdjęciu) , drugi pasuje tylko do stacyjki. Pewnie z tego względu, że samochód miał jakąś przygodę i coś było wymienianie ,zamieniane. ALe to nie istotne. Pilot z kluczykiem nie działa zero reakcji.Czy w jakiś prosty sposób jestem w stanie dołożyc sterwoanie zamkiem centrealnym z pilota na własną rekę. Modułów na Allegro jest dość dużo i są całkiem tanie. Zaznaczę tylko że drzwi otiwerają się na takiej zasadzie, że jedno przekręcenie kluczyka otwiera kierowcę a dwa całą resztę(nie wiem czy to normalne gdyż to moja pierwsza corsa).

Jeżeli jesteście w stanie coś doradzić bardzo proszę o pomoc i sugestie

Pozdrawiam

link do fotki:

http://www.fotosik.pl/pok...35dfa7fae4.html

Tutaj zdjęcie rozebrany kluczyk chyba ewidentnie jest cos uszkodzone pilot nie ma wogole kliknecia na guziku , jest zapadnięty

http://www.fotosik.pl/pok...ec3a9f71af.html
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 9 Listopad 2014, 21:20   
   Moje auto: CB


Cytat:
Zaznaczę tylko że drzwi otiwerają się na takiej zasadzie, że jedno przekręcenie kluczyka otwiera kierowcę a dwa całą resztę(nie wiem czy to normalne gdyż to moja pierwsza corsa).
Pewnie jakiś chińczyk jest dołożony do cdl-a(centrralnego), bo nie działał fabryczny i ktoś wylutował\wyrwał mikroswitche z płytki pilota by zaoszczędzić, niż naprawić fabryczny, ale żeby tego dowieźć trzeba wiedzy elektronika co tam jest namodzone.
Możesz kupić sterownik z takim samym, oznaczeniem literowym jak aktualny, były różne wersje ich i musi być "wylogowany" czyli z wyczyszczonymi danymi jak Vin i inne z "car passem"-kodem dostępu, najlepiej dwoma pilotami i później do dobrego elektronika ze zgraniem tego, a tego chińczyka jeżeli jest?. wywalić i zrobić na fabrykę.
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Listopad 2014, 21:35   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


A może spróbować wlutowac mikroswitche w obecna płytka i zobaczyć jak to się będzie zachowywalo?
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 9 Listopad 2014, 21:48   
   Moje auto: CB


Możesz i jak się coś odezwie? to fabryczny sterownik powinien działać, jeżeli nie to może być bateryjka wyczerpana i co za tym idzie trzeba zaprogramować pilot np. tak choć nie wiem do końca:
Wsiadamy zamykamy drzwi, kluczyk do stacyjki, włączamy zapłon i naciskamy i trzymamy lub tylko na krótko wcisnąć przycisk od zamykania powinno zasygnalizować tym: zamykając i zaraz szybko otwierając zamki drzwi, po tym powinien być zaprogramowany, czasem bywają też takie problemy przy rozprogramowanym pilocie i cóś z centralką, że sterownik blokuje immobiliser i jest problem z odpaleniem i co niektórzy się dziwią "kręci i nie odpala", można kręcić aż do zesrania a i tak nie odpali bo pompa paliwa nie będzie pracować, wówczas trzeba zgrać te elementy interfejsem diagnostycznym, tak jak jest wymodzona elektronika w tych corsach.
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Listopad 2014, 22:35   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


A gdzie znajduje się fabryczny sterownik?
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 9 Listopad 2014, 22:55   
   Moje auto: CB


W podszybiu lewej strony:

To pudełko z oznaczeniem YF zwane "BCM"(body control modul):
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Listopad 2014, 13:29   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


dzieki za odpowiedzi, pilot uruchomilem wlutowalem nowe styki dioda sie sweci ale nic nie dziala, wogole chyba nie da sie go zaprogramowac gdyz kluczyk ze zintegrowanym pilotem nie pasuje do stacyjki , nie da sie go przekrecic, takze jest cos namodzone. jedyne co zostaje mi zakup samej centralnki nowej uniwersalnej ze sterowaniem i montaż. ma ktos jakieś doświadczenie w tym teamcie. gdzie najlepiej się podpiąć co i jak do czego:)??

i czy należy odłączać stare sterowanie. ???

Zakupiłem taką centralkę poniżej zamieszczam schemat :

http://www.fotosik.pl/pok...b8e96f16bf.html
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 10 Listopad 2014, 15:28   
   Moje auto: CB


A próbowałeś tak: z włożonym do stacyjki kluczykiem który pasi i na włączonym zapłonie, oddzielnie oryginalnym pilotem próbując z naciskaniem(nie musi być w stacyjce, rozchodzi się tylko o włączony zapłon przez co centralka jest w 30 sek w trybie synchronizacji), starego sterownika nie odłączaj bo za dużo rzeczy jest z nim połączone. a z tamtym chińczykiem to chodziło mi że masz dołożony dodatkowy do oryginalnego nie działającego przez co ktoś chciał zaoszczędzić nie reperując oryginału, i ja chcesz założyć ten to musisz zlokalizować tamten, bo wszystkie drzwi powinny się otwierać po pierwszym przekręceniu kluczykiem w zamku drzwi, a do tego sterownika co kupiłeś masz piloty?.
Ostatnio zmieniony przez ziomas1233 10 Listopad 2014, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Listopad 2014, 15:37   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


A które dokładnie guziki na pilocie mają być przytrzymane i przez ile? Bo juz się gubię
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 10 Listopad 2014, 15:44   
   Moje auto: CB


Od zamykania jeden guzik tylko ten z dwoma takimi samymi poziomymi kreskami na pilocie.
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Listopad 2014, 17:52   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


no niestety nic sie nie dzieje , wiec pozostaje montaż nowej centralki. czy wystarczy scignąć boczki drzwi aby się tam podłączyć??
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 10 Listopad 2014, 21:52   
   Moje auto: CB


A bateryjkę w pilocie sprawdzałeś, za bardzo porywczy jesteś kupnem i montażem nowej, ja bym wolał zrobić na fabrykę jak pisałem wyżej niż wstawiać takie chinole, na twoim miejscu podjechałbym do jakiegoś elektronika i podłączył fejsa diagnostycznego i luknął co tam jest z tym?.
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Listopad 2014, 21:56   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


tak bateryjka ok, kluczyk świeci diodą, a pozatym mi kluczyk z centralnym nia pasuje do stacyjki, wiec noszenie dwóch mija się z celem i jest mało wygodne
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 10 Listopad 2014, 23:18   
   Moje auto: CB


Ale i tak musisz używać dwóch więc wsio ryba, idzie na to samo.
 
     
 arcadiuszpietra


Informacje
malopolskie

Imię: Arkadiusz
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Listopad 2014, 23:21   
   Moje auto: Opel corsa C 1.7 di


Jak założę nowy moduł noszę tylko kluczyk od stacyjki + nowy pilot
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 11 Listopad 2014, 00:55   
   Moje auto: CB


Zgadza się, ale jest problem bo jak w razie "WU" otworzysz auto, kluczykiem od zapalania?, raczej nie, chyba że wytrychem?, bądź musiałbyś nosić 2 kluczyki + pilot, jak byś chciał ogarnąć to na fabrykę z dwoma takimi samymi kluczykami, to trzeba by było wszystkie zamki kupić drugie i zamienić z ogarnięciem oczywiście centrala.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ elektryczny, zapłon » [Elektryka] Zamek centralny
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Czytaj nasze artykuły http://serf.pl/category/dom/%
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.