LPG: Nie
Imię: Szymon Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 152 Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 3 Listopad 2016, 11:51
Moje auto: CD 1.4 101ps
Auto prezentuje się świetnie
A materiał z toru też bardzo fajny. Powiedz,jak tam wygląda z jazdą własnym samochodem na torze? Bo sam myślałem o tym ale trochę daleko mam :\ I czemu na pozostałe dwa nie ogarnąłeś wjazdu?
Auto prezentuje się świetnie
A materiał z toru też bardzo fajny. Powiedz,jak tam wygląda z jazdą własnym samochodem na torze? Bo sam myślałem o tym ale trochę daleko mam :\ I czemu na pozostałe dwa nie ogarnąłeś wjazdu?
Dzięki.
Pojeździć po torze może praktycznie każdy, oczywiście za opłatą.. koszt wpisowego na dany dzień jazdy to 250zł w przypadku toru jastrząb, by pośmigać po torze poznań trzeba już niestety wyłożyć dwa razy tyle.
Na tych pozostałych dwóch byłem przejazdem, i tak tylko wstąpiłem pozwiedzać, zobaczyć jak to wygląda na żywo. Może w przyszłym roku uda się wjechać jak sytuacja pozwoli.
Widzę jesteś z Rybnika to rzeczywiście jest daleko gdziekolwiek pojechać, taki większy tor najbliżej chyba byś miał w kamieniu śląskim, tor o nazwie Silesia Ring nowy ciekawy obiekt tylko niestety drogi
LPG: Nie
Imię: Szymon Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 152 Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 3 Listopad 2016, 19:56
Moje auto: CD 1.4 101ps
W cenie jednej jazdy w Kamieniu miałbym 2 na torze jastrząb
Może kiedyś wybiorę się w tripa w głąb Polski Pożyjemy, zobaczymy...
Niemniej jednak dzięki za info co i jak
Szerokości!
Powoli zaczynam co nieco grzebać przy Corsie, z początku wziąłem się za przedni układ jezdny.
Odświeżyłem stabilizator i wahacze, dołożyłem rozpórkę dolną i wymieniłem zaciski i tarcze na większe.
Wszystko było wypiaskowane i pomalowane podkładem epoksydowym, dodatkowo na wahacze poszedł czerwony który został mi jeszcze po malowaniu corsy a na stabilizator bezbarwny mat.
Przy montażu całości oczywiście wymieniałem stare gumy, na ich miejsce wpadły poliuretany o twardości 90 ShA
Po lewej mamy stary zacisk a po prawej nowy i lewa stara tarcza kontra prawa nowa tarcza
Nie mam ABSu tak że muszę teraz ostrożnie obchodzić się z pedałem hamulca
Może wymienię jeszcze płyn hamulcowy na coś lepszego bo aktualnie mam pierwszy lepszy z brzegu.
W przyszły weekend planuję założyć rozpórkę górną i wymienić filtr powietrza na sportową wkładkę Simota. no i będę pewnie wymieniał głośniki w przednich drzwiach, to już będzie trzecia para i mam nadzieje że ostatnia
Nogę mam już wyćwiczoną
Póki tarcza nowa i zaciski czyste to będzie ładnie wyglądać, gorzej jak to pordzewieje
Dziś założyłem tą sportową wkładkę simoty i próbowałem założyć rozpórkę górną.
Wyszedł mały mankament, a mianowicie na jej drodze wadzi mi wiązka przewodów na lewym kielichu i jakiś czujnik czy nie wiem co to nad zbiorniczkiem płynu chłodzącego, i mam dylemat czy coś kombinować i rzeźbić tam, czy odpuścić sobie jej montaż.
LPG: Nie
Imię: Szymon Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 152 Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 27 Kwiecień 2017, 13:15
Moje auto: CD 1.4 101ps
Myślałeś może nad tym żeby zaciski na czerwono też malnąć? Nie mówię że teraz ale na przekład jak zaczną "tracić kolor" :P
Bo tak wszystko prezentuje się pierwszorzędnie w tej czerwieni
LPG: Nie
Imię: Rafał Pomógł: 13 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 131 Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 7 Maj 2017, 20:33
Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm
Tak w ogóle to zapomniałem podsumować tegoroczną zimę, trochę żałuje ze musiałem prawie codziennie użytkować Corse przez ten okres. Na nowych amortyzatorach pojawiają się już plamki rudej tak samo i sprężyny głównie w tych miejscach gdzie stykają się zwoje są już pordzewiałe niestety sól, piasek i woda robi swoje ;| podwozie jako tako ok choć też gdzie nie gdzie wyszły pomarańczowe plamki szczególnie na tyle, mało tego nie obyło się bez przygód. Pewnego go dnie cofając na firmowym parkingu zagapiłem się i stuknąłem w inny samochód (szefowej samochód ) i tak zbiłem tylną lewą lampę i porysowałem zderzak który też delikatnie pękł. Kolejna przygoda to poślizg na drodze w lesie, zachciało mi się wyprzedzać autobus, droga była słabo odśnieżona było mało miejsca i gdy zjechałem na lewy pas to opór śniegu pod lewymi kołami pociągną mnie w stronę pobocza, uratowała mnie szybka kontra i spora ilość zebranego śniegu na tym poboczu a minąłem jedno drzewo w odległości około 1 metra przy prędkości około 50 km/h na szczęście nic się nie stało.
Mymciak napisał/a:
Myślałeś może nad tym żeby zaciski na czerwono też malnąć? Nie mówię że teraz ale na przekład jak zaczną "tracić kolor" :P
Myślałem, być może tak zrobię, zobaczę jaka będzie sytuacja
Ok, kontynuując temat zamontowałem nowy przedni z zestaw audio odseparowany Alpine SPG-17CS gra dobrze jest trochę lepiej niż było wcześniej na głośnikach od signuma/vectry c ale to dalej mnie w pełni nie zadowala
W ubiegły wtorek corsa miała ostry test sprawnościowy Brałem udział w treningu na Torze Kielce, miałem do dyspozycji 3 godziny jazdy w których zrobiłem około 12 przejazdów.
Było świetnie, corsa spisała się znakomicie, nowe hamulce perfekcyjnie pracują
Trasa toru była fajnie ułożona, po przejeździe wracało się normalnie publiczną drogą, samochód w tedy ostygał i z powrotem na start jechać coraz ostrzej
Jedynie na tym dłuższym odcinku leśnym trochę mocy brakowało
Najbliższe plany przy Corsie to kupić tylne lampy 'red clear dark' odpicować tylny zderzak, wypolerować lakier i założyć przednią dokładkę irmiego, no i oczywiście na koniec wlecą bbs'y, aktualizacje w niedalekiej przyszłości
Od ostatniego wpisu minęło już pół roku,przydało by się coś w końcu uaktualnić
Zapraszam do lektury
Lecąc od początku.
Pod koniec maja byłem na imprezie motoryzacyjnej w której wziąłem jeszcze udział w "Time Attack" czyli jeździe na czas wyznaczonym torem, tym razem po płycie lotniska, w moim przypadku była to jazda for fun, oszczędzałem trochę samochód gdyż nawierzchnia nie była idealna no i łatwo można było uszkodzić sobie coś wpadając w opony
W lipcu wziąłem się za tą nieszczęsną korektę lakieru, by lakier przypominał lakier i był gładki a nie porowaty jak np. skórka pomarańczy Zakupiłem papier wodny zestaw past i do dzieła.
Maskę i dach musiałem drastycznie potraktować gdyż miały najgorszą strukturę, począwszy do papieru 800, 1200, 1500 i pasty kolejno 1000, 2500 i finish 3500. Warstwy klaru raczej nie zdarłem bo lane było na grubo
Efekt końcowy? jak zwykle mnie nie zadowala, ale to wynika z tego że się nie przyłożyłem w 100% do tego zabiegu jedynie na tej masce i dachu widać było znaczącą poprawę choć nie obyło się też bez błędów, podczas przecierania maski coś musiało mi wpaść między papier a maskę i strasznie porysowałem ten lakier, widać było grube pojedyncze rysy, nie zachowałem odpowiedniej czystości, zresztą warunki też na to za bardzo nie pozwalały. więc maska przeszła cały etap od nowa, wyszło już lepiej choć nie udało mi się w pełni usunąć tych rys.
Po tych zabiegach wooońcu założyłem szesnastki BBS'a, przednią dokładkę Irmschera i nakleiłem na błotniki naklejki H&R które były w komplecie z zawieszeniem i wpadła też nalepka Nurburgring na tylną klapę którą własnoręcznie kupiłem (w 2015r) z pod tego niesamowitego obiektu
Aha no i jeszcze w między czasie wleciały lampy tylne Red Cear White zakupione od kolegi forumowicza o pseudonimie Kaszubski i powiem szczerze był to dobry wybór, lampy bardzo ładnie się prezentują
I jeszcze z ciekawostek, zamontowałem sobie mniejszą tablice rejestracyjną przednią o włoskich wymiarach i jak dla mnie wygląda to fantastycznie wiem że nie jest to w pełni zgodne z prawem ale nie miałem z tym jeszcze żadnych przygód, a przejechałem już jakieś 3000-4000 tysiące kilometrów z tą tablicą mijając w tym kilku mundurowych i nawet mnie nie próbowali zatrzymywać ale tak trzech z nich widać zwrócili na mnie szczególną uwagę, ale jak by co wożę w bagażniku seryjną tablice w razie nagłej zmiany
I jeszcze kilka fotek jak to wyglądało w połowie wakacji:
Z początkiem sierpnia pojechałem Corsą nad może, 650 km w jedną stronę, a całość wyszła prawie 1500 km. Oczywiście Corsa nie zawiodła (czego nie można powiedzieć o mnie )
Korzystając z okazji będąc na pomorzu to w drodze powrotnej zahaczyłem o tamtejszy obiekt motoryzacyjno-sportowy jakim jest 'Autodrom Pomorze' Oczywiście myślałem że pośmigam sobie po nim trochę, ale akurat w ten dzień jeździli tylko motocykliści i gokarty, ale była jeszcze jedna bariera, cena. Za godzinę jazdy własnym autem życzyli sobie 300zł, tak że powiedziałem aha, dziękuję za informację, do widzenia.
Niestety ostatniego dnia wracając miałem zdarzenie drogowe z moim udziałem
Zbyt ochoczo gnałem po drodze ekspresowej (w tym czasie nagrywając ale to nie był główny powód) chciałem wjechać przed kumpla który jechał w Audi. Kierowca dostawczego Peugota sobie przypomniał że nagle ma skręcić z lewego pasa na zjazd w prawo, dał po hamulcach gdy akurat ja wjeżdżałem za niego, moja późna reakcja i doszło do stuknięcia.
Nagranie z tego zdarzenia: https://www.youtube.com/watch?v=lZK3hV9X29Y
Może już co niektórzy widzieli gdyż pojawiło się w serii Polskie Drogi i innych.
Wina raczej po obu stronach, szybka gadka na poboczu, powodzenia, i jedziemy dalej.
Stety niestety, straty są ale na szczęście nie wielkie.
Zbita prawa lampa, w lewej dolny uchwyt się połamał, atrapa grill ze znaczkiem się połamał, a zderzak pękł w klejonych miejscach i delikatnie przy jednej górnej łapie mocującej, wyskoczył z jednej strony z mocowania przy nadkolu to złapałem na trytytkę z nadkolem i tak pojechałem w stronę domu. A i jeszcze opony, wydarły się w jednym miejscu na tyle że podczas jazdy było czuć wyraźne bicie, niestety po tym własnie momencie zatęskniłem za ABS'em :| ajjjj szkoda praktycznie nowe gumy
Na szczęście nie ucierpiała maska i dokładka irmiego, jedynie pojawiły się odpryski po roztrzaskanych spadających elementach.
Ale i tak jestem zaskoczony zderzakiem że to wytrzymał, myślałem że moje zaklejone fabryczne miejsce pod tablice całkiem się rozsypało a tu tylko kilka pęknięć.
A jeszcze bardziej jestem zaskoczony moją małą tablicą i jej montażem. Została na swoim miejscu prawie nie ruszona dobry przemyślany montaż się spisał jedynie o ile pamiętam wypchało trochę jeden kołeczek.
Tak to wyglądało po zderzeniu i w takim stanie dojechałem do domu (jakieś 470 km jazdy )
Dobra jak na razie tyle, do dwóch tygodni postaram się wrzucić resztę działań aż do dnia dzisiejszego.
Mam też w tym sporo nagrań, to znów zmontuję jakiś filmik by podsumować ten rok pracy przy Corsie.
Raf02, ach warto było czekać te pół roku, przyznam się szczerze, że podczas tych sześciu miesięcy kilka razy zaglądałem do Twojego tematu troszkę po cieszyć oko widokiem pięknej Corsy
Masz jakieś nagrania z przejazdów? Jeśli tak to z wielką chęcią obejrzę
Cytat:
Nurburgring
ach Zielone Piekło... od dłuższego czasu planuje tam się wybrać. Mam cichą nadzieję, że w sezonie 2018 uda mi się tam pojechać i może wykonać tam chociaż jedno okrążenie po tej legendarnej nitce asfaltu byłeś - jeździłeś, czy tylko zwiedzałeś?
Cytat:
Niestety ostatniego dnia wracając miałem zdarzenie drogowe z moim udziałem
Dzięki Bogu nikomu nic się nie stało. Dobrze, że obrażenia które poniosła Corsa nie były rozległe
czekam z niecierpiwością na kolejne zdjęcia i opisy
Pół roku przerwy, ale za to wpis konkretny:D Tyle w nim ciekawych dla mnie wątków, żę po przeczytaniu całości już nie pamiętam co chciałem skomentować i o co zapytać
Bardzo mi się podoba Twoja Crosa <3 Fajne fotki z wyjazdu!
Masz jakieś nagrania z przejazdów? Jeśli tak to z wielką chęcią obejrzę
Mam, ale na nagraniu to wychodzi praktycznie spokojna wolna jazda między oponami do podsumowującego filmiku wrzucę może jakieś urywki.
Piecia napisał/a:
ach Zielone Piekło... od dłuższego czasu planuje tam się wybrać. Mam cichą nadzieję, że w sezonie 2018 uda mi się tam pojechać i może wykonać tam chociaż jedno okrążenie po tej legendarnej nitce asfaltu byłeś - jeździłeś, czy tylko zwiedzałeś?
Byłem tylko nie całą dobę z ojcem jego samochodem A6 3.0tdi, oczywiście chciałem się przejechać po pętli ale gdy tylko kopiłem bilet to w tym czasie zamknęli wjazd, niestety warunki pogodowe nie dopisały, mżawka, mocna mgła więc i tak by była mała przyjemność z jazdy więc już nie czekaliśmy na poprawę pogody i pojechaliśmy w stronę Polski. I nawet nic nie pozwiedzaliśmy, jedynie fury jakie stały na parkingach.
Też właśnie planuję w przyszłości pojechać (muszę!) najlepiej Corsą czy w 2018 wypali nie wiem.. a chciałbym, bo mi się mój niewykorzystany bilet na jedno kółko zmarnuje a gdzieś czytałem że powinien być ważny przez 4 lata.
Jak będziesz będziesz jechał to dawaj znać, może się dołączę? bo w śród moich i tak kilku znajomych nikogo takie atrakcje jak jazda po torze nie interesują więc na tą chwile nikogo chętnego nie znajdę, a samemu trochę strach tak się zapuszczać
LPG: Nie
Imię: Szymon Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 152 Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 6 Listopad 2017, 16:11
Moje auto: CD 1.4 101ps
Aż miło patrzeć, jak zawsze w sumie, na taki dokładny i skrupulatny post (nie mówię oczywiści o kolizji). Atu prezentuje się bajecznie, na pewno obróciłbym się za nim widząc je na ulicy, i to nie raz :P
Co do niemieckiego toru to wszyscy się tam chyba spotkamy
Też mam zamiar moją Lilithy tam podjechać ale to za 2 lata, jak będę przejazemprzez kraj naszych zachodnich sąsiadów.
