Ma takie pytanie, czy jeśli kupie interfejs diagnostyczny ELM 327 OBD II bluetooth i zamontuje go w mojej corsie b z silnikiem 1.4 i 1995r.. To czy będą działać funkcje w aplikacji. np Android Torque OBD II, takie jak spalanie, obrotomierz i inne ?
Na początek sprawdź jakie masz złącze 10 pin czy OBDII 16 pin.
Jeśli masz 10 pin, to niestety elm 327 na BT nie będzie działa.
Mam taki interfejs i przejściówkę (którą używam do op-com'a) i sprawdzałem to na swoim aucie.
Jeśli masz OBDII to spokojnie będzie działać.
Ostatnio zmieniony przez 8 Grudzień 2013, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Interesuje mnie teraz, bo mam złącze 10 pinowe. Czy jak kupie przejściówkę OBD 1 na OBD 2 i do tego podłącze interfejs diagnostyczny bluetooth to czy wszystkie funkcje będą działać (interesuje mnie głównie obrotomierz i spalanie) , czy w ogóle jest to możliwe ?
Proszę zwracać uwagę na ortografię. sQcha
Ostatnio zmieniony przez sQcha 8 Grudzień 2013, 21:15, w całości zmieniany 2 razy
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Grudzień 2013, 09:15
Moje auto: AG Z14XEP
Hmmm, ciekaw jestem dlaczego nie działa. Zero oznak życia?
W wersji 16-pin interfejs korzysta linii K na pinie 7, L nie jest używany w Oplu, w wersji 10-pin jest podobnie. Protokół ten sam, linia diagnostyczna ta sama, jedynie rozmieszczenie pinów inne.
Być może przejściówka przenosi masę tylko na jeden pin (w 10-pin masa jest na jednym, w 16-pin jest na pinach 4-5). - niektóre interfejsy mase czerpią tylko z jednego pinu, zazwyczaj z 5. (w niektórych autach 4 opisana jest jako masa auta, a 5 jako masa ECU). Możesz w przejściówce 16-pin połączyć piny 4 i 5 i wtedy sprawdzić czy zadziała. Wg mnie nie powinno być różnicy między 10, a 16 pin.
Złącza w przejściówce są odlane, więc w tej chwili nie sprawdzę. Jak będę w garażu, to sprawdzę miernikiem i dam znać.
Też mnie to dziwi, bo na tej samej przejściówce działa op-com, ale on zasilanie bierze również z USB.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Grudzień 2013, 21:23
Moje auto: AG Z14XEP
zasilanie zasilaniem, ale żeby gadać ze sobą to masy muszą być połączone. albo przez złącze diagnostyczne, albo przez usb, dalej zasilacz lapka. W tym fejsie na BT opcja połączenia mas przez kompa odpada, więc pozostaje tylko opcja przez złącze/przejściówkę.
Najlepiej jest połączyć na stałe piny 4,5 w fejsie, wtedy nie powinno być problemów.
Czyli rozumiem że jakbym zastosował przejściówkę i ten interfejs bluetooth to wszystkie funkcje na apce będą działać? Chciałbym jasnej odpowiedzi, gdyż trochę szkoda mi wydawać kasy na coś co nie będzie działać.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 20 Grudzień 2013, 00:05
Moje auto: AG Z14XEP
zwykle producent tworzy 2 wersje interfejsu (jeśli chodzi o sposób komunikacji z komputerem): jedna po kablu (usb lub RS232) a druga bezprzewodowa (wifi/ blou tooth). Funkcjonalnie obie wersje są takie same (a przynajmniej nie ma podstaw do tego by miały się różnić). Tak więc funkcje programu powinny działać identycznie na obu wersjach danego interfejsu. (po kablu i bluetooth).
A na pytanie jakie funkcje obsługuje wymieniony przez Ciebie program, tego nie wiem (podejrzewam, że 'spalanie' to co najwyżej w dużo młodszych autach pokaże, obroty w zasadzie każdy opel powinien obsłużyć ). Zapoznaj się z jakim protokołem w tym programie mamy do czynienia. A corsie o którą pytasz masz: linie ISO K / KWP2000 / ISO14230 (różnie to może być opisane). Musisz przede wszystkim sprawdzić na co pozwala aplikacja w tym modelu auta. Apka może być ciekawa, ale może się okazać że np tylko do aut z szyną CAN, a tej to nie wiem czy CC widziała (no już napewno nie do diagnostyki), co dopiero CB.
Czy za pomocą przejściówki i interfejsu diagnostycznego o takiego http://allegro.pl/interfe...3786460470.html dam rade sprawdzić dane na żywo takie jak :sonda lambda, czujnik temperatury cieczy ? Czy muszę jednak sprawdzić takie rzeczy u mechanika ze specjalistycznym sprzętem ?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 20 Grudzień 2013, 21:26
Moje auto: AG Z14XEP
ELM z tego co wiem obsługuje interfejs oplowski - ale to tylko sprzęt, a tym sprzętem steruje odpowiedni program. Jeśli program obsługuje interesujący Cię model to niemal na 100% będziesz miał możliwość odczytu tych parametrów 'w locie'. Poszukaj programu, sprawdz czy na cd są tylko sterowniku do usb, czy też jakiś darmowy programik. ze znalezieniem programu nie powinno być problemu większego.
po przyjrzeniu się - tak, powinno zadziałać bez problemu z tym co jest na cd
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 5 Wrzesień 2014, 17:22
Moje auto: Corsa B 1.0
Odświeżam, żeby nie tworzyć nowego tematu. Dzisiaj kupiłem ELM 327 bluetooth i z Corsą B 1.0 nie działa Myślałem, że może jest walnięty, ale podpięty pod Punto Evo śmiga aż miło. A w Corsie nie może połączyć się z ECU, jeden program odczytał VIN, model silnika i koniec... Jest jakaś sprawdzona metoda, żeby podłączyć kosiarkę? Proste wskazania błędów, wskazania w czasie rzeczywistym? Oczywiście wiem, że mogę sobie kupić Techa 2,czy inny kombajn, ale chodzi raczej o zabawę niż poważne ingerencje
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 5 Wrzesień 2014, 22:11
Moje auto: Corsa A 20SEH
Elm-em możesz odczytać błędy w oplu, ale tylko jednym programem udało mi się to zrobić :Scanmaster.
połączyłem się , ale nie przez główny interfejs programu ,tylko jest tam zakładka opisana jako Opel.Klikając w nią odczytało mi błędy i nic więcej.
Innymi programami do Elm-a nie połączyłem się.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Wrzesień 2014, 10:53
Moje auto: AG Z14XEP
Wszystko zależy od programu. Opel (93'-chyba 04') korzysta z protokołu KWP2000. W skrócie, rozmowa z autem odbywa się na zasadzie pytanie-odpowiedź, więc program musi zawierać w sobie bazę danych zapytań i sposobu interpretacji odpowiedzi. Dodatkowo komunikacja odbywa się na dość specyficznej dla Opla prędkości przesyłu danych. Jako, że chcesz się pobawić ze swoją corsą, to powinieneś szukać programu dedykowanego dla Opli - będziesz miał dużo większe szanse że odczytasz cokolwiek więcej niż tylko kody błędów i model silnika. Uniwersalne programiki zazwyczaj miały tylkokody błędów. Z resztą to widać nawet po wielkości instalki programu - jeśli programik ma 600kB to nie licz na dobrą zabawę (baza jeśli obszerna, to trochę waży), jeśli ma 50MB - to jest szansa na fun - ale nie traktuj tego jako reguły.
Już dosyć dawno temu myślałem o tym by napisać własny programik do cosiarek. ze 2 ECU w szafie do testowania by się znalazły, podsłuchanie kombajnu co gada do auta to też nie jest jakiś wielki problem. Szkoda tylko że na nic nie mam czasu, a i chęci jakoś niezbyt dużo niestety. A mając bazę zapytań-odpowiedzi możnaby się pokusić o program na androida - by do auta iść z ELMem i telefonem w kieszeni Czas chyba nauczyć się pisania softu na androida...
Sory za off-top.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 6 Wrzesień 2014, 22:20
Moje auto: Corsa B 1.0
Jedyny, który coś tam próbował, to ScanMyOpel- ale niestety nic nie wyszło. Miałem wziąć Opel tech 2 na USB, ale czytałem, że jest czasami problem, bo najlepiej jak jest na złączu Rs 232, które wymarło chyba z 15 lat temu Czyli ogólnie wychodzi na to, że złącze wygląda jak OBD II, a "bebechy" ma jakieś specyficzne
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 7 Wrzesień 2014, 09:15
Moje auto: AG Z14XEP
kwestia tego, że lepiej RS232 niż USB to rzeczywiście prawda, ale jeśli chodzi o zwykłe kable.
Komunikacja przez zwykły kabel polega na tym, że pełni on rolę jedynie konwertera napięć pomiędzy gniazdem twojego PC, a autem. To Twój PC rozmawia z autem 'bezpośrednio'. Auto potrafi gadać z jedną konkretną prędkością, a komp z różną, domyślnie ustawioną ma inną niż Opel.
Chodzi o to, że Opel używa prędkości komunikacji 10400 B/s, a większość konwerterów USB na RS232 TTL nie obsługuje dokładnie takiej prędkości, a jedynie zbliżoną, np o 2-3% wyższą. To powoduje przekłamania na transmisji danych i dlatego auto może się nie dogadać z kompem.
Natomiast w większości komputerów można było na porcie RS232 ustawić bitrate na 10400 i było po problemie. Ale zdarzały się takie płyty główne, które niestety tej prędkości nie obsługiwały, np stare lapki IBM (nie pamiętam, które dokładnie).
Inaczej jest, jeśli interfejs diagnostyczny ma w sobie mikroprocesor, który jest pośrednikiem między autem, a kompem. Zazwyczaj ma tak dobraną częstotliwość pracy, by wysyłać dane do auta z prędkością 10400B/s, a do kompa np 115200B/s.
Jeśli chodzi o ELMa (w rozumieniu układu scalonego ELM327), to jest to nic innego jak konwerter interfejsów OBD na RS232 opierający swoją zasadę działania o komendy AT (wysyłasz mu polecenia typu "wyślij daną 0x3F po szynie CAN". Dzięki temu może z kompem gadać ze stałą prędkością np 115.2kB/s , a z autem zależnie jak mu się odpowiednimi komendami skonfiguruje. Dlatego czy ELM USB, czy ELM Bluetoth, to nie ma różnicy. Różnicę robi probram, który obsługuje ELMa, czy zwykły kabel.
Więc jeśli masz zwykły kabel, to czeka konfiguracja portu żeby dopasować bitrate.
Jeśli masz ELM, to musisz poszukać programu, który go potrafi obsłużyć, skonfigurować itd.
Jeśli masz ELMa, a chcesz się nieco pobawić, poeksperymentować mimo braku programu, to możesz użyć terminala RS232 i wysyłać mu komendy AT wprost. Do tego by np zapytać o ECU jak się zwie, wymagana jest wiedza na temat 'zaklęcia' jakim się to wywołuje. Ale skonfigurować ELMa możesz bez tego.
Dokumentacja ELM327 mówi, że ELM obsługuje prędkości ISO w aucie: 4800, 9600 i 10400* - nie wiem dokładnie co oznacza tutaj ta * (może nie wszystkie wersje układu tą prędkość wspierały?), ale terminalem możesz mu wysłać komendę IB10 i zobaczysz co zwróci.
Tak czy inaczej - jeśli masz ELM, to musisz bezwarunkowo szukać programu pod ELMa i dopiero ze stosu programów, które go obsługują wybierasz najlepszy do Opli.
[ Dodano: 7 Wrzesień 2014, 09:21 ]
Do ELM BT:
Na androida sprawdz program ScanMyOpel Lite - podobno łączy się i odczytuje kilka parametrów.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 7 Wrzesień 2014, 18:45
Moje auto: AG Z14XEP
to do sprawdzenia na kompa (wzięte z opisu aukcji na allegro):
- Scantool.net
- Engine Check ( bardzo dobry do diagnozowania starszych samochodów z niepełnym wsparciem dla OBD-2)
- GM Mode 22 Scan Tool by Terry
- OBD Gauge for PalmOS and Pocket PC by Dana Peters
- OBD Logger by Jonathan Senkerik
- OBD-II ScanMaster by Wladimir Gurskij ( ScanMaster 3.52 - local copy )
- obd2crazy.com
- OBD2 Scantool by Ivan Andrzejewski
- OBDII for ELM322 by David Huffman
- pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
- RDDTC by Pete Calinski
- Real Scan by Brent Harris
- ScanTest for Pocket PC by Ivan Ganev aka a-ser
- wOBD by WDT
- easy OBD
- DigiMoto
- PCMSCAN (umożliwia m.in. pomiar mocy i czasów)....
Maxitest, Scanxl, VauxCheck czy FiatEcuscan
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 8 Wrzesień 2014, 13:39
Moje auto: Corsa B 1.0
Najlepiej z PC zagadał Easy OBDII. Parowanie ELM z PC ok, ELM z programem ok, zgodność portu, ale niestety znów porażka w momencie łączenia się z ECU, brak odpowiedzi. Będę miał więcej czasu, to jeszcze to wszystko potestuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Polski producent wysokiej jakości anten mikropaskowych 2,4 GHz, 5 GHz, Tetra, WIMAX, GSM, CDMA, LTE i 5G https://bestpartner.pl dostępny w sklepie online