LPG: Nie
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Marzec 2014, 21:48
Moje auto: Corsa B 1.0
Jakoś ciężko mi się zabierać za aktualizację tematu
Wrzucam foto z lampami, choć chyba bardziej z kronikarskiego obowiązku, bo już są inne
Już spieszę wyjaśnić dlaczego: corsa miała robiony przegląd i lampy nie przeszły - nie dało się ich wyregulować a świeciły za wysoko. Kupiłem nowe zamienniki - kolosalna różnica w ilości rzucanego światła, więc generalnie na +, foto jakoś niedługo wrzucę, żeby się liczyło
Opłaciłem też OC na rok, dodatkowo na przeglądzie wyszło że amory mają od 49% do 53%, więc na razie odkładam ten temat i zbieram na blacharza - na razie pierwsza wycena to ponad 1k PLN, ale mam zamiar odwiedzić jeszcze kilku speców - trochę się na tym znam, ale "mój" blacharz jest teraz ponad 300km ode mnie
Co jeszcze? A, był przejściowy problem z ręcznym, ale wystarczyła regulacja. Na razie tyle, aby do przodu
Najbliższy update pod koniec następnego tygodnia - w końcu będę miał czas usiąść i zająć się drobiazgami typu podświetlenie licznika, brak prądu w radiu po wyjęciu kluczyka(restartuje się) itp.
Już spieszę wyjaśnić dlaczego: corsa miała robiony przegląd i lampy nie przeszły - nie dało się ich wyregulować a świeciły za wysoko. Kupiłem nowe zamienniki - kolosalna różnica w ilości rzucanego światła, więc generalnie na +, foto jakoś niedługo wrzucę, żeby się liczyło
Nie pamiętasz może jakiej firmy były te lampy z ciemnym wkładem? Pytam z czystej ciekawości, bo z tego co widzę nie mają one w pełni gładkiego szkła jak Arteby, czy Depo dlatego zastawiam się czy jest to samoróbka, czy może faktycznie ktoś takie lamp wypuścił na rynek
LPG: Nie
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 14:46
Moje auto: Corsa B 1.0
Kaszubski napisał/a:
Nie pamiętasz może jakiej firmy były te lampy z ciemnym wkładem? Pytam z czystej ciekawości, bo z tego co widzę nie mają one w pełni gładkiego szkła jak Arteby, czy Depo dlatego zastawiam się czy jest to samoróbka, czy może faktycznie ktoś takie lamp wypuścił na rynek
Samoróbka na 100%
Ogólnie miałem się dzisiaj pochwalić zdjęciami znowu na letnich kapciach i po umyciu samochodu, ale kicha :P
Ale po kolei:
Korzystając z pogody wziąłem się za ogarnianie rzeczy mało pilnych ale mnie irytujących, i tak:
- złożyłem pęknięty wężyk spryskiwacza tylnej szyby (złamany na łączeniu budy z klapą)
- przy okazji zabezpieczyłem kable w tym samym miejscu (popękały a jeden nawet się złamał całkowicie - chyba masa, grubszy brązowy)
- założyłem termometr w zderzak (miał pourywane kable), przy okazji zauważyłem że praktycznie nie ma podświetlenia na wyświetlaczu w miejscu temperatury - dodane do listy
- zacząłem walkę z centralnym zamkiem (mówiłem że powinien być ale nie działa), i tu zaczyna historia właściwa: po rozebraniu słupka pod nogami pasażera - centralki nie ma. Szybka decyzja, rozbieram drzwi i zobaczę czy do zamka idą jakieś przewody. Efekt: znalazłem siłownik przykręcony do drzwi i sterujący cięgnem - czyli central jest, ale nie fabryczny! No to idę po kablach, szukam centralki - Bingo! - ale zaraz, zaraz, to nie centralka, tylko cały układ alarmu
No dobra, alarm jak widać na zdjęciu z roku 2001, nie mam do niego dokumentacji, kluczyków, nic, więc zaczynam demontaż. No i po demontażu samochód przestał palić.
W sumie wiem że moja wina, mogłem pomyśleć że alarm jest do czegoś podłączony, albo chociaż odłączyć aku przed demontażem - człowiek uczy się na własnych błędach, a im bardziej zaboli tym lepiej zapamięta
Przy okazji pytanie: pod tunelem środkowym znalazłem takie coś - co to jest? Immo?
Aha, na + jeszcze tyle że przy rozbieraniu drzwi okazało się że poza poduchami kierowcy i pasażera + w fotelach mam jeszcze poduszki w drzwiach, czyli razem 6szt w corsie
Na koniec jeszcze: wciąż mam problem z radiem - po wyjęciu kluczyka odcina całkowicie prąd na samochód i radio nie ma podtrzymania pamięci - restart po każdym włożeniu kluczyka, ale z racji dzisiejszej przygody temat odkładam na "po alarmie"
[ Dodano: 6 Kwiecień 2014, 14:48 ]
EDIT: już wygooglałem, to sterownik poduszek.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 15:08
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Chce Foty Poduszek w Drzwiach. Co do Puszki to sterownik Silnika
Co do Alarmu znajdź w Google model alarmu zwykle nie ma problemu ze schematem tam znajdziesz odcięcie na których kablach jest. Bo przypuszczam ze ktoś dołożył drugą blokadę zapłonu.
Ogólnie masz nie wesoło ale ważne że chcesz jeszcze przy tym robić
LPG: Nie
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 15:48
Moje auto: Corsa B 1.0
DAMIAN1991 napisał/a:
Chce Foty Poduszek w Drzwiach. Co do Puszki to sterownik Silnika
Co do Alarmu znajdź w Google model alarmu zwykle nie ma problemu ze schematem tam znajdziesz odcięcie na których kablach jest. Bo przypuszczam ze ktoś dołożył drugą blokadę zapłonu.
Ogólnie masz nie wesoło ale ważne że chcesz jeszcze przy tym robić
- foty będą jak znowu zdejmę boczki,
- puszkę google mi pokazało że to sterownik poduchy,
- ze schematem problem bo nie mam żadnego oznaczenia modelu, a wszystkie puszki z tej firmy są identyczne z zewnątrz
- wesoło niewesoło, mojej się corsina podoba więc zostaje, a jak ma zostać to ma być wszystko jak być powinno - tak traktuje samochody
LPG: Nie
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 22:33
Moje auto: Corsa B 1.0
Zmobilizowałem się, poszedłem, zwyciężyłem
Idąc po kablach dotarłem do rozpiętego przewodu w progu i voila Od razu usunąłem resztę przewodów i elementów - chwilowo mam spokój . Z rozpędu (wykorzystując fragment instalacji alarmu) pociągnąłem dodatkowy + na radio i mam już z głowy problem resetu - ma prąd cały czas.
2:0 dla mnie
Obiecane zdjęcia poduszek w drzwiach:
Strona kierowcy:
Strona pasażera:
Przy okazji, przyjrzałem się wtyczkom w drzwiach i wygląda na to że mam położoną instalację pod elektryczne, hmm, szyby? lusterka? Może ktoś zidentyfikować? Co ciekawe wtyczki są różne po stronie kierowcy i pasażera:
Tak poza tym, w planach mam założenie elektrycznych szybek, tylko jak patrzę na zdjęcia tych drzwi to nachodzi mnie taka myśl: "ale którędy?"
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 7 Kwiecień 2014, 01:55
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Po Pierwsze to nie są Poduszki a czujniki uderzeniowe do Drzwi ( niestety ) bo Już myślałem że poszaleli w Fabryce ( ale EPC raczej temu przeczy )
Druga Sprawa tak to Wtyczki to Lusterek i szybek ( od ilości pinów zależy czy z podgrzewaniem czy nie)
Trzecia Sprawa - odłączasz akumulator rozpinasz czujnik rozwiercasz Blachę czujnika wkładasz nowe siłowniki szyb( uprzednio stare demontujesz) spinasz i jest bardzo duża szansa że po znitowaniu wszystkiego ( albo skręceniu zależy jak będzie Ci wygodniej) wszystko zabangla i będziesz się Cieszył nowym Wypasem
LPG: Nie
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Kwiecień 2014, 23:31
Moje auto: Corsa B 1.0
DAMIAN1991 napisał/a:
Po Pierwsze to nie są Poduszki a czujniki uderzeniowe do Drzwi
Szkoda, zobaczyłem oznaczenia poduchy to też pomyślałem że poszaleli - a na wyposażeniu corsy się nie znam
Tak podejrzewałem że trzeba będzie wyjmować tą blachę, z tym że jeśli to byłyby poduchy to miałbym wątpliwości, a jak czujniki to luzik Rozwiercanie i skręcanie, przechodziłem to w fieście (elektryczny podnośnik szyby), zawsze na przyszłość łatwiej
W takim razie pozostaje mi szukać jakiejś wypaśnej corsy na szrocie i wtedy działać
Ale jeszcze zanim ruszę na przetrząsanie szrotów:
gdzie oryginalnie znajdują się sterowniki szyb/lusterek i przyciski?
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 8 Kwiecień 2014, 22:56
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
W Corsie Przełącznik Lusterek jest w obudowie klamki wewnętrznej a Lusterkami steruje się "z Kieszeni" tam są przełączniki oryginalne. po stronie pasażera sterownie szybą jest w Obudowie klamki wewnętrznej..
Sterowniki czy jak kto woli przekaźniki są tam gdzie bezpieczniki Pierwsza Pozycja to Sterownik Lusterek a szyby są 3 albo 4 teraz nie pamiętam- Sprawdzę
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 207 Skąd: Kutno / Łódź
Wysłany: 8 Kwiecień 2014, 23:36
Moje auto: Opel Corsa B 1.7TD
lbcorsa napisał/a:
Ale jeszcze zanim ruszę na przetrząsanie szrotów:
gdzie oryginalnie znajdują się sterowniki szyb/lusterek i przyciski?
I jeszcze tak dodam od siebie, przycisku szukaj w Astrach F, Corsa B i Tigrach A- można powiedzieć, że "takie same" przyciski pojawiały się w wielu innych modelach Opla (m.in. Calibra, Omega, Vectra), ale tam nie było podgrzewania lusterek "z przycisku":
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum