Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 11:27
Corsa d adaptacja przepustnicy bez opcoma
Autor Wiadomość
 kubi79


Informacje
LPG: Tak
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Wrzesień 2014, 14:31   Corsa d adaptacja przepustnicy bez opcoma
   Moje auto: corsa


Witam.
Mam pytanie. Czy ktoś wie jak wykonać adaptację przepustnicy w CD bez opcoma albo techa?
Szukałem trochę w necie ale nie mogę na nic ciekawego trafić. W inny samochodach można to zrobić bez interfejsu pytanie czy tutaj się da?
Pozdrawiam
Adam
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Wrzesień 2014, 10:29   
   Moje auto: AG Z14XEP


szczerze wątpię by w oplach po 96' dałoby się to zrobić bez interfejsu.
 
 
     
 kubi79


Informacje
LPG: Tak
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Wrzesień 2014, 17:21   
   Moje auto: corsa


witam,
gdzieś kiedyś chyba czytałem, że samo się to adaptuje jakoś ale nie mogę nic znaleźć teraz.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 7 Wrzesień 2014, 09:38   
   Moje auto: AG Z14XEP


być może czytałeś, że jak auto nowe, to się adaptuje, tzn dostosowuje swoje nastawy do tego, jak z czasem przepustnica się zasyfia. Jak po paru latach nagle mu wyczyścisz przepustnice, to od razu nie załapie że czyściłeś, tylko 'pomyśli', że kurde coś tu nie tak... Dopiero jak w ECU mu wykasujesz nastawy, to będzie się uczył na nowo, że jak ma sygnał z potencjometru przepustnicy 0.5V to znaczy że przepustnica uchylona na 3% i wtedy powinny być obroty biegu jałowego 900RPM itd.
Jeżeli po latach nauczył się, że zwykle na jałowym biegu sygnał był 1.5V (bo dużo nagaru na przepustnicy i mimo dużego odchylenia mało powietrza przepuszczała), a tu nagle 'zobaczy' 0.5, to ECU iznterpretuje to jako 'nie dawaj paliwa' -> obroty spadną zbyt nisko -> ECU pomyśli "o kurde, muszę podkręcic krokowca by dać powietrza i dać paliwa, bo zdechnę" -> i tak w kółko...
Także, jeśli auto ma adaptację (a uogólniając ople mają), to po zmianie/czyszczeniu przepustnicy zawsze trzeba zresetować ECU. W innych autach wystarczyło odłączenie aku na noc, w X10XE tylko podłączenie pod kompa działa, w nowszych silnikach podejrzewam, że tak samo.

Procedura:
Reset ECU, potem odpalasz auto i nie dotykasz gazu przez 5-10minut. Potem 20-30km jazdy w stylu rozpędzam auto do 90 i następnie hamuję silnikiem do 30 redukując po kolei biegi jak obroty spadną do ok 1500.
Po kilkuset km możesz dopiero uznać że ECU nauczył się na nowo ustawień przepustnicy.
 
 
     
 kubi79


Informacje
LPG: Tak
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 8
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrzesień 2014, 21:47   
   Moje auto: corsa


Rozumiem.
Ja akurat posiadam A14XER.
Z tego co znalazłem właściwie opis twojego sposobu :)
http://www.thecorsa.co.uk...-reset-ecu.html
Spróbuję dzięki.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Corsa d adaptacja przepustnicy bez opcoma
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.