Opel Corsa D Lift A12XER 86KM cewka zapłonowa przebicie
Autor Wiadomość
 CzarnyElo


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 47
Skąd: Lubin
  Wysłany: 24 Maj 2019, 14:59   Opel Corsa D Lift A12XER 86KM cewka zapłonowa przebicie
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.


Cześć,



koledzy równo 2 lata temu żona mi zgłosiła problem, że jak stoi na światłach to silnik najczęściej jak jest rozgrzany zaczyna nierówno pracować i słychać jakieś takie pykanie, cykanie. Wtedy Corsa miała 50.000km, więc pomyślałem, że zapewne świece nie dotrwały do zalecanych 60.000km. Po demontażu cewki okazało się, że na ostatnim cylindrze sprężynka i fajka jest nadpalona, przytopiona... Przewertowałem forum i odnalazłem, że Opel organizował jakieś akcje serwisowe na wadliwe działanie cewkii w serwisie jest dostępny zestaw naprawczy fajek ze sprężynkami. Wymieniłem świece na NGK + zestaw naprawczy i wszystko śmigało. Równiutko 2 lata + 2 dnii 20.000km żona znowu zgłasza mi podobny problem. Przejechałem się i objaw jest identyczny jak 2 lata temu, na wolnych obrotach pyka, a przy tym nierówno pracuje i czasami przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli można tak to nazwać przy Corsie 1.2... )z niższych obrotów szarpnie. Co robić? W ASO już nie ma dostępnych zestawów naprawczych za te 50zł, ale czy to nie będzie czasami awaria cewki zapłonowej? Jutro zdemontuję cewkę i zapewne zastanę identyczną sytuację jak 2 lata temu, więc muszę być przygotowany z gratami. Wymieniać cewkę + świece, czy szukać zestawu naprawczego? Jaką cewkę kupić? Obecnie jest oryginał od nowości GM Delphi. Na znanym portalu aukcyjnym są dostępne Delphi, NGK, Bremi, Magneti Marelli w zakresie cenowym 300-400zł, o chińczykach za 150zł nie wspominam z oczywistych względów. Dzwoniłem do dwóch sprzedawców i mówili, że Magneti Marelli ma bardzo dobra jakość, Delphi oryginał, wytrzymuje gwarancję, ale jak widać dość szybko potrafi paść... Co wybrać? Do tego chcę od razu ponownie wymienić świece i polecają Boscha. A może zaryzykować i szukać używki do 100zł i wymienić na razie samą cewkę? Doradźcie coś co zrobić i co wybrać



Pozdrawiam!
 
 
     
 CzarnyElo


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 47
Skąd: Lubin
Wysłany: 26 Maj 2019, 19:43   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.


Nikt nic nie ma do powiedzenia w tym temacie?



Raczej jestem zdecydowany na nową cewkę firmy Delphi, jak w oryginale...



Które świece wybrać i czym one się różnią?

https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-astra-corsa-mokka-zafira-p-11043.html

https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-corsa-p-6555.html

Niby i te i te pasują do mojego silnika, a różnica w cenie prawie x2... ??
 
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Maj 2019, 08:46   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Różnią się producentem i ceną.Te z nadrukiem GM to Bosch i takie do D zawsze brałem i było ok.Championy drogie a jakość ta sama.Nie kupuj tanich Boscha z nadrukiem Bosch,są takie.Kup cewkę MARKOWĄ w średniej cenie,nie przepłacaj bo to często jest to samo i różnią się nazwą.
 
     
 franki


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Maj 2019, 13:52   
   Moje auto: Corsa D 1.2 XER


Na Ali można kupic zestawy naprawcze do cewek (fajka ze spręzynką i rezystorkiem)
 
     
 CzarnyElo


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 47
Skąd: Lubin
Wysłany: 30 Maj 2019, 07:32   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.


Chcę problem wyeliminować na lata, więc kupiłem oryginalne świece GM z 20% rabatem w ASO za 120zł komplet i cewkę Delphi na Allegro za 370zł identyczna jak w ASO za 1300zł, tylko bez znaczka GM.

Panowie z jakim momentem dokręcić świece? Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu??
 
 
     
 bob96


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Bogdan
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 25
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 30 Maj 2019, 09:13   
   Moje auto: Corsa D


Tutaj masz schemat bezpieczników

https://www.autogenius.in...czniki-schemat/

poczytaj http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=8457
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Maj 2019, 08:44   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Miałeś oryginalne świece,podałeś nawet link do nich za 23 z groszami.Cały serwis,zawyżają cenę dając upust i tak zawyżając mocno cenę.Za żarówkę do dziennych, zwykłą chcieli 43zł a kupiłem tą samą za 8zł.
 
     
 heyhur


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 220
Skąd: Tychy
Wysłany: 31 Maj 2019, 12:29   
   Moje auto: Corsa D 1.2


Dokręć na czuja i sprawdź przed zakupem ile masz pinów, bo do 1.2 jest 7 pinowa a do reszty 6-cio, z czego 7 jest albo była droższa dwukrotnie, ostatecznie kupiłem też z Delphi za 450zł plus nowe świece. Wypaść cewka Ci nie wypadnie, tylko zrób na zimnym bo gorąca ;p a swoją drogą to jezdziłem na przebiciu zaklejonym taśmą izolacyjną przez chyba rok i nie było problemów :D
 
     
 CzarnyElo


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 47
Skąd: Lubin
Wysłany: 2 Czerwiec 2019, 22:15   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.


Po robocie... Świece + cewka wymienione, kompresja sprawdzona, zapraszam do oceny fachowców i mam kilka dodatkowych pytań... ;)

Kompresja na cylindrach od strony rozrządu 1/2/3/4:



Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku? Kupiłem tester chiński zestaw za 50zł, więc błąd pomiarowy może być wysoki, ale chyba najważniejsze, że ciśnienia na wszystkich cylindrach jest w miarę równa 9,6 - 9,9 Bara??

Wygląd świec NGK wymienianych 2 lata (15-20 000km) temu:



Nie patrzcie na zaolejenie, bo przy ostatniej wymianie oleju mechanik fachowiec przy zalewaniu nowego oleju nie trafił i zalał mi górę silnika w tym gniazda świec... Interesuje mnie tutaj raczej wymiar jakie świece powinny mieć? Wyciągnięte NGK mają ok. 1mm, a nowe GM oryginalne do tego silnika sprawdzane szczelinomierzem 3szt. miały dokładnie 0,65mm, a jedna 0,50mm, którą ustawiłem tak jak pozostałe na 0,65... Ile powinno być?

Na koniec cewka:



Co ciekawe przy tej małej dziurce na 4 cylindrze było najgorzej, wszystko zzieleniałe, sprężynka sfatygowana, ale fajka cała bez najmniejszej dziurki? Przy 3 cylindrze, gdzie jest sporo większa dziura uszkodzenia sporo mniejsze, dlaczego? 1 i 2 cylinder igiełki, jak nowe... Taka cewka tylko śmietnik, czy to się jakoś regeneruje, nadlewa plastikiem?

Dodam, że teraz silniczek pracuje pięknie :)

Z góry dzięki za odpowiedzi na nurtujące pytania... ;)
 
 
     
 heyhur


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 220
Skąd: Tychy
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 11:28   
   Moje auto: Corsa D 1.2


U mnie na fajce dla 1 cylindra było mikro pęknięcie i od razu palił na 3 gary, wystarczyło zakleić termokurczem i jeździłem tak pół roku, ale ileź można. Jedyny problem to taki, że dla A12XEL jest cewka 7-pinowa która wtedy była prawie 2x droższa nawet od cewki dla wersji OPC. Nowe świece i pali do dziś :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Układ elektryczny, zapłon
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.