LPG: Nie
Imię: Mateusz
Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 16 Skąd: z Wołomina
Wysłany: 21 Październik 2015, 21:39 [ Silnik] Ten cholerny EGR... Moje auto: Opel Corsa B 1.0 12V
Siemka. Po podpięciu Corsy pod komputer wykazało mi uszkodzenie EGR. Często bywało że gdy wciskałem gaz to samochód się dławił i wręcz zwalniał. Pomyślałem żeby po prostu odpiąć wtyczkę EGR. Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne dla silnika?
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2015, 12:40 Re: Ten cholerny EGR... Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
matfre96 napisał/a:
Siemka. Po podpięciu Corsy pod komputer wykazało mi uszkodzenie EGR. Często bywało że gdy wciskałem gaz to samochód się dławił i wręcz zwalniał. Pomyślałem żeby po prostu odpiąć wtyczkę EGR. Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne dla silnika?
Nic złego się nie stanie jeśli odłączysz wtyczkę , jednak cały czas będzie się świecić "check engine" a sterownik silnika będzie wykrywał błąd zaworu EGR.
marcin12 napisał/a:
Moze to jest sonda walnieta i bedzie Ci pokazywal sie egr.
W starszych samochodach z EGR-em sterowanym podciśnieniem mogło się zdarzyć że nieszczelność zaworu inicjowała błędy lambdy , ale w drugą stronę nie ma opcji .
Jak wywala błędy EGR-u t do wymiany jest EGR .
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Październik 2015, 20:55
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
EGR to taki pseudo ekologiczny bubel który otwiera się w odpowiednich warunkach i przepuszcza namiastkę spalin z wydechu do kolektora ssącego , w przypadku wolnossącej benzyny na jałowych obrotach zaworek powinien być zamknięty , błędy świadczą o tym że zawór czasem się blokuje .
Odpięcie wtyczki EGR-u powinno być co najwyżej chwilowym rozwiązaniem problemu , wymień EGR na nowy lub wstaw zamiast niego zaślepkę i symulator EGR-u .
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Październik 2015, 10:27
Moje auto: AG Z14XEP
na poziom spalin największy wpływ ma katalizator, EGR raczej znikomy - na jałowych obrotach kiedy badane są spaliny, EGR załączany jest na niewielki % czasu, więc w takim samym stopniu przełoży się to na zmniejszoną ilość niedopalonej sadzy w spalinach. Jeśli spaliny będziesz miał ok, to do samego zaślepionego EGR nie ma co się czepiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum