Wysłany: 11 Luty 2009, 11:21 Montaż obrotomierza w Corsie B
Witam
Noszę się z zamiarem montażu obrotomierza do 1,2 SZ
Takie pytanko co trzeba kupić oprócz zegarów i co gdzie podłączyć Czy pozostałe rzeczy tj wtyki wskaźnika paliwa i czujnika płynu Jest jakaś różnica?
Jakie elementy potrzebuję??
Pozdrawiam
dzięki za ewentualną pomoc
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 26 Luty 2009, 00:17, w całości zmieniany 1 raz
robsien [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Luty 2009, 16:46
Witam. Dołączam się do pytania kolegi Miałem założyć niedługo temat, a tu proszę.
DizzyX [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Luty 2009, 00:11
Wszystkie kable do zegarów masz na jednej kostce - po prostu przepinasz kostkę.
Pamiętaj żeby kupić zegary z takim samym indeksem ... :]
zupahip [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Marzec 2009, 21:40
czemu indeks musi byc taki sam? co oznacza ten indeks?
Dżola [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Marzec 2009, 22:10
Indeks to te numery, które masz pod licznikiem przejechanych kilometrów, zegary z obrotomierzem muszą mieć takie same oznaczenie, wtedy wszystko będzie "grało". Panowie jeśli się mylę lub czegoś ważnego nie dodałam to mnie poprawcie
zupahip [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Marzec 2009, 22:30
a co się będzie działo w przypadku różnych indeksów?
DizzyX [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Marzec 2009, 22:56
zupahip napisał/a:
a co się będzie działo w przypadku różnych indeksów?
Przekłamania na prędkościomierzu i - w konsekwencji - na liczniku przebiegu km.
a poza tym ważna jest literka (w Corsie B)
W dla liczników na linkę
K dla elektronicznych
zupahip [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 23 Marzec 2009, 07:33
ok dzięki za odpowiedź.
Maciek84 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Maj 2009, 20:06
Witam - a czy jest różnica pomiędzy licznikami od diesela a benzyny ? Przeglądając allegro w większości oferują zegary z obrotomierzem oznaczone symbolem K. Czy zegary z obrotomierzem i symbolem W to jakiś unikat ??
Maciek84 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 00:29
tkdiablo - Jak pytać o coś, to w jednym temacie najlepiej....
Ja jeszcze zapytam o obrotomierz - jeśli mam prędkościomierz na lince i kupię zegary z obrotomierzem, to rozumiem, że linka do prędkościomierza podłączana jest tak jak w poprzednich zegarach. A do czego podłączyć obrotomierz, który też chyba będzie obsługiwany przez linkę (jakąś)?? (zakręciłem troszkę, ale chyba wiadomo o co mi chodzi )
Obrotomierz jest chyba elektronicznym urzadzeniem, dlatego trzebago podlaczyc pod jakies zmienne w zaleznosci od obrotow zrodlo napiecia(alternator?).
Edit by Finos:
Kolego polecam najpierw przeczytać tą książkę
Jak sie już z nią zapoznasz to proszę tu wrocić i poprawić post! (polskie znaki)
Ostatnio zmieniony przez 15 Maj 2009, 15:28, w całości zmieniany 1 raz
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 15:35
Obrotomierz nie ma linki - jest elektroniczny, i podłączony instalacją elektroniczą do alternatora. Pytanie tylko czy taka instalacja jest zamontowana w Corsie która była seryjnie bez obrotomierza.
DizzyX [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Maj 2009, 15:49
Maciek84 napisał/a:
Przeglądając allegro w większości oferują zegary z obrotomierzem oznaczone symbolem K. Czy zegary z obrotomierzem i symbolem W to jakiś unikat ??
dosłownie DWA POSTY WYŻEJ napisałem :
Cytat:
W dla liczników na linkę
K dla elektronicznych
...
Cytat:
A do czego podłączyć obrotomierz, który też chyba będzie obsługiwany przez linkę (jakąś)??
Kabel od cewki - zielony, tak jest w Corsach A, w Corsach B możliwe że idzie od ECU. W wielu przypadkach jest już w kostce, którą się wpina w zegary.
To i ja się przyłącze mam pytanie jak to jest mam corsę 1.0 12v.Interesuje mnie to czy jest w niej instalacja do obrotomierza czy nie. Mam zamiar za instalować w swojej obrotomierz i jeszcze jedno jak będę szukał obrotomierz to szukać od 1.0 czy może być od innego, zwracać uwagę tylko na indeks czy na to w jakiej corsie była zamontowany.
Wiek: 35 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Gniezno
Wysłany: 12 Grudzień 2009, 23:47
Czy ktoś z Was nie posiadający obrotomierza założył już nową deskę i czy wszytko działa poprawnie ? Mam zamiar to u siebie zrobić ale nie wiem jak się tego zabrać... Czy jest sens. Mój licznik ma indeks K-11676. Proszę o odpowiedz TU bądź na PW. Pozdrawiam !
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Grudzień 2009, 10:50
Zabawy jest sporo z zamiana licznika. Aby wszystko poprawnie działało indeks licznika powinien być identyczny. Pytanie jaki masz licznik? Na linkę czy elektroniczny? Jak wygląda złącze x17 czy jest w nim magiczny przewód na styku nr 9, który jest odpowiedzialny za sygnał do obrotka? Samo dokopanie się do licznika zajmuje sporo czasu. Ale liczą się chęci i czas i duuuuża dawka cierpliwości.... wszystko jest do zrobienia.
Wiek: 35 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Gniezno
Wysłany: 13 Grudzień 2009, 11:00
Powiedzmy że nie mam tego przewodu , co wtedy ? ( pytam od razu bo zazwyczaj napotykam same przeciwności ) ? Tak jak pisałem mam licznik K-16676 czyli elektroniczny.
Ostatnio zmieniony przez Fazi 13 Grudzień 2009, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum