Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 10:33
Zakup Corsy D(fl) 1.4 (101kM) 2010r. potrzebne porady.
Autor Wiadomość
 bartosz1981


Informacje
kujawsko pomorskie

Imię: Bartosz
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: CLI
Wysłany: 9 Maj 2014, 20:54   Zakup Corsy D(fl) 1.4 (101kM) 2010r. potrzebne porady.
   Moje auto: Corsa D (SATELITE) lift 1.4 benz. 87kM 2011r.


Na początku witam serdecznie wszystkich forumowiczów Opla Corsy i nie tylko! Przymierzam się do zakupu opla Corsy D(fl) z 2010 roku. Autko ma silnik 1.4 benzynowy i 101 koni mechanicznych! OPC RED&BLACK. Auto dosyć dobrze wyposażone felgi alu 17" Mam pytanie do posiadaczy takich Cors lub podobnych, a mianowicie jak się w rzeczywistości sprawują te autka? na co zwracać w szczególności uwagę przy zakupie? jakie są największe bolączki tego samochodu? na co mam uważać! Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi! pozdrawiam Bartosz
 
     
 adiadi007


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Maj 2014, 15:31   

Witaj.
Przede wszystkim polecam zabrać autko i podłączyć pod komputer, koszt takiej operacji to ~50zł, warto gdyż wyśpiewa co może mu ewentualnie dolegać.
Jaki jest przebieg samochodziku? U mnie w silniku 1.4 101km ostatnio przy przebiegu 58000 km wymienić musiałem świece i to wszystko. Mechanik mi powiedział, że łańcuszek rozrządu mi zaczyna lekko grać. Zdziwiłem się tą informacją gdyż myślałem, że silnik na łańcuszku jest tzw. bezobsługowy. Podobno rozrządy Oplowskie są słabe i dość kosztowne. Po wakacjach powiedział mi, abym podjechał do jakiegoś mechanika i aby posłuchał go.
W razie pytań pisz dalej ; )
 
 
     
 bartosz1981


Informacje
kujawsko pomorskie

Imię: Bartosz
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: CLI
Wysłany: 10 Maj 2014, 18:28   
   Moje auto: Corsa D (SATELITE) lift 1.4 benz. 87kM 2011r.


Auto ma podobno 58000 kilometrów! Ale zanim je kupie to zabiore je do serwisu, koszt sprawdzenia to 250zl.
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Maj 2014, 22:18   

Witam, odnośnie silników w Corsach 1.4 czy 1.2 tych na łańcuchu, dodam, że są praktycznie bezobsługowe, mam w swojej corsie 1.2 XE i przebieg ponad 130tys. km, łańcuch nie był jeszcze wymieniany i póki co nie hałasuje, ale aby rozrząd był bezawaryjny trzeba dbać w tych silnikach o terminową wymianę oleju + filtr, czyli co 1 rok i nie 30tys. km tylko najlepiej co 15tys. Moja siostra ma również Corsę D 1.4 z przebiegiem 70 tys. i silniczek pracuje jak "zegarek" ( przestrzegana wymiana oleju co 15tys. lub co rok ). Większą awarię jaką miałem, podczas eksploatacji mojego auta, związaną z silnikiem to awaria pompy wody i sondy lambda, u mojej siostry jeszcze nic się nie zepsuło. Pozdrawiam.
 
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11 Maj 2014, 10:44   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Cytat:
Corsach 1.4 czy 1.2 tych na łańcuchu, dodam, że są praktycznie bezobsługowe, mam w swojej corsie 1.2 XE

Silnik XE z Corsy C nie był montowany w Corsie D. Więc porównywanie rozrządu z różnych aut nie ma sensu.
Cytat:
Moja siostra ma również Corsę D 1.4

Który silnik 1.4 ?? W Corsie D do 2010 montowany był silnik 1.4XEP (90KM, 1364cm3), od 2010 (od małego liftu) 1.4XER (101KM, 1398cm3) - modyfikacje nie polegały tylko na zwiększeniu pojemności i mocy, to są praktycznie różne silniki.
Cytat:
opla Corsy D(fl) z 2010 roku. Autko ma silnik 1.4 benzynowy i 101

Pisząc Corsa FL masz na myśli:
- tzw. mały lift (auta produkowane w 2010) czyli zmiany techniczne pod maską (nowe silniki); w zawieszeniu, kosmetyczne zmiany we wnętrzu); z zewnątrz żadnych zmian
- duży lift (auta produkowane od 2011) - zmiana wyglądu przedniej części nadwozia, kolejna kosmetyka wnętrza.

Jeżeli auto jest z 2010 i ma już zmodyfikowany przód oznacza to składaka .

Co do samego auta - nie spodziewaj się rewelacyjnych osiągów - mimo iż silnik ma 101Km auto zbiera się ospale, wymaga wysokich obrotów aby zaczęło się coś dziać (powyżej 3,5 tys/min) co oznacza duży hałas; z tym silnikiem przydałaby się skrzynia "6"; samochód jest ciężki zwłaszcza z bogatym wyposażeniem (wg. Opla podstawowa wersja z silnikiem 1.4 waży 1185kg); nie jest też oszczędny - trasa 6-7 litrów, miasto 8-9 (ja wg komputera spalam 7,3l/100km); w aucie lubią też trzeszczeć plastiki; szyby są wyjątkowo miękkie (podatne na zarysowania)
Na co zwrócić uwagę przy zakupie/po zakupie samochodu:
- trzeba dokładnie obejrzeć maskę samochodu zarówno od zewnątrz jak i wewnątrz - pierwszy element atakowany przez korozję; w 2013 była przeprowadzona akcja serwisowa polegająca na sprawdzeniu elementu i nałożeniu dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego od wewnętrznej strony (wada fabryczna)
- trzeba dokładnie sprawdzić tylne błotniki - również atakuje je korozja. I jeżeli chodzi o korozję to tyle
- warto dokładnie sprawdzić zawieszenie - nie jest zbyt trwałe; ceny nowych części są tanie
- trzeba posłuchać wentylatora nawiewu - lubi hałasować i wydawać z siebie inne odgłosy
- tak jak pisali poprzednicy, ważne jest aby regularnie wymieniać olej (co ok 15kkm lub co rok) i filtry
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2014, 14:31   

Kolego Gumimis, poczytaj sobie czym różni się silnik XE od XEP i zastanów się, zanim napiszesz, czy moje porównanie nie ma sensu. Sprawdź też jakie są rozrządy w silnikach 1.4 XEP, XEL, XER i napisz proszę jaka jest różnica w konstrukcji rozrządu, skoro twierdzisz, że jest. Pozdrawiam.
 
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11 Maj 2014, 17:02   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Cytat:
Kolego Gumimis, poczytaj sobie czym różni się silnik XE od XEP i zastanów się, zanim napiszesz, czy moje porównanie nie ma sensu. Sprawdź też jakie są rozrządy w silnikach 1.4 XEP, XEL, XER i napisz proszę jaka jest różnica w konstrukcji rozrządu, skoro twierdzisz, że jest. Pozdrawiam.

Autor tematu pisze o silniku z serii XER więc twoje porównanie z silnikiem XE jest zupełnie nie na miejscu - powód - auta te mają inne rozrządy, a dla twojej informacji rodzina silników XER otrzymała zmienne fazy.
Inna kwetia to taka, że w rodzinie silników XEP występowały dwa rodzaje rozrządów: XEP otrzymała taki sam rozrząd jak rodzina XER od silnika 19TR23, poniżej tego numeru silniki XEP miały rozrząd z rodziny XE.
Więc nie widzę żadnego związku rozrządu z silnika XE z XER.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2014, 17:54   

Czy łańcuch, prowadnice i napinacz nie stanowią wspólnego głównego mechanizmu napędzającego wałki rozrządu we wszystkich tych silnikach ? W pierwszym moim poście właśnie o tym pisałem, mając na myśli rozrząd który jest bolączką w Corsach..
 
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11 Maj 2014, 18:55   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Cytat:
Czy łańcuch, prowadnice i napinacz nie stanowią wspólnego głównego mechanizmu napędzającego wałki rozrządu we wszystkich tych silnikach

Stanowią, tylko że te silnik XE i XER mają inne prowadnice, napinacz, koła zębate. jedyny wspólny element to łańcuch którego długość i tak trzeba dostosować.
 
 
     
 bartosz1981


Informacje
kujawsko pomorskie

Imię: Bartosz
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: CLI
Wysłany: 11 Maj 2014, 22:52   
   Moje auto: Corsa D (SATELITE) lift 1.4 benz. 87kM 2011r.


Witam! Właśnie wróciłem po zakupie Corsy D wersja satelite z 2011 r, 1,4 87 KM, w końcu po tą inną nie pojechałem bo była kombinowana. Mój nowy nabytek ma 30 tys przebiegu i jest jak nówka, sztywna zwarta bez stuków, muszę zrobić przegląd, jaki olej polecacie? ja do tej pory używałem Castrol Magnatec 5W40, Gdzie jest kabinowy filtr przeciwpyłkowy? pod nogami pasażera czy gdzieś indziej?
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12 Maj 2014, 07:50   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Gratuluję zakupu.
Skoro masz wersję z silnikiem 1.4 87KM to wnioskuję że auto pochodzi z za zachodniej granicy (Corsa z tym silnikiem w Polsce nie występuje).
Co do oleju: albo oryginał GM 0w30 lub zamiennik Mobile 1 EPS Dexos2 0w40. Generalnie do tych silników zaleca się oleje spełniające normę Dexos 2.
Filtr kabinowy zaneguje się w przy nogach pasażera (za schowkiem) wiec optymalnie jest zdemontować schowek do jego wymiany.
 
 
     
 bartosz1981


Informacje
kujawsko pomorskie

Imię: Bartosz
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: CLI
Wysłany: 12 Maj 2014, 08:35   
   Moje auto: Corsa D (SATELITE) lift 1.4 benz. 87kM 2011r.


Auto jest z Niemiec! A ile oleju wchodzi do silnika? Pewnie około 4l.?

[ Dodano: 12 Maj 2014, 23:41 ]
Mam jeszcze pytanie gdzie mogę znaleźć taką tabliczkę lub wlepę z kodem silnika?? bo w książce serwisowej nie ma!! i jaki płyn chłodzący ( do chłodnicy) trzeba lać?? jakiś koncentrat czy co?? jakie ma oznaczenie!

[ Dodano: 13 Maj 2014, 23:53 ]
Planuję zakup felg aluminiowych do mojej Corsy!! myślę o 15" pytanie do was jakie ET szerokość i profil? bo na pewno 4x100 to wiem! myślałem żeby zakupić coś takiego: 185x55x15" i ET od 35 do 45 ale nie jestem pewien czy dobrze myślę! nie chcę przesadzać z rozmiarami kół! n ie chcę żeby coś tarło na wybojach i zaraz się felga pogięła na naszych Polskich dziurawych drogach! proszę o wasze rady co zakupić? budżet to 1500zł. wraz z oponami.
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Maj 2014, 16:58   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


- oleju wchodzi ok 4l; występują dwa rodzaje filtra oleju w zależności od serii silnika; numer silnika jest wiec potrzeby do zakupu właściwego. numer silnika jest na bloku przy skrzyni biegów
-płyn chłodzący sygnowany przez GM; wg producenta nie podlega on wymianie a jedynie uzupełnieniu
- jeżeli planujesz zakup felg aluminiowych to proponuję przynajmniej 16", 15" są za małe do bryły auta i optycznie nie wyglądają dobrze
 
 
     
 bartosz1981


Informacje
kujawsko pomorskie

Imię: Bartosz
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: CLI
Wysłany: 14 Maj 2014, 18:14   
   Moje auto: Corsa D (SATELITE) lift 1.4 benz. 87kM 2011r.


gumimis napisał/a:
- oleju wchodzi ok 4l; występują dwa rodzaje filtra oleju w zależności od serii silnika; numer silnika jest wiec potrzeby do zakupu właściwego. numer silnika jest na bloku przy skrzyni biegów
-płyn chłodzący sygnowany przez GM; wg producenta nie podlega on wymianie a jedynie uzupełnieniu
- jeżeli planujesz zakup felg aluminiowych to proponuję przynajmniej 16", 15" są za małe do bryły auta i optycznie nie wyglądają dobrze


no rozumiem! rzeczywiście 16"-ka by lepiej wyglądała!! tylko pytanie czy nie będzie przycierała? bo jak patrzyłem na interi to do 16" trzeba by było założyć opony 195/55/16" mam takie w passacie b6. a powiedz mi coś na temat ET jaki by musiał by być rozmiar?? ile przewidział producent?
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Maj 2014, 18:40   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Opel montuje seryjnie do 17" więc przy 16" nic nie będzie obcierać; Opel przewiduje ET39 ale spokojnie możesz mieć między 35-45
 
 
     
 bartosz1981


Informacje
kujawsko pomorskie

Imię: Bartosz
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: CLI
Wysłany: 14 Maj 2014, 21:58   
   Moje auto: Corsa D (SATELITE) lift 1.4 benz. 87kM 2011r.


gumimis napisał/a:
Opel montuje seryjnie do 17" więc przy 16" nic nie będzie obcierać; Opel przewiduje ET39 ale spokojnie możesz mieć między 35-45


dzięki kolego za info!! będę szukał czegoś w tym przedziale!a szerokość felgi to jaka ma być?? czy 6,5 cala czy 7 cali?? pozdrawiam Bartosz.
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18 Maj 2014, 05:26   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


bartosz1981 napisał/a:
gumimis napisał/a:
Opel montuje seryjnie do 17" więc przy 16" nic nie będzie obcierać; Opel przewiduje ET39 ale spokojnie możesz mieć między 35-45


dzięki kolego za info!! będę szukał czegoś w tym przedziale!a szerokość felgi to jaka ma być?? czy 6,5 cala czy 7 cali?? pozdrawiam Bartosz.


Dokładnie i w temacie.Ja mam stalówki 15 " ET 35 z oponami zimowymi .Żadnych problemów.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Giełda » Kupię samochód » Corsa D » Zakup Corsy D(fl) 1.4 (101kM) 2010r. potrzebne porady.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



olej hydrauliczny z dodatkami przeciw zużyciowymi zawierający związki cynku, przeznaczony do stosowania
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.