Przedstawiam Opla Corsę C 1.8 Gsi w oryginalnym tuningu Irmschera (czyli taka wyszła z fabryki), Irmscher także wbity w dowód, co oznacza, że jest oryginalny. Na całą corsę posiadam certyfikat autentyczności.
Dane:
Silnik : 1.8 16v Gsi 125km
rok prod : 2003
przebieg: 214 tys.
Wyposażenie:
-wspomaganie kierownicy elektryczne
-4x poduszka powietrzna
-klimatyzacja (manualna)
-Immobilizer
-elektryczne szyby i lusterka
-centralny zamek (zamykany z kluczyka)
-skórzane i podgrzewane fotele
-ABS
-ESP
-Tempomat
-kontrola trakcji
-nawigacja +telefon
-komputer pokładowy
-szyber dach elektryczny
Co tu jeszcze napisać, zawieszenie oryginalne Irmschera jak i felgi 16" 195x45 na zimówkach, tylna klapa bez znaczków, otwieranie za pomocą przycisku, układ wylotowy 3.5 cala.
Ostatnio zmieniony przez 13 Styczeń 2014, 17:48, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 20:41
Moje auto: ASTRA G
Bardzo ładne i funkcjonalne 5 furtek. No i jest czym jechać. Zderzak coś wisi - trzeba by poprawić i będzie lala. Felgi z chęcią bym przygarnął do siebie.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 207 Skąd: Kutno / Łódź
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 22:45
Moje auto: Opel Corsa B 1.7TD
No ładna sztuka, piękny pakiecik- z tego co widzę brakuje tłumika Irmiego, dokupić i będzie już prawie pełen full wypas (+ ewentualnie emblemat na grill, ale bez też nie jest źle)
Wrzuć jakieś fotki z wewnątrz- kiera, rygielki, nakładki na pedały, gałka i ta rzadko spotykana nakładka na ręczny jest tak samo z pod znaku Irmiego?
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjności i długiego użytkowania
Witam ponownie, co do tłumika to na 100% jest irmscher nie widać tego na zewnątrz, bo tak jakoś wchodzi w zderzak, jednak patrzyłem pod spodem widnieje wybite logo pod tłumikiem. Jednak nie daje żadnego super głosu, nie wiem czemu. Co do zderzaka, że wisi to efekt wjeżdżania na przegląd na te kółka, trochę facet przyhaczył, ale to da się naprawić. co do zdjęć, to spróbuje coś poszukać. Ponadto cały układ dolotu, kolektor dolotowy jak i listwa wtryskowa z irmchera, na resztę nie chce zgadywać, bo bym musiał tłumaczyć cały certyfikat, bo po niemiecku jest.
tu powinno być lepiej widać tłumik, jednak jak powiedziałem, nie jest to jakiś full wypas, a i głos jaki daje też nie robi jakiegoś wypasu.
a i na ostatnim zdjęciu już widać, że ktoś potrzebował zaślepkę na wycieraczkę :P a i moja akurat pasowała, no nic tylko podziękować nowemu nabywcy.
Acha jeszcze można dodać, ze to zdjęcia w dniu zakupu, czyli nic nie było jeszcze robione w sumie to nie wiem co jeszcze można by było pozmieniać, ale będę myślał, co dalej.
Co do planów, to może dodam na początek jakiej emblematy irmiego, bo brakuje tego, skoro to fabryczna corsa, to nie wiem czemu nie ma żadnych oznaczeń.
Ostatnio zmieniony przez 14 Styczeń 2014, 23:28, w całości zmieniany 2 razy
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:26
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Piękna Corsa C- nie możliwe ale ta mi się chole**e podoba
Gratuluje GSi z takim pakiecikiem bo wygląda idealnie Nie wkładał bym żadnych oznaczeń znawcy wiedzą Co to A głupki nie zrozumieją Ciesz się Piękną Czystą Linią samochodu
Wnętrze też bajka , a te fotele są mega wygodne tyle że dość delikatne
Niech ci służy jak Najdłużej i Daje frajdę z jazdy
jeden minus jaki zuważyłem to taki, że nie można nic podłaczyć zewnętrznego multimedia, np pendraiwa, czy coś z usb, nie wiem także czy idzie podłaczyć subwofer, bo nie wiadomo, czy z radia jest jest ten kabelek power antena. Wybiore sie do serwisu opla w Katowicach to zobacze, co mają mi do powiedzenia.
Witam.
no proszę, chociaż jeden kolega ze swojej miejscowości, można się spotkać na orlenie na kawie i pogadać, w sumie nie wiać mnie, bo tydzień l4 (choroba nie wybiera), często mnie widać na Wasbruku na myjni he he, no i teraz ostatnio na kopcu xd puki śnieg jest.
Imię: Krzysztof Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 3 Luty 2014, 21:50
Moje auto: Opel Combo
Ja się przerzuciłem na myjnie bezdotykową BP :plff:
Na kopcu też kiedyś dużo siedziałem ,ale teraz dzieciaki i inne sprawy na głowie ,więc totalny brak czasu. Ale za niedługo wiosna (powiedzmy ) to myślę ,że się gdzieś ugadamy może będę miał już auto :pff: raczej jeszcze w wersji testowej
Elo. ja jestem za spotkaniami, czy małym spocikiem, wiadomo nie każdy ma czas, wiadomo są inne rzeczy, praca, rodzina itp. Ale nawet w niedziele, czy inny dzień mozna sie dogadać, spotkać sie i porozmawiać. Jak to sie mówi, jak sie chce to nie ma rzeczy niemozliwych, a znajomości nigdy za wiele
LPG: Nie
Imię: Tomek
Wiek: 54 Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Bytom
Wysłany: 18 Maj 2014, 15:27
Moje auto: Opel Corsa B 1.2 16V
Piękna Corsa podzielam tu zdanie kolegi że na Twoim miejscu nic bym nie dokładał jest piękna sama w sobie nie trzeba jej upiększać, alumki śliczniutkie , szerokości tylko życzyć . Pozdrawiam!
-Wymiana tłumika końcowego (2015) (ok.500zł)
-Wymiana akumulatora (2014) (ok. 320zł)
-Wymiana komputera, dogranie i scalenie z całym autem (2014) (ok 1500zł)
-Wymiana Cewki zapłonowej Magneti Marelli (2014) (ok. 350zł)
-Naprawa hamulców tylnych, zestaw naprawczy, gumki i uszczelniacze, oraz regeneracja cylinderka (2015) (ok.200zł, w tym robocizna)
-Wymiana linki hamulca ręcznego (2015) (ok.100zł)
-Wymiana głowicy zaworów, głowica po kapitalnym remoncie, nowe gumki zaworowe, popychacze, splanowanie głowicy, wszystko dotarte gotowe do założenia, dokupiono także dwa zimeringi pod koła zębate, Dodatkowo, wymiana uszczelki pod głowicą, koletor ssący jak i wydechowy, uszczelki pod zawór ERG, jak i uszczelki pod pokrywę zaworów (2015) (ok. 1100zł)
- Wymianę pierścieni (2015) (ok. 245zł)
- Wymiana czujników wałka rozrządu jak i czujnik wału korbowego (2015) (ok. 295zł)
- Wymiana Oleju Semisyntetic 10W30, Filtra powietrza jak i przeciwpyłkowego (Październik 2015) (ok. 140zł)
[ Dodano: 24 Październik 2015, 19:18 ]
Mały upgrate
[ Dodano: 24 Październik 2015, 19:23 ]
No nic, jak każdy silnik ma swój koniec tak i na mój przyszedł koniec, ale nie będę wymieniał całego silnika, postawiłem na remont.
Głowica po remoncie kapitalnym tj, splanowana, dotarte gniazda i zawory, nowe gumki zaworowe jak i popychacze, do głowicy dokupiłem także 2 zimeringi pod koła zębate, Czujnik położenia wałka rozrządu firmy Delphi, świece NGK V-line, Filtr powietrza Starline, jak i filtr przeciwpyłkowy Starline oraz podkładka pod kolektor wydechowy firmy Victor Reinz, czujnik wałka rozrządu to ten po lewej stronie na 3 zdjęciu. Nic tylko pomału brać sie do roboty.
[ Dodano: 24 Październik 2015, 19:26 ]
No a tak wyglądają stare rzeczy :
Przepustnica od "dołu"
Odkręcenie: obudowy filtra powietrza, wyjęcie przepustnicy, listwy wtrysków, spuszczenie płynu chłodniczego, odpięcie wszystkich kabli ułożenie ich w taki sposób, żeby nie przeszkadzały, odkręcenie obudowy górnej części rozrządu oraz ułożenie go w pozycji "0", odkręcenie alternatora, bo niestety przeszkadza, poluzowanie paska klinowego na napinaczu, odkręcenie koła pasowego i poluzowanie napinacza od paska rozrządu, nie obeszło się także od wyjęcia poduszki silnika, zajęło mi cały dzień. Niestety nie udało mi sie dojechać na warsztat, więc pozostało mi grzebanie na dworze, pogoda nie rozpieszcza, ale co zrobić. Tak sie zastanawiam, że przy odkręconym rozrządzie może go jeszcze wymienię, dlatego, że przy przekręceniu rolki palcem zauważyłem, że piszczy na łożysku, więc grzechem by było tak zostawiać. Ech gdyby tylko pogoda dopisała....
Następny problem z czujnikiem wałka rozrządu, wiadomo jak wygląda, nic tylko ręcę i nogi opadają, problem go odkręcić, zerwany gwint na śrubkach. Nic nie pozostaje tylko potraktować go młotkiem, w końcu głowica i tak do wymiany. Nobel dla faceta, który wymyślił torksy...
myślałem, że w końcu wyciągnę głowicę, jednak znów problem z napinaczem od paska rozrządu, objechana śrubka T40, powiedzcie szczerze, który mądry człowiek daje takie śrubeczki do napinacza, nie można było dać zwykłej śruby 10 na normalny kluczyk?. dojście całkiem dobre, okręcić koło i mamy prawie na wprost, oczywiście koło zamachowe trzeba zdjąć,
Jeszcze jedna niespodzianka, którą odkryłem to taka, że nie mam w ogóle czujnika wału. Nie wiem czemu poprostu nie ma, ani gniazda, ani mocowania, ani kabli, chyba go nie było.
No nic w ramach wolnego wieczoru, wziąłem się za radio i wygrzebałem na forach jak zrobić AUX w radiu NCDC2015.
[ Dodano: 31 Październik 2015, 05:52 ] I głowica wyciągnięta:
Uszczelka też już zużyta na maksa, tak wygląda jak by przepaliła się na pół:
Nie obeszło się bez kupna bardziej profesjonalnych narzędzi:
a to dwie głowice stara i po regeneracji:
Jednak odkręcenie 10 śrubek z głowicy nie pomogło od razu jej wyciągnąć. Czemu? Bo za głowicą jest zamontowany wąż płynu chłodniczego, który jest niemal na sztywno zamontowany do głowicy i łączy się z pompą wodną. Dojście kiepskie, bo przeszkadza kolektor ssący. Trzeba jednak uważać żeby go nie uszkodzić. Miejmy nadzieje, że teraz będzie już tylko lepiej, poczyścić wsio, przywrócić auto do normalnego stanu użytkowania.
Wyciągał ktoś może miskę olejową w 1.8 16v? nie moge sobie poradzić, bo z jednej strony od rozrządu są sanie silnika i ta krótsza część miski przeszkadza dochodzi już do sań, a z drugiej strony z tej szerszej w środku jest rurka z pompy chyba, rurę wydechową już obniżyłem, ale to nie pomogło za dużo i jestem z ciemnym lesie.
i dzisiaj wymontowałem 4 tłok na którym prawdopodobnie zatarty 3 pierścień zgarniający, widać, że dużo osadu na nim sie nazbierało, jutro jade do warsztatu by stwierdzili, czy panewki też do wymiany, czy tylko czyszczenie tłoka, nowe pierścienie i zakładanie
cd. czyszczenie tłoka i przygotowanie do założenia oraz czyszczenie miski olejowej.
i miska przed:
Dokupiona jeszcze została łapa przednia mocowania silnika, olej, w katalizatorze trzeba było przewiercić otwory, ponieważ stare śruby się pozrywały.
...i po
problem jaki mnie napotkał to czujnik położenia wałka rozrządu, kupiłem Delphi za 85zł i skubany nie dobry, błąd jaki podawał mi to nieprawidłowy sygnał z tego czujnika, próbowałem wszystkiego nawet gdzieś na forum pisało, żeby podłożyć podkładkę pod niego i spróbować jeszcze raz, lipa - auto odpalało w trybie awaryjnym, dzisiaj się wkurzyłem zamówiłem Oryginalny Siemensa VDO za 300zł i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło bez problemu czujnik sam się zaadoptował i przepustnica też. Auto chodzi bez najmniejszego problemu na niskich obrotach nie przerywa po przejechaniu 5 km nie ma błędów. Panowie jeszcze takie powiedzonko, że jak się oszczędza na byle czym, to potem jeszcze więcej problemów jest i to prawda.[/b]
Ku przestrodze innym użytkownikom, gdy będziecie mieli problem z tym czujnikiem pod żadnym pozorem nie klejcie kabli taśmą izolacyjną lub nie zalewajcie go silikonem, dlaczego? bo jak pójdzie zwarcie z tego czujnika to spali się cały komputer i wtedy możecie tylko szykować grubą kasę nie tylko na czujnik, ale i na komputer. Polecam też bardzo dobrze zabezpieczyć kabel który niestety biegnie bardzo blisko koła z rozrządu i gdy tylko napotka mały luz zostanie przetarty i dojdzie niestety do zwarcia.
Wymieniona została jeszcze przepustnica. Okazyjnie udało się kupić prawie nową przebieg ok 40 tys. km, jak zapewniał poprzedni właściciel.
Stara okazała się uszkodzona (?), auto odpalało tylko w trybie awaryjnym. Po wymianie przepustki, wszystko gra jak w zegarku.
Z zaoszczędzonych pieniążków postanowiłem jeszcze wymienić stary przepalony siłownik otwierania tylnej klapy. Okazało się, że jest to standardowy zestaw. Koszt takiego zestawu na Allegro to ok 60zł z przesyłką.
Zakonserwowałem jeszcze tylną klapę od środka, po zdemontowaniu plastików warto tam psiknąć środkiem konserwującym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum