Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 13:17
uszkodzona uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
 qcoo 


Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Kacper
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Październik 2014, 11:48   uszkodzona uszczelka pod głowicą?
   Moje auto: Corsa c 1,2


Witam.
Zakupiłem kilka dni temu corse c 2005 1,2 twinport z instalacja sekwencyjną lpg. Zakupiłem także tester uszczelki pod głowicą i zastosowalem sie do instrukcji obsługi.
Dzisiaj kilkukrotnie wykonałem ten test. I nie wiem dokładnie jak mam zinterpretować wyniki.
Testy były robione na rozgrzanym silniku.
Za pierwszym razem (silnik pracował tylko na lpg) test trwał ok 2 minut i odczynnik zmienił kolor na zielony, poziom płynu chłodzącego oraz oleju się nie zmienił. Zarówno płyn chł. jak i olej pozostały klarowne.
Drugi test wykonywany był na benzynie. Kolor zmienił sie na zółty. Trzeci test wykonywany był na lpg. Przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego o 1/3 zwiększyła się oblętość płyny chł., o 1,5 spadł poziom oleju, pod korkiem wlewu oleju zrobiło sie delikatne masełko a w na płynie w zbiorniku delikatna piana.
Przestraszony tym wynikiem zrobiłem jeszcze raz test (oczywiście za każdym razem zmieniałem odczynnik na świeży). Odczynnik zmienił kolor na zielony, poziom oleju i płynu był na prawidłowym poziomie.
Nie wiem czy gdyby była walnięta uszczelka głowicy za każdym razem powinienem widziec masło pod korkiem wlewu oleju i powinno przybywac płynu chłodniczego?
Dlaczego u mnie raz było widac ewidentne oznaki uszkodzonej uszczelki a innym razem nie? Dodam, że silnik sie nie przegrzewa, rur idących do chłodnicy nie mam twardych...

Poniżej link do filmiku, który dzisiaj nagrałem (niestety nie był kręcony od początku testów)
FILMIK
 
     
 Grzegorz43_2009 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Wiek: 32
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: płock
Wysłany: 23 Październik 2014, 15:31   Uszczelka
   Moje auto: corsa c 1.0


:dd: na filmiku wyglada ze wszystko jest ok płyn chłodniczy ma normalny kolor a pod korkiem nie ma masła .Jeśli nie przybywa oleju a nie ubywa płynu albo na odwrót wszysko jest ok, jak by sie mieszał płyn z olejem to by zmienił kolor na brazowawy.
 
 
     
 ziomas1233 


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 23 Październik 2014, 17:52   
   Moje auto: CB


Dla mnie też jest ok, jak będzie masło pod korkiem w zimie to oznaka nie dogrzanego silnika z krótkich tras(może być też uszczelka, ale dla upewnienia się zrobić pomiar kompresji i co jakiś czas uważnie sprawdzać poziomu płynów), czy testy były robione na rozgrzanym silniku, przy prawidłowej temperaturze pracy z pełnym otwarciem termostatu?, po tym zawsze ma się podnieść poziom płynu chłodniczego.
Cytat:
o 1,5 spadł poziom oleju
Rozwiń tezę: np. spadł zaraz po zgaszeniu silnika czy podczas pracy od poprzedniego stanu, zaraz po poprzednim teście kiedy silnik miał przerwę w pracy?. I ile ma nalatane na gazie i w ogóle?.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » uszkodzona uszczelka pod głowicą?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.