Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:53
[ Silnik] Gaśnie zimny po odpaleniu
Autor Wiadomość
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 13 Październik 2014, 20:42   [ Silnik] Gaśnie zimny po odpaleniu
   Moje auto: C 1,2


Mam problem ze swoją Corsą 1,2. Gdy rano, po nocnym postoju odpalam na benzynie silnik pracuje bardzo nierówno i zaraz po ok 2 sekundach nierównej pracy gaśnie, muszę go tak odpalać ok 3 razy zanim w końcu zacznie normalnie pracować. Potem wszystko jest wporządku, zarówno na gazie jak i benzynie.

Część już sprawdziłem, przepustnica, EGR zaślepiony, świece zmienione.

Ma ktoś może jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić?

Wpadłem na pomysł żeby sprawdzić jeszcze wydajność pompki paliwa i zawór regulacji ciśnienia. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak się do tego zabrać i czy jest możliwość sprawdzenia bez specjalistycznego manometru.

Pozdrawiam
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Październik 2014, 23:50   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


A czujnik temperatury sprawdzony ?
Przy każdym silniku w corsie są zainstalowane dwa czujniki temperatury , jeden dostarcza informację do wskaźnika na zegarach , drugi natomiast do sterownika silnika .
Podłącz autko pod komputer i sprawdź jaką temperaturę odczytuje sterownik , bo coś mi się zdaje że czujnik temperatury ECU poległ .
 
 
     
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 14 Październik 2014, 08:03   
   Moje auto: C 1,2


Hm, a orientujesz się w którym miejscu jest ten czujnik? Namierzyłem jeden ale po jego odpięciu nie pokazuje temp na zegarach więc wychodzi na to że to nie jest ten. Wiesz jak mogę rozpoznać ten co daje sygnał dla ECU?
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Październik 2014, 10:47   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


matteo napisał/a:
Hm, a orientujesz się w którym miejscu jest ten czujnik? Namierzyłem jeden ale po jego odpięciu nie pokazuje temp na zegarach więc wychodzi na to że to nie jest ten. Wiesz jak mogę rozpoznać ten co daje sygnał dla ECU?

Twój silnik jak się domyślam to Z12XE , czujnik temp. ECU znajduje się tuż nad kołem pasowym pompy wody , wkręcony jest w jej obudowę .
Czujnik dwu-stykowy zazwyczaj z niebieskim lub białym gniazdem .

Poniżej aukcja ze zdjęciem poglądowym

http://allegro.pl/czujnik...4645243602.html
 
 
     
 Salik153


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Damian
Wiek: 29
Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: Radzymin
Wysłany: 15 Październik 2014, 07:29   
   Moje auto: Opel Corsa C 1.2


Jeżeli to się dzieje rano albo po dłuższym postoju podchodzisz, zapalasz silnik a on się szarpie krztusi ty mu dodasz gazu i nie ma siły ciągnąć to:



Otóż kupiłem Sobie STP do czyszczenia wtrysków wlałem benzyny 98 oktanów z Lotosu. Kupiłem także środek do czyszczenia przepustnic.

Zajechałem do domu zacząłem odkręcać przepustnicę:
-(najpierw odmę)
- później zacząłem odkręcać przepustnicę i o dziwo jedna śrubka była nie dokręcona
( ciągnął chyba tędy lewe powietrze, ale nie wiem)
-wyczyściłem przepustnicę, odmę, węże od odmy
-złożyłem wszystko, zapaliłem silnik i podczas pracy silnika wpsikiwałem ten preparat do środka.

Od tej pory samochód ciągnie jak miły na PB. A syfu co nie miara było w tych elementach.
 
     
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 20 Październik 2014, 21:03   
   Moje auto: C 1,2


Dzięki za odpowiedzi, więc tak, sprawdziłem miernikiem czujnik temp o którym pisał yosh, tak samo próbowałem odpalić z odłączonym, niestety wszystko wskazuje na to że jest dobry,

Przeczyściłem też odmy, przepustnice, niestety problem pozostał.


Auto jakby łapało i zaraz gaśnie, natomiast po którymś razie odpali i chodzi bezproblemowo.
Mam pewien pomysł jeszcze żeby sprawdzić pompę paliwa i zawór regulujący ciśnienie. Macie pomysł jak się do tego zabrać? Wydaje się rozsądne że może pompa ma ciężko po postoju podpompować odpowiednią ilość paliwa.

Dzięki za porady

Pozdrawiam
 
     
 Salik153


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Damian
Wiek: 29
Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: Radzymin
Wysłany: 21 Październik 2014, 06:56   
   Moje auto: Opel Corsa C 1.2


Z tego co widzę masz lpg. Może wyda Ci się to dziwne ale źle wyregulowany gaz ( tak jest w moim przypadku) wpływa na pracę benzyny a dokładnie:

-EPC przystosowuje dawki paliwa do twojej jazdy, i coś tam mi mówili na pewnym forum, że jeżeli jezdzisz na gazie to na pb masz nie dobór bo źle dostaje paliwo

-odłącz akumulator (-) na 30 minut, włącz samochód na PB i poczekaj aż się włączy wentylator i pojeździj na PB zobaczysz, że objawy miną. Później pojedź do speca i wyreguluj dobrze gaz i będzie wszystko git.
 
     
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 5 Listopad 2014, 23:45   
   Moje auto: C 1,2


Więc tak, dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi. Usterka została wstępnie zdiagnozowania. Podłączyłem manometr pod listwę wtryskową i w czasie odpalania, gdy auto gaśnie, spada ciśnienie paliwa na listwie. Dopiero przy ok trzecim odpaleniu pompa daje ciśnienie i samochód odpala bez problemu.
Proszę o poradę, jak sprawdzić który element dokładnie odpowiada za usterkę (pompa, przekaźnik, czy regulator).
Pytanko do obeznanych w temacie, czy pompa paliwa powinna się włączyć zawsze na zapłonie na jakiś czas? Czy tylko w jakiś określonych warunkach (jak tak to jakich?). Co steruje załączeniem pompy?

Podejrzenie samej pompy jest raczej mało realne ponieważ gdy pompa dostanie już sygnał to załącza się i błyskawicznie dobija wymagane ciśnienie. Potem podczas pracy wszystko już jest w porządku.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Listopad 2014, 09:50   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


matteo napisał/a:
czy pompa paliwa powinna się włączyć zawsze na zapłonie na jakiś czas? Czy tylko w jakiś określonych warunkach (jak tak to jakich?). Co steruje załączeniem pompy?


To czy pompa podbija ciśnienie po włączeniu zapłonu zależy od sterownika i wersji silnikowej , było całe mnóstwo silników w których pompa paliwa zaczynała pracować dopiero po wprawieniu silnika w ruch (po otrzymaniu sygnału z czujnika położenia wału) .
Wersje z wstępnym podbijaniem ciśnienia załączają pompę na około dwie sekundy po włączeniu zapłonu , żeby pompa dobiła ciśnienie po kolejnym włączeniu zapłonu trzeba chwilę odczekać na wyłączonym zapłonie ( kilka lub kilkanaście sekund )
Pompa jest oczywiście załączana przez ECU za pośrednictwem przekaźnika .
matteo napisał/a:

Proszę o poradę, jak sprawdzić który element dokładnie odpowiada za usterkę (pompa, przekaźnik, czy regulator).

Kondycję pompy i regulatora można sprawdzić za pomocą manometru do pomiaru ciśnienia i obserwacji powrotu paliwa .
Niedyspozycja pompy będzie się objawiać niskim ciśnieniem i brakiem przepływu paliwa na powrocie , warto też sprawdzić połączenie przewodu między pompą a rewizją w zbiorniku , czasem przyczyna tkwi w uszkodzonym przewodzie lub poluzowanym zacisku węża .
Usterka regulatora będzie się objawiać niskim ciśnieniem , paliwo w takiej sytuacji będzie normalnie wracać powrotem .
Przepływ paliwa powrotem przy sprawnym układzie jest dosyć obfity , sprawna pompa jest w stanie wypompować pół zbiornika w niecałe 10 minut .
Usterka przekaźnika jest raczej mało prawdopodobna , gdyby umarł to paliwa nie byłoby wcale .
 
 
     
 ziomas1233


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżenia: ( 102/3 )
Wysłany: 6 Listopad 2014, 14:43   
   Moje auto: CB


Cytat:
Podejrzenie samej pompy jest raczej mało realne ponieważ gdy pompa dostanie już sygnał to załącza się i błyskawicznie dobija wymagane ciśnienie. Potem podczas pracy wszystko już jest w porządku.
A sprawdzałeś to?, zwierając piny w gnieździe przekaźnika pompy 4 z 8 lub od przekaźnika 30 z 87(jak szybko dobija i trzyma ciśnienie pracujać to pompa dobra na bank), czy przez normalne odpalanie.
Cytat:
Co steruje załączeniem pompy
Steruje ECU, lecz gdy jest problem komunikacji IMMO z ECU, to ecu nie będzie podawało sygnału masy na kabel od gniazda przekaźnika pompy pin 6, na zdjęciu zaznaczone bezpiecznik i przekaźnik:
 
     
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 6 Listopad 2014, 22:26   
   Moje auto: C 1,2


Sprawdzałem to po zapłonie, i powiem szczerze za każdym razem inny efekt dlatego oceniam tą próbę jako mało wiarygodną.
Planuje na weekend wyjęcie pompy i sprawdzenie rewizji i ogólnie może wyczyszczenie z wymianą filtra.

Szukając węża powrotu nadmiaru paliwa do baku natknąłem się na 2 węże czy moglibyście nakierować mnie za co one odpowiadają? Zaznaczyłem je na zdjęciu, w miejscu zaznaczonym okręgiem mam dodatkowo założony zaworek. W żadnym z tych węży nie ma paliwa ani na zapłonie ani po odpaleniu, czy to jest możliwe?



Pozdrawiam
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Listopad 2014, 22:45   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


matteo napisał/a:

Szukając węża powrotu nadmiaru paliwa do baku natknąłem się na 2 węże czy moglibyście nakierować mnie za co one odpowiadają? Zaznaczyłem je na zdjęciu, w miejscu zaznaczonym okręgiem mam dodatkowo założony zaworek. W żadnym z tych węży nie ma paliwa ani na zapłonie ani po odpaleniu, czy to jest możliwe?

W żadnym z tych węży nie powinno być paliwa , niebieski przewód odprowadza opary paliwa ze zbiornika , w dalszej części jak widać na zdjęciu biegnie do błotnika pod którym znajduje się pochłaniacz par paliwa .
Czarny to podciśnienie które za pośrednictwem zaznaczonego zaworu steruje pracą pochłaniacza par paliwa .
 
 
     
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 9 Listopad 2014, 19:40   
   Moje auto: C 1,2


Dziękuje za odpowiedź. Kolejny dzień zmagań i kolejne spostrzeżenia. Wymontowałem pompę paliwa tak jak radziliście, żeby ocenić stan wężyków. Sprawa wygląda tak, na wężu powrotnym przy pompie nie ma NIC paliwa - na zapłonie jak pompa się włączy, po odpaleniu, przygazowaniu, nawet po przełączeniu auta na gaz - nic nie wraca do baku. Spróbowałem odpalić samochód z uchylonym dekielkiem pokrywki pompy i zobaczyłem wtedy że gdy pompa się włącza to ciśnienie paliwa wydostaje się przez otwór który jest w pompie elektrycznej u góry, zaraz obok wężyka który wychodzi do dekielka pokrywki pompy. Po prostu "sika" paliwem pod ciśnieniem spowrotem do baku a nie w wąż.
Wygląda mi to na to, że w aucie zablokowany jest powrót paliwa i podczas pracy pompy i wzrostu ciśnienia w układzie w pompie uruchamia się bezpiecznik zabezpieczający przed przegrzaniem i spaleniem pompy.

Na listwie wtryskowej mam ponad 5 bar przy czym widziałem że regulator ciśnienia jest wyskalowany na 3,8bar, ale nic w tym dziwnego jak do niego w ogóle nie dochodzi paliwo.

Powiedzcie czy dobrze rozumuję. Z tego by wynikało że należy przebadać układ powrotu paliwa do baku pod kątem zanieczyszczeń? zagnieceń przewodu? Wyciek wykluczam.
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Listopad 2014, 20:00   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


matteo napisał/a:

Powiedzcie czy dobrze rozumuję. Z tego by wynikało że należy przebadać układ powrotu paliwa do baku pod kątem zanieczyszczeń? zagnieceń przewodu? Wyciek wykluczam.

Słuszne założenie , zaworek na pompie spełnia rolę zabezpieczenia a ciśnienie na listwie jest faktycznie zdecydowanie za wysokie .
Przyczyna musi tkwić w niedrożnym przewodzie powrotu lub w regulatorze ciśnienia , tak więc na początek proponuję zdemontować przewód powrotu na listwie ( ten z mniejszą nakrętką na przyłączu listwy) .
Jeśli przewód okaże się drożny to z całą pewnością usterka będzie siedzieć w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie , dla pewności wraz z nim wymieniłbym również filtr paliwa .
 
 
     
 sympat


Informacje
malopolskie

Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Listopad 2014, 09:34   
   Moje auto: Corsa C 1.4


Masz wahania obrotów po odpaleniu silnika?
 
     
 matteo


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 17 Listopad 2014, 21:49   
   Moje auto: C 1,2


Tak mam wahania aż do całkowitego zgaśnięcia.
Usterka ogólnie znaleziona, przyczyną okazał się brak powrotu paliwa, przez co pompa dobijała cały czas ciśnienie zbyt wysokie, ponieważ zawór regulacji ciśnienia jest na powrocie w baku. Okazało się że któremuś z mechaników urwał się przewód powrotny na trójniku koło filtra paliwa, to go zaślepił i zostawił.
Czy ma ktoś pomysł gdzie dostane taki wężyk powrotny z tym oryginalnym trójnikiem który wpina się w filtr paliwa? Niestety w ASO kosztuje ponad 130 zł ten kawałek węża.

Pozdrawiam:)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Gaśnie zimny po odpaleniu
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



wkładki sfp https://airmax.pl taśmy transportowe Gigaom automatyka przemysłowa maszyny leśne
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.