LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 01:05
Moje auto: Corsa B 1.0
pompa nówka, podobno napinacz paska, ale nie będę tego ruszał, szkoda kasy 199 000 pokonane, 67 000 pod moją kontrolą, czas na podsumowanie Zawieszenie, układ kierowniczy- pancerne elementy, praktycznie zero interwencji, a niektóre drogi nie rozpieszczają. Silnik sam w sobie wzorowy, ciut oleju pije- 0,3 na 1000, więc tragedii nie ma. Karoseria jak na kupę szpachli i niefabryczny lakier- jest dobrze- głównie ranty drzwi, uszczelki szyb plus klapa tył. Problemem jest osprzęt- drogi i trudny w diagnozie, ale ogólnie jest to niezłe auto o sporych możliwościach przewozowych, mogłem Corsę dawno pogonić, ale lepszego nic się nie znajdzie 1.2 16V plus klima, 5 furtek i można śmigać taką Corsą do upadłego
[ Dodano: 18 Wrzesień 2014, 00:07 ]
200 000 poszło Chyba odejmę parę km, to zacznie lepiej chodzić W planach zakup przepustnicy do podmiany i ostatecznej rozprawy z obrotami... No i jednak czasem brakuje wspomagania, a mam tylko 165/70 13
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Wrzesień 2014, 20:58
Moje auto: Corsa B 1.0
Czasem ciężko idealnie się wpasować, gdy jest mała przestrzeń, trzeba trochę posiłować się z kierą Ale przynajmniej jeden element mniej do popsucia się
Edit: Przepustnica jest już na oku, teraz pytanie: Potrzebuję kogoś obeznanego, aby wymienić przepustnicę oraz wyzerować/dostosować nastawienia na kompie- woj. łódzkie. Bo mam w zasięgu albo ok mechaniorów do mechanicznych, eksploatacyjnych rzeczy, albo warsztaty, które wołają 80 zeta za podłączenie do Techa 2
[ Dodano: 7 Październik 2014, 15:36 ]
Dodatkowo pytanie odnośnie żarówek- Co polecacie na H4? Zmieniam co jakiś czas, a to jakieś no name, a to zwykłe Philipsy, ale nie jestem zadowolony z efektów, a szkoda zainwestować w ciemno parę zł. Lampy Arteb, więc odpowiednia żarówka pewnie poprawiłaby widoczność
[ Dodano: 15 Październik 2014, 15:44 ]
Przepustnica wymieniona- teraz odpalanie nie stanowi problemu, 1200 i ładnie spada do 800-850 Podczas jazdy zawieszą się czasem na chwilkę przy schodzeniu w okolicach 1500, ale chyba to kwestia "przyzwyczajenia" się auta.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 15 Październik 2014, 18:43
Moje auto: AG Z14XEP
zawieszki przy schodzeniu to raczej normalne po adaptacji. u mnie z czasem zanikło. Efekt zanikania tego objawu było widać już po 200-300 km. Po 1kkm już nieodczuwalne raczej.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 16 Październik 2014, 23:04
Moje auto: Corsa B 1.0
Rozłączył się wężyk od tylnego sprysku Na szczęście kilka min i usterka naprawiona Przy wymianie przepustnicy wyskoczył błąd EGR, podjechałem dzisiaj do zaufanego warsztatu i dokładny błąd, to przerwany obwód EGR- lampka się pali, ale nie ma żadnych negatywnych objawów, zasugerowano problem z wiązką, mam zostawić auto do sprawdzenia. A tam, gdzie podmieniałem przepustnicę, to sugerowano wymianę EGR w szalonej cenie 550 za Pierburga
[ Dodano: 17 Październik 2014, 13:59 ]
Zakupiłem świece NGK v line BKR5EK, myślę że profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi
[ Dodano: 17 Październik 2014, 20:13 ]
Check teraz zapala się krótko po odpaleniu, ale gaśnie po paru minutach, może faktycznie coś w kablach się poje**ło? Bo jak miałem uszkodzony EGR, to jechać się nie dało, a teraz zero objawów, auto idzie jak szalone
[ Dodano: 30 Październik 2014, 21:35 ]
Co do żarówek- zamówiłem Tungsram Megalight +60. Miałem kiedyś zwykłe tego producenta i były całkiem spoko, zobaczymy jak te sobie poradzą
[ Dodano: 26 Listopad 2014, 21:49 ]
Żarówki świecą bardzo przyzwoicie, za takie pieniądze, to wręcz okazja 7 tysięcy km w 4 miesiące, więc powoli szykuje się wymiana oleju- w 5l butli zostało jakieś 0,2l oleju Zużycie oleju jakieś 0,3/1000 więc tragedii nie ma Do poprawy ręczny- na przeglądzie wyszło, że prawa strona łapie minimalnie
[ Dodano: 6 Styczeń 2015, 11:23 ]
No i przyszedł czas na wymianę bębnów, ciut droga zabawa
Cały czas mam problem z checkiem- odebrałem auto i na drugi dzień znów się zaczął świecić- chodzi o przerwany obwód elektryczny EGR- zero negatywnych objawów, ot lampka się świeci. W czym może tkwić problem?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 23:09
Moje auto: AG Z14XEP
może problem nie tkwi w przewodach, a w samym EGR - ma on wewnątrz swego rodzaju potencjometr - może być uszkodzona jego ścieżka. Idealnie by było gdybyś miał inny egr do podmianki, albo zamiast EGR wpiąć potencjometr. Wtedy powinien wywalić błąd EGR inny niż związany z uszkodzonym obwodem.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 22:23
Moje auto: Corsa B 1.0
A może jest teraz tak zablokowany, że szkodzi jedynie środowisku, a nie silnikowi? To chyba to tak zostawię, najwyżej wyciągnę żarówkę od checka Na jakich letnich jeździcie? Moje Passio 2 są po 4 sezonach i nawet jako nowe były gorsze od zimówek Fuldy
[ Dodano: 19 Lipiec 2015, 22:17 ]
Mały update: W marcu drobna stłuczka- lampa, błotnik i listwa Na szczęście nie moja wina Pozostał jeden defekt: ciężko skręcić koła na maxa w lewo, natomiast w prawo kręci się zbyt lekko, niby zbieżność ustawiona jest ok. Wymieniony filtr powietrza oraz kabinowy, w trakcie drobne malowanie rdzy;) Do odebrania olej, filtr oleju, paliwa oraz korek spustowy z uszczelką.
Co do EGR- auto śmiga miło, więc wyjąłem żarówkę od checka i mam spokój 213 000 na blacie, uszczelki puszczają olej, ale póki nie ma dramatu, to wolę kupić litr oleju i dolać czasem.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 20:22
Moje auto: AG Z14XEP
u mnie uszczelki też puszczały. Oddałem pewnemu magikowi do ogarnięcia. Uszczelka misy na czarny silikon. Dodatkowo korek wlewu oleju mi puszczał, więc dostał drugi oring i teraz mam czyściutko Jedynie porywa zaworów delikatnie się poci - ale nie tak by powstała z tego strużka.
A EGR mam zaślepiony i od czasu do czasu zaświeci się na trochę MIL (pewnie mieszanka). Wyższe obroty i gaśnie, więc nie ma co się zbytnio przejmować.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 21:33
Moje auto: Corsa B 1.0
Po wymianie oleju wielka smuta Co odpalę na zimnym, to mam identyczny objaw jak w VW 1.4 tsi... 1.4 tsi łańcuch
Podobny odgłos + paląca się lampka oleju przez 2-3 s. Wymiana oleju coś zepsuła? Nigdy nie miałem takiego czegoś, byłem podczas wymiany i wszystko było zrobione jak należy. Później chodzi silniczek normalnie...
Edit:
Problem zanika, praktycznie jest już nie do wychwycenia, oby już tak pozostało
[ Dodano: 9 Wrzesień 2015, 20:32 ]
W racji tego, że w końcu udało mi się zagadać ze złączem obd, sprawdziłem co za błąd się świecił- wcale nie od EGR, a od żarówki checka, którą wykręciłem, żeby po oczach nie dawała Po wkręceniu zero błędów, check gaśnie po odpaleniu jak należy
[ Dodano: 14 Wrzesień 2015, 22:23 ]
Błąd jednak się odezwał- 1405, czyli EGR, na szczęście prócz checka zero objawów, a dzięki apce na smartfona i elmowi 327 udało się go skasować i póki co przestało świecić
[ Dodano: 28 Wrzesień 2015, 11:23 ]
Wysiadła żarówka od podświetlenia zegarów- zakupiłem w pobliskim motoryzacyjnym więcej, aby powymieniać od razu i nie sztukować znowu, a tu zonk- żarówki kiepskiej jakości, musiałem póki co znowu dosztukować ze starego licznika i obecnego z różnych kontrolek- przez to świeci ciut słabiej. Nie pozostaje nic innego jak zakupić żarówki Osrama, które siedzą fabrycznie...
[ Dodano: 30 Wrzesień 2015, 12:31 ]
Zakupiłem żaróweczki Osram 2W 3 sztuki i mam nadzieję, że trochę poświecą Wymienione żarówki pochodziły z kontrolek i miały 1.2W i zostaną w rezerwie, powtykane w nieaktywne kontrolki typu eps, abs
Dodatkowo znalazłem puszkę czerwonej farby w sprayu firmy Champion- akurat idealnie pasuje pod moją czerwień, inne czerwone spraye RAL 3000 są ciut za jasne.
[ Dodano: 8 Luty 2016, 16:40 ]
Z Corsą póki co nic specjalnego się nie dzieje, podmalowanie karoserii nawet zdało egzamin Na wiosnę oddaję do oczyszczenia i zabezpieczenia podwozie- niestety nie mam warunków, aby samemu to zrobić. Silnik mokry z każdej uszczelki, ale cyka bezproblemowo, więc póki co zostawię tak jak jest, remoncik zawsze zdąży się zrobić. Na blacie 221 000 km, z ostatnich awarii, to przetarte przewody czujnika temperatury zewnętrznej, na szczęście po skręceniu i zaizolowaniu wszystko wróciło do normy No i cieknący czujnik ciśnienia oleju, zakupiłem i wymieniłem ori GM, niby poprawiony- zobaczymy, czy tak będzie
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 17:39
Moje auto: Corsa B 1.0
Długo mnie nie było :-( Trochę inwestycji po drodze było:
-Problem ze zmianą biegów, wchodziły na siłę- sprzęgło do wymiany, moim zdaniem poprzednie było źle zrobione, bo od zawsze ciężko chodziło, a zrobiłem na nim raptem 90 tysięcy km, a co jak co, ale ze sprzęgłem umiem się obchodzić
- dziurawy wydech- dziurki polepiłem, ale poddały się uszy od tłumika i w końcu wyrwałem wydech przy plecionce... Kupiłem byle tańszy z Allegro, może trochę wytrzyma
- i ostatnia rzecz- zmieniam bieg, a tu gałka luźno chodzi... Poszły te plastiki, niespodziewana awaria i koszty.
Obecnie 225 500 przejechane, w planach konserwacja podwozia plus prowizorka przy zabezpieczeniu maski i klapy
I pytanie odnośnie belki: Czemu zrobił się taki negatyw jak na zdjęciu powyżej????
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 21:00
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
faktycznie Robisz samochód nisko budżetowo ale Jak Jeździ i nawet nie ma z Tym problemów to Słusznie.. Kiedyś gadalismy o Tej Belce Miałęm Ci nawet wysłać zdjęcia ale na śmierć zapomniałem. Tzn Teraz Mi się przypomniało.
Ja Miałem Dziure w Belce i była tam złamana i skrzywiona. We Fiatach to kwestia Łożysk a Co to takiego Nie Wiem
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 16 Sierpień 2016, 23:07
Moje auto: Corsa B 1.0
Porównując do reszty tutaj pokazywanych aut, to nie ma co pokazywać Ale biorąc pod uwagę resztę cors w tym wieku to myślę, że nie jest najgorzej- na bezpieczeństwie nie oszczędzam, zawsze biorę np.lepsze klocki, czy tarcze, tak jak inne ważne podzespoły A że sam pomaluje, czy jakąś pierdółkę zrobię, to często dla frajdy, bo więcej wydam niż mechanik by wziął
A belką zajmę się chyba na wiosnę i tak mam zimówki już sporo używane, więc wiele im nie zaszkodzi do tego pewnie pójdzie wymiana przewodów hamulcowych z tyłu, bo już łapie je korozja. W grudniu będzie 7 lat razem, a w maju osiemnastka
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 23:58
Moje auto: Corsa B 1.0
Witam po dłuższej przerwie autko śmiga, 231 000 na budziku i ostatnio poszły do wymiany łożyska tył, bo jedno zaczęło huczeć Wierzę na słowo znajomemu mechanikowi, że poszły lepsze jakościowo części niż normalnie będące w obiegu Na wiosnę przegląd blacharski podwozia i uszczelkowy silnika, bo wolę włożyć grosza w corsę niż zbierać na jakąś niewiadomą
DAMIAN1991- co do belki, to kazałem na nią spojrzeć, ale niby się trzyma i póki nie ścina opon, to jest ok.
Bym zapomniał, z racji, że dolewam sporo oliwy, to kupiłem sam filtr oleju, klucz 32 już czeka
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 10:22
Moje auto: Corsa B 1.0
Mały update: 235 300 na budziku, w międzyczasie rozszczelnił się zbiornik wyrównawczy oraz ostatnio wymieniłem olej i wszystkie filtry i przy tym mała dygresja- nie każdy filtr kabinowy do CB bez klimy pasuje- brałem różne i większość zawsze była ciut za duża, ostatnio wziąłem filtr od Sędziszowa i ten pasuje prawie idealnie. Z racji wspólnego budżetu, musiałem porzucić póki co zamiar wymiany rozrządu i uszczelnień silnika, więc zakupiłem środek liqui moly ol verlust, który ma niby regenerować uszczelki i zmniejszać wycieki oleju- pożyjemy, zobaczymy. A na lato blacharz i poprawa podwozia, żeby dziury się nie porobiły
Mam wrażenie że twoja Corsa jest jakaś chorobliwa przez te ostatnie lata wykonałeś sporo takich "przymusowych" eksploatacyjnych napraw, z tego co widzę to robisz trochę ponad 10 000 kilometrów rocznie, to w sumie nie jest aż tak dużo. No autko też ma swoje lata wiadomo, dobrze że ma chociaż dobrego opiekuna
Wymieniałem też u siebie filtr kabinowy jakiś czas temu to o ile pamiętam również jakoś ciasno wchodził aż się zagiął w jednym miejscu, Masz chyba z tym rację że niektórzy producenci robią lekko przyduże te filtry.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 11:08
Moje auto: Corsa B 1.0
Na szczęście większość usterek nie unieruchamiała auta i ogólnie oceniam je na plus, na pewno przy przyszłej zmianie auta, nowsze Corsy będą brane pod uwagę. A póki co do roboty mam z "buta", więc kilometrów niewiele ostatnio się nabija, no i dopisałem się w końcu do dowodu, żeby jakieś zniżki zaczęły iść
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum