LPG: Tak
Imię: kamil
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: poznań
Wysłany: 8 Marzec 2014, 08:22 zwarcie w instalacji podświetlenia nawiewu Moje auto: corsa B 1.4(c14nz) 1996rok
Witam kolegów mam mały, duży sam jeszcze nie wiem jaki problem, mianowicie do rzeczy. Potrzebowałem sprawdzić który z przewodów to + a który minus - od oświetlenia panelu nawiewu i ręka mi się smyknęła i zrobiłem zwarcie w tejże instalacji ( zwarłem plus z minusem na ramionach pałąka do którego są przymocowane żaróweczki nie pytajcie dlaczego itd. bo wiem że załatwiłem się jak dziecko) i od tej pory te dwie żarówki ledwo się żarzą w tej instalacji zamiast 14 na odpalonym silniku jest ok 3 woltów włącznik świateł też świeci o polowe gorzej na zegarach nie świeci żadna kontrolka poza ładowaniem ( cały czas tak jakby ładowania nie było, sprawdzałem ładowanie fizycznie jest) brak wskazań paliwa i temp cieczy, do tego nawet na odpalonym przy włączonych światłach po otwarciu drzwi załącza się brzęczyk informujący o zapalonych światłach.
I tu moje pytanie czy obwód tych żaróweczek który zwarłem jest jakoś zabezpieczony?, ewentualnie co mogło się stać i czy to pierdoła czy szykuje mi się grubsza impreza?
Ostatnio zmieniony przez sQcha 8 Marzec 2014, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Uzupełnij informacje o swojej Corsie - rok, silnik itd.
Dla pewności sprawdź bezpieczniki. Ja zacząłbym poszukiwanie o wyjęcia zegarów, możliwe, że usmażył się jakiś element i dlatego nie masz kontrolek, podświetlania i pozostała część oświetlenia świeci słabiej.
Zauważyłem, że kontrolki się żarzą pod spodem, ale nie na tyle aby światło przebiło się przez te plastiki. Światło przepuszczalne (w zegarach), ale od ładowania normalnie się świeci piękną normalną czerwienią.Do tego ten spadek napięcia na ok 3volty ( w podświetleniu nawiewów tam gdzie zwarłem ) wcześniej było normalnie na odpalonym 14V, objawy jakby regulator napięcia, ale wierzyć mi się nie chce żeby o aż tam doszło. ładowanie miałem 14 coś V nie pamiętam już ile.Wczoraj zaraz po tym mierzyłem.
Proszę stosować się do zasad ortografii i interpunkcji. Kolejny taki post będzie skutkował punktami karnymi. sQcha
Ostatnio zmieniony przez sQcha 8 Marzec 2014, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli ładowanie jest dobre, to nie doszukuj się tam awarii. Kontrolka ładowania jest niezależna od reszty kontrolek w zegarach, dlatego świeci dobrze.
Tak jak pisałem, prawdopodobnie spalił się jakiś element w elektronice zegarów.
Ok problem rozwiązany.
Rozwiązanie było tak samo dziecinne jak mój błąd.
Otóż poszukałem w internecie dokładną rozpiskę bezpieczników i bezpiecznik nr 17 odpowiada za:
zmyliło mnie to że, w instalacji nadal było 3v napięcia, więc z góry przepraszam za zaśmiecanie forum, ale może komuś się to przyda na przyszłość. :zamykam:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum