LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 18 Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 11 Czerwiec 2014, 22:50 [Elektryka] Jak odczytać błędy Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)
Witam. Mam taki problem. Moja Corsa to: 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry) 1998r. + gaz
Mam 16-sto pinowe gniazdo i nie wiem jak odc zytać błędy.
Nie działa hamulec z gazem i zapłon, nie ma pinu 6 jest tylko 3,4,5 potem jest pusty.
Może to jest jakaś atrapa gniazda nie wiem, jak pod deską ma być to gdzie go szukać? Za zapalniczką czy trzeba całą deske ściągać? Koło kielichów przy grodzi nie kojażę żadnej wtyczki luźnej.
Foto skrzynki z bazpiecznikami mogę dać rano tzn około godziny 7 bo teraz jestem w pracy.
Proszę o pomoc jakieś porady foty gdzie szukać jakiegoś gniazda diag.
Auto strzeliło na gazie zgasło generalnie teraz pali śmiga idealnie na gazie i benzynie ale wcześniej gasł na luzie. wyczyściłem krokowca i wszystko jest ok tylko świeci się check engine i nie pomaga odpięcie aku na noc czy 30 razy zapłon włącz wyłącz...
Chciał bym dowiedzieć się jakie błędy. kiedyś Corsacza podpinał jakis majster pod kompa i nie mógł tym gniazdem a inny wziął 50zł i powiedział, że nic nie ma. Paliwo jest.
Edit:
Mam kabel VAG-a bo mam tez audi a6 c5 może da rade podpiąć tym kablem tylko jaki program VCDS? czy VAG to jest do grupy vaga skoda, audi, VW seat kiedyś renówkę podpiąłem i było ok ale czy nie uwale czegoś kompa lub kabla? może kabel i jakis program euroscan czy inny oplowski? lub poprostu mrugające kody na spinacz jak w Calibrze ale nie wiam co połączyc bo brak pinów....
Jargon [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 17:17
Witam
Ja proponuję zajechać na Ul.Wyszyńskiego 27 w Łodzi do stacji obsługi pojazdów Speed Car tam biorą za usunięcie błędu 20 zł ja byłem ze swoją Corsa C i wszystko mi od ręki załatwił Konkretni Są.
Pozdrawiam
LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 18 Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 03:09
Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)
wiesz koszta nie duże ale C a B jest różnica. Brakuje mi tylko sczytac błędy zobaczyc co jest grane i juz. podjade zapytam ale nie ma to jak samemu coś zrobić.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 12:05
Moje auto: AG Z14XEP
oryginalnie powinno być:
pin 4,5 - masa
pin 16 - +12
pin 7 - linia K (do diagnozy)
do silnika tyle wystarczy
jeżeli gniazdo miałbyś ok, to kablem od vag raczej dałbyś rade podłączyć, ale program musiałbyś poszukać do opli - bo tutaj różnica w szybkości komunikacji między vag a oplem jest (inny protokół komunikacji)
Czasami ludzie robili 'zabezpieczenie' przeciwkradzieżowe zamieniając piny w gniezdzie diagnostycznym. Niewdając się w szczegóły, w grupie VAG miało to sens, w Oplach nie jestem pewien.
Miernik w garść i zidentyfikuj piny. Pojedziesz do warsztatu, to tam będą musieli zrobić to samo
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 19:06
Moje auto: AG Z14XEP
metoda na zworke nie zadziała w X10XE, bynajmniej nie znam nikogo komu by się to udało (moe ze względu na brak pinu 6 )
A gniazdo wygląda na kompletne. Kabel od VAGa podepnij jesli masz , ściągnij jakiś darmowy programik do OPLI i odczytasz błędy.
LPG: Tak
Klub: Calibra Team
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 18 Skąd: Łódź / zarzew
Wysłany: 14 Lipiec 2014, 23:30
Moje auto: Corsa B 1.0 12V (54 KM, 3 cylindry)
kablem od Audi tk kolokwialnie napisze vagoskim podpialem program go widzi ale prosi o podpiecie pinu 7? o co chodzi? zrobie dokładnie screena jak bede mial auto dziadkow w rekach to wrzuce na forum. Może to wina kabla i by wystarczył kabel kupic tylko jaki do x10Xe? z tego roku 98. jaki typ i moze jakis link i zamawiam.
Może kolega w końcu zacznie pisać używając polskich końcówek typu ą,ę,ć itp
Ostatnio zmieniony przez 16 Lipiec 2014, 18:44, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 00:17
Moje auto: AG Z14XEP
Program karze podpiąć się linią diagnostyczną pod pin 7 w gnieździe. Jeżeli vagowski kabel masz ze wtyczką OBD, to nie musisz nic robić, już jest połączone odpowiednio. Chodzi o to, że program dostosowany jest do kabla uniwersalnego, bez wtyczki, a z linią diag. na kabelku i ręcznie podłączasz do odpowiednich pinów w zależności co diagnozujesz.
kabli myślę mnóstwo, w większości na jedno kopyto robione, więc większego znaczenia nie ma jaki wybierzesz. pytanie pod jakie auto chcesz - tylko opel, opel + vag, tylko silniki w nich, czy też abs? zazwyczaj nie chcą robić jednego kabla do wszystkiego.
poszukaj, zapytaj o konkretny to poradzimy, nie bądź leń - pozerkaj sam.
Spory potencjał drzemie w ELM'ie 327, ja bym się nim zainteresował.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 22:00
Moje auto: AG Z14XEP
jak do lanosa, to opla jak najbardziej też zczytasz - protokół komunikacji ten sam. Co najwyżej gniazdo może być inne, ale możesz zawsze sobie małą 'przejściówkę' zrobić. Sprawdz jaką masz tam wtyczkę i mogę podpowiedzieć który pin gdzie podłączyć.
Deawoo zwykle miało swoje własne gniazdo, podobne do gniazda w oplach sprzed '96, ale trafiały się też wyjątki posiadające standardowe gniazdo OBD2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum