Przesunięty przez: Kaszubski
9 Marzec 2016, 23:29
Brak prądu w czasie jazdy
Autor Wiadomość
 czarusnsc


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Wysłany: 18 Luty 2013, 19:53   Brak prądu w czasie jazdy

Witam, dziś jechałem sobie grzecznie, oczywiście przepisowo i nagle buum. Auto zwalnia, daje gazu a tu nic, próbuje odpalić samochód a tutaj zaskoczył mnie brak prądu, myślę sobie, że od dziur poluzowała się klamra od akumulatora, więc szybko chwyciłem za klucz, bo nie mogłem włączyć awaryjek, i pod maskę dałem nura, lecz kable były przykręcone. Po chwili włączył się prąd, ale samochodu nie mogłem odpalić, kolega popchnął i dał radę. PO 7h jak wracałem ze szkoły odpalił. Dodam może, że zamontowałem radio dzień wcześniej. Może miał ktoś podobny problem, proszę o odpowiedź. Pozdrawiam. Jakiś czss temu miałem podobnie, lecz dokręciłem klamry bardzo mocno i odpalił.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 18 Luty 2013, 20:24   

Nie klamry tylko klemy :D :D

Poza tym proponuję sprawdzić jeszcze raz podłączenie tego radia może tam coś przekombinowałeś i robi się zwarcie
 
 
     
 czarusnsc


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Wysłany: 18 Luty 2013, 20:28   

klamry, klemy - jeden pies, na chwile obecną będę jeździł bez radia, powiedzmy tydzień i zobaczymy czy problem się pojawi, następnie przez kolejny tydzień radio będzie chodzić, wtedy się dowiem. Jeżeli miał ktoś podobny problem, proszę o wypowiedź.
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 18 Luty 2013, 21:39   

Jak Ci auto zgasło, to objaw był taki, że nie było w ogóle prądu, jakby ktoś zdjął klemę?
Hmm, może mostek między celami w aku się urywa, albo jakieś połączenie z masą się "kończy". Wpadłeś w dziurę i się rozłączyło. Podczas pchania auto się zatrzęsło i połączenie wróciło.

Jeśli do radia zastosowałeś bezpiecznik to w przypadku zwarcia radia powinno go spalić, albo upalić przewód (mówię o tym cienkim a nie tym do aku). Sprawdź połączenia tych grubych przewodów.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 19 Luty 2013, 15:42   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Też obstawiam, że to nie wina radia. Przy zwarciu radia bezpiecznik na 100% wyskoczy. Zakładam, że instalacja nie była grzebana, więc ten bezpiecznik powinien być (choć radziłbym zajrzeć do niego, czy nie jest na zbyt duży amperaż).
Po drugie: odpięcie klemy podczas jazdy nie spowoduje całkowity zanik napięcia w instalacji.
Już to kiedyś tłumaczyłem dokładnie: po odpaleniu auta to nie akumulator zasila całą instalację, tylko alternator. Po odłaczeniu akumulatora nic nie powinno sie stać w fabrycznej instalacji (mowa o autach z jak najmniejszą elektroniką. W nowej Corsie już pojawią się problemy).
Tu musi być albo wina zwarcia (może akumulator, może na alternatorze, a może na którymś z przewodów), albo wina łączeń przewodów.
Na początek skontrolować stan połączeń przewodów masowych i "plusowych" i ich stan izolacji.
 
 
     
 czarusnsc


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Wysłany: 19 Luty 2013, 23:17   

Jakiś miesiąc temu, nie mogłem odpalić samochodu, po przez kable się udało i zawiozłem samochód do mechanika i okazało się, że nie było masy. Naprawił on to, więc nie sądzę aby problem był z zanikiem masy, lecz oczywiście mogę się mylić. Chciałbym dodać, że dziś samochód odpala bez problemu.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 20 Luty 2013, 13:12   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Nie ma co gdybać i odrzucać wszystko pokolei... Należy to sprawdzić i tyle. Takie skutki daje zwarcie i to poważne w instalacji. Radzę nie lekceważyć tych przypadłości, bo może to być przyczyną tragedii.

Tak na szybko mi się przypomniało: sprawdź zawiasy maski. Znajomy miał sytuację, że oberwał się zawias i zwierał klemę plusową do masy.
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 20 Luty 2013, 19:41   

Sprawdź połączenia kabli od akumulatora: masowy i prądowy tak jak pisał Ci wcześniej kolega dudu! Tego kroku nie ominiesz w Twoim przypadku. Musisz być pewny, że jest OK, a nie tylko Ci się wydaje.

Jak to corsa Ci zgasła to kompletnie nic się nie świeciło, kontrolki na desce, światła, lampka od drzwi?
 
 
     
 czarusnsc


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Wysłany: 23 Luty 2013, 17:40   

połączenie od aku są ok. Tak samochód zgasł i nic się kompletnie nie świeciło. Wczoraj jeszcze mnie zaskoczył, nie chcę odpalić... dobrze kręci ale nie może odpalić.

Ps. Mam paliwo. :)
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 23 Luty 2013, 20:36   

A wszystkie kontrolki się świecą (ładowanie, ciśnienie oleju, check engine)? Iskra jest?
 
 
     
 czarusnsc


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Wysłany: 24 Luty 2013, 13:38   

Tak świecą się wszystkie kontrolki, a czy iskra jest muszę sprawdzić na chwilę obecną jest to nie możliwe, gdyż na podwórku mam powódź, bo śnieg topnieje.

Edit. Samochód odpalił. Gdy odpaliłem go za 1 razem miałem wrażenie, że chodzi nie równo, chyba jedna świeca padła. Ale jak odpaliłem go za 15min to chodził już normalnie, ale przy gazowaniu coś inaczej. Jutro zobaczę świecie i przewody.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 24 Luty 2013, 20:32   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


wszechobecna wilgoć sprzyjająca odwilżom może powodować nierówną pracę silnika na zimnym.
Ca do tych przewodów od aku: ty masz sprawdzić dokładnie główne kable od ALTERNATORA do akumulatora i od aku do reszty instalacji, a nie tylko tak na oko przy aku. Wiesz co, radze ci zaprowadzić auto do elektryka, bo chyba samemu nie zdiagnozujesz usterki.
 
 
     
 czarusnsc


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Nowe Skalmierzyce
Wysłany: 25 Luty 2013, 18:22   

Silnik chodzi dobrze, przyczyną były kable. Na chwile obecną jest rozwaliłem i zamontowałem tak, że mechanik by się złapał za głowę, ale działają. (zamówiłem już nowe). Co do braku prądu wstrzymam się, może to był jednorazowy wybryk gdy wpadłem w dziurę.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Brak prądu w czasie jazdy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.