Corsa b 1.0 CJ
Autor Wiadomość
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 23:09   
   Moje auto: AG Z14XEP


może problem nie tkwi w przewodach, a w samym EGR - ma on wewnątrz swego rodzaju potencjometr - może być uszkodzona jego ścieżka. Idealnie by było gdybyś miał inny egr do podmianki, albo zamiast EGR wpiąć potencjometr. Wtedy powinien wywalić błąd EGR inny niż związany z uszkodzonym obwodem.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 22:23   
   Moje auto: Corsa B 1.0


A może jest teraz tak zablokowany, że szkodzi jedynie środowisku, a nie silnikowi? :nc: To chyba to tak zostawię, najwyżej wyciągnę żarówkę od checka :ok: Na jakich letnich jeździcie? Moje Passio 2 są po 4 sezonach i nawet jako nowe były gorsze od zimówek Fuldy :zle1:

[ Dodano: 19 Lipiec 2015, 22:17 ]
Mały update: W marcu drobna stłuczka- lampa, błotnik i listwa ;) Na szczęście nie moja wina :D Pozostał jeden defekt: ciężko skręcić koła na maxa w lewo, natomiast w prawo kręci się zbyt lekko, niby zbieżność ustawiona jest ok. Wymieniony filtr powietrza oraz kabinowy, w trakcie drobne malowanie rdzy;) Do odebrania olej, filtr oleju, paliwa oraz korek spustowy z uszczelką.
Co do EGR- auto śmiga miło, więc wyjąłem żarówkę od checka i mam spokój :) 213 000 na blacie, uszczelki puszczają olej, ale póki nie ma dramatu, to wolę kupić litr oleju i dolać czasem.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 19:22   
   Moje auto: AG Z14XEP


u mnie uszczelki też puszczały. Oddałem pewnemu magikowi do ogarnięcia. Uszczelka misy na czarny silikon. Dodatkowo korek wlewu oleju mi puszczał, więc dostał drugi oring i teraz mam czyściutko :) Jedynie porywa zaworów delikatnie się poci - ale nie tak by powstała z tego strużka.
A EGR mam zaślepiony i od czasu do czasu zaświeci się na trochę MIL (pewnie mieszanka). Wyższe obroty i gaśnie, więc nie ma co się zbytnio przejmować.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 20:33   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Po wymianie oleju wielka smuta :zle1: Co odpalę na zimnym, to mam identyczny objaw jak w VW 1.4 tsi... 1.4 tsi łańcuch
Podobny odgłos + paląca się lampka oleju przez 2-3 s. Wymiana oleju coś zepsuła? Nigdy nie miałem takiego czegoś, byłem podczas wymiany i wszystko było zrobione jak należy. Później chodzi silniczek normalnie...

Edit:
Problem zanika, praktycznie jest już nie do wychwycenia, oby już tak pozostało :ok:

[ Dodano: 9 Wrzesień 2015, 20:32 ]
W racji tego, że w końcu udało mi się zagadać ze złączem obd, sprawdziłem co za błąd się świecił- wcale nie od EGR, a od żarówki checka, którą wykręciłem, żeby po oczach nie dawała :nc: Po wkręceniu zero błędów, check gaśnie po odpaleniu jak należy :ok:

[ Dodano: 14 Wrzesień 2015, 22:23 ]
Błąd jednak się odezwał- 1405, czyli EGR, na szczęście prócz checka zero objawów, a dzięki apce na smartfona i elmowi 327 udało się go skasować i póki co przestało świecić :ok:

[ Dodano: 28 Wrzesień 2015, 11:23 ]
Wysiadła żarówka od podświetlenia zegarów- zakupiłem w pobliskim motoryzacyjnym więcej, aby powymieniać od razu i nie sztukować znowu, a tu zonk- żarówki kiepskiej jakości, musiałem póki co znowu dosztukować ze starego licznika i obecnego z różnych kontrolek- przez to świeci ciut słabiej. Nie pozostaje nic innego jak zakupić żarówki Osrama, które siedzą fabrycznie...

[ Dodano: 30 Wrzesień 2015, 12:31 ]
Zakupiłem żaróweczki Osram 2W 3 sztuki i mam nadzieję, że trochę poświecą :) Wymienione żarówki pochodziły z kontrolek i miały 1.2W i zostaną w rezerwie, powtykane w nieaktywne kontrolki typu eps, abs :nc:
Dodatkowo znalazłem puszkę czerwonej farby w sprayu firmy Champion- akurat idealnie pasuje pod moją czerwień, inne czerwone spraye RAL 3000 są ciut za jasne.

[ Dodano: 8 Luty 2016, 16:40 ]
Z Corsą póki co nic specjalnego się nie dzieje, podmalowanie karoserii nawet zdało egzamin :ok: Na wiosnę oddaję do oczyszczenia i zabezpieczenia podwozie- niestety nie mam warunków, aby samemu to zrobić. Silnik mokry z każdej uszczelki, ale cyka bezproblemowo, więc póki co zostawię tak jak jest, remoncik zawsze zdąży się zrobić. Na blacie 221 000 km, z ostatnich awarii, to przetarte przewody czujnika temperatury zewnętrznej, na szczęście po skręceniu i zaizolowaniu wszystko wróciło do normy :ok: No i cieknący czujnik ciśnienia oleju, zakupiłem i wymieniłem ori GM, niby poprawiony- zobaczymy, czy tak będzie :nc:
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 15 Luty 2016, 15:09   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Forum i jednocześnie Książka Napraw :) Ale To Się chwali :) Bardzo Przydatne :)

Ale Jak to na Niektórych forach.. Bez Fotek ?

Się nie Liczy
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 15 Luty 2016, 17:18   
   Moje auto: Corsa B 1.0


No nie wiem, czy warto dzielić się mega druciarstwem :nc: Np. kable od czujnika, to skręcenie palcami, taśma i trytki :ok:
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 22:20   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Jak fotki, to fotki: czujnik temp. zewnętrznej zrobiony na skrętkę i izolację :nc:


Lampa Depo:


Lampa Arteb:


Niby poprawiony czujnik oleju, klucz 24, trochę wyczucia i gotowe :powodzenia:


Ogólny rzut:


Ciut pochylone tylne koło jak we francuzach :nc:
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 16:39   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Długo mnie nie było :-( Trochę inwestycji po drodze było:
-Problem ze zmianą biegów, wchodziły na siłę- sprzęgło do wymiany, moim zdaniem poprzednie było źle zrobione, bo od zawsze ciężko chodziło, a zrobiłem na nim raptem 90 tysięcy km, a co jak co, ale ze sprzęgłem umiem się obchodzić :)
- dziurawy wydech- dziurki polepiłem, ale poddały się uszy od tłumika i w końcu wyrwałem wydech przy plecionce... Kupiłem byle tańszy z Allegro, może trochę wytrzyma :)
- i ostatnia rzecz- zmieniam bieg, a tu gałka luźno chodzi... Poszły te plastiki, niespodziewana awaria i koszty.
Obecnie 225 500 przejechane, w planach konserwacja podwozia plus prowizorka przy zabezpieczeniu maski i klapy :D
I pytanie odnośnie belki: Czemu zrobił się taki negatyw jak na zdjęciu powyżej????
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 20:00   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


faktycznie Robisz samochód nisko budżetowo :) ale Jak Jeździ i nawet nie ma z Tym problemów to Słusznie.. Kiedyś gadalismy o Tej Belce Miałęm Ci nawet wysłać zdjęcia ale na śmierć zapomniałem. Tzn Teraz Mi się przypomniało.

Ja Miałem Dziure w Belce i była tam złamana i skrzywiona. We Fiatach to kwestia Łożysk a Co to takiego Nie Wiem :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 16 Sierpień 2016, 22:07   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Porównując do reszty tutaj pokazywanych aut, to nie ma co pokazywać ;) Ale biorąc pod uwagę resztę cors w tym wieku to myślę, że nie jest najgorzej- na bezpieczeństwie nie oszczędzam, zawsze biorę np.lepsze klocki, czy tarcze, tak jak inne ważne podzespoły :) A że sam pomaluje, czy jakąś pierdółkę zrobię, to często dla frajdy, bo więcej wydam niż mechanik by wziął :)
A belką zajmę się chyba na wiosnę i tak mam zimówki już sporo używane, więc wiele im nie zaszkodzi ;) do tego pewnie pójdzie wymiana przewodów hamulcowych z tyłu, bo już łapie je korozja. W grudniu będzie 7 lat razem, a w maju osiemnastka :)
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Sierpień 2016, 21:02   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


No to przygotuj się że cały system zasilania tylnych Hamulców się rozsypie.

A ponadto to szanuje takie podejście . Co można to Można po kosztach. A Bezpieczeństwo to Podstawa :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 23:58   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Witam po dłuższej przerwie :) autko śmiga, 231 000 na budziku i ostatnio poszły do wymiany łożyska tył, bo jedno zaczęło huczeć :zle1: Wierzę na słowo znajomemu mechanikowi, że poszły lepsze jakościowo części niż normalnie będące w obiegu :) Na wiosnę przegląd blacharski podwozia i uszczelkowy silnika, bo wolę włożyć grosza w corsę niż zbierać na jakąś niewiadomą :)
DAMIAN1991- co do belki, to kazałem na nią spojrzeć, ale niby się trzyma i póki nie ścina opon, to jest ok.
Bym zapomniał, z racji, że dolewam sporo oliwy, to kupiłem sam filtr oleju, klucz 32 już czeka :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 09:22   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Mały update: 235 300 na budziku, w międzyczasie rozszczelnił się zbiornik wyrównawczy oraz ostatnio wymieniłem olej i wszystkie filtry i przy tym mała dygresja- nie każdy filtr kabinowy do CB bez klimy pasuje- brałem różne i większość zawsze była ciut za duża, ostatnio wziąłem filtr od Sędziszowa i ten pasuje prawie idealnie. Z racji wspólnego budżetu, musiałem porzucić póki co zamiar wymiany rozrządu i uszczelnień silnika, więc zakupiłem środek liqui moly ol verlust, który ma niby regenerować uszczelki i zmniejszać wycieki oleju- pożyjemy, zobaczymy. A na lato blacharz i poprawa podwozia, żeby dziury się nie porobiły :)
 
 
     
 Raf02


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 19:04   
   Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm


Mam wrażenie że twoja Corsa jest jakaś chorobliwa :/ przez te ostatnie lata wykonałeś sporo takich "przymusowych" eksploatacyjnych napraw, z tego co widzę to robisz trochę ponad 10 000 kilometrów rocznie, to w sumie nie jest aż tak dużo. No autko też ma swoje lata wiadomo, dobrze że ma chociaż dobrego opiekuna :)

Wymieniałem też u siebie filtr kabinowy jakiś czas temu to o ile pamiętam również jakoś ciasno wchodził aż się zagiął w jednym miejscu, Masz chyba z tym rację że niektórzy producenci robią lekko przyduże te filtry.
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 10:08   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Na szczęście większość usterek nie unieruchamiała auta i ogólnie oceniam je na plus, na pewno przy przyszłej zmianie auta, nowsze Corsy będą brane pod uwagę. A póki co do roboty mam z "buta", więc kilometrów niewiele ostatnio się nabija, no i dopisałem się w końcu do dowodu, żeby jakieś zniżki zaczęły iść ;)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 22 Lipiec 2017, 17:29   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Mały update: belkę dało się podratować, negatyw zlikwidowany, koszt 80 zł, więc jest git :okk: Dodatkowo polecam specyfik Liqui Moly, oil verlust- nie mam plam oleju pod autem, a i od marca dolałem tylko 150 mililitrów oleju zamiast litra na miesiąc :okk: więc myślę, że się opłaca. Podwozie zabezpieczone środkiem stosowanym w zakładach wodociągowych do konserwacji rur, podobno nie do ruszenia, pożyjemy zobaczymy. Na dniach likwidacja rudej na zewnątrz i w sumie tyle, auto jeździ i nie ma zamiaru się poddawać póki co :okk:
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Kwiecień 2018, 21:09   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Mały update: od stycznia corsinka wozi mnie do pracy- 60 km dziennie, więc przebieg obecnie, to ok. 247 000 km i rośnie :) Po drodze pierdoły- końcówka drążka plus zbieżność, ostatnio grubsza sprawa, bo mi zgasła i zjarały się kable od aku- pewnie + dotknął maski (trochę za wysoki aku plus brak mocowania). Na szczęście jeszcze mam assistance, do wymiany parę kabli i corsa znów jeździ. Z ciekawostek- apka scanmyopel działa, podstawowe rzeczy można sprawdzić. Mam przycięty egr- cały czas 1,97 / 1,99 V, dlatego zakupiłem emulator egr i zaślepki. Przy wymianie płynów zainstaluję i zobaczymy, ile jest wart ten emulator :D Dodatkowo zamówiłem replikę czarnej tablicy, bo tylna była już nieczytelna, a wszelkie ratowania pomagają na chwilę i nie wyglądają zbyt dobrze,

We wrześniu, dzięki użytkownikowi niuteq zmieniłem blaupunkta sc 202 na siemensa vdo cdr 500- bardzo dobry sprzęt :okk: [img][/img]
 
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 19 Kwiecień 2018, 23:10   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


CJ, fajnie, że nadal aktualizujesz temat :okk: a najlepsze jest, to że nadal śmigasz Corsą :D

częściej coś wrzucaj, bo miło poczytać coś o Twojej Corsie :)

co do radioodbiornika, to idealnie komponuje się z resztą kokpitu :D

Wrzuć jakąś fotkę całokształtu Corsy ;) jestem ciekawy jak obecnie wygląda.

Pozdrawiam
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 22:21   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Fotki wrzucę, jak poprawię lakier- przed zimą robiłem poprawki na szybko i trochę skórki pomarańczy mi się porobiło... Będzie chwila czasu i pogody, to zrobię poprawki i wrzucę fotki :) Dodatkowo upiorę tapicerkę, bo już wymaga interwencji. Z ostatnich akcji: kolejna poprawa wężyka sprysków tył- poprawiłem mocowania i zalałem superglue, mam nadzieję, że już nic nie puści :) A Corsa ogólnie daje radę, spalanie minimalne, autko pancerne, więc będę jeździł i jeździł póki co :) Sam silnik lux, zaraz ćwierć miliona przebiegu i nawet pokrywa zaworów nie była ruszana, sam osprzęt.
 
 
     
 Piecia



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Piotr
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 299
Skąd: Warszawa/Merzig (DE)
Wysłany: 28 Kwiecień 2018, 13:39   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


CJ, i oby do miliona się doturlała :D

prędzej wężyki poparcieją i popękają niż superglue puści ;)

Czekam na fotki ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów » Corsa b 1.0 CJ
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.