Wysłany: 27 Marzec 2013, 12:47 Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda Moje auto: Corsa B X10XE
Cześć.
Nie mogę znaleźć nic podobnego.
Czy miał z Was ktoś taki przypadek, że pojawił mi się błąd opisany jako "za niskie napięcie sygnału sondy lambda"?
Za bardzo nie jestem pewny czy oby na pewno jest to spowodowane uszkodzeniem sondy. Doczytałem gdzieś że taki błąd może powodować np. przepływomierz , a bardziej pewne że paliwo kiepskiej jakości lub zbyt niski poziom paliwa w baku i zanieczyszczenia.
raczej sonda albo jakaś nieszczelność w układzie przed sondą, najlepiej byłoby sprawdzić sondę bo nie wiadomo jakie jest to napięcie i jaki ma przebieg
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 27 Marzec 2013, 18:03
Moje auto: AG Z14XEP
a powiedz, czym odczytujesz błędy? może jakiś fejsik? jeżeli jest możliwość odczytu parametrów pracy silnika, to poobserwuj parametry. W parametrach powinieneś mieć podane napięcia zarówno sondy lambda, jak i przepływki.
Wysłany: 27 Marzec 2013, 19:21
Moje auto: Corsa B X10XE
Błędy odczytuje u pożyczonym interfejsem z pracy (ale nie jest mechanika samochodowa).
Napięcie niby mogę zmierzyć multimetrem. Mnie bardziej zastanawiało to co usłyszałem że to może być po prostu wina paliwa. Ale ile w tym prawdy?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 28 Marzec 2013, 18:50
Moje auto: AG Z14XEP
dokładnie, najlepiej podejrzeć oscyloskopem. Powinieneś mieć przebieg zmienny w zakresie 0 - 1 V. w idealnym przypadku byłoby 0.5V stałego (ale to w praktyce niemożliwe).
Wysłany: 31 Marzec 2013, 17:04
Moje auto: Corsa B X10XE
Tak zgadza się ale okres przebiegu to ok 1 sek więc można wyłapać zmiany. Racja że im starsza sonda tym wolniejsze zmiany bo nowa szybciej reaguje, ale przy najmniej mogę sprawdzić czy napięcia są w granicach
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 1 Kwiecień 2013, 19:31
Moje auto: AG Z14XEP
miernikiem to jedynie wyłapiesz że coś się tam dzieje, ale nie będziesz znał charakteru tych zmian, ani wartości szczytowych - a to jest tutaj raczej dość istotne.
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 13:05
Moje auto: Corsa B X10XE
Wiesz, ma do Ciebie jeszcze inne pytanie, jakby przy okazji.
Udało się Tobie dojść do tego jakie informacje, bądź sygnały przysłane są pomiędzy sterownikiem M1.5.5 a układem immobilizera?
Zastanawiam się czy mogę pozbyć się oryginalnego kluczyka i zastąpić scyzorykowym z pilotem, lecz może mi to uniemożliwić wbudowany transponder.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 15:34
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Twój ori kluczyk jest rozbieralny, wystarczy przełożyć pestkę do kluczyka z którego chcesz korzystać.
Można również skorzystać z usług firmy fachowo dorabiającej klucze , bez problemu dopasują klucz i wczytają kolejną pestkę imo , jednak taka usługa kosztuje.
[ Dodano: 3 Kwiecień 2013, 15:37 ]
Klucz najlepiej rozkładać nad stołem, rozbieranie kluczyka często kończy się zagubieniem transpondera (pestki imo) .
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 20:05
Moje auto: AG Z14XEP
1: imo wysyła tylko info do ECU że kluczyk ok.
2: w necie są zestawy dla złodzieja, czyli emulatory imo do VAGów i opli ;(
3: przełożenie transpondera do scyzoryka powinno rozwiązać sprawę
4: zawsze istnieje możliwość usunięcia imo (ale to wiąże się z wyjmowaniem ecu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum