Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 10 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 19:06 Opel Corsa 1.2 B błąd 93
Witam!
Kolejny problem. Podczas jazdy zapala się kontrola CHECK ENGINE. Po wczytaniu błędu wyskakuje błąd 93. Czy to jest ten błąd 93 Moduł sterujący (QUAD - poczwórny) ? Do kogo się udać co z tym zrobić. Dodam, że samochód spala około 13 litrów !!!
Symen, jeśli kopiujesz z internetu, to kopiuj kompletne dane
Przy numerze błędu jest *,a poniżej rozwinięcie tej *:
*UWAGA! Jeśli rozpoznany został kod „93” (układ sterowania napędu na 4 koła), to usterka może dotyczyć:
a) lampki ostrzegawczej
b) klimatyzacji
c) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegów
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 10 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20 Kwiecień 2013, 13:34
To już czytałem, że tak powiem. Nie mam klimatyzacji, napędu na 4 koła, automatu, lampka ostrzegawcza ? Kumpel dzisiaj wpiął samochód pod swój komputer. Wywaliło mu, że błąd 93 odpowiada za moduł zapłonowy, problem taki, że autko pali na dotyk. Może trochę głupie pytanie. Lampka ostrzegawcza, w sensie jaki problem jest z nią?:>
Błąd 93 jest generowany w komputerze i nie pochodzi od żadnego zewnętrznego czujnika, może pojawiać się jednocześnie z innymi błędami. Po wyeliminowaniu ich, błąd powinien samoczynnie zniknąć.
Czy wywala jeszcze jakieś inne błędy? Czy kasowałeś ten błąd i ponownie wyskoczył po skasowaniu?
Dodano:
Kolejny wpis trochę więcej wyjaśnia:
Kod: Napraw sterownik. Jak nie czujesz sie na siłach-zleć komuś, kto się na tym zna.
QUAD (lub QDM) to jest poczwórny wzmacniacz, naprawa nawet łatwa.
Czyli to jest błąd uszkodzonego ECU. QUAD w tym wypadku to nie napęd 4x4, tylko elektroniczny element ECU.
ECU, to jednostka sterująca silnika, potocznie zwana komputerem. Jak wynika z przytoczonego przeze mnie cytatu uszkodzony jest jego element, który można wymienić.
witam!
Moze ktos mnie poratuje mam blad 93 4kanalowy wzmacniacz, zmienilem silnik i tak sie dzieje, objawy mam takie ze nie wchodzi czysto na oborty jest ociezaly, chwile chodzi ok potem spada z obortow gaz nie rraguje i gasnie. blad 93 uszkodzone ecu , kupilem nowy komputer razem ze stacyjka, odpalilem jest lepiej juz nie gasnie ale nba oboty jak nie wchodzil tak nei wchodzi.
Praca silnika nie jest rowna , dodam ze silnik na 1000% jest wporzadku bo przyjechal o wlasnych silach z niemiec. Po zmianie tego kompa nadal mam blad 93... co robic czy ktos moze mi da jakies rady , juz chyba wszystko przestudiowalem .
Dodam jeszcze ze jest tam zwykly gaz. Czy ma to wplyw na ten blad? odpiac go z listwy wtryskowej i podlaczyc same benzyniaki?!?!?!?
ja37 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 15:46
Ten moduł quad, to ciężki temat, ale nie sądzę, żeby nastepny komputer tez był popsuty.
Ja bym tak zrobił, odłączył całkiem gaz i elektrycznie i mechanicznie.
Emulator wtrysków też ominąć i sondy też.
Zresetować kompa i pojeździć chwilę i znów odczytać błędy.
Druga sprawa, czy nie powinieneś mieć błędów 4-cyfrowych?
Który rok auta i jaki motor?
Bo 4 motory były pakowane.
Nie zaszkodzi też sprawdzić kompresji dla świętego spokoju.
Sprawdź wężyki podciśnienia szczególnie od Map sensora.
Hmm rok auta 96r mam tylko ten blad 93-4kanalowy wzmacniacz nic pyzatym. odczytywalem cdifem. Ogolnie byl silnik x16xe ale okazal ssie zlom bo typek mnie oszukal... nie mial kompresji , caly dol panewki wal złom, kupilem z niemiec silnik tyle ze juz xel czyli troszkie ten slabszy astra vetra. Jest to to samo juz robilem takie przekladki, wszystkie graty pasuja i wspolgraja z silnikiem. Tak samo jest teraz sa moje graty silnik xel. Tyle ze dzieja sie dziwne rzeczy, dodam tylko tyle ze na tamtym silniku praca wygladala identycznie i mialem tez ten blad 93. Ktorys podzespol porostu daje o sobie znac tylko co to moze byc? Mapsensor jest tylko 1 wezyk ktory idzie do kolektora z tego co pamietam??...
[ Dodano: 3 Sierpień 2013, 17:32 ]
aha, czasami puszczam gaz nagle przy hamowaniu to auto gasnie...
tak jakby jakies lewe powietrza ciagnelo, tylko nie mam pojecia gdzie, jak skladalem to wszystko staralem sie na tip top
ja37 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 17:49
Sterowanie zostało x x16xe rozumiem.
Dziwne, bo od 96 roku każdy opel miał 4-cyfrowe błędy.
Ja miałem 95 i też miałem 4-cyfrowe.
93 to jest cos popsute w kompie, jakis mały układzik, na to nie ma wpływu ani wiązka ani czujniki.
Nie spotkałem jeszcze wyjaśnienia tego błedu dokładnego i jaki go naprawić.....
Nie wiem, według czego sprawdzałes opis błędu, ale wszędzie jest opisany jako moduł sterujący quad.
Lewe powietrze - plak albo benzyna ekstrakcyjna w dłoń i psikac na wsie połączenia juz za przepustnicą.
Jak zmieni obroty, to tam zasysa lewe.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 11:24
Moje auto: AG Z14XEP
ja37 napisał/a:
Nie wiem, według czego sprawdzałes opis błędu, ale wszędzie jest opisany jako moduł sterujący quad.
arul29 napisał/a:
93-wzmacniacz 4 kanalowy
@ ja37 - jeden i drugi opis błędu nie wykluczają się wzajemnie. 4-kanałowy wzmacniacz operacyjny jest elementem sterującym w ECU.
Nie znam struktury wewnętrznej ECU, bo można by po nitce do kłębka dojść - zlokalizować wzmacniacz wewnątrz ECU i przemierzyć które piny on steruje.
Jeżeli po zmianie samego ECU nadal jest ten błąd, to musi go powodować coś z zewnątrz ECU. Możliwe że masz zwarcie gdzieś i ECU interpretuje to jako uszkodzenie elementu sterującego.
Mój strzał czym taki 4-kanałowy wzmacniacz mógłby sterować w X16XE to cewki zapłonowe.
[]
strzał raczej był zły, bo cewki sterowane są 2 pinami, a nie 4 (2 cewki na 4 świece).
patrząc na schematy, ECU steruje 4 pinami takimi układami jak: silniczek krokowy biegu jałowego i wtryskiwacze.
Wtryski pobierają nieco prądu, ale myślę że sterowane są przez tranzystory wewnątrz ECU, nie przez OP-AMP (wzmacniacz operacyjny), więc moim zdaniem to też odpada.
ja37 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 12:33
Nie ma mozliwości, żeby były jednocześnie błędy czterocyfrowe i dwucyfrowe, nie spotkałem się z tym jeszcze
Dziekuje za wypowiedz w temacie , czy uważasz ze problem tkwi w osprzęcie?!
gdzie szukac i czego.. czy taka ociezala prace silnika wywoluje ten blad 93?
Mam tylko ten jedyny blad . Jutro podlacze jeszcze oplowskim programem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum