Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:59
[ Corsa B] Podłączenie radyjka w Corsie B
Autor Wiadomość
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:10   

Czyli to mam zrobić przy kostce w samochodzie ?

W tym linku gdzie jest pin 5
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:18   

Możesz to zrobić tez na kostce od radia, tylko zobacz sobie które są odpowiednie przewody.

Skoro na rysunku liczby idą w pewnej kolejności to chyba można wywnioskować ze 5 jest po lewej stronie 6.


Zresztą przy tej twojej przejściówce co jest na zdjęciu jak podłączysz czerwony do żółtego to zapala Ci się podświetlenie???? Na żółtym i na czerwonym kablu masz bezpieczniki? Wiec masz coś namieszane w instalacji samochodu. Bo z twojego opisu ewidentnie wynika ze żółty to kabel potrzymania (stałe 12V) a czerwony to zasilanie po stacyjce.
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:20   

W tej kostce żółty to pamiec a czerwony zaplon
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:32   

Wiec na kablu żółtym powinno być cały czas napięcie +12V, a na czerwonym napięcie +12V powinno pojawiać się po przekręceniu kluczyka. Więc aby radio działało cały czas musisz obciąć kabel czerwony i podłączyć go do żółtego.

Ty! a dobrą stronę obciętego czerwonego podłączasz do żółtego? Powinieneś podłączyć ta od strony radia. Patrz rysunek poniżej.

 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:35   

Zrobiłem tak i tak

Teraz podłączyłem tą od strony radia i jak dam zapłon to działa a jak nie dam to nie działa.
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:38   

Weź woltomierz (probówkę) i sprawdź na którym kablu w instalacji samochodu przy kostce ISO masz stałe +12V. Ten kabel powinien być połączony z tym żółtym kablem w tej przejściówce. Coś gdzieś musi być namieszane. Zobacz może na tym czerwonym masz stałe +12V
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:41   

A jak bym zamienił w tej przejściówce żółty do czerwonego a czerwony do żółtego ?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:48   

Najpierw znajdź kabel na którym jest stałe +12 V, bo skąd ja mam wiedzieć na którym ty masz napięcie żeby zasilić to radio? A potem połącz ten kabel tak żeby podłączony by do niego zarówno żółty jak i czerwony z przejściówki. A nie kombinuj nic z przekładaniem bo w końcu coś spalisz! Jak zrobisz tak jak napisałem i dalej nie będzie działać to dopiero pisz
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:50   

Niestety w Oplach to częsty kłopot przy niestandardowym radiu. Poniżej zamieściłem obrazek z rozpiska pinów.


1. Kabel od podtrzymania pamięci w radiu (w standardowej kostce ISO jest on żółty i w Oplu znajduje się na kostce "A" pin 4) przełóż w miejsce kabla prądowego (koloru czerwonego - kostka "A" pin 7) - mówiąc po ludzku zetnij trochę izolacji z czerwonego i "wepnij" kabel zółty (oszczędzi co to kłopotu z wyciąganiem pinów).



Czyli może mam zrobić tak jak dudu pisał odwrotnie ? z czerwonego ściągnąć izolacje i żółty podłączyć?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:59   

Ewidentnie pisze ze na żółtym kablu masz mieć stałe +12V! I to napięcie musi być dostarczone do kabla który odpowiada za podtrzymanie oraz do kabla który opowiada za zasilanie radia.
Czyli jeśli na żółtym nasz cały czas +12V i go obetniesz to radio w ogóle nie będzie działać.

Poszedłeś już sprawdzić na którym kablu masz w samochodzie cały czas +12V? Jak nie to pisz dopiero jak to zrobisz!
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:02   

Nie mam miernika ale zrobiłem tak jak dudu kazał do czerwonego podłączyłem ucięty żółty i radio działa bez zapłonu :] i z zapłonem też. Podobno w nowych radiach żółty to pamięć a czerwony 12V tak mi też pisze w instrukcji od radia.

Wcześniej jak wyłączyłem zapłon to radio też się wyłączało, a teraz dopiero jak wyłączę go na przycisku to normalny objaw?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:09   

Widocznie miałeś coś pozamieniane w instalacji samochodu.

Sprawdź czy radio nie gubi teraz ustawień stacji.

To normalny objaw.
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:13   

Radio raczej nie gubi tzn sprawdzałem na poziomie bassu czy się restartuje i jest taka sama wartość po wyłączeniu i załączeniu to chyba pamięta. Z akmulatora będzie pobierać napięcie tylko do potrzymania pamięci ?


Czyli tak może być ?

 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:16   

Skoro działa to może być. Jak będzie wyłączone to będzie pobierać prąd tylko do potrzymania.
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:55   

Teraz jeszcze jedno pytanko, przy tej przejściówce żółty kabel ma być podłączony do czerwonego z tym bezpiecznikiem 8AMP czy bez



tak


czy tak ?
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 23:23   

Możesz sobie zostawić tam ten bezpiecznik - nie zaszkodzi. Ale jak go nie ma to tez Nic nie powinno się stać, bo i tak radio jest zabezpieczone bezpiecznikiem w instalacji samochodu.
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 08:00   
   Moje auto: Porshe 911


Andrew525 napisał/a:
Radio raczej nie gubi tzn sprawdzałem na poziomie bassu


ja miałem źle założone! ustawienia bass, trible itp trzymało a stacja się restartowała! więc sprawdź stację radiową :cham:
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 17:12   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Hej Andrew525, widze, że Finos już cie nakierował. Nie miałem wcześniej czasu by wejść i ci odpisać na PW.
Ze swojej strony tylko dodam, że:
Andrew525 napisał/a:
Nie mam miernika ale zrobiłem tak jak dudu kazał do czerwonego podłączyłem ucięty żółty i radio działa bez zapłonu :] i z zapłonem też. Podobno w nowych radiach żółty to pamięć a czerwony 12V tak mi też pisze w instrukcji od radia.

na przyszłość jak nie masz miernika, to zwykła żarówka 12V na długich kablach, wtedy jeden do masy i drugim sprawdzasz...

Co do mojej metody- podtrzymanie należy połączyć z ciągłym napięciem ( w opisie pin 4 do 7). Swoją drogą nazwa "podtrzymanie" jest chybiona, bo podtrzymaniem pamięci jest stały plus - pin 7.

Andrew525 napisał/a:
Wcześniej jak wyłączyłem zapłon to radio też się wyłączało, a teraz dopiero jak wyłączę go na przycisku to normalny objaw?

Pewnie, że normalny. Przecież nie chciałeś by za każdym razem radio się wyłączało po wyłączeniu silnika. To teraz tak jest.
Andrew525 napisał/a:
Teraz jeszcze jedno pytanko, przy tej przejściówce żółty kabel ma być podłączony do czerwonego z tym bezpiecznikiem 8AMP czy bez

Finos napisał/a:
Możesz sobie zostawić tam ten bezpiecznik - nie zaszkodzi. Ale jak go nie ma to tez Nic nie powinno się stać, bo i tak radio jest zabezpieczone bezpiecznikiem w instalacji samochodu.

Finos ma zupełną rację. Do zabezpieczenia radia jeszcze dochodzi dioda prostownicza wlutowana równolegle i zaporowo na wejściu zasilania (zwykle 20A) oraz dodatkowy bezpiecznik 10A w "mniej starszych" radiach.
Ale jak ci zależy na bezpieczeństwie, to zrób tak jak w załączniku.
west napisał/a:
ja miałem źle założone! ustawienia bass, trible itp trzymało a stacja się restartowała! więc sprawdź stację radiową

Tak dzieje się w przypadku, gdy napięcie po stacyjce jest zamienione ze stałym z akumulatora.
 
 
     
 Andrew525
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 17:56   

Przy tych próbach spalił mi się bezpiecznik podjechałem do norauto żeby mi to zrobili, przy okazji kupiłem przejściówkę antenową.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 19:06   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


pewnie musiałeś zrobić jakieś zwarcie bo to roboty na 10 minut
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 4 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » Car Audio » Corsa B » [ Corsa B] Podłączenie radyjka w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.