Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 12:31 dioda swiec i kluczyk Moje auto: corsa d 1.3 cdti
Jako nowy użytkownik tego forum witam wszystkich.Posiadam corse d 1.3 cdti 2012 rok z przebiegiem 19 tys ,a problem wygląda w ten sposób miga cała czas dioda grzania świec oraz zółte auto z kluczykiem i od pewnego czasu w ogóle nie załącza się wentylator na chłodnicy .Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie sa ok.Pojechałem do skasowania błędu i tam mi skawali błąd ale było to tylko na chwile bo błąd dalej wyskakuje i powiedzieli ze mam "przegonić auto" oczywiście zrobiłem to i od tego czasu zrobiłem już troszkę km ,a problem nadal jest.Błąd dotyczył filtra cząstek stałych a drugi uszkodzony przekaźnik od wentylatora silnika.
czy ktoś z was miał doczynienia z takim czymś ??
czy ktoś wie który przekaźnik jest odpowiedzialny na wentylator na chłodnicy??
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 20:48 Re: dioda swiec i kluczyk Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
olik1982 napisał/a:
Jako nowy użytkownik tego forum witam wszystkich.Posiadam corse d 1.3 cdti 2012 rok z przebiegiem 19 tys ,a problem wygląda w ten sposób miga cała czas dioda grzania świec oraz zółte auto z kluczykiem i od pewnego czasu w ogóle nie załącza się wentylator na chłodnicy .Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie sa ok.Pojechałem do skasowania błędu i tam mi skawali błąd ale było to tylko na chwile bo błąd dalej wyskakuje i powiedzieli ze mam "przegonić auto" oczywiście zrobiłem to i od tego czasu zrobiłem już troszkę km ,a problem nadal jest.Błąd dotyczył filtra cząstek stałych a drugi uszkodzony przekaźnik od wentylatora silnika.
czy ktoś z was miał doczynienia z takim czymś ??
czy ktoś wie który przekaźnik jest odpowiedzialny na wentylator na chłodnicy??
Byłeś w oplu skasować ten błąd? Jeśli to oni zdiagnozowali problem z filtrem cząstek stałych a nie jakiś szarlatan, to pewno jeździsz zbyt delikatnie. Przejedź jakieś 15-20 km z butem w podłodze na 4 biegu i powinien się przetkać. Ja tak zrobiłem i miałem zwykle spokój. Co do przekaźnika do znajdź moje posty dotyczące opornika wentylatora chłodnicy. Powinny ci pomóc, jeśli problem dotyczy tego elementu. Zerknij jeszcze na ten film http://www.youtube.com/watch?v=hqOSHzrto5Q
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Wrzesień 2013, 10:41
Moje auto: AG Z14XEP
filtr cząstek stałych... jeśli jeździsz delikatnie to gromadzi się dużo sadzy w filtrze. Zwykle auta mają w ECU zaimplementowaną funkcję wypalania sadzy w tym filtrze. Niestety żeby uruchomić tą funkcję trzeba podłączyć auto pod kompa, najlepiej TECH2 (inne 'podróbki' też mają taką funkcję). Filtr jest zalewany paliwem, które jest podpalane i w ten sposób sadza się wypala. Z tego co wiem, to zużywa to ok 0.5l paliwa i 30min czasu. Po tym zabiegu powinno wrócić wszystko do normy.
Widzę że trafiłeś na mechanika 'kasowacza błędów'. Klient wyjechał za bramę bez błędu, więc auto 'naprawione'
'Przegonienie' auta od czasu do czasu to raczej środek zapobiegawczy na przyszłość, niż środek na wyczyszczenie filtra
błąd kasowałem nie w oplu ,poprostu u przydrożnego amatora.Co do opornika który wskazał kolega @gregor_bs jest ok bo sprawdziłem.
Auto już wystarczająco przegoniłem ,a problem z filtrem nadal jest więc pozostaje mi jechać do serwisu albo samemu zamówić kabel i samemu podłączyć pod kompa.
Teraz doradzcie który kabel zamówić bo na allegro widzę mnóstwo jakiś naciągaczy.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 13:03
Moje auto: AG Z14XEP
olik1982 napisał/a:
Teraz doradzcie który kabel zamówić bo na allegro widzę mnóstwo jakiś naciągaczy.
zacznijmy od tego czy znajdziesz jakiś program który będzie robił to czego potrzebujesz... Kasowanie błędów to nie problem, wypalanie FAP to nie sądzę by robił 'każdy'.
corsa D zdaje się już po CAN śmiga, więc szukaj z CAN. Za 1000-1500 znajdziesz już sprzęt uniwersalny z chin. Są tacy co sobie chwalą za funkcjonalność/cena, a są tacy co wolą wydać 8000 za sprzęt polski i mieć możliwość serwisu i pomocy technicznej. Do 'domowych' zastosowań wystarczy ELM327 i jakiś programik wygrzebany z sieci.
Przy kabelkach może się okazać że na sztywno can puszczony jest na linie 6-14 - co ogranicza go do użycia do komponentów podpiętych pod te linie - czasami jest tak, że abs i silnik są na różnych liniach. Jak jest w CD nie sprawdzę teraz.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Wrzesień 2013, 18:00
Moje auto: AG Z14XEP
w rece miałem tylko interfejs zerzniety z tech2 i tam z tego co pamietam byla taka opcja, wiec sadze ze tech2 powinien miec
nie majac auta nie jestem przed soba w stanie sprawdzic tego.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Wrzesień 2013, 20:14
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
olik1982 napisał/a:
gumimis napisał/a:
A nie masz przypadkiem auta na gwarancji skoro to 2012r ??
auto nie jest na gwarancji
Milion napisał/a:
zacznijmy od tego czy znajdziesz jakiś program który będzie robił to czego potrzebujesz.
tech2 o którym wspominałeś ma te funkcje wypalania FAP-a ?
Funkcje wypalania DPF ma OP-COM. Od czasu do czasu pojawia się na allegro a na pewno kupisz na ebay. Oczywiście jest to pirat (250-300 zł) bo oryginał kosztuje tyle, że aż szkoda o tym pisać. Auto chodzi w trybie awaryjnym ?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 17:57
Moje auto: AG Z14XEP
tutaj masz opisane nieco jak wygląda procedura wypalania fapa klik
jak doczytałem, jest to potężna katorga dla silnika, tak rozgrzewa wszystko, że nawet auto może stanąć w płomieniach... Poczytaj co piszą, a przekonasz się że 'przegonienie' auta to czasem może być za mało.
jak piszą: 4000obr/min przez kilka minut dla 1.7cdti (do tego odpowiednie sterowanie przez ECU wtryskiem by temp spalin była maksymalnie wysoka)... Brzmi jak ostra rzeź..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum