Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:33
Problem z klapką w boksie filtra powietrza
Autor Wiadomość
 MoFE Technology


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 01:24   Problem z klapką w boksie filtra powietrza
   Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8


Witam wszystkich serdecznie

Sytuacja wygląda następująco. Zakupiłem sobie parę dni temu corsę która jest w średnim stanie i wziąłem się za nią intensywnie. Póki co same usterki a jedną z nich spróbuje teraz opisać.

Wziąłem się za wymianę filtru powietrza, aż tu nagle patrzę w boks i widzę klapkę która była prawie zamknięta, ponieważ ktoś wcześniej wkręcił w ten boks wkręta, który trzyma tą klapkę. Klapka jest otwarta dosłownie tyle co nic. Po wykręceniu tego wkręta klapka cała się otworzyła, ale wtedy silnik odpalił i momentalnie zgasł, potem kręciłem i już nie chciał zapalić. Więc przymknąłem tą klapkę w boksie, wkręciłem wkręt na jego miejsce założyłem nowy filtr powietrza i autko śmiga.

Nie wiem co jest grane. Dodam że auto ma nie równe obroty czy to na LPG czy na benzynie. Silniczek krokowy wymieniony już tak jak i świece NGK, przewody NGK, Sonda lambda NGK, Olej, filtra oleju, filtra paliwowy i powietrza. Jeśli chcecie to zrobię zdjęcie, które następnie zamieszczę tutaj.



Pozdrawiam
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 04:52   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Której generacji masz instalacje LPG?
 
 
     
 MoFE Technology


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 15:23   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8


mike napisał/a:
Której generacji masz instalacje LPG?


2 generacji

Porobiłem kilka fotek, więc zamieszczam je poniżej:

http://zapodaj.net/99fd9b60e08ff.jpg.html

http://zapodaj.net/f50e60f6e1a18.jpg.html

http://zapodaj.net/19e94861b6dc7.jpg.html

Jak widać zamieściłem też zdjęcia tej rury dolotowej, jest dziura z boku a na dodatek ktoś z przodu zamieścił jakieś waciki.

Mam tez pytanie czy to podciśnienie z boku służy czemuś ? Bo ogólnie chce dodać że podciśnienia idące od obudowy monowtrysku skruszały. Jedno właśnie idzie do tego grzybka w obudowie filtra powietrza a drugie podciśnienie idzie gdzieś tam do monowtrysku. Oba popękały więc je wymienie. Ogólnie mega spadek mocy. po wykręceniu tego wkręta otworzyła się ta klapka i na gazie w ogóle już nie chodzi a na benzynie pewnie przez te podciśnienia ma mało mocy.
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 18:56   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


łoł nieźle. Pytałem o generację gazu bo pierwsze generacje (miałem z taką do czynienia) nie lubiała jak wciskało jej powietrze tylko jak musiał sobie zasysać. Poskładaj wszystko to stanu pierwotnego i zobaczymy co będzie.
 
 
     
 MoFE Technology


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 22:04   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8


mike napisał/a:
łoł nieźle. Pytałem o generację gazu bo pierwsze generacje (miałem z taką do czynienia) nie lubiała jak wciskało jej powietrze tylko jak musiał sobie zasysać. Poskładaj wszystko to stanu pierwotnego i zobaczymy co będzie.


Na chwile obecną porobiłem podciśnienia i hula aż miło na benzynie :) Zato na podtlenku LPG maksymalna zamuła, brak siły i czasami gaśnie. 4 bieg to prawie w ogóle nie jedzie a na 5 to nawet traci prędkość ;p Myślę, że kupie boksa i dolot a wtedy oddam do gazowników i niech to wyregulują.


Jak zrobię wszystko to postaram się dać znać czy coś pomogło.

Pozdrawiam :)
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29 Kwiecień 2014, 16:23   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


To prawda że LPG może być źle wyregulowany do nowej dawki powietrza do mieszanki. Zrób tak jak mówiłeś i powinno działać :ok:
 
 
     
 MoFE Technology


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 30 Kwiecień 2014, 23:06   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8


Chce dodać kolejną ciekawą informacje. Dziś wymieniłem kopułkę wraz z palcem i jestem pod wielkim wrażeniem. Zaczął jeszcze lepiej jeździć na benzynie, na skrzyżowaniu przestał tak drżeć i trzyma lepiej obroty a na gazie zaczął się lepiej zbierać, chociaż czuje że dawka LPG jest za mała :) Myślę że to wszystko już wyjaśnia. Resztą zajmą się gazownicy :)

Dlatego na przyszłość polecam każdemu by zajrzeć też do kopułki. Moja była zawalona białym nalotem i mimo że zmieniłem świece i przewody to jednak to nie było nadal to. Po zmianie dodatkowo kopułki wraz z palcem autko chodzi bardzo dobrze :)

Teraz jeszcze czekam na nowy dolot do boksa filtra powietrza. Obecny dolot opkleiłem taśmą, wyjąłem te parszywe gąbki i odkręciłem tą śrubkę i wszystko póki co działa.

Myślę że temat uważam za rozwiązany i pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie !
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 1 Maj 2014, 07:42   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


:graty:
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 1 Maj 2014, 13:06   
   Moje auto: Porshe 911


Zrób dobej jakości foto parownika LPG
Napisz jaka to marka i model, wiek, przebieg parownika w KM.
Może masz takie informacje?

Jeżeli muli na LPG to:
-parownik może być zasmolony (zawór spustowy gazoliny masz pod parownikiem - odkręć i wypuść syf)
- membrany parownika mogą być zmurszałe, sparciałe i się sklejają
- śruba regulacji na parowniku jest za bardzo skręcona - zanim pojedziesz do GAZspeca możesz sam spróbować odkręcać ją o pół obrotu i sprawdzać różnicę w jeździe i dynamice.
- Czy śmierdzi ci gazem z pod maski? Masz śrubę regulującą na wężu idącym do mieszalnika?
Proszę o więcej zdjęć.
 
     
 MoFE Technology


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 2 Maj 2014, 15:54   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8


west napisał/a:
Zrób dobej jakości foto parownika LPG
Napisz jaka to marka i model, wiek, przebieg parownika w KM.
Może masz takie informacje?

Jeżeli muli na LPG to:
-parownik może być zasmolony (zawór spustowy gazoliny masz pod parownikiem - odkręć i wypuść syf)
- membrany parownika mogą być zmurszałe, sparciałe i się sklejają
- śruba regulacji na parowniku jest za bardzo skręcona - zanim pojedziesz do GAZspeca możesz sam spróbować odkręcać ją o pół obrotu i sprawdzać różnicę w jeździe i dynamice.
- Czy śmierdzi ci gazem z pod maski? Masz śrubę regulującą na wężu idącym do mieszalnika?
Proszę o więcej zdjęć.


WITAM !

Ogólnie umówiłem się już w Toruniu na regulacje gazu. Dokładnie na 6 maja, ale nim to nastąpi to może udzielisz mi kilku ważnych rad.

Poniżej zamieszczam zdjęcia parownika itd.:
http://zapodaj.net/908a6e6e3f02c.jpg.html

http://zapodaj.net/d930b93e56a81.jpg.html

http://zapodaj.net/08d2b975058bc.jpg.html

http://zapodaj.net/11e5aac620b87.jpg.html

http://zapodaj.net/024776e021414.jpg.html

Autko kupiłem nie dawno za pare groszy, także wszystkiego o nim nie wiem. Wiem natomiast że jest tam 2 letnia butla bo starej skończył się termin przydatności a to może nawet znaczyć że ten parownik ma 10lat. Napewno jest to parownik BRC TECNO 100kW. Wiem że są dwie śruby regulacyjne. Jedna na imbus i jest chyba wkręcona na maxa a druga taka wystająca. Pod spodem faktycznie jest jakiś korek spustowy a poza tym jest jeszcze silniczek krokowy wraz z śrubą. Auto zbiera się na gazie dopiero przy wyższych obrotach np. 2000 rpm i wyżej. Jadąc np 60 na 4 biegu kompletnie niema mocy dopiero 4 bieg i 90km/h daje wyraźny rezultat. A 5 na gazie to aż boje się włączać bo zamiast przyśpieszać to traci prędkość. O dziwo na benzynie już jest wszystko ok po wymianie kopułki palca.

Dlatego też myślę że resztę zrobią gazownicy.

Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Inne
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.