No nie pozostało mi nic innego jak życzyć I powodzenia i niestygnącego zapału w dalszych pracach nad tym czerwonym skarbem
LPG: Nie
Imię: Piotr
Dołączył: 04 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: SWD
Wysłany: 20 Listopad 2017, 22:26
Moje auto: corsa c Z12XEP
Prześledziłem temat, bardzo fajny "projekt" , podoba mi się z bagażnikiem dachowym, świetnie by też wyglądała dodatkowo z zainstalowaną na nim owiewką np. THULE lub YAKIMA
"siema:
Prześledziłem temat, bardzo fajny "projekt" , podoba mi się z bagażnikiem dachowym, świetnie by też wyglądała dodatkowo z zainstalowaną na nim owiewką np. THULE lub YAKIMA
Mam owiewkę tylko taką jakby samoróbkę, kupiłem od jakiegoś człowieka co robi takowe owiewki i sprzedaje, z wyglądu jest ok ale nie podoba mi się jej montaż, trochę wadzi mi nawet o uchwyty rowerowe. A podczas jazdy zdarzało się tak, że popadała w drgania i stukała mi w dach, więc jej w tym roku już nie montowałem. A taką THULE czy Yakima to gdzie ja taką dostanę? i to pewnie swoje kosztować będzie
Piecia napisał/a:
Raf02, od wczoraj jest dostępny nowy filmik na YouTube, a tu nadal go nie ma...
Pochwal się wszystkim
A no jest wczoraj skończyłem montować i od razu wrzuciłem. Przy kolejnym apdejcie tematu miałem zapodać, ale kiedy dokończę temat to jeszcze nie wiem mam nadzieję w tym tygodniu.
Czas dokończyć wątek na ten rok,
Skończyłem na tej stłuczce więc tak: Ucierpiały tylko elementy wymienne jak, lampy, zderzak i belka metalowa pod nim. Zderzak spokojnie udało się odratować, wszystkie pęknięcia, rysy i ubytki pokleiłem, wyrównałem i polakierowałem od nowa.
Lampy wymieniłem, chciałem kupić identyczne jakie były lecz już coraz rzadziej do odstania w Polsce i tu znów z pomocą pojawia się kolega Kaszubski, tylko on miał je w tym momencie na stanie więc od razu od niego odkupiłem, nawet dostałem mały rabat w postaci darmowej wysyłki, dzięki Bartek
Belkę metalową pod zderzakiem oczywiście też wymieniłem, kupiłem nieopodal na auto demontażu w bardzo dobrym stanie, odmalowałem dla lepszego efektu i założyłem.
Klakson.
Wracając z wakacji rozmyślałem sobie: skoro znów przód auta będę miał rozebrany a obecny klakson pewnie uległ uszkodzeniu, to zamontuje sobie coś innego, ciekawszego ciekawe czy jest coś takiego co wydaje melodię podczas trąbienia jak w grze GTA 5 w którą swego czasu grałem po kilkunastu minutach szukania po internecie i wpisywania różnych faz w końcu trafiłem na taki zestaw grający, ku mojemu zdziwieniu nawet nie był drogi, coś około 90 zł z wysyłką więc zamówiłem
Po rozbióce przodu okazało się ze ta metalowa belka dotykała przedniej części obudowy fabrycznego klaksonu, po jej zdemontowaniu sygnał dźwiękowy jest taki jaki być powinien. Okej, będę miał dwa odrębne sygnały
Montaż drugiego klaksonu, a raczej fanfary przebiegł bez większych problemów, na szczęście między zderzakiem a chłodnicą było sporo miejsca, 5 trąbek o różnych tonach weszły tam jak się patrzy
a kompresor podający do nich powietrze idealnie wszedł we wnękę tej metalowej belki, przykręciłem go śrubą do belki i dodatkowo zabezpieczyłem folią stretch by nie lała się nadmiernie na niego woda. Na koniec zamontowałem i podłączyłem pod cały zestaw przełącznik dwustopniowy by mieć ustawione cały czas normalny klakson a w wybranych momentach przełączać się na fanfare
Jak przyciągnąć wszystkie spojrzenia na Corse? Zamontuj Fanfarę i zatrąb
Całość złożyłem aktualnie z atrapą vauxhalla przemalowaną na czarno gdyż taką miałem na stanie, aktualnie już kupiłem fabryczną z Oplem ale wstrzymam się jeszcze z jej montażem.
Co się zmieniło po złożeniu wszystkiego to spasowanie elementów, wielkość szpar między zderzakiem a obiema lampami, przenie uchwyty montażowe się też minimalnie naruszyły więc będę musiał nad tym popracować, Z daleka może tak nie widać ale z bliska to kuje w oczy
Na koniec wydrukowałem sobie papier do kompletu z opisem zmian itp. tak na podsumowanie 5 letniej przygody z Corsą (ten czerwony po prawej )
Zrobiłem też tegoroczne podsumowanie z Corsą w formie 12 minutowego filmiku który link zapodał już Damian post wyżej ale wrzucę też osobiście tak dla potwierdzenia
https://www.youtube.com/watch?v=pyc3ZQqcCQQ
Tak ze tak, Corsa z końcem tego roku przechodzi (chyba) na emeryturę jak już pisałem na Shoutboxie kupiłem drugie auto do takiego codziennego użytku. Jest to Saab 9-3 z 2001 roku z silnikiem 2.0 Turbo, niestety ma swoje bolączki jak np. nierówna praca silnika na biegu jałowym i jeszcze kilka drobnostek, mam nadzieje że uporam się z tym do końca roku, już parę drobnostek zrobiłem.
Po bezawaryjnej jeździe Oplem postanowiłem kontynuować jazdę autem z grupy General Motors
Mam nadzieję że ten Saab będzie się równie dobrze sprawował co Corsa, choć powątpiewam ale jestem dobrej myśli
Ogólnie to za Saabami 9-3 oglądam się od półtora roku. w planach miałem kupić przed zimą drugie auto, nie koniecznie miał być to saab, rozważałem też kolejnego Opla lub jakąś Mazdę czy Volvo. Warunkiem jaki sobie postawiłem to w miarę dynamiczny benzynowy silnik i cztery pary drzwi.
Do kupna tego konkretnego egzemplarza skłoniły mnie te cztery podpunkty:
-Mocny ciekawy rozwojowy silnik, o ile nie okaże się na wykończeniu to będzie plan na minimum 240 koni
-fabryczny lakier na całym aucie sprawdzane miernikiem, przedział 70-170 mikronów jednak nie jest w najlepszym stanie, pełno odprysków z przodu, trochę większych mniejszych rys i tylny zderzak trochę poobijany.
-dosyć ładne koła z oponami zimowymi (już na wykończeniu ale tą zimę jeszcze przejeżdżę )
-wskaźnik doładowania turbiny w liczniku (taka duperela a cieszy )
Kilka fotek tego wehikułu
Środek mam zamiar trochę zmienić, zastąpię ten drewno-plastik innym wykończeniem albo po prostu to przemaluję
Jeździ się spoko przyzwyczajony jestem do małej sztywnej Corsy, to ten za kierownicą wydaje mi się bardzo duży i ociężały, przyspieszenie jakiś tam ma to czuć, ale bardziej wdać to po liczniku, gdy w Corsie po danym czasie trzymania gazu w podłodze miałbym 90 to w tym wskazówka dobija już do 150 trzeba się będzie przyzwyczaić i nie pozwalać sobie za dużo..
Więc to by było na tyle, do zobaczenia pewnie w przeszłym roku
Ostatnio zmieniony przez Raf02 27 Listopad 2017, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Imię: Cezary Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 66 Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 26 Listopad 2017, 23:33
Moje auto: Opel Corsa C 1.8 GSi
Nadrobiłem wątek i jestem pod wrażeniem włożonej pracy. Szkoda stłuczki, ale mogło się to wszystko skończyć sporo gorzej. Najważniejsze, że już jest cała i dalej cieszy oko Bardzo fajny pomysł z tym "klaksonem", podejrzewam nie jednego można mile zaskoczyć. Taki przyjemniejszy dźwięk może też być bardziej przydatny w uprzejmym zwracaniu uwagi na drodze, bo ten standardowy to się raczej jednoznacznie negatywnie kojarzy
A Saab też bardzo fajny wybór. Sporo osób które znam twierdzą, że są brzydkie, ale moim zdaniem mają właśnie swój urok i wyróżniają się na drodze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum