Corsa b 1.0 CJ
Autor Wiadomość
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 01:05   
   Moje auto: Corsa B 1.0


pompa nówka, podobno napinacz paska, ale nie będę tego ruszał, szkoda kasy :nc: 199 000 pokonane, 67 000 pod moją kontrolą, czas na podsumowanie :ok: Zawieszenie, układ kierowniczy- pancerne elementy, praktycznie zero interwencji, a niektóre drogi nie rozpieszczają. Silnik sam w sobie wzorowy, ciut oleju pije- 0,3 na 1000, więc tragedii nie ma. Karoseria jak na kupę szpachli i niefabryczny lakier- jest dobrze- głównie ranty drzwi, uszczelki szyb plus klapa tył. Problemem jest osprzęt- drogi i trudny w diagnozie, ale ogólnie jest to niezłe auto o sporych możliwościach przewozowych, mogłem Corsę dawno pogonić, ale lepszego nic się nie znajdzie :ok: 1.2 16V plus klima, 5 furtek i można śmigać taką Corsą do upadłego :nc:

[ Dodano: 18 Wrzesień 2014, 00:07 ]
200 000 poszło :ok: Chyba odejmę parę km, to zacznie lepiej chodzić :nc: W planach zakup przepustnicy do podmiany i ostatecznej rozprawy z obrotami... No i jednak czasem brakuje wspomagania, a mam tylko 165/70 13 :zle1:
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 19 Wrzesień 2014, 18:43   
   Moje auto: AG Z14XEP


ja 155/80 więc z kręceniem kierą nawet na parkingu nie sprawia większego problemu. A może to kwestia krzepy ;)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 19 Wrzesień 2014, 20:58   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Czasem ciężko idealnie się wpasować, gdy jest mała przestrzeń, trzeba trochę posiłować się z kierą :nc: Ale przynajmniej jeden element mniej do popsucia się :ok:

Edit: Przepustnica jest już na oku, teraz pytanie: Potrzebuję kogoś obeznanego, aby wymienić przepustnicę oraz wyzerować/dostosować nastawienia na kompie- woj. łódzkie. Bo mam w zasięgu albo ok mechaniorów do mechanicznych, eksploatacyjnych rzeczy, albo warsztaty, które wołają 80 zeta za podłączenie do Techa 2 :zle1:

[ Dodano: 7 Październik 2014, 15:36 ]
Dodatkowo pytanie odnośnie żarówek- Co polecacie na H4? Zmieniam co jakiś czas, a to jakieś no name, a to zwykłe Philipsy, ale nie jestem zadowolony z efektów, a szkoda zainwestować w ciemno parę zł. Lampy Arteb, więc odpowiednia żarówka pewnie poprawiłaby widoczność :powodzenia:

[ Dodano: 15 Październik 2014, 15:44 ]
Przepustnica wymieniona- teraz odpalanie nie stanowi problemu, 1200 i ładnie spada do 800-850 :ok: Podczas jazdy zawieszą się czasem na chwilkę przy schodzeniu w okolicach 1500, ale chyba to kwestia "przyzwyczajenia" się auta.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 15 Październik 2014, 18:43   
   Moje auto: AG Z14XEP


:ok: zawieszki przy schodzeniu to raczej normalne po adaptacji. u mnie z czasem zanikło. Efekt zanikania tego objawu było widać już po 200-300 km. Po 1kkm już nieodczuwalne raczej.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 16 Październik 2014, 23:04   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Rozłączył się wężyk od tylnego sprysku :zle1: Na szczęście kilka min i usterka naprawiona :ok: Przy wymianie przepustnicy wyskoczył błąd EGR, podjechałem dzisiaj do zaufanego warsztatu i dokładny błąd, to przerwany obwód EGR- lampka się pali, ale nie ma żadnych negatywnych objawów, zasugerowano problem z wiązką, mam zostawić auto do sprawdzenia. A tam, gdzie podmieniałem przepustnicę, to sugerowano wymianę EGR w szalonej cenie 550 za Pierburga :nc:

[ Dodano: 17 Październik 2014, 13:59 ]
Zakupiłem świece NGK v line BKR5EK, myślę że profilaktyczna wymiana nie zaszkodzi :ok:

[ Dodano: 17 Październik 2014, 20:13 ]
Check teraz zapala się krótko po odpaleniu, ale gaśnie po paru minutach, może faktycznie coś w kablach się poje**ło? :lol1: Bo jak miałem uszkodzony EGR, to jechać się nie dało, a teraz zero objawów, auto idzie jak szalone :nc:

[ Dodano: 30 Październik 2014, 21:35 ]
Co do żarówek- zamówiłem Tungsram Megalight +60. Miałem kiedyś zwykłe tego producenta i były całkiem spoko, zobaczymy jak te sobie poradzą :ok:

[ Dodano: 26 Listopad 2014, 21:49 ]
Żarówki świecą bardzo przyzwoicie, za takie pieniądze, to wręcz okazja :ok: 7 tysięcy km w 4 miesiące, więc powoli szykuje się wymiana oleju- w 5l butli zostało jakieś 0,2l oleju :nc: Zużycie oleju jakieś 0,3/1000 więc tragedii nie ma :brawo2: Do poprawy ręczny- na przeglądzie wyszło, że prawa strona łapie minimalnie :nc:

[ Dodano: 6 Styczeń 2015, 11:23 ]
No i przyszedł czas na wymianę bębnów, ciut droga zabawa :zle1:

Cały czas mam problem z checkiem- odebrałem auto i na drugi dzień znów się zaczął świecić- chodzi o przerwany obwód elektryczny EGR- zero negatywnych objawów, ot lampka się świeci. W czym może tkwić problem?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 23:09   
   Moje auto: AG Z14XEP


może problem nie tkwi w przewodach, a w samym EGR - ma on wewnątrz swego rodzaju potencjometr - może być uszkodzona jego ścieżka. Idealnie by było gdybyś miał inny egr do podmianki, albo zamiast EGR wpiąć potencjometr. Wtedy powinien wywalić błąd EGR inny niż związany z uszkodzonym obwodem.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 22:23   
   Moje auto: Corsa B 1.0


A może jest teraz tak zablokowany, że szkodzi jedynie środowisku, a nie silnikowi? :nc: To chyba to tak zostawię, najwyżej wyciągnę żarówkę od checka :ok: Na jakich letnich jeździcie? Moje Passio 2 są po 4 sezonach i nawet jako nowe były gorsze od zimówek Fuldy :zle1:

[ Dodano: 19 Lipiec 2015, 22:17 ]
Mały update: W marcu drobna stłuczka- lampa, błotnik i listwa ;) Na szczęście nie moja wina :D Pozostał jeden defekt: ciężko skręcić koła na maxa w lewo, natomiast w prawo kręci się zbyt lekko, niby zbieżność ustawiona jest ok. Wymieniony filtr powietrza oraz kabinowy, w trakcie drobne malowanie rdzy;) Do odebrania olej, filtr oleju, paliwa oraz korek spustowy z uszczelką.
Co do EGR- auto śmiga miło, więc wyjąłem żarówkę od checka i mam spokój :) 213 000 na blacie, uszczelki puszczają olej, ale póki nie ma dramatu, to wolę kupić litr oleju i dolać czasem.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 20:22   
   Moje auto: AG Z14XEP


u mnie uszczelki też puszczały. Oddałem pewnemu magikowi do ogarnięcia. Uszczelka misy na czarny silikon. Dodatkowo korek wlewu oleju mi puszczał, więc dostał drugi oring i teraz mam czyściutko :) Jedynie porywa zaworów delikatnie się poci - ale nie tak by powstała z tego strużka.
A EGR mam zaślepiony i od czasu do czasu zaświeci się na trochę MIL (pewnie mieszanka). Wyższe obroty i gaśnie, więc nie ma co się zbytnio przejmować.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 25 Lipiec 2015, 21:33   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Po wymianie oleju wielka smuta :zle1: Co odpalę na zimnym, to mam identyczny objaw jak w VW 1.4 tsi... 1.4 tsi łańcuch
Podobny odgłos + paląca się lampka oleju przez 2-3 s. Wymiana oleju coś zepsuła? Nigdy nie miałem takiego czegoś, byłem podczas wymiany i wszystko było zrobione jak należy. Później chodzi silniczek normalnie...

Edit:
Problem zanika, praktycznie jest już nie do wychwycenia, oby już tak pozostało :ok:

[ Dodano: 9 Wrzesień 2015, 20:32 ]
W racji tego, że w końcu udało mi się zagadać ze złączem obd, sprawdziłem co za błąd się świecił- wcale nie od EGR, a od żarówki checka, którą wykręciłem, żeby po oczach nie dawała :nc: Po wkręceniu zero błędów, check gaśnie po odpaleniu jak należy :ok:

[ Dodano: 14 Wrzesień 2015, 22:23 ]
Błąd jednak się odezwał- 1405, czyli EGR, na szczęście prócz checka zero objawów, a dzięki apce na smartfona i elmowi 327 udało się go skasować i póki co przestało świecić :ok:

[ Dodano: 28 Wrzesień 2015, 11:23 ]
Wysiadła żarówka od podświetlenia zegarów- zakupiłem w pobliskim motoryzacyjnym więcej, aby powymieniać od razu i nie sztukować znowu, a tu zonk- żarówki kiepskiej jakości, musiałem póki co znowu dosztukować ze starego licznika i obecnego z różnych kontrolek- przez to świeci ciut słabiej. Nie pozostaje nic innego jak zakupić żarówki Osrama, które siedzą fabrycznie...

[ Dodano: 30 Wrzesień 2015, 12:31 ]
Zakupiłem żaróweczki Osram 2W 3 sztuki i mam nadzieję, że trochę poświecą :) Wymienione żarówki pochodziły z kontrolek i miały 1.2W i zostaną w rezerwie, powtykane w nieaktywne kontrolki typu eps, abs :nc:
Dodatkowo znalazłem puszkę czerwonej farby w sprayu firmy Champion- akurat idealnie pasuje pod moją czerwień, inne czerwone spraye RAL 3000 są ciut za jasne.

[ Dodano: 8 Luty 2016, 16:40 ]
Z Corsą póki co nic specjalnego się nie dzieje, podmalowanie karoserii nawet zdało egzamin :ok: Na wiosnę oddaję do oczyszczenia i zabezpieczenia podwozie- niestety nie mam warunków, aby samemu to zrobić. Silnik mokry z każdej uszczelki, ale cyka bezproblemowo, więc póki co zostawię tak jak jest, remoncik zawsze zdąży się zrobić. Na blacie 221 000 km, z ostatnich awarii, to przetarte przewody czujnika temperatury zewnętrznej, na szczęście po skręceniu i zaizolowaniu wszystko wróciło do normy :ok: No i cieknący czujnik ciśnienia oleju, zakupiłem i wymieniłem ori GM, niby poprawiony- zobaczymy, czy tak będzie :nc:
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 15 Luty 2016, 15:09   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Forum i jednocześnie Książka Napraw :) Ale To Się chwali :) Bardzo Przydatne :)

Ale Jak to na Niektórych forach.. Bez Fotek ?

Się nie Liczy
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 15 Luty 2016, 17:18   
   Moje auto: Corsa B 1.0


No nie wiem, czy warto dzielić się mega druciarstwem :nc: Np. kable od czujnika, to skręcenie palcami, taśma i trytki :ok:
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 23:20   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Jak fotki, to fotki: czujnik temp. zewnętrznej zrobiony na skrętkę i izolację :nc:


Lampa Depo:


Lampa Arteb:


Niby poprawiony czujnik oleju, klucz 24, trochę wyczucia i gotowe :powodzenia:


Ogólny rzut:


Ciut pochylone tylne koło jak we francuzach :nc:
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 17:39   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Długo mnie nie było :-( Trochę inwestycji po drodze było:
-Problem ze zmianą biegów, wchodziły na siłę- sprzęgło do wymiany, moim zdaniem poprzednie było źle zrobione, bo od zawsze ciężko chodziło, a zrobiłem na nim raptem 90 tysięcy km, a co jak co, ale ze sprzęgłem umiem się obchodzić :)
- dziurawy wydech- dziurki polepiłem, ale poddały się uszy od tłumika i w końcu wyrwałem wydech przy plecionce... Kupiłem byle tańszy z Allegro, może trochę wytrzyma :)
- i ostatnia rzecz- zmieniam bieg, a tu gałka luźno chodzi... Poszły te plastiki, niespodziewana awaria i koszty.
Obecnie 225 500 przejechane, w planach konserwacja podwozia plus prowizorka przy zabezpieczeniu maski i klapy :D
I pytanie odnośnie belki: Czemu zrobił się taki negatyw jak na zdjęciu powyżej????
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 11 Sierpień 2016, 21:00   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


faktycznie Robisz samochód nisko budżetowo :) ale Jak Jeździ i nawet nie ma z Tym problemów to Słusznie.. Kiedyś gadalismy o Tej Belce Miałęm Ci nawet wysłać zdjęcia ale na śmierć zapomniałem. Tzn Teraz Mi się przypomniało.

Ja Miałem Dziure w Belce i była tam złamana i skrzywiona. We Fiatach to kwestia Łożysk a Co to takiego Nie Wiem :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 16 Sierpień 2016, 23:07   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Porównując do reszty tutaj pokazywanych aut, to nie ma co pokazywać ;) Ale biorąc pod uwagę resztę cors w tym wieku to myślę, że nie jest najgorzej- na bezpieczeństwie nie oszczędzam, zawsze biorę np.lepsze klocki, czy tarcze, tak jak inne ważne podzespoły :) A że sam pomaluje, czy jakąś pierdółkę zrobię, to często dla frajdy, bo więcej wydam niż mechanik by wziął :)
A belką zajmę się chyba na wiosnę i tak mam zimówki już sporo używane, więc wiele im nie zaszkodzi ;) do tego pewnie pójdzie wymiana przewodów hamulcowych z tyłu, bo już łapie je korozja. W grudniu będzie 7 lat razem, a w maju osiemnastka :)
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Sierpień 2016, 22:02   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


No to przygotuj się że cały system zasilania tylnych Hamulców się rozsypie.

A ponadto to szanuje takie podejście . Co można to Można po kosztach. A Bezpieczeństwo to Podstawa :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 23:58   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Witam po dłuższej przerwie :) autko śmiga, 231 000 na budziku i ostatnio poszły do wymiany łożyska tył, bo jedno zaczęło huczeć :zle1: Wierzę na słowo znajomemu mechanikowi, że poszły lepsze jakościowo części niż normalnie będące w obiegu :) Na wiosnę przegląd blacharski podwozia i uszczelkowy silnika, bo wolę włożyć grosza w corsę niż zbierać na jakąś niewiadomą :)
DAMIAN1991- co do belki, to kazałem na nią spojrzeć, ale niby się trzyma i póki nie ścina opon, to jest ok.
Bym zapomniał, z racji, że dolewam sporo oliwy, to kupiłem sam filtr oleju, klucz 32 już czeka :)
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 10:22   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Mały update: 235 300 na budziku, w międzyczasie rozszczelnił się zbiornik wyrównawczy oraz ostatnio wymieniłem olej i wszystkie filtry i przy tym mała dygresja- nie każdy filtr kabinowy do CB bez klimy pasuje- brałem różne i większość zawsze była ciut za duża, ostatnio wziąłem filtr od Sędziszowa i ten pasuje prawie idealnie. Z racji wspólnego budżetu, musiałem porzucić póki co zamiar wymiany rozrządu i uszczelnień silnika, więc zakupiłem środek liqui moly ol verlust, który ma niby regenerować uszczelki i zmniejszać wycieki oleju- pożyjemy, zobaczymy. A na lato blacharz i poprawa podwozia, żeby dziury się nie porobiły :)
 
 
     
 Raf02


Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 20:04   
   Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm


Mam wrażenie że twoja Corsa jest jakaś chorobliwa :/ przez te ostatnie lata wykonałeś sporo takich "przymusowych" eksploatacyjnych napraw, z tego co widzę to robisz trochę ponad 10 000 kilometrów rocznie, to w sumie nie jest aż tak dużo. No autko też ma swoje lata wiadomo, dobrze że ma chociaż dobrego opiekuna :)

Wymieniałem też u siebie filtr kabinowy jakiś czas temu to o ile pamiętam również jakoś ciasno wchodził aż się zagiął w jednym miejscu, Masz chyba z tym rację że niektórzy producenci robią lekko przyduże te filtry.
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 11:08   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Na szczęście większość usterek nie unieruchamiała auta i ogólnie oceniam je na plus, na pewno przy przyszłej zmianie auta, nowsze Corsy będą brane pod uwagę. A póki co do roboty mam z "buta", więc kilometrów niewiele ostatnio się nabija, no i dopisałem się w końcu do dowodu, żeby jakieś zniżki zaczęły iść ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Prezentacja naszych pojazdów » Corsa b 1.0 CJ
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.