Wysłany: 20 Listopad 2013, 16:45 Problem z Corsą B Moje auto: Opel Corsa B 1.0 12V
Witam. Trzy miesiące temu kupiłem Opla Corsa B 1.0 B 98r. Z początku gdy go kupiłem, chodził jak diesel. Podjechałem do mechanika i powiedział mi, że jest rozrząd do wymiany(części+ robocizna podchodziło pod 1,5tyś). Wkurzony pojechałem do innego znajomego mechanika i powiedział mi, że te wersje silników mają to do siebie, że tak chodzą. U niego wymieniłem wszystkie filtry oraz olej i silnik zaczął od razu lepiej chodzić. Normalnie gdy go teraz zapal to normalnie chodzi ale jak się zagrzeje silnik to czasami znowu chodzi jak diesel. Nie wiem jest sens robić ten rozrząd?
Druga sprawa to odpalanie silnika. Gdy go zapalam przeważnie nie chce mi odpalać na jeden gar, ale gdy go trochę przy gazuje to już jest dobrze? Świece są nowe.
Trzecia problem to "dławienie" silnika. Gdy jadę sobie autem czasami nim szarpnie, "zadławi się silnik". Przed wymianą wszystkich filtrów było o wiele gorzej ale potem już mniej razy tak się działo.
Z góry serdecznie dziękuje a pomoc. Z góry przepraszam, jeśli temat był już na forum
Ostatnio zmieniony przez 20 Listopad 2013, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
co do rozrządu to z nim niema żartów. Nie wiem jak to jest w twojej wersji (pasek/łańcuszek) ale jeżeli pasek rozrządu poprzedniemu kierowcy mojej corsi (1.4 16V) strzelił pasek to naprawa wyszła 2k pln więc wiem że tu niema żartów. Jeżeli wiesz kiedy był ostatnio robiony czyli masz jakąć FV za to czy chociaż paragon to masz jakieś rozeznanie. Jeżeli niczego takiego niemasz to poszukałbym tańszego (bo ten za 1,5k to jest gruuuba przesada) i aby chociaż stan rozrządu sprawdził i ewentualnie wymienił.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 20 Listopad 2013, 19:07
Moje auto: Corsa B 1.0
Masz łańcuch, więc nim się raczej nie przejmuj. Podstawa, to podłączenie pod kompa- bo za twoje niedomagania mogą być odpowiedzialne różne rzeczy- EGR, przepływka, lambda itp. A 1,5 tyś zł za rozrząd, to może być całkiem normalna cena biorąc pod uwagę, że to jest łańcuch i wypadałoby doliczyć koszt kół zębatych, co podnosi koszt usługi. a podstawa przy łańcuchu, to częsta kontrola stanu oleju! Plus oczywiście wymiana rok/15 000 km max!
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 20 Listopad 2013, 20:53
Moje auto: Corsa B 1.0
Dokładnie, dlatego nie ma co się od razu rzucać na rozrząd i robić sobie koszty. Komputer prawdę powie, bo te silniki same w sobie dają radę, zawodzi osprzęt.
Wysłany: 20 Listopad 2013, 22:23
Moje auto: Opel Corsa B 1.0 12V
Ten drugi mechanik powiedział mi, że wymiana rozrządu w tym silniku to katorga, ale powiedział mi, że te Corsy tak mają i, że mogę jeździć na tym rozrządzie. Wymiana oleju dużo pomogła, bo jak odpalam na zimnym silniku to normalnie chodzi, gorzej potem jak jest silnik rozgrzany, ale tak i tak ciszej klekocze zanim wymieniłem olej.
Ile kosztuje mniej więcej podłaczenie auta pod kompa?
[ Dodano: 21 Listopad 2013, 14:55 ]
Sorki za post pod postem. Już byłem u mechanika i sprawdziłem na kompie co jest z Corsa. To tak:
1.czujnik położenia wału do wymiany
2.przepływomierz do wymiany
Opłaca się kupywać zamienniki czy lepiej orginalne części. Bo cena przeplywomierza orginalnego troche mnie przeraża.
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 21 Listopad 2013, 16:07
Moje auto: Corsa B 1.0
Dwa razy wymieniałem przepływomierz i zawsze stawiałem na Boscha, 3-4 stówki, ale zawsze jest jakaś większa pewność co do części, chyba też tej firmy był dawany przepływomierz na pierwszy montaż. Jak ostatnio go wymieniałem, to ważna była jazda próbna po wymianie z podłączonym kompem- podłączenie to jedno, ale prawidłowe parametry podczas jazdy, to drugie.
Czujnik położenia wału odpowiada za nagłe gaśnięcie i duuuże trudności z ponownym odpaleniem, u mnie gdy padł, to każde światła mogły oznaczać dłuższy postój, kręcisz kręcisz, a odzewu ze strony silnika brak...
Też tak miałem z odpalaniem, dopiero za drugim, trzecim razem + wciśnięty gaz odpalał normalnie, ale nie pamiętam już, czy była to wina czujnika wału, czy silniczka krokowego... Bo z osprzętu, to już chyba wszystko zostało wymienione (przepływka x2, krokowiec X2, lambda, EGR) prócz alternatora i rozrusznika.
Ten drugi mechanik powiedział mi, że wymiana rozrządu w tym silniku to katorga, ale powiedział mi, że te Corsy tak mają i, że mogę jeździć na tym rozrządzie. Wymiana oleju dużo pomogła, bo jak odpalam na zimnym silniku to normalnie chodzi, gorzej potem jak jest silnik rozgrzany, ale tak i tak ciszej klekocze zanim wymieniłem olej.
Ile kosztuje mniej więcej podłaczenie auta pod kompa?
[ Dodano: 21 Listopad 2013, 14:55 ]
Sorki za post pod postem. Już byłem u mechanika i sprawdziłem na kompie co jest z Corsa. To tak:
1.czujnik położenia wału do wymiany
2.przepływomierz do wymiany
Opłaca się kupywać zamienniki czy lepiej orginalne części. Bo cena przeplywomierza orginalnego troche mnie przeraża.
Przepływka najlepiej oryginał - drogo, ale zamienniki nie słyną z żywotności.
Czujnik nie jest bardzo drogi, dlatego też polecam oryginał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum