Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 13:23
Najgęstszy olej 10W40
Autor Wiadomość
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 22 Październik 2013, 22:00   Najgęstszy olej 10W40
   Moje auto: Corsa B 1.0


Jak w temacie- jaki półsyntetyk jest najgęstszy? Do 2011 jeździłem na Mobil1 5W50, ale zużycie było spore, więc zmieniłem na GM 10W40- swoją drogą bardzo dobry olej. Niestety ostatnio z braku tegoż oleju kupiłem Mobil 2000 10W40, który jest niestety ciut za rzadki :buu2: Jaki olej oprócz GMa maskowałby zużycie silnika? No i czy rzadszy nie wpływa negatywnie na rozrząd- zaraz 200 000 km będzie, a łańcuch kręci od nowości :piwko:
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 23 Październik 2013, 16:21   
   Moje auto: Porshe 911


Klasa lepkości oleju - SAE

Bardzo ważnym parametrem środków smarnych jest klasa lepkości, która określa temperaturę, w jakiej może być używany olej. To od niej zależy w jakim stopniu olej chroni współpracujące części jednostki napędowej przed zużyciem. Lepkość olejów silnikowych określa się według klasyfikacji lepkościowej SAE, opracowanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych. Olej poddaje się licznym testom, a ich wyniki określają właściwości smarne oleju w niskiej i wysokiej temperaturze. Klasyfikacja lepkości SAE wyróżnia sześć klas olejów letnich i sześć klas olejów zimowych. Najczęściej mamy do czynienia z olejami silnikowymi wielosezonowymi, opisywanymi przez dwie wartości przedzielone myślnikiem, np. "5W-40".

Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.

Obecnie wszystkie oleje jednosezonowe (5W, 10W, 15W lub 20, 30, 40, 50) zostały zastąpione olejami wielosezonowymi (5W-40, 10W-40, 15W-40), dostosowanymi do wysokich potrzeb współczesnych kierowców. Oleje wielosezonowe dostosowane są zarówno do pracy w wysokich, jak i niskich temperaturach. Zastosowanie odpowiedniego oleju nie tylko chroni silnik, ale także zwiększa komfort jazdy i pozwala ograniczyć zużycie paliwa.

Olej silnikowy spełnia w samochodzie bardzo ważną rolę: smaruje i uszczelnia silnik, chroni przed korozją, utrzymuje w czystości jednostkę napędową samochodu oraz zmniejsza ilość drgań. Efekty jego działania bardzo wyraźnie widoczne są w codziennej pracy auta, dlatego tak ważne jest właściwe dopasowanie oleju do typu silnika. Aby ułatwić nam dokonanie właściwego wyboru, wszystkie najważniejsze parametry środka smarnego powinny znaleźć się na opakowaniu.
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 29 Październik 2013, 22:47   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Tabelki znam, chodzi mi o organoleptyczne doświadczenia- który półsyntetyk 10W40 wybacza najwięcej, jeśli chodzi o kondycję silnika, bo obecny Mobil 2000 jest rzadki jak syntetyk, a taka cecha nie jest wskazana :buu2:
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Październik 2013, 11:22   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Parametry 10w40 oznaczają:

10 - lepkość lub inaczej gęstość oleju zimnego
40 - lepkość lub inaczej gęstość oleju rozgrzanego

Oleje mineralne np. 15w40 wykazują większą gęstość tylko w niskich temperaturach , natomiast po rozgrzaniu często są znacznie rzadsze od syntetyku.
Przynajmniej w teorii oleje 15W40 i 0W40 na rozgrzanym silniku powinny mieć tą samą gęstość , w rzeczywistości syntetyk będzie znacznie gęstszy , tak tak właśnie syntetyk .
Półsyntetyk gęstszy od 10W40 będzie miał parametry 15W50 , bowiem dziesiątka na początku nie oznacza że mamy do-czynienia z półsyntetykiem , wyznacza ona tylko gęstość początkową dla oleju zimnego a przecież najważniejszy parametr to lepkość oleju rozgrzanego , bo w takich warunkach nasz silnik pracuje .
I tak dla przykładu 10W60 jest olejem w pełni syntetycznym.
Jeśli silnik nie jest w najlepszej kondycji to na ogół stosuje się 15W40 , nie tyle ze względu na jego gęstość tylko na cenę za litr , bo jak wiadomo dolewanie minerału wychodzi po-prostu taniej .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Najgęstszy olej 10W40
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.