Wysłany: 6 Czerwiec 2016, 09:26 [ Dane techniczne] Ciśnienie w oponach Moje auto: Corsa D A13DTE
Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Corsy D (moje pierwsze w życiu autko) i wiązu z tym mam pytanie dotyczące ciśnienie w oponach. Na klapce wlewu paliwa mam napisane, że przy obciążeniu do 3 osób przód pompuje się do 2.7 tył 2.5 do ECO jazdy są podane te same wartości.... pzy pełnym obciążeniu 2.7 przód 3.2 tył
Czy ta pierwsza wartość nie jest zbyt dużo? Mam jeszcze w domu Fieste i Zafira i do jednego i drugiego auto na pewno nie pompuje się opon do tak dużych wartości dlatego zdziwiłem się, że tutaj producent podaje takie ciśnienie..... Pompować tak jak na tabliczce czy przyjąć jakieś inne wartośćI?
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 11:08
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Przód 1,8,tył 2,0-wersja komfort.Przy eco jeździ się twardo i byle piasek czy mokro mamy poślizg.Nawet na trasę z więcej jak z dwoma pasażerami nie zmieniam nigdy ciśnienia dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy a także równomiernego zużycia opon.
Tak też jest na klapce napisane.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 22:49
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Na samej górze klapki jest komfort/3 osoby/,musisz mieć zdarte bo cudów nie ma tak ma każda Corsa.Potem są dwie wersje niżej,przy tym samym obciążeniu jak w wersji kom. z trzema osobami i ostatnie z pełnym ładunkiem.
Wysłany: 8 Czerwiec 2016, 10:10
Moje auto: Corsa D A13DTE
WIdzę, że nikt mi nie wierzy dlatego wrzucam zdjęcie klapki i instrukcji do mojego silinika (A13DTE wersja na 111 lat opla)
Pompowalem wedlug tego co pisze na klapce w instrukcji ale wydaje mi sie to troche duzo i nie wiem czy to jakis blad "fabryczny" nie jest....
Niżej w instrukcji jest ciśnienie też do silinika dieasla o pojemności 1.3, z taka samą mocą czyli 95km(silnik ma tylko inne oznaczenie A13DTR) i wychodzi 2.2 przod 2.0 tył i to jakos bardziej adekwatniejsze mi sie wydaje... dziwi mnie tylko dlaczego do mojego oznaczenia silinika sa podane tak duze wartosci
pompujesz 2,3 bara w każde koło i bedzie ok
to uśredniona wartość zapewniająca komfort, dobra dla zawieszenia,
wyższe wartości mają sens na długie autostradowe trasy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum