Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:33
Opel Corsa 1.2 B błąd 93
Autor Wiadomość
 kerut


Informacje
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 19:06   Opel Corsa 1.2 B błąd 93

Witam!
Kolejny problem. Podczas jazdy zapala się kontrola CHECK ENGINE. Po wczytaniu błędu wyskakuje błąd 93. Czy to jest ten błąd 93 Moduł sterujący (QUAD - poczwórny) ? Do kogo się udać co z tym zrobić. Dodam, że samochód spala około 13 litrów !!!
 
 
     
 symen


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 45
Skąd: Horodło
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 19:43   
   Moje auto: Corsa B x14xe


93* Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec).

To jest Twój błąd kolego :)
 
 
     
 sQcha
Zasłużeni
Opel Man!ac



Informacje
Zaproszone osoby: 1
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 280
Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 23:43   
   Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A


Symen, jeśli kopiujesz z internetu, to kopiuj kompletne dane :)

Przy numerze błędu jest *,a poniżej rozwinięcie tej *:

*UWAGA! Jeśli rozpoznany został kod „93” (układ sterowania napędu na 4 koła), to usterka może dotyczyć:
a) lampki ostrzegawczej
b) klimatyzacji
c) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegów
 
 
     
 kerut


Informacje
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20 Kwiecień 2013, 13:34   

To już czytałem, że tak powiem. Nie mam klimatyzacji, napędu na 4 koła, automatu, lampka ostrzegawcza ? Kumpel dzisiaj wpiął samochód pod swój komputer. Wywaliło mu, że błąd 93 odpowiada za moduł zapłonowy, problem taki, że autko pali na dotyk. Może trochę głupie pytanie. Lampka ostrzegawcza, w sensie jaki problem jest z nią?:>
 
 
     
 sQcha
Zasłużeni
Opel Man!ac



Informacje
Zaproszone osoby: 1
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 280
Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 20 Kwiecień 2013, 15:35   
   Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A


Znalazłem jeszcze jeden wpis nt. tego błędu:
Cytat:
Błąd 93 jest generowany w komputerze i nie pochodzi od żadnego zewnętrznego czujnika, może pojawiać się jednocześnie z innymi błędami. Po wyeliminowaniu ich, błąd powinien samoczynnie zniknąć.


Czy wywala jeszcze jakieś inne błędy? Czy kasowałeś ten błąd i ponownie wyskoczył po skasowaniu?

Dodano:

Kolejny wpis trochę więcej wyjaśnia:

Kod:
Napraw sterownik. Jak nie czujesz sie na siłach-zleć komuś, kto się na tym zna.
QUAD (lub QDM) to jest poczwórny wzmacniacz, naprawa nawet łatwa.


Czyli to jest błąd uszkodzonego ECU. QUAD w tym wypadku to nie napęd 4x4, tylko elektroniczny element ECU.
 
 
     
 kerut


Informacje
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 22:37   

Błedu 93 nie da się skasować, nie występują inne błędy. Co powoduje uszkodzenie tego ECU ?
 
 
     
 sQcha
Zasłużeni
Opel Man!ac



Informacje
Zaproszone osoby: 1
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 280
Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 22:51   
   Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A


ECU, to jednostka sterująca silnika, potocznie zwana komputerem. Jak wynika z przytoczonego przeze mnie cytatu uszkodzony jest jego element, który można wymienić.
 
 
     
 arul29


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: arkadiusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 00:39   
   Moje auto: tigra


witam!
Moze ktos mnie poratuje mam blad 93 4kanalowy wzmacniacz, zmienilem silnik i tak sie dzieje, objawy mam takie ze nie wchodzi czysto na oborty jest ociezaly, chwile chodzi ok potem spada z obortow gaz nie rraguje i gasnie. blad 93 uszkodzone ecu , kupilem nowy komputer razem ze stacyjka, odpalilem jest lepiej juz nie gasnie ale nba oboty jak nie wchodzil tak nei wchodzi.
Praca silnika nie jest rowna , dodam ze silnik na 1000% jest wporzadku bo przyjechal o wlasnych silach z niemiec. Po zmianie tego kompa nadal mam blad 93... co robic czy ktos moze mi da jakies rady , juz chyba wszystko przestudiowalem .
Dodam jeszcze ze jest tam zwykly gaz. Czy ma to wplyw na ten blad? odpiac go z listwy wtryskowej i podlaczyc same benzyniaki?!?!?!?
 
 
     
 ja37
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 15:46   

Ten moduł quad, to ciężki temat, ale nie sądzę, żeby nastepny komputer tez był popsuty.
Ja bym tak zrobił, odłączył całkiem gaz i elektrycznie i mechanicznie.
Emulator wtrysków też ominąć i sondy też.
Zresetować kompa i pojeździć chwilę i znów odczytać błędy.
Druga sprawa, czy nie powinieneś mieć błędów 4-cyfrowych?
Który rok auta i jaki motor?
Bo 4 motory były pakowane.
Nie zaszkodzi też sprawdzić kompresji dla świętego spokoju.
Sprawdź wężyki podciśnienia szczególnie od Map sensora.
 
     
 arul29


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: arkadiusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 17:20   
   Moje auto: tigra


Hmm rok auta 96r mam tylko ten blad 93-4kanalowy wzmacniacz nic pyzatym. odczytywalem cdifem. Ogolnie byl silnik x16xe ale okazal ssie zlom bo typek mnie oszukal... nie mial kompresji , caly dol panewki wal złom, kupilem z niemiec silnik tyle ze juz xel czyli troszkie ten slabszy astra vetra. Jest to to samo juz robilem takie przekladki, wszystkie graty pasuja i wspolgraja z silnikiem. Tak samo jest teraz sa moje graty silnik xel. Tyle ze dzieja sie dziwne rzeczy, dodam tylko tyle ze na tamtym silniku praca wygladala identycznie i mialem tez ten blad 93. Ktorys podzespol porostu daje o sobie znac tylko co to moze byc? Mapsensor jest tylko 1 wezyk ktory idzie do kolektora z tego co pamietam??...

[ Dodano: 3 Sierpień 2013, 17:32 ]
aha, czasami puszczam gaz nagle przy hamowaniu to auto gasnie...
tak jakby jakies lewe powietrza ciagnelo, tylko nie mam pojecia gdzie, jak skladalem to wszystko staralem sie na tip top :/
 
 
     
 ja37
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 17:49   

Sterowanie zostało x x16xe rozumiem.
Dziwne, bo od 96 roku każdy opel miał 4-cyfrowe błędy.
Ja miałem 95 i też miałem 4-cyfrowe.
93 to jest cos popsute w kompie, jakis mały układzik, na to nie ma wpływu ani wiązka ani czujniki.
Nie spotkałem jeszcze wyjaśnienia tego błedu dokładnego i jaki go naprawić.....
Nie wiem, według czego sprawdzałes opis błędu, ale wszędzie jest opisany jako moduł sterujący quad.

Lewe powietrze - plak albo benzyna ekstrakcyjna w dłoń i psikac na wsie połączenia juz za przepustnicą.
Jak zmieni obroty, to tam zasysa lewe.
 
     
 arul29


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: arkadiusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 19:59   
   Moje auto: tigra


inne bledy sa 4 cyfrowe tylko ten jeden 93-wzmacniacz 4 kanalowy

[ Dodano: 3 Sierpień 2013, 20:04 ]
nie moiglem tez znalesc nic na temat tego bledu, ale jak jest mozliwe ze na 2 kompach jest to samo?...
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 11:24   
   Moje auto: AG Z14XEP


ja37 napisał/a:

Nie wiem, według czego sprawdzałes opis błędu, ale wszędzie jest opisany jako moduł sterujący quad.


arul29 napisał/a:

93-wzmacniacz 4 kanalowy


@ ja37 - jeden i drugi opis błędu nie wykluczają się wzajemnie. 4-kanałowy wzmacniacz operacyjny jest elementem sterującym w ECU.

Nie znam struktury wewnętrznej ECU, bo można by po nitce do kłębka dojść - zlokalizować wzmacniacz wewnątrz ECU i przemierzyć które piny on steruje.
Jeżeli po zmianie samego ECU nadal jest ten błąd, to musi go powodować coś z zewnątrz ECU. Możliwe że masz zwarcie gdzieś i ECU interpretuje to jako uszkodzenie elementu sterującego.

Mój strzał czym taki 4-kanałowy wzmacniacz mógłby sterować w X16XE to cewki zapłonowe.

[]
strzał raczej był zły, bo cewki sterowane są 2 pinami, a nie 4 (2 cewki na 4 świece).
patrząc na schematy, ECU steruje 4 pinami takimi układami jak: silniczek krokowy biegu jałowego i wtryskiwacze.
Wtryski pobierają nieco prądu, ale myślę że sterowane są przez tranzystory wewnątrz ECU, nie przez OP-AMP (wzmacniacz operacyjny), więc moim zdaniem to też odpada.
 
 
     
 ja37
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 12:33   

Nie ma mozliwości, żeby były jednocześnie błędy czterocyfrowe i dwucyfrowe, nie spotkałem się z tym jeszcze
 
     
 arul29


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: arkadiusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 18:29   
   Moje auto: tigra


problem moze lezec po stronie czujnika spalania stukowego? Wkrecalem go zwykłym kluczem, a powinno sie mamometrem...
 
 
     
 ja37
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 20:21   

Raczej nie, inny kod błędu by był.
13Nm, to niezbyt mocno, tyle, to da się wyczuć bez dynamki :)
 
     
 arul29


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: arkadiusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 21:17   
   Moje auto: tigra


Dziekuje za wypowiedz w temacie , czy uważasz ze problem tkwi w osprzęcie?!
gdzie szukac i czego.. czy taka ociezala prace silnika wywoluje ten blad 93?
Mam tylko ten jedyny blad :/ . Jutro podlacze jeszcze oplowskim programem
 
 
     
 ja37
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 21:40   

A wymigać błędy nie łatwiej?
 
     
 arul29


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: arkadiusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 22:51   
   Moje auto: tigra


wymigać? poproszę o instrukcje , zawsze używałem kompa :)
 
 
     
 ja37
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Sierpień 2013, 07:29   

http://www.topbuzz.co.uk/...fault_codes.htm

Albo

http://www.astra.auto.pl/...adu-wtryskowego
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Inne » Opel Corsa 1.2 B błąd 93
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.