Wysłany: 24 Lipiec 2014, 22:55 Nierówna praca silnika oraz brak mocy tylko na PB Moje auto: Corsa B
Witam, mam Corse B z 1997 z silnikiem 1,4 8V z LPG w automacie a problem polega na tym że jak próbuję ruszać na zimnym silniku to auto jest zmulone, nie chce przyspieszać a przy zatrzymaniu szarpie, nie zaświeca się żadna kontrolka i tak się dzieje tylko na benzynie gdy przełączę na gaz nawet w momencie przyspieszania gdy jest zmlone to auto zaczyna normalnie jechać, więc wg mnie jest problem z układem PB. Czy ktoś ma jakiś pomysł bo mi przychodzi do głowy 2 rzeczy:
1. przytkane sitko przy pompie paliwa w zbiorniku paliwa jeśli w Corsie jest coś takiego bo sam nie wiem
2. problem z wtryskiem paliwa...
Jeśli macie jakieś pomysły lub doświadczenia to napiszcie proszę bo mnie już żona męczy że nie będzie już więcej nim jeździć
świece dobre, przewody zapłonowe też wymienione
a czy do dem/mont pompki w zbiorniku paliwa jest potrzebny jakiś klucz i czy trzeba oring pod nakrętkę??
LPG: Nie
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Siucice
Wysłany: 25 Lipiec 2014, 15:40
Moje auto: Corsa B
Odchylisz siedzenia, zdejmiesz ten koc, odłączysz kostkę, zdejmiesz 2 wężyki odkręcasz pierścień i schodzi. Tylko pompka jest pewnie przykręcona tylko nie pamiętam w którą stronę trzeba przekręcić aby ją wyjąć.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Lipiec 2014, 22:22
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Po pierwsze , jeśli są jakieś wątpliwości co do paliwa to należy zacząć od pomiaru ciśnienia na przewodzie zasilającym w okolicach wtrysku paliwa , jeśli dobrze pamiętam powinno wynosić 0,8 bara .
Szczerze powiedziawszy wątpię że będzie to przyczyna niewłaściwej pracy , przede wszystkim zacząłbym od podłączenia pod komputer i sprawdzenia wskazań temperatury silnika , potem sprawdziłbym z poziomu komputera mapsensor i jego przewód podciśnienia .
W następnej kolejności sprawdziłbym ciśnienie paliwa , na jałowych obrotach i na pełnym otwarciu przepustnicy .
Kontrolka check zaświeca się tylko wtedy gdy wskazanie jakiegoś czujnika wychodzi poza granice parametru pomiarowego , nie zawsze zaświeci się gdy pomiar jest błędny , często tyczy się to czujnika temperatury który na rozgrzanym silniku potrafi wskazywać coś zupełnie innego .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum