Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 17:53
[ Silnik] problem z moca w mojej corsie C
Autor Wiadomość
 mateusz_piekary


Informacje
LPG: Nie
Imię: mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: Piekary
Wysłany: 16 Październik 2013, 15:48   [ Silnik] problem z moca w mojej corsie C
   Moje auto: corsa C 1.0 rok 2001


Witam jestem nowy na forum

Mam problem z moja corsa C z 2001 roku

A mianowicie po odpaleniu (odpala na dotyk) autka gdy juz chce jechac i wciskam pedal gazu to auto traci moc ale niegasnie , gdy zgasze auto i odpale ponownie jedzie normalnie przez ok 100m i znowu to samo

Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Październik 2013, 18:33   
   Moje auto: AG Z14XEP


bez podpięcia kompa ciężko będzie.
auto pod kompa -> obserwacja parametrów podczas pracy silnika
EGR, sonda, przepływka - kto wie?...
 
 
     
 mateusz_piekary


Informacje
LPG: Nie
Imię: mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: Piekary
Wysłany: 16 Październik 2013, 20:39   
   Moje auto: corsa C 1.0 rok 2001


sonda nowa

a moze moglby byc to silniczek krokowy albo czujnik podcisnienia ?
w megance takie objawy mialem wymienilem to i to i bylo ok ;D
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 17 Październik 2013, 17:41   
   Moje auto: AG Z14XEP


krokowiec raczej nie, bo on odpowiedialny jest za obroty biegu jałowego - chyba tylko za to
czujnika podciśnienia nie masz w 1.0, u Ciebie jest przepływomierz - owszem, możliwe że to on. Na początek poszukaj kogoś z 1.0 lub 1.2 CB lub CC i poproś o podmianke na chwile - jeśli pomoże, to kup tylko oryginalny przepływomierz bosha. zamienniki mają zwykle krótki żywot.
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17 Październik 2013, 18:48   
   Moje auto: Laguna II PHII


odepnij kabel od przepływki, jak się uspokoi to wiesz o co chodzi, jak nie - celował bym w EGR
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 17 Październik 2013, 20:10   
   Moje auto: AG Z14XEP


[czy moderator może usunąć ten wpis, bo się machnąłem i odpowiedziałem nie tu gdzie chciałem? ]
 
 
     
 andrew72


Informacje
wielkopolskie

Imię: andrzej
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 3 Maj 2014, 00:13   
   Moje auto: 1.00


Witam
Nie chciałem zakładać nowego wątku o spadku mocy
Proszę o sugestie co może być przyczyna usterki. Jak nie poradzę sobie z tym sam to będę musiał oddać samochód do mechanika
Usterka objawiła się nagle tz bez wcześniejszych symptomów. Mianowicie małżonka wracając z pracy zatrzymała się pod sklepem. Następnie odpaliła samochód i nie mogła już normalnie jechać. Maksymalnie co mogła uzyskać z samochodu to prędkość ok 20km/h. Jakoś do domu dojechała ale nastąpił totalny spadek mocy. Jak silnik ostygł to
1. odpalam , na saniu czyli około 30 sekund silnik pracuje dobrze po czym obroty zaczynają spadać aż do takiego stopnia ze silnik wpada w bardo niskie obroty aż do momentu jak zgaśnie. Dodanie gazu nie zawsze pomaga . Ponowne uruchomienie tak samo. Jak trochę się zagrzeje to silnik pracuje. Ale moc jego żadna. Nawet nie nie da rady wyjechać. Gdy osiągnie około 80C to jakoś da się jechać max 20km/h .
2. Żadna lampka awaryjna nie świeci się
3. Przez przypadek spostrzegłem ze płyn w zbiorniku chłodnicy jest na minimum , ale to chyba żadnego powiązania nie ma. Zresztą nie mogę potwierdzić czy on wyciekła bo nie mam odniesienia kiedy i czy kiedykolwiek był większy poziom bo samochód małżonka ma od 6m-cy i tam nie paczyła nigdy.
4. Usterka powstała "nagle"
5. Kiedyś był problem z wtyczką pod zegarami , ale podłożona została pianka elastyczna i zegary już nie gasną wiec chyba to nie jest od tego. Chyba ze jakiś pin od tej wtyczki się poluzował ? (tak gdybam)

Zapomniałem dodać Corsa C Silnik 1.0 2002r

Proszę o wszelkie sugestie . Może spróbuje to w domowym zaciszu naprawić , Jak nie to do mechanika pójdzie (o ile dojadę)
 
     
 slawkodagama


Informacje
slaskie

Imię: Slawek
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 3 Maj 2014, 15:29   
   Moje auto: cc 1.6 Z16se


Witam Szanownych Kolegów!
Nie będę zakładał nowego tematu ale tez mam coś nie tak z obrotami.Auto jeździ ok do momentu włączenia wentylatora chłodnicy,wtedy auto na biegu jałowym utrzymuje 1500 obrotów a po wciśnieciu gazu max 2000.Problem ustepuje gdy auto ostygnie trochę. problem pojawia się znów po osiągnieciu temperatury uruchamiającej wiatrak.
Z góry dzięki za podpowiedzi.Mam nadzieje, że nie zdublowałem żadnego tematu.
 
     
 andrew72


Informacje
wielkopolskie

Imię: andrzej
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 5 Maj 2014, 17:30   
   Moje auto: 1.00


Autko naprawione - pompa paliwa
 
     
 viper12


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Maj 2014, 12:39   
   Moje auto: Corsa 1.8


Miałem podobny problem i również okazało się że pompa do wymiany, tak trochę poza tematem gdyby ktoś się nadmiernie interesował silnikami i wszystkim co z nimi związane to fajną stronką jest http://www.autoserce.pl ciekawe rzeczy tam dodają, między innymi kiedyś chyba pisali właśnie o tym spadku mocy.
 
 
     
 Marek1966


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Marek
Wiek: 57
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: Sławków
Wysłany: 9 Maj 2014, 09:35   
   Moje auto: Opel Corsa C 1.0 2000r.


Witam
Corsa C - 1.0 - 2000 r.
Jestem laikiem w sprawach usterek samochodów. Mam podobny problem, ale jeżdzę: odpala od strzału , ale autko mułowate,przy operowaniu pedałem gazu dużo wyczucia bo niekiedy żeby przyśpieszyć trzeba go popuścić. Ale wszystko do czasu. Przedwczoraj po krótkim postoju i ruszeniu auto kręci do 2000-3000 obr i tyle . Po przeczytaniu kilku postów na różnych forach,(już wcześniej miałem takie podejżenia) postawiłem na przepływomierz. I chyba trafiłem w dziesiątkę. Teraz czekam na dostawę, ale odłączyłem go od wtyczki i jeżdżę. Inne auto , moc jest i wszystko ok. Na razie nie wiem jakie skutki uboczne;być może większe zużycie paliwa, chyba troszkę większa temperatura(minimalnie do 5 st.C). Jak założę to opiszę sytuację, bo być może to coś z elektryką(takie jeszcze podejrzenie), ale tak jak napisałem na razie jeżdzę z odłączoną wtyczką.Jakby ktoś się wypowiedział o skutkach ubocznych to będę wdzięczny.

Tak jak pisałem, wymieniłem przepływomierz, autko jak nowe, zgasła kontrolka z kluczem,która świeciła i mechanik po podpięciu kompa podejrzewał sondę lambda. Teraz wszystko ok.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » [ Silnik] problem z moca w mojej corsie C
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.