Przesunięty przez: Kaszubski
28 Marzec 2016, 16:20
Ważna sprawa
Autor Wiadomość
 iizzi
[Usunięty]

Informacje
  Wysłany: 29 Styczeń 2009, 14:36   Ważna sprawa

Mówi się...a chodzą słuchy, że....za posiadanie Agels eyes zabierają dowód, bo wszedł taki (ponoć) przepis od nowego roku ze należy mieć orginalne lampy;] 1 raz sie z czymś takim spotkalam i faktycznie zabieraja ( Przynajmniej poznańska policja tak robi) i teraz Pytanie czy wszelkie inne lampy niz te orginalne corsowe to podlegaja temy prawu? no np takie bez ringow, clear....?
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 17:03   
   Moje auto: ASTRA G


pierwsze słyszę o czymś takim. Jaka jest podstawa prawna?
Z tego co wiem to z angelsami jest myk ale nikt z niebieskich temu nie zaradzi.
Chodzi o to że lampy europejskie mają znaczek E1 a angelsy mają znaczek E11. Cały pic jest taki że Wyroby chińskie itp. na rynek angielski mają E11, a że anglia jest w unii europejskiej to automatycznie są dopuszczone na rynek UE w całej europie i Polsce.
Co innego jak do angelsów włożysz xenony to wtedy po dowodzie.
 
 
     
 iizzi
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 17:29   

podstawy prawnej nie znam ..mówię tylko ze takie zajście miało miejsce i to były zwykle angele..powaga..dla mnie też to dziwne ale ehh...coraz gorzej;/
 
     
 H5n1



Informacje
pomorskie

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Sorkwity\Gdańsk
Wysłany: 14 Luty 2009, 02:42   ważna sprawa

Homologacja homologacja i jeszcze raz homologacja, a jak nie to atesty, które toleruje polskie prawo. Z Policjantami nie radze się spierać bo potrafią dołożyć kilka zarzutów albo pałki użyć.
Jeden zapaleniec Calibry w Olsztynie włożył w nią ok 30 tys.( to już nie jakiś tam wiejski tuning, wiem bo widziałem ) w tym zrobił sobie drzwi na gładko z pilota i też mu dowód zabrali, to ciężko zmienić ale np. reflektory w Corsie kilka minut + ustawienie w stacji diagnostycznej.
Trzeba przegrzebać dziennik ustaw, prawo i ustalić wykładnie na te tematy, studiuje ktoś prawo?
pozdro
Ostatnio zmieniony przez H5n1 17 Marzec 2009, 03:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Luty 2009, 10:33   

Hmmm, ciekawa sprawa. Jeśli chodzi o E11 to homologacja ta obowiązuje w Anglii dlatego iz dotyczy ona lamp do ruchu lewostronnego. W Polsce dopuszcza sie stosowanie jeżeli są one przeznaczone do także do ruchu prawostronnego., tzn na lampach jest strzałka pozioma z grotem zwróconym odpowiednio w lewo i w prawo. W POLSCE OBOWIĄZUJE E20 i E42. Nie ma znaczenia czy lampa jest orginalna czy nie. Ale dopuszcza sie inna homologacje eurpejską jesli lampa ma oznaczenie EWG, i nie zosytała zastrzezona przez prawo (w Polce E11 do ruchu wyłacznie lewostronnego).

A tu trochę prawa:
Układ znaku homologacji
Znak homologacji składa się z:
4.2.1. międzynarodowego znaku homologacji zawierającego:
4.2.1.1. okręg otaczający literę „E”, po której następuje numer wskazujący kraj, który udzielił homologacji (1);
4.2.1.2. numer homologacji określony w ppkt. 4.1.3. powyżej;
(1) 1 dla Niemiec, 2 dla Francji, 3 dla Włoch, 4 dla Niderlandów, 5 dla Szwecji, 6 dla Belgii, 7 dla Węgier, 8 dla Republiki Czeskiej, 9 dla Hiszpanii, 10 dla Jugosławii, 11 dla Zjednoczonego Królestwa, 12 dla Austrii, 13 dla Luksemburga, 14 dla Szwajcarii, 15 (wolny), 16 dla Norwegii, 17 dla Finlandii, 18 dla Danii, 19 dla Rumunii, 20 dla Polski, 21 dla Portugalii, 22 dla Federacji Rosyjskiej, 23 dla Grecji, 24 dla Irlandii, 25 dla Chorwacji, 26 dla Słowenii, 27 dla Słowacji, 28 dla Białorusi, 29 dla Estonii, 30 (wolny), 31 dla Bośni i Hercegowiny, 32 dla Łotwy, 33 (wolny), 34 dla Bułgarii, 35 (wolny), 36 dla Litwy, 37 dla Turcji, 38 (wolny), 39 dla Azerbejdżanu, 40 dla Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii, 41 (wolny), 42 dla Wspólnoty Europejskiej (homologacje przyznawane są przez jej Państwa Członkowskie przy użyciu właściwych im symboli EKG), 43 dla Japonii, 44 (wolny), 45 dla Australii, 46 dla Ukrainy, 47 dla Republiki Południowej Afryki oraz 48 dla Nowej Zelandii. Kolejne numery będą przydzielane innym krajom w kolejności chronologicznej, w jakiej ratyfikują lub przystępują do „Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane i/lub stosowane w pojazdach kołowych, oraz warunków wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań”, a Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych powiadamia Umawiające się Strony Porozumienia o przydzielonych w ten sposób numerach.
16.12.2005 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 330/171
4.2.2. następującego dodatkowego symbolu (lub symboli):
4.2.2.1. na światłach głównych spełniających wyłącznie wymagania ruchu lewostronnego, poziomej strzałki
skierowanej na prawo od obserwatora zwróconego w stronę światła głównego, tj. w kierunku strony drogi, po której odbywa się ruch;
4.2.2.2. na światłach głównych przystosowanych do spełniania wymagań obydwóch systemów ruchu poprzez odpowiednią regulację ustawienia zespołu optycznego lub żarówki, poziomej strzałki z grotem na każdym końcu, przy czym groty zwrócone są, odpowiednio, w lewo i w prawo;
4.2.2.3. na światłach głównych spełniających wymagania niniejszego regulaminu tylko pod względem światła mijania, liter „C” dla światła głównego klasy A lub „HC” dla światła głównego klasy B;
4.2.2.4. na światłach głównych spełniających wymagania niniejszego regulaminu tylko pod względem światła drogowego, liter „R” dla światła głównego klasy A lub „HR” dla światła głównego klasy B;
4.2.2.5. na światłach głównych spełniających wymagania niniejszego regulaminu pod względem zarównoświatła mijania, jak i światła drogowego, liter „CR” dla światła głównego klasy A lub „HCR” dla światła głównego klasy B;
4.2.2.6. na światłach głównych posiadających soczewkę z tworzywa sztucznego, grupy liter „PL” umieszczonej w pobliżu symboli określonych w ppkt. od 4.2.2.3. do 4.2.2.5. powyżej;
4.2.2.7. na światłach głównych spełniających wymagania niniejszego regulaminu pod względem światła drogowego, wskazania maksymalnego natężenia światła wyrażonego za pomocą znaku referencyjnego określonego w ppkt. 6.3.2.1.2. poniżej, umieszczonego w pobliżu okręgu otaczającego literę „E”;W przypadku świateł głównych zgrupowanych lub wzajemnie sprzężonych ze światłami drogowymi, wskazanie maksymalnego natężenia światła świateł drogowych jako całości wyraża się, jakpowyżej.
4.2.3. W każdym przypadku właściwy tryb pracy zastosowany podczas procedury badania zgodnie z ppkt. 1.1.1.1. załącznika 4 oraz dopuszczalne napięcie(-a) zgodnie z ppkt. 1.1.1.2. załącznika 4 określa się na formularzach homologacji i na formularzach komunikatu przesyłanych krajom, które są Umawiającymi się Stronami Porozumienia, i które stosują niniejszy regulamin.W odpowiednich przypadkach urządzenie znakuje się następująco:
4.2.3.1. na światłach głównych, które spełniają wymagania niniejszego regulaminu, i które są tak zaprojektowane, że włókno żarowe światła mijania nie jest zapalane jednocześnie z włóknem żarowym jakiejkolwiek innej funkcji oświetlającej, z którą światło to może być wzajemnie sprzężone: umieszcza się ukośnik (/) za symbolem lampy mijania w znaku homologacji.
4.2.3.2. na światłach głównych, które spełniają wymagania załącznika 4 do niniejszego regulaminu wyłącznie przy zasilaniu napięciem 6 V lub 12 V, symbol składający się z liczby 24 przekreślonej ukośnym krzyżykiem (×) umieszcza się w pobliżu oprawki żarówki.
4.2.4. W pobliżu powyższych dodatkowych symboli mogą być umieszczone dwie cyfry numeru homologacji (obecnie 00), które wskazują serię zmian obejmujących najnowsze główne zmiany techniczne wprowadzone do regulaminu w momencie wydawania homologacji oraz, jeśli to niezbędne, wymagana strzałka.
4.2.5. Znaki i symbole określone w ppkt. od 4.2.1. do 4.2.3. powyżej winny być łatwo czytelne i nieusuwalne. Można je umieścić na wewnętrznej lub zewnętrznej części (przezroczystej lub nie) światła głównego, której nie można oddzielić od przezroczystej części światła głównego emitującego światło. W każdym przypadku powinny one być widoczne, gdy światło główne jest zamontowane na pojeździe lub gdy ruchoma część, taka jak maska silnika, jest otwarta.
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 16.12.2005


(..)w dyrektywie 76/756/EWG Rada ustanowiła wspólne wymogi dotyczące instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych i ich przyczepach;

zharmonizowana procedura homologacji przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu umożliwia każdemu Państwu Członkowskiemu sprawdzenie zgodności ze wspólnymi wymogami konstrukcyjnymi i testowymi oraz informowanie innych Państw Członkowskich o swoich ustaleniach, przez przesłanie kopii świadectwa homologacji danej części, sporządzanego dla każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu; umieszczenie znaku homologacji typu EWG danej części na wszystkich światłach wytwarzanych zgodnie z homologacją eliminuje konieczność przeprowadzania kontroli technicznych przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu w pozostałych Państwach Członkowskich;
(...)
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

1. Państwa Członkowskie udzielają homologacji typu EWG częściom w odniesieniu do każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, które spełniają wymogi konstrukcyjne i testowe ustanowione w załącznikach 0, I, III, IV i V.

2. Państwo Członkowskie, które udzieliło homologacji typu EWG części podejmuje środki w celu sprawdzenia, czy modele seryjne są zgodne z homologacją, jeżeli zajdzie taka potrzeba i w stopniu, w jakim jest to konieczne w ramach współpracy z właściwymi władzami w pozostałych Państwach Członkowskich. Sprawdzenie takie ogranicza się do kontroli na miejscu.

Artykuł 2

Państwa Członkowskie dla każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, który homologują zgodnie z art. 1, wydają producentowi lub jego upoważnionemu przedstawicielowi znak homologacji typu EWG danej części, zgodny ze wzorami przedstawionym w załączniku III.

Państwa Członkowskie podejmują wszelkie odpowiednie środki w celu zapobieżenia używaniu znaków, które mogłyby prowadzić do mylenia przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, które zostały homologowane zgodnie z art. 1 z innymi urządzeniami.

Artykuł 3

1. Żadne Państwo Członkowskie nie może zakazać wprowadzania do obrotu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, z przyczyn odnoszących się do ich konstrukcji lub sposobu funkcjonowania, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji typu EWG części.

2. Jednakże Państwo Członkowskie może zakazać wprowadzania do obrotu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu opatrzonych znakiem homologacji typu EWG części, jeżeli poważnie uchybiają zgodności z homologacją.

Państwo to bezzwłocznie powiadamia inne Państwa Członkowskie i Komisję o podjętych środkach, podając powody swojej decyzji.
(...)
DYREKTYWA RADY
(76/758/EWG)



Ale jeszcze dodam ze homologacje powinny posiadać nie tylko światła, ale także takie elementy jak wycieraczki, prędkościomierz, zwierciadła lusterek, sygnał dźwiękowy, pasy bezpieczeństwa, siedzenia, zagłówki, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, tłumik wydechu i itp

Za kierunki w lusterkach tez można stracić dowód, bo po pierwsze muszą mieć odpowiednią barwe (zółta samochodowa) a po drugie mozemy miec maks. 2 kierunki boczne w osobówce. :yeee:
Jeśli chodzi o polska podstawe prawną to o ile sie nie myle chyba Dz. U nr 32/2005 r.

A jesli chodzi o Policje - oni także wielu rzeczy nie wiedzą, wieć czasem warto sie kłucić, o ile za plecami ma sie odpowiednia podstawe prawną.
 
     
 Thash


Informacje
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 14:45   

Cześć. Z góry przepraszam, że odkopuję temat, ale mój problem jest w zasadzie ten sam. Jestem posiadaczem Corsy C, chciałbym zakupić komplet nowych lamp przednich lecz nie wiem czy mają one homologację i czy przy pierwszej lepszej kontroli policja nie wlepi mi mandatu/zabierze papiery. Oto te lampy: http://allegro.pl/lampy-p...2242131807.html Sprzedawca zastrzega, że widnieje na nich litera E, dopuszczenie do ruchu w UE, domyślam się, że może to być E11, ale także nie mam pewności. Znalazł bym tu odpowiedz, lecz temat ten nie jest na czasie bo z 2009r., przepisy zdążyły się nieco zmienić. Chciałbym by ktoś kompetentny udzielił mi rzetelnej odpowiedzi. Dziękuję z góry! ..a tak swoją drogą to nie wiem dlaczego nie byłem tu wcześniej, jest tu tyle ciekawych rzeczy, może wreszcie zabiorę się za usuwanie usterek w swoim samochodzie :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » Ważna sprawa
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.