Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:06
Stukanie przy pełnym samochodzie
Autor Wiadomość
 Krzysko


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 10
Skąd: Mikołów
Wysłany: 18 Luty 2013, 14:52   Stukanie przy pełnym samochodzie

Witam,
już jakiś czas temu szukałem odpowiedzi na moje pytanie na naszym forum jak i na tych "obcych" jednak nigdzie odpowiedzi nie udało mi się odnaleźć.
Otóż sprawa wygląda następująco: gdy moją Corsą B jeżdżę samemu lub z jednym pasażerem, który siedzi z przodu to wszystko jest pięknie i ładnie. Problemy zaczynają się, gdy do samochodu wsiądą 3, 4 lub 5 osób. Wtedy z tylnej części samochodu podczas jazdy słychać stuki podczas jazdy, szczególnie na dziurach. Dźwięk wydobywa się jak gdyby z miejsca, gdzie umiejscowiony jest tłumik. Macie jakieś pomysły co to może być i czy da się to wyleczyć w domowych warunkach tzn. bez kanału na 2 żabach, albo samych klockach podstawionych pod samochód?
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 18 Luty 2013, 17:27   

Miałem podobny problem, był to tłumik. Próbowałem wszystkiego przekręcałem wymieniałem, przy pięciu osobach nadal było to samo, pomogło dopiero gdy wymieniłem amortyzatory i sprężyny z tyłu, po prostu tłumik stukał o belkę, po wymianie nadwozie poszło trochę do góry i po problemie. Tak było u mnie, u Ciebie może być to coś innego. Bez kanału albo podnośnika jedynie na leżąco możesz coś zobaczyć i podziałać.
 
 
     
 vanrafell



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: Rotterdam
Wysłany: 18 Luty 2013, 17:47   

Otwórz bagażnik i od strony tłumika zacznij dociskać samochód w dół z całej siły. Jak będzie szedł za lekko to masz amortyzator do wymiany.
Miałem identyczną sytuacje gdy kupiłem samochód, raz wjeżdżałem na podjazd w Rotterdamie i usłyszałem jeden wielki huk z tyłu i koła już praktycznie tarły o błotniki.
BTW: Amortyzatory i sprężyny wymieniamy parami :)
 
 
     
 holden
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Luty 2013, 18:07   

to co koledzy powyżej piszą lub taka prosta sprawa jak źle zamontowany cybant mocujący tłumik nad tylną belką czasem wystarczy go odwrócić i problem znika
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 18 Luty 2013, 21:45   

Czasem wystarczy też trochę inaczej przekręcić względem siebie rurę i końcowy tłumik. Jak się to montuje to ciężar tych elementów wymusza jakąś pozycję dla nich przy montażu. Trzeba je przekręcić względem siebie trochę i rura oddali się od belki, wtedy problem znika :) No i to co kolega wyżej napisał zwróć uwagę, żeby ten ścisk był jak najdalej od belki i nadwozia. Jak masz dostęp do kanału to wejdź pod auto, a druga osoba niech Ci go rozbuja i znajdziesz skąd te stuki.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ zawieszenia
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.