Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 12:29
[ Silnik] X12SZ - muli , dużo pali
Autor Wiadomość
 kapral4


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 7 Listopad 2013, 17:10   [ Silnik] X12SZ - muli , dużo pali
   Moje auto: Corsa B 1.2 X12SZ


Witam.

Mam problem z moją Corsą B rocznik 1997 1.2 45km benzyna z DISem

Kiedy silnik jest zimny , to auto ma moc. Ale kiedy temperatura na zegarach ma 92+ auto staje się mułowate , ciężko je rozpędzić , czasami coś szarpnie, no i pedał sprzęgła robi się dziwny ( ciężko to opisać ale tak jakby pedał chodził trochę ciężej ).

Check Engine nie zapala się, sondę mierzyłem i na ciepłym silniku wyszło 0.4V - 0.6V więc chyba jest ok. Jeżeli chodzi o spaliny to dymi na biało.
Świece sprawdzał mechanik i niby są ok.

Wymieniłem filtr powietrza, paliwa , tłumik bo okazał się dziurawy.

Ostatnio przekopałem trochę tych tematów, i ciężko znaleźć jakiś dobry pomysł.

Czy wadliwy EGR mógłby robić takie cyrki przy rozgrzanym silniku?? szczególnie mułowatość i dziwny pedał sprzęgła?

Pozdrawiam
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Listopad 2013, 18:57   Re: X12SZ - muli , dużo pali
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


kapral4 napisał/a:
Czy wadliwy EGR mógłby robić takie cyrki przy rozgrzanym silniku?? szczególnie mułowatość i dziwny pedał sprzęgła?

Nie , EGR niema nic do tego , jeśli auto pali za dużo to przyczyny szukałbym w niesprawnej lambdzie lub map-sensorze .
Sprawdź wężyk map-sensora , jeśli idzie o lambdę to jej kondycję należałoby sprawdzić na komputerze .
 
 
     
 kapral4


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 21 Listopad 2013, 09:24   
   Moje auto: Corsa B 1.2 X12SZ


Witam

Byłem u elektryka , sprawdził i okazało się że jednak lambda walnięta była ( nie było żadnych błędów w kompie ) , więc wymieniłem ją.

Tylko dalej został problem z muleniem silnika jak się rozgrzeje na 92+ :/ ktoś ma jakiś dobry pomysł ?
Znajomy rzucił pomysł żeby wymienić świece i przewody WN, tylko boję się że będę tak wszystko po kolei wymieniał i nic to nie da.
Więc pytanie do was czy to dobry pomysł z tymi przewodami i świecami?
 
 
     
 sQcha
Zasłużeni
Opel Man!ac



Informacje
Zaproszone osoby: 1
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 280
Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 22 Listopad 2013, 23:28   
   Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A


Odłącz EGR przy wyłączonym silniku i sprawdź czy nadal muli po osiągnięciu 90*C.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Listopad 2013, 20:54   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


kapral4 napisał/a:
Witam

Tylko dalej został problem z muleniem silnika jak się rozgrzeje na 92+ :/ ktoś ma jakiś dobry pomysł ?
Znajomy rzucił pomysł żeby wymienić świece i przewody WN, tylko boję się że będę tak wszystko po kolei wymieniał i nic to nie da.
Więc pytanie do was czy to dobry pomysł z tymi przewodami i świecami?

Świece i przewody zawsze jest dobrze zmienić co jakiś czas ale raczej nie będzie to miało wpływu na moc , no chyba że kondycja przewodów i świec jest na tyle słaba że zaczynają wypadać pojedyńcze cykle zapłonu .
EGR też nie ma nic do tego , jego usterka w wolnossakach sprawia problemy na niskich obrotach i zazwyczaj objawy są podobne lub takie same jak w przypadku lewego powietrza .
Spadek mocy po rozgrzaniu może być powodowany zasysaniem ciepłego powietrza z komory silnika lub z osłony kolektora wydechowego , za tą niedyspozycję może być odpowiedzialny brak dolotu do filtra powietrza którym czerpane jest zimne powietrze (krótki łącznik między filtrem a pasem przednim) lub usterka zaworu sterującego w filtrze który przełącza zasilanie powietrza dolotu między tym zasysanym z osłony kolektora wydechowego a tym zakotwiczonym do pasa przedniego .
Sprawdź kondycję małych kontowych łączników na przewodach podciśnieniowych , tych sterujących zaworem powietrza w puszce filtra , czasem pękają .
 
 
     
 kapral4


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 28 Listopad 2013, 15:49   
   Moje auto: Corsa B 1.2 X12SZ


Witam

Porównałem zdjęcia maski w grafice google i wydaję mi się że czegoś mi brakuje.
Na 1 zdjęciu zaznaczyłem o miejsce w którym chyba coś powinno być.

Czy dobrze myślę?





 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 28 Listopad 2013, 16:48   
   Moje auto: ASTRA G


jeśli zamula po rozgrzaniu to stawiam na czujnik wałka rozrządu.
Co do sprzęgła - opisz coś więcej. Chyba że sprzęgło się kończy a nie wina silnika
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Listopad 2013, 17:48   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


spidan napisał/a:
jeśli zamula po rozgrzaniu to stawiam na czujnik wałka rozrządu.

Czujnik wałka rozrządu ? przecież to mono-wtrysk :uuu:
kapral4 napisał/a:

Porównałem zdjęcia maski w grafice google i wydaję mi się że czegoś mi brakuje.
Na 1 zdjęciu zaznaczyłem o miejsce w którym chyba coś powinno być.

Brakuje właśnie zimnego dolotu , jeśli silnik będzie czerpać ogrzane powietrze z pod maski to moc silnika po rozgrzaniu będzie spadać .
Element wygląda jak ten w linku poniżej :
http://allegro.pl/opel-co...3695316705.html
 
 
     
 kapral4


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 28 Marzec 2014, 20:59   
   Moje auto: Corsa B 1.2 X12SZ


Witam

Troszkę odświeże temat dotyczący spalania. ok 10l w mieście
Dalej walczę z moją corsa.

Dzisiaj z kumplem pogrzebaliśmy przy mojej corsie.
Mam pytanie odnośnie wtrysku paliwa. Czy wtrysk powinien dawać mgiełkę czy lać trochę jak z prysznica ( wtrysk leje w kształcie stożka ) nagrałem filmik http://www.youtube.com/watch?v=JkYQd9YRBqA i od razu przepraszam za jakość bo chyba za wiele na nim nie widać. Ale coś tam na początku i na końcu widać. Świece wykręciliśmy i dziwne bo 2 były w miarę ok ( nalot szary ) a 2 były okopcone na czarno. To jest chyba trochę dziwne? Iskra na wszystkich przewodach jest. Wg. mojego kumpla jak dla niego to trochę słaba ona była. Potem sprawdziliśmy kompresje i na gazie w podłodze wychodziło 9,1 9,5 9,5 9,5.

Czy wg waszej wiedzy z tym wtryskiem jest ok?
Bo z reszta problemów w sensie muł przy ciepłym silniku, majonez pod korkiem oleju i czasami na bagnecie dalej sobie nie poradziłem mimo planowania i wymiany uszczelki pod głowicą :/
 
 
     
 sQcha
Zasłużeni
Opel Man!ac



Informacje
Zaproszone osoby: 1
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 280
Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 28 Marzec 2014, 21:08   
   Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A


Jak dla mnie jest wtrysk daje OK. U mnie wygląda to zupełnie tak samo.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » [ Silnik] X12SZ - muli , dużo pali
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.