LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Polska
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 01:24 Problem z klapką w boksie filtra powietrza Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8
Witam wszystkich serdecznie
Sytuacja wygląda następująco. Zakupiłem sobie parę dni temu corsę która jest w średnim stanie i wziąłem się za nią intensywnie. Póki co same usterki a jedną z nich spróbuje teraz opisać.
Wziąłem się za wymianę filtru powietrza, aż tu nagle patrzę w boks i widzę klapkę która była prawie zamknięta, ponieważ ktoś wcześniej wkręcił w ten boks wkręta, który trzyma tą klapkę. Klapka jest otwarta dosłownie tyle co nic. Po wykręceniu tego wkręta klapka cała się otworzyła, ale wtedy silnik odpalił i momentalnie zgasł, potem kręciłem i już nie chciał zapalić. Więc przymknąłem tą klapkę w boksie, wkręciłem wkręt na jego miejsce założyłem nowy filtr powietrza i autko śmiga.
Nie wiem co jest grane. Dodam że auto ma nie równe obroty czy to na LPG czy na benzynie. Silniczek krokowy wymieniony już tak jak i świece NGK, przewody NGK, Sonda lambda NGK, Olej, filtra oleju, filtra paliwowy i powietrza. Jeśli chcecie to zrobię zdjęcie, które następnie zamieszczę tutaj.
Jak widać zamieściłem też zdjęcia tej rury dolotowej, jest dziura z boku a na dodatek ktoś z przodu zamieścił jakieś waciki.
Mam tez pytanie czy to podciśnienie z boku służy czemuś ? Bo ogólnie chce dodać że podciśnienia idące od obudowy monowtrysku skruszały. Jedno właśnie idzie do tego grzybka w obudowie filtra powietrza a drugie podciśnienie idzie gdzieś tam do monowtrysku. Oba popękały więc je wymienie. Ogólnie mega spadek mocy. po wykręceniu tego wkręta otworzyła się ta klapka i na gazie w ogóle już nie chodzi a na benzynie pewnie przez te podciśnienia ma mało mocy.
łoł nieźle. Pytałem o generację gazu bo pierwsze generacje (miałem z taką do czynienia) nie lubiała jak wciskało jej powietrze tylko jak musiał sobie zasysać. Poskładaj wszystko to stanu pierwotnego i zobaczymy co będzie.
LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Polska
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 22:04
Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8
mike napisał/a:
łoł nieźle. Pytałem o generację gazu bo pierwsze generacje (miałem z taką do czynienia) nie lubiała jak wciskało jej powietrze tylko jak musiał sobie zasysać. Poskładaj wszystko to stanu pierwotnego i zobaczymy co będzie.
Na chwile obecną porobiłem podciśnienia i hula aż miło na benzynie Zato na podtlenku LPG maksymalna zamuła, brak siły i czasami gaśnie. 4 bieg to prawie w ogóle nie jedzie a na 5 to nawet traci prędkość Myślę, że kupie boksa i dolot a wtedy oddam do gazowników i niech to wyregulują.
Jak zrobię wszystko to postaram się dać znać czy coś pomogło.
LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Polska
Wysłany: 30 Kwiecień 2014, 23:06
Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8
Chce dodać kolejną ciekawą informacje. Dziś wymieniłem kopułkę wraz z palcem i jestem pod wielkim wrażeniem. Zaczął jeszcze lepiej jeździć na benzynie, na skrzyżowaniu przestał tak drżeć i trzyma lepiej obroty a na gazie zaczął się lepiej zbierać, chociaż czuje że dawka LPG jest za mała Myślę że to wszystko już wyjaśnia. Resztą zajmą się gazownicy
Dlatego na przyszłość polecam każdemu by zajrzeć też do kopułki. Moja była zawalona białym nalotem i mimo że zmieniłem świece i przewody to jednak to nie było nadal to. Po zmianie dodatkowo kopułki wraz z palcem autko chodzi bardzo dobrze
Teraz jeszcze czekam na nowy dolot do boksa filtra powietrza. Obecny dolot opkleiłem taśmą, wyjąłem te parszywe gąbki i odkręciłem tą śrubkę i wszystko póki co działa.
Myślę że temat uważam za rozwiązany i pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie !
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 43 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 1485 Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 1 Maj 2014, 13:06
Moje auto: Porshe 911
Zrób dobej jakości foto parownika LPG
Napisz jaka to marka i model, wiek, przebieg parownika w KM.
Może masz takie informacje?
Jeżeli muli na LPG to:
-parownik może być zasmolony (zawór spustowy gazoliny masz pod parownikiem - odkręć i wypuść syf)
- membrany parownika mogą być zmurszałe, sparciałe i się sklejają
- śruba regulacji na parowniku jest za bardzo skręcona - zanim pojedziesz do GAZspeca możesz sam spróbować odkręcać ją o pół obrotu i sprawdzać różnicę w jeździe i dynamice.
- Czy śmierdzi ci gazem z pod maski? Masz śrubę regulującą na wężu idącym do mieszalnika?
Proszę o więcej zdjęć.
LPG: Tak
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Rafał
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Polska
Wysłany: 2 Maj 2014, 15:54
Moje auto: Opel Corsa B 1.2 C12NZ / Vectra B 1.8
west napisał/a:
Zrób dobej jakości foto parownika LPG
Napisz jaka to marka i model, wiek, przebieg parownika w KM.
Może masz takie informacje?
Jeżeli muli na LPG to:
-parownik może być zasmolony (zawór spustowy gazoliny masz pod parownikiem - odkręć i wypuść syf)
- membrany parownika mogą być zmurszałe, sparciałe i się sklejają
- śruba regulacji na parowniku jest za bardzo skręcona - zanim pojedziesz do GAZspeca możesz sam spróbować odkręcać ją o pół obrotu i sprawdzać różnicę w jeździe i dynamice.
- Czy śmierdzi ci gazem z pod maski? Masz śrubę regulującą na wężu idącym do mieszalnika?
Proszę o więcej zdjęć.
WITAM !
Ogólnie umówiłem się już w Toruniu na regulacje gazu. Dokładnie na 6 maja, ale nim to nastąpi to może udzielisz mi kilku ważnych rad.
Autko kupiłem nie dawno za pare groszy, także wszystkiego o nim nie wiem. Wiem natomiast że jest tam 2 letnia butla bo starej skończył się termin przydatności a to może nawet znaczyć że ten parownik ma 10lat. Napewno jest to parownik BRC TECNO 100kW. Wiem że są dwie śruby regulacyjne. Jedna na imbus i jest chyba wkręcona na maxa a druga taka wystająca. Pod spodem faktycznie jest jakiś korek spustowy a poza tym jest jeszcze silniczek krokowy wraz z śrubą. Auto zbiera się na gazie dopiero przy wyższych obrotach np. 2000 rpm i wyżej. Jadąc np 60 na 4 biegu kompletnie niema mocy dopiero 4 bieg i 90km/h daje wyraźny rezultat. A 5 na gazie to aż boje się włączać bo zamiast przyśpieszać to traci prędkość. O dziwo na benzynie już jest wszystko ok po wymianie kopułki palca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum