Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 16:06
pomoc w wykryciu problemu-krzywa tarcza hamulcowa?
Autor Wiadomość
 bazar5


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 10
Skąd: Szczucin
  Wysłany: 6 Sierpień 2014, 16:22   pomoc w wykryciu problemu-krzywa tarcza hamulcowa?
   Moje auto: 1.2 benzyna


Witam, szkoda że pierwszy post w tym dziale - ale co zrobić :) od tygodnia jestem posiadaczem Corsy 1.2 benzyna 3D - dwa lata w kraju, zakupiona od użytkującego w ojczyźnie kierowcy. Auto z 2007 roku - wiadomo nowe nie jest wymaga pewnych inwestycji, które poczyniłem zaraz po zakupie, standardowo olej, filtry itd... Dodatkowo po zakupie pojawiły się nowe mniejsze lub większe niespodzianki. Wymieniłem amortyzator tylni, udałem się także do mechanika z najcięższą sprawą jaka mnie niepokoi.

Do rzeczy. Podczas hamowania czuć dziwne bicie i pisk z lewego przedniego koła, pisk zanika przy mocniejszym naciśnięciu pedału hamulca. Tak samo czuć to skręcając kołem kierownicy w prawo a co dla mnie dziwne skręcając w lewo problem zanika. Podnosiłem auto i uruchomiłem "na sucho" koło jakby falowało... zdjąłem felgę i tak samo odniosłem wrażenie że tarcza nie jest równa i widać było jak klocek zbliża się i oddala od tarczy. Podczas mojego domowego przeglądu zauważyłem też niewielki luz na przegubie - ale nie wiem czy tak ma być.
Postanowiłem zaprowadzić samochód do mechanika - ten powiedział mi po wstępnych oględzinach, że tarcza hamulcowa, klocki oraz piasta są ok - podejrzewa, że drgania pochodzą ze skrzyni biegów i sugeruje mi, że możliwe że skrzynia jest do wymiany. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela poinformowałem o zaistniałym fakcie i dopytałem czy czegoś przede mną nie ukrył - odparł, że jakiś czas temu przetoczył tarcze i wszystko było ok i żebym nie dał się wrobić w wymianę skrzyni biegów.
Sam już nie wiem co robić. Czy nie zmienić mechanika? :) może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem?

Na dodatek znalazłem takie info od użytkownika corsy który miał powracający problem z krzywiącą się tarczą hamulca:

"byłem z tym u dobrego mechanika. piasty sprawdzone czujnikiem i faktycznie były krzywe. Przy okazji wyszło że muszę wymienić gumy stabilizatora, bo podczas jazdy potrafiły się przesuwać...
za wymianę piast, łożysk, tarcz i klocków oraz za gumy i ich wymianę zaśpiewał 300. Drogo, ale wiem że teraz jest wszystko w porządku"

ale nie wiem czy to także rozwiązanie na mój problem.


Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie :)
 
     
 jjurgiel


Informacje
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Sierpień 2014, 21:42   

moje przemyślenia są takie:
przetoczona tarcza jest cieńsza czyli bardziej podatna na skrzywienia i przegrzania, jak krzywa to wymienić na nową (oczywiście komplet) przy wymianie zwrócić uwagę na montaż to znaczy styk piasty i tarczy idealnie oczyszczony, odtłuszczony i niczym nie smarowany, może po przetoczeniu ktoś niedbale zmontował i zaczęło korodować. Generalnie nie spotkałem się z krzywą piastą co najwyżej z uszkodzonym łożyskiem ale to inne objawy. Reasumując ja bym tarcze i klocki wymienił i traktował to jako wymiana materiałów eksploatacyjnych.
Oczywiście do kompletu może być też skrzywiona felga ale to łatwe do namierzenia albo zamieniasz miejscami i kręcisz albo najbliższy oponiarz na wyważarce sprawdzi.
Ostatnio zmieniony przez jjurgiel 6 Sierpień 2014, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 6 Sierpień 2014, 21:44   Re: pomoc w wykryciu problemu-krzywa tarcza hamulcowa?
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


Przejechałem corsą na ten moment 140 tys km. Jak ją kupiłem to już w ASO( przy 30 tys) wspominali że problem z hamulcami (bicie, piszczenie itp.) dotyczy słabych partii tarcz hamulcowych. To samo dotyczyło grande punto w końcu to ta sama płyta. Przy 100 tys wymieniłem tarcze bo już strasznie skrzeczały, poza tym wartość nominalna już była poniżej wymaganej. Teraz po 40 tys też zaczynają lekko bić, ale nie przeszkadza to tak bardzo. Jaki masz stan licznika ? Może warto je też wymienić ? Sprawdź jakiej są grubości. Samych gum nie wymienisz nie są dostępne w ASO tylko cały drążek z gumami. Chyba że już zaczeli produkować a może z innego modelu podejdą (cc, astra vectra?). Sprawdź jeszcze ile masz oleju w skrzyni. Nad dekielkiem jest śruba którą należy wykreic i sprawdzić ile tam jest oleju. W razie czego dolej, ale nie uwierzę że to jest skrzynia.
Stawiam na tarcze potem ewentualnie przegub.

Edit: luz na przegubach kilka mm jest ok. Także 90% stawiam na tarcze - zmierz wartość suwmiarką, albo mikrometrem.
 
 
     
 bazar5


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 10
Skąd: Szczucin
Wysłany: 7 Sierpień 2014, 11:00   
   Moje auto: 1.2 benzyna


Wartość licznika przestawia 95500 km podobno przebieg rzeczywisty, tarcze jak oglądałem nie były w najgorszym stanie... przekażę mechanikowi wasze sugestie, za które dziękuję :) jak zlokalizujemy usterkę dam znać co było przyczyną.
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 8 Sierpień 2014, 09:11   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


:dd:
Skrzynię masz dobrą.Po prostu masz mc persony wyjebane.A na tarcze też bym spojrzał.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 10 Sierpień 2014, 13:25   
   Moje auto: AG Z14XEP


miałem podobnie. mało tego, wymieniałem tarcze co chwile bo po 6kkm tak zaczęło bić przy hamowaniu że mało kiery nie wyrwało z ręki. Okazało się że krzywe były piasty. Wymieniony cały komplet piasty, łożyska, tarcze, klocki. Dodatkowo była wyrobiona guma stabilizatora - podczas skrętu w prawo czuć było coś takiego jak przy wyrobionym przegubie - mechanik mówił, że podczas jazdy guma suwała po drążku i zmieniała się geometria. Wszystko wymienione i jak ręką odjął.
 
 
     
 bazar5


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 10
Skąd: Szczucin
Wysłany: 11 Sierpień 2014, 06:09   
   Moje auto: 1.2 benzyna


Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :) rozwiązaniem okazała się wymiana piasty oraz łożyska :] sam się teraz zastanawiam skąd mechanik miał z początku pomysł, że wina leży po stronie skrzyni biegów... ale nie ważne, najistotniejsze, że usterka była nie aż tak kosztowna.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Październik 2014, 12:28   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Takie rzeczy jak bicie w kierownicy działy się w Astrze 1 po wyrobieniu się tulei łożyska oporowego sprzęgła ale przy pewnych prędkościach a nie przy hamowaniu.Wystarczyło wcisnąć sprzęgło podczas hamowania i byś wiedział czy skrzynia czy nie.Ja miałem bardzo silne bicie w kierownicy w Astrze1 podczas hamowania a przyczyną był nie wymieniany przez wiele lat płyn hamulcowy.Tył w ogóle nie brał od razu bo w przewodach hamulcowych była już galareta zamiast płynu.Ja współczuje ludziom którzy nie znają się na mechanice czy elektryce samochodowej,bo dzisiaj z uczciwością w warsztatach nie jest dobrze.Mój jedyny warsztat w Gdańsku do którego miałem zaufanie/IB-AUTO/ właściciel zamknął i nie mam pojęcia gdzie pojechać z autem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Układ hamulcowy » pomoc w wykryciu problemu-krzywa tarcza hamulcowa?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.