Przesunięty przez: Kaszubski
7 Marzec 2016, 19:27
[Elektryka] Jak odczytać błędy
Autor Wiadomość
 zarzyk


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 18
Skąd: Łódź / zarzew
  Wysłany: 11 Czerwiec 2014, 22:50   [Elektryka] Jak odczytać błędy
   Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)


Witam. Mam taki problem. Moja Corsa to: 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry) 1998r. + gaz :)
Mam 16-sto pinowe gniazdo i nie wiem jak odc zytać błędy.
Nie działa hamulec z gazem i zapłon, nie ma pinu 6 jest tylko 3,4,5 potem jest pusty.
Może to jest jakaś atrapa gniazda nie wiem, jak pod deską ma być to gdzie go szukać? Za zapalniczką czy trzeba całą deske ściągać? Koło kielichów przy grodzi nie kojażę żadnej wtyczki luźnej.

Foto skrzynki z bazpiecznikami mogę dać rano tzn około godziny 7 bo teraz jestem w pracy.
Proszę o pomoc jakieś porady foty gdzie szukać jakiegoś gniazda diag.
Auto strzeliło na gazie zgasło generalnie teraz pali śmiga idealnie na gazie i benzynie ale wcześniej gasł na luzie. wyczyściłem krokowca i wszystko jest ok tylko świeci się check engine i nie pomaga odpięcie aku na noc czy 30 razy zapłon włącz wyłącz...

Chciał bym dowiedzieć się jakie błędy. kiedyś Corsacza podpinał jakis majster pod kompa i nie mógł tym gniazdem a inny wziął 50zł i powiedział, że nic nie ma. Paliwo jest. :...:

Edit:
Mam kabel VAG-a bo mam tez audi a6 c5 może da rade podpiąć tym kablem tylko jaki program VCDS? czy VAG to jest do grupy vaga skoda, audi, VW seat kiedyś renówkę podpiąłem i było ok ale czy nie uwale czegoś kompa lub kabla? może kabel i jakis program euroscan czy inny oplowski? lub poprostu mrugające kody na spinacz jak w Calibrze ale nie wiam co połączyc bo brak pinów....
 
 
     
 Jargon
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 17:17   

Witam
Ja proponuję zajechać na Ul.Wyszyńskiego 27 w Łodzi do stacji obsługi pojazdów Speed Car tam biorą za usunięcie błędu 20 zł ja byłem ze swoją Corsa C i wszystko mi od ręki załatwił Konkretni Są.
Pozdrawiam
 
     
 zarzyk


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 18
Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 03:09   
   Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)


wiesz koszta nie duże ale C a B jest różnica. Brakuje mi tylko sczytac błędy zobaczyc co jest grane i juz. podjade zapytam ale nie ma to jak samemu coś zrobić.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 12:05   
   Moje auto: AG Z14XEP


oryginalnie powinno być:
pin 4,5 - masa
pin 16 - +12
pin 7 - linia K (do diagnozy)
do silnika tyle wystarczy
jeżeli gniazdo miałbyś ok, to kablem od vag raczej dałbyś rade podłączyć, ale program musiałbyś poszukać do opli - bo tutaj różnica w szybkości komunikacji między vag a oplem jest (inny protokół komunikacji)

Czasami ludzie robili 'zabezpieczenie' przeciwkradzieżowe zamieniając piny w gniezdzie diagnostycznym. Niewdając się w szczegóły, w grupie VAG miało to sens, w Oplach nie jestem pewien.
Miernik w garść i zidentyfikuj piny. Pojedziesz do warsztatu, to tam będą musieli zrobić to samo ;)
 
 
     
 zarzyk


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 18
Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 17:20   
   Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)


prosze zdjecie wytczki.



czyli zewrzec razem piny 4 z 7 lub 5 z 7 tak? i liczyc blyski lampki?
 
 
     
 bobogolf



Informacje
malopolskie

Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 35
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 18:14   
   Moje auto: x14sz


Zwierasz pin 5 i 6. http://opel24.com/FAQ/diagnostyka1.gif tu masz wsio.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 19:06   
   Moje auto: AG Z14XEP


metoda na zworke nie zadziała w X10XE, bynajmniej nie znam nikogo komu by się to udało (moe ze względu na brak pinu 6 ;) )
A gniazdo wygląda na kompletne. Kabel od VAGa podepnij jesli masz , ściągnij jakiś darmowy programik do OPLI i odczytasz błędy.
 
 
     
 bobogolf



Informacje
malopolskie

Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 35
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 19:16   
   Moje auto: x14sz


Właśnie teraz dopiero patrze na fotke, i brak pinu 6. Mój błąd.
 
 
     
 zarzyk


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 18
Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 14 Lipiec 2014, 23:30   
   Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)


kablem od Audi tk kolokwialnie napisze vagoskim podpialem program go widzi ale prosi o podpiecie pinu 7? o co chodzi? zrobie dokładnie screena jak bede mial auto dziadkow w rekach to wrzuce na forum. Może to wina kabla i by wystarczył kabel kupic tylko jaki do x10Xe? z tego roku 98. jaki typ i moze jakis link :) i zamawiam.


Może kolega w końcu zacznie pisać używając polskich końcówek typu ą,ę,ć itp
Ostatnio zmieniony przez 16 Lipiec 2014, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 00:17   
   Moje auto: AG Z14XEP


Program karze podpiąć się linią diagnostyczną pod pin 7 w gnieździe. Jeżeli vagowski kabel masz ze wtyczką OBD, to nie musisz nic robić, już jest połączone odpowiednio. Chodzi o to, że program dostosowany jest do kabla uniwersalnego, bez wtyczki, a z linią diag. na kabelku i ręcznie podłączasz do odpowiednich pinów w zależności co diagnozujesz.

kabli myślę mnóstwo, w większości na jedno kopyto robione, więc większego znaczenia nie ma jaki wybierzesz. pytanie pod jakie auto chcesz - tylko opel, opel + vag, tylko silniki w nich, czy też abs? zazwyczaj nie chcą robić jednego kabla do wszystkiego.

poszukaj, zapytaj o konkretny to poradzimy, nie bądź leń - pozerkaj sam.
Spory potencjał drzemie w ELM'ie 327, ja bym się nim zainteresował.
 
 
     
 zarzyk


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 18
Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 17:21   
   Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)


elm-a chyba ma tata do lanosa bo 99rok ma :) ale reki uciac nie dam. zerkne na alledrogo.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 22:00   
   Moje auto: AG Z14XEP


jak do lanosa, to opla jak najbardziej też zczytasz - protokół komunikacji ten sam. Co najwyżej gniazdo może być inne, ale możesz zawsze sobie małą 'przejściówkę' zrobić. Sprawdz jaką masz tam wtyczkę i mogę podpowiedzieć który pin gdzie podłączyć.
Deawoo zwykle miało swoje własne gniazdo, podobne do gniazda w oplach sprzed '96, ale trafiały się też wyjątki posiadające standardowe gniazdo OBD2.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.