Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:44
Nagrzewnica i otwór w pompie wody w CB
Autor Wiadomość
 slawek7 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Styczeń 2014, 16:14   Nagrzewnica i otwór w pompie wody w CB
   Moje auto: Corsa B X10XE


Cześć.
Staram się dojść do tego jak rozprowadzane jest ciepłe powietrze wewnątrz kabiny w CB?
Nie rozbierałem nawiewu więc posiłkuję się tylko książką a tm jest dość marnie na ten temat.
Może ktoś z Was wie?
Chodzi mi o to że nagrzewnica wnętrza jest cały czas w obiegu płynu. Jak jest zrealizowany nawiew że po przekręceniu pokrętła na nawiew zimnego powietrza omija ono nagrzewnicę?

Drugie pytanie dotyczy pompy wody w CB z silnikiem X10XE. Na górze przy osi pompy jest taki mały otworek, przez który jak się dobrze przyjrzeć widać jak się ośka obraca. może ktoś wie do czego on jest?
 
 
     
 Milion 
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 5 Styczeń 2014, 19:42   
   Moje auto: AG Z14XEP


to czy płyn chłodzący ma płynąć przez nagrzewnicę czy nie zależy od położenia zaworu nagrzewnicy (foto w linku), który jest sterowany podciśnieniem. Jak przekręcasz pokrętło na zimne powietrze, to płyn idzie bezpośrednio do chłodnicy, jeśli na max, to najpierw przez nagrzewnicę.

http://sklep.tomiicars.co..._OPEL%20(4).jpg

możesz zaznaczyć w którym mniej więcej miejscu ten otwór? sprawdzę u siebie czy taki jest.
http://p.alejka.pl/i2/p_n...01-04-2_0_b.jpg
 
 
     
 yosh 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 00:42   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Otwór przy łożysku pompy służy do odprowadzenia cieczy chłodzącej na zewnątrz gdy uszkodzeniu ulegnie uszczelniacz pompy , pojawienie się tam cieczy chłodzącej świadczy o wyeksploatowaniu pompy i jest sygnałem do natychmiastowej wymiany na nową .

Nawiew ciepłego i zimnego powietrza jest przełączany klapą za pomocą linki , dodatkowo w wersji z klimatyzacją na dolocie cieczy do nagrzewnicy jest zawór sterowany podciśnieniowo który zamyka obieg cieczy po włączeniu klimatyzacji .
 
 
     
 slawek7 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 10:42   
   Moje auto: Corsa B X10XE


yosh na początku myślałem że to do jakiegoś smarowania łożyskowania pompy. Tak w ogóle to z okolic pompy wycieka mi płyn i mam zagwozdkę w którym miejscu. Muszę porozbierać i poszukać dlaczego tam jest mokro. Może to uszczelka padła? Choć tak samam z siebie mało prawdopodobne.

Milion w wersji z silnikiem X10XE nie ma takiego zaworu. On jest do wersji z innymi silnikami, tak mówi katalog intercarsa. W X10Xe oraz X12XE ciecz przez nagrzewnicę płynie non stop.

Ten otwór jest na samej górze pompy przy jej osi. a tym zdjęciu będzie schowany pod tym trójkątem który się obraca. Jak chcesz to zrobię ci jutro zdjęcie pompy bo mam jedną zapasową.

 
 
     
 Milion 
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 13:02   
   Moje auto: AG Z14XEP


slawek7 napisał/a:

Milion w wersji z silnikiem X10XE nie ma takiego zaworu.

u mnie jest - jak mówi yosh, są w wersji z klimą (a ja właśnie mam).
A w katalogu IC występuje pod nazwą: Zawór kontrolny czynnika chłodzącego - również dla X10XE.

No to się dowiedziałem czegoś nowego o obiegu wody - człowiek uczy się całe życie :)


A co do otworu - po zdemontowaniu koła napędowego z pompy łatwo dojrzeć ten otwór bez demontażu samej pompy? muszę sprawdzić czy mi czasem właśnie pompa nie siada, bo gdzieś z tych okoic płyn mi ucieka, pada na pasek i rozchlapuje mi pod maską, przez co trudno mi zlokalizować wyciek.
 
 
     
 slawek7 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 13:27   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Cytat:
muszę sprawdzić czy mi czasem właśnie pompa nie siada, bo gdzieś z tych okoic płyn mi ucieka, pada na pasek i rozchlapuje mi pod maską, przez co trudno mi zlokalizować wyciek.

Mam to samo. Koło pasowe rozchlapuje mi płyn i też nie mogę namierzyć. Tyle ze u mnie ten otworek jest suchy.

A ktoś wie do czego jest ten zaworek odcinający do nagrzewnicy? Jest on podciśnieniowy, więc skąd sygnał?
A czy W Corsie C też jest coś takiego?
Tak patrząc, włączasz grzanie wewnątrz kabiny. Potem przycisk klimy. Grzeje i sprężarka też zaskakuje. Więc nie odcina grzania a klima też działa. Po co zaworek?
 
 
     
 Milion 
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 14:09   
   Moje auto: AG Z14XEP


zawór sterowany jest podciśnieniowo - podciśnienie idzie z przepustnicy pośrednio przez elektrozawór który te podciśnienie puszcza na zawór nagrzewnicy lub nie. Więc załączając klimę otwiera się ten elektrozawór i co za tym idzie podciśnienie z dolotu odpowiednio steruje zaworem nagrzewnicy.

A sam zawór znajduje się: jak masz EGR, z niego jakieś 20cm gumowego węża na płyn chłodniczy, ten zawór i z niego wyjście na 2 takie gumowe węże.
jeśli chodzi o ten elektrozaworek, to przewody podciśnieniowe są cienkie - może ze 4mm średnicy - jeden idzie do przepustnicy, drugi do zaworu nagrzewnicy, a sam elektrozawór mam umieszczony w pobliży lewego koła.

Zawór pewnie jest po to by zwiększyć wydajność chłodzenia przy włączonej klimie. Klima dodatkowo podgrzewa płyn chłodzący, więc nie możemy dopuścić by się auto zagotowało - dlatego przy klimie załączany jest od razu wentylator, zawór który puszcza wodę bezpośrednio do chłodnicy, pomijając nagrzewnicę pewnie jest kolejną rzeczą która ma ułatwić wychłodzenie cieczy do tych 92 stopni. Tak mi się przynajmniej wydaje. Być może zawór odcina nagrzewnicę gdy jest zbyt gorący płyn, a nie na stałe? - tego nie wiem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » Nagrzewnica i otwór w pompie wody w CB
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



wały napędowe warszawa wynajem zagęszczarek gruntu www.paksd.co.pl czyszczenie dpf
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.