Wszystkie silniki w corsie c
Autor Wiadomość
 Polak


Informacje
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Jarocin
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 20:08   Wszystkie silniki w corsie c
   Moje auto: vectra


Tutaj znajdziesz przegląd częstotliwości silników zbudowanych na forum. Użytkownicy z wielu pojazdów mogą również określić wiele silników.;)
W dalszych wyjaśnień jest również lista wszystkich silników Corsa C / Tigra-B / Combo zbudowanych ze zdjęciami, specyfikacji i opisów.

Jeśli ktoś chce się przyczynić uzupełnień, poprawek lub braku obrazu, tak że po prostu nie w komentarzach. ;)

Silniki benzynowe

Podstawy

Wszystkie silniki benzynowe składają się z bloku silnika żeliwnego w połączeniu z aluminiową głowicą cylindrów z technologii czterech zaworów i dwa wałki rozrządu (DOHC = DoubleOverHeadCamshaft). Odszkodowanie zabaw zawór jest regulowany do wszystkich silników powyżej popychaczy hydraulicznych. Regulacja luz zaworowy nie jest zatem konieczne. Wtrysk paliwa przeprowadza się w ogóle sekwencyjną wstrzykiwań dla każdego cylindra do kolektora dolotowego.
Chłodzenie silnika przez ciśnienie oleju smarowania z miski olejowej aluminium i termostatem (temperatura otwarcia 92 ° C), obiegu wody z wentylatorem dmuchawy 2-stopniowej (1 stopień na 94 ° C, 2 etapu od 100 ° C).
Kontrola emisji jest przez blisko sprzężone (Kat i kolektor są spawane) wbudowany 3-drogowy katalizator w połączeniu z dwóch sond lambda. Pierwszy Czujnik Lambda jest ogrzewany sondy prekatalizator, który jest odpowiedzialny za przygotowania mieszaniny. Drugi Sondę lambda nieogrzewany Nachkatsonde, który kontroluje sprawność katalizatora. Ponadto, Corsa ma recyrkulacji spalin (wbudowany zależną). Wyjątki i EGR są oddzielnie zauważyć w poszczególnych silników ponownie.
Wszystkie silniki wyposażone są w elektronicznie sterowany serwo przepustnicy silnika z akceleratora elektronicznej (e-gaz).
Silniki benzynowe tolerują paliwa o liczbie oktanowej 91 (straty mocy przy wyższych prędkościach), 95 oktanowa (zalecane paliwo) i 98 oktanowej. Mapa zapłonu 100 oktanowej benzyny nie są przechowywane w jednostce sterującej. Sterownik jest w pozostałej części adaptacyjnego regulatora, co oznacza, że ​​powtarzające się obciążenia i warunków zapisanych w pamięci i na mapie do optymalizacji zużycia paliwa i emisji spalin stosowanych jazdy. Pamięć może bateria lub jednostka sterująca są usuwane po odłączeniu. Po ponownym podłączeniu kontrolera nowo z rozpoczęciem zbiórki danych.

Silniki:


Z10XE Bj.00
Kod silnika: Z10XE
Rodzina silników: Rodzina 0
Okres realizacji: 2000-2004
Liczba cylindrów: 3 w serii
Pojemność skokowa: 973ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 72,5 mm/78, 6mm
Stopień sprężania: 10.1:1
Moc: 43KW/58PS w 5.600U/Min.
Moment obrotowy: 85Nm przy 3.800U/Min.
Schemat Z10XE

Schemat Z10XE
Zawór sterujący: napęd łańcuchowy
Zarządzanie silnika Bosch Motronic ME 1.5.5 z przepływomierza powietrza
Cechy:
- Zawór recyrkulacji spalin (EGR) jest chłodzony przez wodę w obiegu chłodzenia
- Problemy z napinacza łańcucha może doprowadzić do łańcucha grzechot (wycofanie)
Możliwości:
- Filtr oleju: 3.0 L
- System chłodzenia: 4,9 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 7,2 l / 4,7 l / 5,6 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 6,9 l / 4,7 l / 5,5 l (miasto / autostrada / średnia)
- ECO: 6,5 l / 4,0 l / 4,9 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 135g/km (manualna skrzynia biegów) / 132g/km (EasyTronic) / 118g/km (ECO)
_____________________________________________________________________
Z10XEP Mj.04

Z10XEP Mj.04
Kod silnika: Z10XEP
Rodzina silników: Rodzina 0
Czas budowy: 2004 - 2007
Liczba cylindrów: 3 w serii
Pojemność skokowa: 998ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 73,4 mm/78, 6mm
Stopień sprężania: 10.5:1
Moc: 44KW/60PS w 5.600U/Min.
Moment obrotowy: 88NM na 3.800U/Min.
Schemat Z10XEP

Schemat Z10XEP
Zawór sterujący: napęd łańcuchowy
Zarządzanie silnika Bosch Motronic ME 7.6.1 (od MJ05 Bosch Motronic ME 7.6.2) z przepływomierza powietrza
Cechy:
- "Twinport" układ dolotowy
- Zawór recyrkulacji spalin (EGR) jest chłodzony przez wodę w obiegu chłodzenia
- Problemy z napinacza łańcucha może doprowadzić do łańcucha grzechot (wycofanie)
Możliwości:
- Filtr oleju: 3.0 L
- System chłodzenia: 4,9 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 6,9 l / 4,4 l / 5,3 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 6,7 l / 4,3 l / 5,2 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 127g/km (manualna skrzynia biegów) / 125g/km (EasyTronic)
_____________________________________________________________________
Z12XE Bj.02

Z12XE Bj.02
Kod silnika: Z12XE
Rodzina silników: Rodzina 0
Okres realizacji: 2000-2004
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.199ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 72,5 mm/72, 6mm
Stopień sprężania: 10.1:1
Moc: 55KW/75PS w 5.600U/Min.
Moment obrotowy: 110nm na 4.000U/Min.
Schemat Z12XE


Schemat Z12XE
Zawór sterujący: napęd łańcuchowy
Zarządzanie silnika Bosch Motronic ME 1.5.5 z przepływomierza powietrza
Cechy:
- Zawór recyrkulacji spalin (EGR) jest chłodzony przez wodę w obiegu chłodzenia
- Eliminacja EGR od roku prod 03, ale zmodyfikowany katalizator
- Problemy z napinacza łańcucha może doprowadzić do łańcucha grzechot (wycofanie)
Możliwości:
- Filtr oleju: 3.0 L
- System chłodzenia: 5,0 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawka F13CR 3.74: 7,9 l / 4,9 l / 6,0 l (miasto / autostrada / średnia)
- Słuchawka F13CR 3.94: 8,0 l / 5,0 l / 6,1 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 7,8 l / 5,0 l / 6,0 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 143g/km (przełącznik ręczny F13CR 3,74) / 146g/km (przełącznik ręczny F13CR 3,94) / 144g/km (EasyTronic)
_____________________________________________________________________
Z12XEP Bj.05


Kod silnika: Z12XEP
Rodzina silników: Rodzina 0
Czas budowy: 2004 - 2007
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.229ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 73,4 mm/72, 6mm
Stopień sprężania: 10.5:1
Moc: 59KW/80PS w 5.600U/Min.
Moment obrotowy: 110nm na 4.000U/Min.
Schemat Z12XEP



Schemat Z12XEP
Zawór sterujący: napęd łańcuchowy
Zarządzanie silnika Bosch Motronic ME 7.6.1 (od MJ05 Bosch Motronic ME 7.6.2) z przepływomierza powietrza
Cechy:
- "Twinport" układ dolotowy
- Zawór recyrkulacji spalin (EGR) jest chłodzony przez wodę w obiegu chłodzenia
- Problemy z napinacza łańcucha może doprowadzić do łańcucha grzechot (wycofanie)
Możliwości:
- Filtr oleju: 3.0 L
- System chłodzenia: 5,0 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 8,0 l / 5,0 l / 6,1 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 7,8 l / 5,0 l / 6,0 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 146g/km (manualna skrzynia biegów) / 144g/km (EasyTronic)
_____________________________________________________________________
Z14XE Bj.01


Z14XE Bj.01
Kod silnika: Z14XE
Rodzina silników: Rodzina 1
Okres realizacji: 2000-2004
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.389ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 77,6 mm/73, 4mm
Stopień sprężania: 10.5:1
Moc: 66kW/90PS w 6.000U/Min.
Moment obrotowy: 125 nm przy 4.000U/Min.
Schemat Z14XE

Schemat Z14XE
Rozrządu: pasek rozrządu
Sterowanie silnika: Multec S z miernika masy powietrza
Cechy:
- Skrócony przedział czasowy zmiany pasa Bj 00-03, wszystkie 60,000 km / 4 lata zamiast 90.000km/6Jahre
Możliwości:
- Filtr oleju: 3,25 l
- System chłodzenia: 6,1 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 9,5 l / 5,4 l / 6,9 l (miasto / autostrada / średnia)
- Automatyczna skrzynia biegów jest 10,4 l / 5,8 l / 7,5 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 165,5 g / km (manualna skrzynia biegów) / 180,5 g / km (automatyczne)
_____________________________________________________________________
Z14XEP MJ. 08 Combo

Z14XEP MJ. 08 Combo
Kod silnika: Z14XEP
Rodzina silników: Rodzina 0
Okres realizacji: 2000-2007
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.364ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 73,4 mm/82, 6mm
Stopień sprężania: 10.5:1
Moc: 66kW/90PS w 5.600U/Min.
Moment obrotowy: 125 nm przy 4.000U/Min.
Schemat Z14XEP

Schemat Z14XEP
Zawór sterujący: napęd łańcuchowy
Zarządzanie silnika Bosch Motronic ME 7.6.1 (od MJ05 Bosch Motronic ME 7.6.2) z przepływomierza powietrza
Cechy:
- "Twinport" układ dolotowy
- Zawór recyrkulacji spalin (EGR) jest chłodzony przez wodę w obiegu chłodzenia
- Problemy z napinacza łańcucha może doprowadzić do łańcucha grzechot (wycofanie)
Możliwości:
- Filtr oleju:
- System chłodzenia:
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 7,9 l / 4,7 l / 5,9 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 7,7 l / 4,5 l / 5,7 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 142g/km (manualna skrzynia biegów) / 137g/km (EasyTronic)
_____________________________________________________________________
Kod silnika: Z16SE
Rodzina silników:
Czas budowy:
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.598ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 79,0 mm/81, 5mm
Stopień sprężania: 9.6:1
Moc: 64KW/87PS w 5.400U/Min.
Moment: 138NM w 3.000U/Min.

Rozrządu: pasek rozrządu
Sterowanie silnika: Multec S
Cechy:
- Zainstalowane w kombi
- Technologia 2-zaworowy z wałkiem rozrządu w głowicy (OHC = OverHeadCamshaft)
Możliwości:
- Filtr oleju:
- System chłodzenia:
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawka: 10,2 l / 6,4 l / 7,8 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 188g/km
_____________________________________________________________________

Kod silnika: Z18XE
Rodzina silników: Rodzina 1
Okres realizacji: 2000-2007
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.796ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 80,5 mm/88, 2mm
Stopień sprężania: 10.5:1
Moc: 92KW/125PS w 6.000U/Min.
Moment obrotowy: 165 Nm przy 4.600U/Min.
Schemat Z18XE

Schemat Z18XE
Rozrządu: pasek rozrządu
Sterowania silnika: Siemens SIMTEC-71
Cechy:
- Skrócony przedział czasowy zmiany pasa Bj 00-03, wszystkie 60,000 km / 4 lata zamiast 90.000km/6Jahre
- Od Mj.03 eliminacji EGR, ten zmodyfikowany katalizator
Możliwości:
- Filtr oleju: 4,25 l
- System chłodzenia: 5,3 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawka: 10,8 l / 5,6 l / 7,5 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 179g/km
_____________________________________________________________________

Silniki Diesla

Podstawy

1.3 CDTI:
Kompletna przebudowa dawnego GM Powertrain, współpraca Fiata i Opla, z 1.3 diesel pojawiły. PodSchemat Z18XE
Rozrządu: pasek rozrządu
Sterowania silnika: Siemens SIMTEC-71
Cechy:
- Skrócony przedział czasowy zmiany pasa Bj 00-03, wszystkie 60,000 km / 4 lata zamiast 90.000km/6Jahre
- Od Mj.03 eliminacji EGR, ten zmodyfikowany katalizator
Możliwości:
- Filtr oleju: 4,25 l
- System chłodzenia: 5,3 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawka: 10,8 l / 5,6 l / 7,5 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 179g/km
_____________________________________________________________________

Silniki Diesla

Podstawy

1.3 CDTI:
czas debiutu mógł się grubym, kleinvolumigste diesel 4-cylindrowy silnik będzie co szczególnie spokój przychodzi do dobrych. Z udziału w nim również wspólnego systemu kolejowego, drugiego Generacja 1.400bar ciśnieniu wtrysku. Podstawowa konstrukcja jest jak zwykle blok żeliwny odlew z głowicy cylindra aluminium. Napełniania i opróżniania komory spalania do podjęcia 4 zawory na cylinder, które są kontrolowane przez dwa wałki rozrządu (DOHC = DoubleOverHeadCamshaft). Oczyszczania gazów odlotowych prowadzi się za pomocą niekontrolowanego katalizatora utleniania w połączeniu z recyrkulacją gazu wydechowego, który jest chłodzony przez Wasserkeislauf. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 4, a jej zielony znaczek.
Układ chłodzenia odpowiadającym silników benzynowych.

1.7 diesel:
1.7 Silniki diesel stanowią dalszy rozwój (starego) już znany diesel z Corsa B, Astra F, Vectra A. Silniki zostały zaprojektowane i zbudowane przez Isuzu. Selbige składa się z odlewanego żelaza z bloku głowicy aluminium, cztery zawory na cylinder i dwoma wałkami rozrządu (DOHC = DoubleOverHeadCamshaft), które są napędzane za pomocą pasa zębatego. 1.7 diesel mają tylko ręczną kompensację luzu zaworowego, który zostanie sprawdzony i dostosowane w ramach kontroli. W dystrybucji silników Enpritzpumpe Y17 jest używany, natomiast Z17DTH posiada system common-rail z maksymalnie 1.400bar ciśnienie wtrysku. Wszystkie silniki turbo diesel, wyposażony w Y17DTL do chłodnicy powietrza doładowującego. Ładowarka może być sterowane za pomocą silnika Y komorze ciśnieniowej, a Z Ladedruckregelng pomocą nastawnych łopatek turbiny. Oczyszczania gazów odlotowych prowadzi się za pomocą niekontrolowanego katalizatora utleniania w połączeniu z recyrkulacją gazu wydechowego, który jest chłodzony przez Wasserkeislauf. Y silniki spełniają normy EURO3/D4 i uzyskać żółty (?) Odznaka Środowisko, Z17DTH spełniają normy emisji Euro 4 i zachowuje odwagę w (zielony) odznaka środowiska.
Układ chłodzenia jest podobny w konstrukcji podstawowej, że z silnikiem benzynowym.

Silniki:

Kod silnika: Z13DT
Rodzina silników:
Okres realizacji: 2004-2007
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.248ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 69,6 mm/82, 0mm
Stopień sprężania: 18,0:1
Moc: 51KW/70PS w 4.000U/Min.
Moment obrotowy: 170 Nm przy 1.750-2.500U/Min.
Schemat Z13DT

Schemat Z13DT
Zawór sterujący: napęd łańcuchowy
Zawór regulacji chłostać: hydrauliczny
Sterowanie silnikiem: Magneti Marelli 6JF
Cechy:
- Oznaczenie typu: CDTI
- Common Rail
Możliwości:
- Filtr oleju: 3.3 L
- System chłodzenia: 6,3 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 5,7 l / 3,8 l / 4,5 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 5,5 l / 3,7 l / 4,4 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 122g/km (manualna skrzynia biegów) / 119g/km (EasyTronic)
_____________________________________________________________________
Y17DTL Bj.02

Kod silnika: Y17DTL
Rodzina silników:
Okres realizacji: 2000-2004
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.688ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 79,0 mm/86, 0mm
Stopień sprężania: 18,4:1
Moc: 48KW/65PS w 4.400U/Min.
Moment obrotowy: 130nm na 2.000-3.000U/Min.
Schemat Y17DTL


Schemat Y17DTL
Rozrządu: pasek rozrządu
Zawór rzęs Regulacja: manualna
Sterowanie silnikiem: Bosch VP 29, EDC dystrybutor pompa wtryskowa
Cechy:
- Oznaczenie typu: 1.7 DI
- Zmniejszenie wydajności w porównaniu do DTI przez zaginionego intercooler i zmienionym oprogramowaniem
Możliwości:
- Filtr oleju: 4.5 L
- System chłodzenia: 7,1 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 5,8 l / 4,1 l / 4,7 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 126g/km
_____________________________________________________________________

Kod silnika: Y17DT
Rodzina silników:
Okres realizacji: 2000-2004
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.688ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 79,0 mm/86, 0mm
Stopień sprężania: 18,4:1
Moc: 55KW/75PS w 4.400U/Min.
Moment obrotowy: 165 Nm przy 1.800-3.000U/Min.
Schemat Y17DT

Schemat Y17DT
Rozrządu: pasek rozrządu
Zawór rzęs Regulacja: manualna
Sterowanie silnikiem: Bosch VP 29, EDC dystrybutor pompa wtryskowa
Cechy:
- Oznaczenie typu: 1.7 DTI
Możliwości:
- Filtr oleju: 4.5 L
- System chłodzenia: 7,1 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 5,8 l / 4,1 l / 4,7 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 126g/km
_____________________________________________________________________
Z17DTH Bj.06

Kod silnika: Z17DTH
Rodzina silników:
Okres realizacji: 2004-2007
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.686ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 79,0 mm/86, 0mm
Stopień sprężania: 18,4:1
Moc: 74KW/100PS w 4.400U/Min.
Moment obrotowy: 240Nm przy 2.300U/Min.

Rozrządu: pasek rozrządu
Kompensacja luz zaworowy: Manualna
Sterowanie silnikiem: Denso DEC30
Cechy:
- Oznaczenie typu: CD TI
- Common Rail
- Podobno znajdzie Bosch EDC 16 C9 kontroli silnika również użyć
- Turbodoładowaniem VTG
Możliwości:
- Filtr oleju: 4,7 l
- System chłodzenia: 6,3 l z bezkrzemianowy przeciw zamarzaniu
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- Słuchawki: 6,3 l / 3,8 l / 4,7 l (miasto / autostrada / średnia)
- Easy Tronic: 6,7 l / 4,3 l / 5,2 l (miasto / autostrada / średnia)
Emisja CO ²: 127g/km
_____________________________________________________________________

Silnik na gaz ziemny

Podstawy

Silnik 1.6 gaz odbywa się w ramach platformy Corsa tylko użytkowania Corsa Combo. Podstawa jest rodziną normalną Z16XE 1, który został zmodyfikowany do pracy z gazem ziemnym w kolektorze dolotowym, tłoka i układu elektrycznego. Jego pierwsze użycie doświadczonych silnik w Zafira A i konsekwentna rozwinięte przed stosowania w kombinacji, który odnosi się głównie do zbiorników gazu ziemnego, która ma nowego zawór butli i reduktor ciśnienia. Podobnie, CNG (Compressed Natural Gas) zostały ponownie umieszczone elementy w komorze silnika. Ponadto istnieją zmiany w systemie zbiornika i układu wydechowego, który doświadczył na przeniesienie pod podłogą pojazdu również. Wynika to ze zbiornikiem gazu pod ciśnieniem trzy z tyłu pojazdu. Jednak, zbiornik paliwa-awaryjne jest również dostępny, należy gaz ziemny z czasów i być stacja w zasięgu wzroku. Ustawienie reszta odpowiada "normalnych" silników benzynowych.

Silnik:
Kod silnika: Z16YNG
Rodzina silników: Rodzina 1
Czas budowy:
Liczba cylindrów: 4 w linii
Pojemność skokowa: 1.598ccm ³
Średnica cylindra / skok tłoka: 79,0 mm/81, 5mm
Stopień sprężania: 12,5:1
Moc: 71KW/97PS w 6.200U/Min.
Moment obrotowy: 140Nm przy 4.200U/Min.

Rozrządu: pasek rozrządu
Sterowanie silnika: Multec S (F)
Cechy:
- Zainstalowane w kombi
Możliwości:
- Filtr oleju:
- System chłodzenia:
Zużycie specyfikacja fabryczna:
- 4,8 kg (H-gaz, średnie)
Emisja CO ²: 130g/km (gaz H)
--------------------------------------------------------------------------------------------
orginał z szwaby.de
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Poradniki - manuale Corsa C » Wszystkie silniki w corsie c
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Zbiornik kwasoodporny
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.