Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 23:24
metaliczne drgania z okolic kolumny kierowniczej na kostce
Autor Wiadomość
 pawel_o 



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 27
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 20:33   metaliczne drgania z okolic kolumny kierowniczej na kostce
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTi


Witam! Przejrzałem już całe forum i nie znalazłem sensownej odpowiedzi odnoście mojego pytania,a niby jest to typowe w CC. Mianowicie jest to stukot a bardziej intensywne metaliczne drganie z okolicy kolumny kierowniczej wewnątrz pojazdu dlatego wykluczyłem zawieszenie w którym nie ma żadnych luzów i magiel, pojawia się to na kostce i na drodze typu tarka a także przy prędkości 140 km/h, chciałbym się dowiedzieć czy da się to jakoś zniwelować i co odpowiada za ten stukot,ponieważ odpowiedzi typu wymiana całej kolumny mnie nie interesują bo używana też może stukać a zamienniki..., czy ktoś z forumowiczów ma odpowiednią wiedze na ten temat by jakoś pomóc? (dodam że krzyżak łączący kolumnę z maglem też jest ok)
 
     
 Salik153 


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Damian
Wiek: 25
Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: Radzymin
Wysłany: 13 Czerwiec 2014, 08:22   
   Moje auto: Opel Corsa C 1.2


może to być wina opon i felg równie dobrze ;) ja kupiłem swoją cc z ładnymi felgami na letnich oponach przy 130-140 samochód zaczynał mi się trząść o hamowaniu już nie wspomnę ;) założyłem zimowe koła od swojej clio Williams i jak ręką odjęło ;)
 
     
 pawel_o 



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Imię: Paweł
Wiek: 27
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Czerwiec 2014, 14:08   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTi


Sukces koledzy! Udało mi się ustalić po godzinach spędzonych pod kolumną kierowniczą że stuka trzpień silnika od wspomagania o trzpień z kolumny kierowniczej, jako że jest to połączenie wielowypustowe i trzpień silnika wchodzi w trzpień kolumny kierowniczej powstał tam luz, najwyraźniej zastosowano za słabe materiały, dołączam znalezioną instrukcje usunięcia tej usterki aczkolwiek u mnie ona się nie sprawdziła ( http://chomikuj.pl/szmic/...,2456896135.pdf ), oprócz porządnego przesmarowania trzpienia smarem grafitowym ( bo było tam całkiem sucho) podłożyłem podkładkę o grubości ok 1mm pod jedno z mocowań silnika do kolumny tak żeby uzyskać delikatny kąt aby wypusty do siebie przylegały, no i cisza nic nie puka nic nie stuka, a wspomaganie chodzi tak samo jak przedtem żadnych problemów ( jak narazie ), jednak po ponownym podłączeniu akumulatora (bo należy go odłączyć przed wyjęciem silnika) należy skalibrować czujnik skrętu ( jest to opisane w zamieszczonej instrukcji ) gdyż inaczej wspomaganie może ześwirować, mam nadzieje że pomoże to uporać się ze stukami innym użytkownikom, pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ kierowniczy » metaliczne drgania z okolic kolumny kierowniczej na kostce
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.