Wysłany: 6 Styczeń 2014, 21:08 [ CORSA B ] Powodziankowa Oliwka (1.0) Moje auto: Corsa B 1.0 (2000)
MODEL: CORSA B
ROK PRODUKCJI: 2000
SILNIK: X10XE
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
FELGI: OPONY: zimówki, 13stki
UKŁAD HAMULCOWY: seria
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: brak
WYPOSAŻENIE: brak centralnego, brak alarmu, w ogóle brak wszystkiego
Witam Was serdecznie. Z góry przepraszam za brak zdjęć, nadrobię, jak tylko Corsa w końcu znajdzie się w myjni... : )
W listopadzie 2013 roku stałam się posiadaczką oliwkowej Corsy B z 2000 r. Silnik 1.0, idealny dla mnie do jazdy po mieście (nigdzie indziej się nie wybieram). Jednak moja radość nie trwała długo, gdyż okazało się, że auto... stało dobre kilka tygodni w wodzie. Stąd pojawiło się przezwisko dla mojej Corsy - Powodzianka.
Wraz z mechanikiem zaczęliśmy ratować (a co innego do roboty) Corsę, tak więc podczas pierwszej wizyty w warsztacie otrzymała:
- płyn hamulcowy
- geometria
- przeguby
- osłona przegubów
- szczęki
- cylinderki
- linka sprzęgła
- sprężyny z przodu
Wraz z rozpoczęciem nowego roku, Corsa udała się do poleconego mechanika i w pół godziny zyskała nowy wydech (na szczęście dla mojego portfela, obyło się bez wymiany katalizatora).
Na dzisiaj, z rzeczy do zrobienia na najbliższy czas:
- konserwacja podwozia
- wizyta u elektryka (wymiana zamków + centralny, naprawa kierunkowskazów (nie odbijają), wymiana liczników (okazało się, że liczniki są z jakiegoś innego auta i oszukują), zamontowanie radia (jak już kupię) + co tam jeszcze wyjdzie, ewentualnie wzmocnić oświetlenie liczników ledami
- kupno opon letnich
- kupno radia
- wymiana obudowy kierownicy (jest posklejana taśmą izolacyjną, mam nadzieję, że nie trzeba będzie wymieniać kolumny)
- z czasem: wymiana rozrządu ("oficjalnie" auto ma przejechane 125 tys. km) i wymiana oleju (na razie jest okej)
- kompleksowe czyszczenie auta z zewnątrz i wewnątrz
- wymiana dywaników
- wymiana uszczelek przy światłach
- nowe wycieraczki
Za jakiś czas udam się do elektryka celem wyceny i sprawdzenia, co jest do zrobienia + do mechanika. Jestem w temacie aut kompletnie zielona, a tu na starcie dostałam wyzwanie i staram się zgłębiać wszystkie rzeczy, które mam do naprawy. Z lekką pomocą chłopaka, który wyłapuje pewne niedociągnięcia.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 11:18
Moje auto: AG Z14XEP
No to ładna historia. Oby 'niespodzianki' w powodziance wyskakiwały jak najrzadziej.
Na liczniku pod wskazówką prędkościomierza jaki masz indeks K ? powinien być napis np K=16667 (u mnie jest taki właśnie). Jeśli jest inny podobno da się przekalibrować. Licznik z obrotomierzem?
jak coś możesz pisać PW by nie robić tu bałaganu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum