Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:03
Problem z PB.
Autor Wiadomość
 symen


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 28 Wrzesień 2013, 15:33   Problem z PB.
   Moje auto: Corsa B x14xe


Witam,
Posiadam Corsę B 1.4 16v z oznaczeniem silnika x14xe z LPG.

Problem polega na braku mocy na benzynie.
Problem pojawia się już po odpaleniu, obroty trzyma dość dobre i równe, lecz gdy tylko wciskam lekko pedał gazu, dławi się, muli i nie ma siły. Żeby ruszyć muszę go podkręcić do 3,5-4 tyś obrotów i wtedy jest ok.
NA LPG auto rakieta... :)

Pompa paliwa działa, wymienione wszystkie filtry. Głowica plantowana, nowa uszczelka. Czujnik położenia wału, wymieniony.

Co do błędów, to wyglądają następująco:
- 85
- 29
- 35
- 19

Z racji jazdy częstej na LPG i małego użytkowania auta na benzynie, podejrzewam wtryski ale chciałbym zasięgnąc porad doświadczonych użytkowników opli:)
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Wrzesień 2013, 19:51   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Sprawdź przewody masowe wiązki silnika , prawdopodobnie słabo kontaktują.
Przypominam że wiązka sterownika bierze masę z silnika .
 
 
     
 symen


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 30 Wrzesień 2013, 09:41   
   Moje auto: Corsa B x14xe


Czyli po prostu je na nowo podpiąć dobrze i jeśli problem występuje dalej, szukać dalej?:)
Możesz mi napisać gdzie znajdę tą wiązkę i jak ją sprawdzić?
Jestem laikiem, jeżeli chodzi o elektrykę.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Wrzesień 2013, 10:09   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Problem zazwyczaj tkwi w tym że pod oczkami mas pojawia się nalot i masa przestaje kontaktować przez co tworzy się sporo bezsensownych błędów osprzętu , tak właśnie zdaje się być w tym przypadku.
Nie wiem w którym miejscu przewody masowe są przykręcone w 16stkach , w jednostkach z jednym wałkiem są one przykręcone w miejscu przewidzianym na mechaniczną pompę paliwa (po prawej stronie pokrywy zaworów od tyłu przy kole wałka rozrządu)
V6 ma natomiast ma trzy przewody masowe przy zespole cewek .
Jest to przewód(lub kilka przewodów) koloru brązowego zakończony oczkiem i przykręcony do silnika , na ogół do jakiegoś elementu głowicy.
Jeśli masz możliwość to prześledź wiązkę zaczynając od strony prawego kielicha (przy którym instalacja wychodzi z kabiny) i wyszukaj brązowe kabelki przykręcone do silnika.
 
 
     
 symen


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 30 Wrzesień 2013, 12:15   
   Moje auto: Corsa B x14xe


Znalazłem dwa grube przewody (brązowy i czarny) zakończone oczkami i podłączone są do akumulatora, idą w kierunku do kierowcy, pod filtr kabinowy chyba.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Wrzesień 2013, 12:42   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


symen napisał/a:
Znalazłem dwa grube przewody (brązowy i czarny) zakończone oczkami i podłączone są do akumulatora, idą w kierunku do kierowcy, pod filtr kabinowy chyba.

To są przewody rozruchowe , masa której szukasz jest znacznie cieńsza i przykręcona do silnika w okolicach głowicy.
Tak dla porządku spytam jaki jest rocznik twojego auta ?
 
 
     
 symen


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 30 Wrzesień 2013, 13:11   
   Moje auto: Corsa B x14xe


rocznik 1995, silnik z tigry rok 97. 1.4 16v 90km.

[ Dodano: 2 Październik 2013, 10:02 ]
Ok, wszystjkie styki wyczyszczone. Nie ma możliwości gdziekolwiek zapieku styków, czy zaśniedziałych kabli. Wszystko izolowane i sprawdzone na całym silniku.

Teraz pytanie moje brzmi, który czujnik temperatury odpowiedzialny jest za sterowanie komputerem?

Są dwa od zegara i od kompa. Który jest który?
 
 
     
 Adammmd2



Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Zabiele-Piliki
Wysłany: 18 Październik 2013, 16:16   
   Moje auto: Corsa 1.4 16v


wtyczka chyba dwu pinowa to od kompa a wsuwana wtyczka na jeden kabel to od licznika (obywa czujniki są przy obudowie rozrządu na górze i dobrze widać je
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ paliwowy » Problem z PB.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.