Przesunięty przez: DAMIAN1991
28 Luty 2016, 18:31
Interfejs diagnostyczny
Autor Wiadomość
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 7 Wrzesień 2014, 08:15   
   Moje auto: AG Z14XEP


kwestia tego, że lepiej RS232 niż USB to rzeczywiście prawda, ale jeśli chodzi o zwykłe kable.
Komunikacja przez zwykły kabel polega na tym, że pełni on rolę jedynie konwertera napięć pomiędzy gniazdem twojego PC, a autem. To Twój PC rozmawia z autem 'bezpośrednio'. Auto potrafi gadać z jedną konkretną prędkością, a komp z różną, domyślnie ustawioną ma inną niż Opel.
Chodzi o to, że Opel używa prędkości komunikacji 10400 B/s, a większość konwerterów USB na RS232 TTL nie obsługuje dokładnie takiej prędkości, a jedynie zbliżoną, np o 2-3% wyższą. To powoduje przekłamania na transmisji danych i dlatego auto może się nie dogadać z kompem.
Natomiast w większości komputerów można było na porcie RS232 ustawić bitrate na 10400 i było po problemie. Ale zdarzały się takie płyty główne, które niestety tej prędkości nie obsługiwały, np stare lapki IBM (nie pamiętam, które dokładnie).
Inaczej jest, jeśli interfejs diagnostyczny ma w sobie mikroprocesor, który jest pośrednikiem między autem, a kompem. Zazwyczaj ma tak dobraną częstotliwość pracy, by wysyłać dane do auta z prędkością 10400B/s, a do kompa np 115200B/s.


Jeśli chodzi o ELMa (w rozumieniu układu scalonego ELM327), to jest to nic innego jak konwerter interfejsów OBD na RS232 opierający swoją zasadę działania o komendy AT (wysyłasz mu polecenia typu "wyślij daną 0x3F po szynie CAN". Dzięki temu może z kompem gadać ze stałą prędkością np 115.2kB/s , a z autem zależnie jak mu się odpowiednimi komendami skonfiguruje. Dlatego czy ELM USB, czy ELM Bluetoth, to nie ma różnicy. Różnicę robi probram, który obsługuje ELMa, czy zwykły kabel.

Więc jeśli masz zwykły kabel, to czeka konfiguracja portu żeby dopasować bitrate.
Jeśli masz ELM, to musisz poszukać programu, który go potrafi obsłużyć, skonfigurować itd.
Jeśli masz ELMa, a chcesz się nieco pobawić, poeksperymentować mimo braku programu, to możesz użyć terminala RS232 i wysyłać mu komendy AT wprost. Do tego by np zapytać o ECU jak się zwie, wymagana jest wiedza na temat 'zaklęcia' jakim się to wywołuje. Ale skonfigurować ELMa możesz bez tego.

Dokumentacja ELM327 mówi, że ELM obsługuje prędkości ISO w aucie: 4800, 9600 i 10400* - nie wiem dokładnie co oznacza tutaj ta * (może nie wszystkie wersje układu tą prędkość wspierały?), ale terminalem możesz mu wysłać komendę IB10 i zobaczysz co zwróci.

Tak czy inaczej - jeśli masz ELM, to musisz bezwarunkowo szukać programu pod ELMa i dopiero ze stosu programów, które go obsługują wybierasz najlepszy do Opli.

[ Dodano: 7 Wrzesień 2014, 09:21 ]
Do ELM BT:
Na androida sprawdz program ScanMyOpel Lite - podobno łączy się i odczytuje kilka parametrów.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 7 Wrzesień 2014, 09:35   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Milion napisał/a:
Do ELM BT:
Na androida sprawdz program ScanMyOpel Lite - podobno łączy się i odczytuje kilka parametrów.

A no właśnie odczytuje tylko VIN i model silnika, gdy chcę odczytać parametry, to już nie łączy się z ECU :zle1:
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 7 Wrzesień 2014, 17:45   
   Moje auto: AG Z14XEP


to do sprawdzenia na kompa (wzięte z opisu aukcji na allegro):

- Scantool.net
- Engine Check ( bardzo dobry do diagnozowania starszych samochodów z niepełnym wsparciem dla OBD-2)
- GM Mode 22 Scan Tool by Terry
- OBD Gauge for PalmOS and Pocket PC by Dana Peters
- OBD Logger by Jonathan Senkerik
- OBD-II ScanMaster by Wladimir Gurskij ( ScanMaster 3.52 - local copy )
- obd2crazy.com
- OBD2 Scantool by Ivan Andrzejewski
- OBDII for ELM322 by David Huffman
- pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
- RDDTC by Pete Calinski
- Real Scan by Brent Harris
- ScanTest for Pocket PC by Ivan Ganev aka a-ser
- wOBD by WDT
- easy OBD
- DigiMoto
- PCMSCAN (umożliwia m.in. pomiar mocy i czasów)....
Maxitest, Scanxl, VauxCheck czy FiatEcuscan
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 8 Wrzesień 2014, 12:39   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Najlepiej z PC zagadał Easy OBDII. Parowanie ELM z PC ok, ELM z programem ok, zgodność portu, ale niestety znów porażka w momencie łączenia się z ECU, brak odpowiedzi. Będę miał więcej czasu, to jeszcze to wszystko potestuje
 
 
     
 Raf02


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 10 Wrzesień 2014, 16:46   
   Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm


CJ napisał/a:
Milion napisał/a:
Do ELM BT:
Na androida sprawdz program ScanMyOpel Lite - podobno łączy się i odczytuje kilka parametrów.

A no właśnie odczytuje tylko VIN i model silnika, gdy chcę odczytać parametry, to już nie łączy się z ECU :zle1:

Umnie to samo, niestety. elm 237 BT sprawdzałem na androidzie, 98 rok
To chyba do żadnej CB nie da się podpiąć tym sposobem?
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 10 Wrzesień 2014, 20:16   
   Moje auto: AG Z14XEP


może być że tylko określone wersje układu scalonego ELM327 wspierają prędkość ISO 10400.
Z drugiej zaś strony, skoro loguje się...
--- dodano ---
Sprawdziłem w opisie ELM327 - on ma tą prędkość 10400 ustawioną domyślnie, więc po stronie sprzętu raczej nie powinno być problemu. Program coś musi kuleć...
Idealnie by było, jeśli ktoś z ELM327 na kablu by potwierdził, jakoś nie ufam komunikacji bezprzewodowej z interfejsem. nic więcej nie pomogę.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 11 Wrzesień 2014, 11:30   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Jak dla mnie wina jest po stronie Corsy, niemożliwe że żaden program nie potrafi się połączyć. Pytanie teraz jaki amatorski interfejs + program na 100% połączą się z ECU...

[ Dodano: 9 Wrzesień 2015, 20:29 ]
Mały update: Po ostatniej aktualizacji aplikacji Scan my Opel w końcu Corsa zagadała :ok: Ładnie wyświetliło błąd, podgląd parametrów również ok, w wersji demo jest napięcie aku, obroty, kąt otwarcia przepustnicy i sygnał położenia czujnika przepustnicy.
 
 
     
 corsabx10xe


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Jan
Wiek: 52
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 1
Skąd: wrocław
Wysłany: 10 Październik 2015, 19:45   
   Moje auto: CorsaB x10xe


Witam,

Bardzo proszę o poradę niedawno kupiłem interfeis OPEL TECH 2 i ściągnałem z neta programy do diagnostyki AB- COM i OPEL TECH 2 pokazuje mi bląd P0505 jest to błąd sterowania biegu jałowego czy jest możliwość abym mugł z tych programów wysterować silniczkiem krokowym ??? BARDZO PROSZĘ O POMOC
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Interfejs diagnostyczny
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.