Przesunięty przez: Kaszubski
9 Marzec 2016, 23:19
strzały do kolektora ssącego
Autor Wiadomość
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 23 Czerwiec 2013, 22:12   
   Moje auto: AG Z14XEP


owszem masz tam 'drut pomiarowy". HOT-FILM = HOT-WIRE. W pdf który podałeś popatrz sobie na block diagram. Masz tam element nazwany 'heating resistor Rh' - i to jest właśnie ten "gorący drut". Jeśli nie znasz budowy czy zasady działania tej przepływki to uwierz na słowo. To tyle na ten temat.

z diagramu widzę że pomiar odbywa się minimalnie inaczej niż opisałem. Wzmacniacz operacyjny z prawej odpowiedzialny jest za utrzymanie stałej temperatury 'drutu' - włącza i wyłącza 'grzanie' drutu. Wzmacniacz operacyjny z lewej strony pełni rolę przetwornika temperatury 'drutu' na przebieg prostokątny - daje przebieg prostokątny (np gdy Rh grzeje się to 5v, gdy nie grzeje to 0V). Proces grzania i ochładzania przepływającym powietrzem jest na tyle szybki, że na wyjściu wzmacniacza (pin5) widzimy uśrednione napięcie rzędu 0.8V - 4V [strzelam co do zakresu napięcia] - wartość tego napięcia daje nam informację o tym jak mocno musimy grzać drut dla utrzymania stałej temperatury -> czyli jak bardzo przepływające powietrze chłodzi drut -> a więc ile tego powietrza przepływa. To tak w małym skrócie.
O wzory nie pytaj, bo nie znam, ale co do budowy i zasady działania to wiem o czym mówię ;)

dane z mojego auta masz zapisane w exelu pod linkiem który podałem wyżej. masz tam jednostkę g/s - pomnóź przez 3.6 i będziesz miał w kg/h. z tego co pamiętam to po przeliczeniu wychodziło mi ok 10-12 kg/h
do każdego parametru masz podany "czas" wykonania pomiaru - zwróć uwagę na to, bo w jednym wierszu możesz mieć pomiary w różnym czasie wykonane. Pomiary z tej samej chwili mogą być w różnych wierszach.
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Czerwiec 2013, 06:10   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Wiesz nie będę się kłócił z tobą o sposób pomiary, sam kiedyś zrozumiesz że to nie jest tak. np tu http://www.dcauto.pl/arty...pywomierzy.html
masz opis działania. My mamy te ostatnie. Ale nie ważne nie wracajmy do tego bo szkoda o to się droczyć.

Przeglądałem Twoje dane i trochę mnie to ucieszyło, ponieważ mam to samo, a z kolei to by oznaczało że dobrze działa mój przepływomierz nie mam się co go czepiać.

Nie wiem czy o to pytałem ale czy masz coś takiego w sowim silniku że jak masz go na obrotach np 3tyś i potem puszczasz gaz to silnik ie schodzi od razu do jałowych tylko zatrzymuje się na 1-2sek na 1500? Ciekawe co mogło mu sie stać że zaczął sie tak zachowywać?

I jeszcze raz dzięki za odczyty :witat:
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 24 Czerwiec 2013, 21:18   
   Moje auto: AG Z14XEP


ok, opis w pełni wyjaśnia zasadę działania, która trochę jest inna niż opisałem, ale niedużo. przepływające powietrze 'dmucha' ciepło w stronę jednego czujnika. oba czujniki tworzą układ dzielnika napięcia. Podział napięcia zależy od różnicy temperatur obu czujników, a nie jak sądziłem tworzy falę prostokątną. ale główna zasada jest ta sama: element grzejny, ruch powietrza ochładza/przesuwa ciepło, czujniki mierzą temperaturę i na tej podstawie wystawiane jest odpowiednie napięcie. Kto chce to doczyta, ze swojej strony dzięki za link - pozwolił mi uściślić wiedzę na ten temat :)


o obroty:
owszem pytałeś; dla przypomnienia: po puszczeniu gazu obroty nie schodzą od razu na 900, a na chwilę zatrzymuje się na nieco wyższych.
zaraz po czyszczeniu przepustnicy zatrzymywał się na ok 1500, teraz na ok 1200 i dopiero wtedy krokowiec się chowa odpowiednio by ustalić obroty na 900.

nie wiem jak dokładnie robiłeś z tą przepustnicą, ja robiłem tak:
- czyszczenie przepustnicy
- reset danych adaptacyjnych
- 5 pozostawiony silnik odpalony na obrotach jałowych
- przejażdżka ok 20km często przyspieszając i hamując silnikiem.

jeśli coś z powyższego pominąłeś, to może warto zacząć to od nowa?

po tym jeszcze przez jakiś czas był ten efekt z zatrzymywaniem się na ok 1500 po puszczeniu gazu, ale teraz to jest praktycznie niezauważalne.
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 06:20   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Chyba nie pytałem, a czy resetowałeś adaptację?

Zrobiłem podobnie, z tym że jeszcze nie "rozjeździłem" auta. Może za szybko oczekuję efektów i trzeba trochę czasu na ustabilizowanie się tego wszystkiego.
W tygodniu dość krótkie odcinki robię więc w weekend pojadę dalej. Aż jestem ciekawy czy się polepszy?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 18:42   
   Moje auto: AG Z14XEP


pytałeś - nie pytałeś; tutaj, czy nie tutaj - nieistotne, najwyżej napiszę jeszcze raz ;)

rozgrzej silnik do chociaż 60'C, przepustnica już czysta, więc to pomijasz, zresetuj dane adaptacyjne, potem zostaw odpalony silnik na jakieś 5 min i potem pojeździj troche tak jak pisałem. Ja dokładnie tak robiłem.

na początku po puszczeniu gazu obroty zatrzymywały się na chwilę na ok 1500.
wszystko wróciło u mnie do pełnej normalności po ok miesiącu (czyli jakieś 400km).



a co do strzałów do kolektora dolotowego to należy się przyjrzeć zaworowi dolotowemu - z jakiegoś powodu nie domyka się czasem i stąd może być strzał.
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 20:32   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Oj co ja napisałem, dopiero teraz zobaczyłem. Miałem na myśli czym, jakim interfejsem, programem czy jak to nazywają. Przepraszam, zgubienie jednej litery a taka różnica.
Przy okazji powiem że ja reset robiłem na zimnym i potem uruchomiłem i czekałem do nagrzania. czy może to mieć jakieś znaczenie, czy reset na zimnym czy ciepłym?
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 28 Czerwiec 2013, 21:36   
   Moje auto: AG Z14XEP


ja robiłem na rozgrzanym, bo tak mi powiedział znajomy od interfejsu. czy ma to jakiś wpływ - nie wiem. Powtórzyć nie zaszkodzi.

Co do samego interfejsu, zachowanie identyczne z GM TECH2.[/code]
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » strzały do kolektora ssącego
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.