Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:59
Akumulator - większe gabaryty
Autor Wiadomość
 b157


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: poznan
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 01:59   Akumulator - większe gabaryty

Witam!

Mam problem z porannym rozruchem silnika 1.3cdti jak są ujemne temperatury... podejrzenie pada na akumulator bo mimo, że kręci to wydaje mi się, że robi to trochę za wolno, a ma 8 lat (fabryczny jeszcze).
Zanim kupię nowy chciałbym się upewnić, że to akumulator i mogę pożyczyć na kilka dni na pewno sprawny o rozmiarach 278x175x190.
Orientuje się ktoś czy fizycznie taki akumulator się zmieści do corsy c?
 
 
     
 Zyzio
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 08:07   
   Moje auto: VW Golf 4


Wystarczy że zrobisz pomiar swojego akumulatora i będziesz miał odpowiedź.Pamiętaj że nie może być on za wysoki bo klemy mogą dotknąć maski będzie zwarcie można spalić komputer , maska się "zaspawa" i będzie większy problem.Zwróć jeszcze uwagę po której stronie jest " + " Jak się orientuję to wymiary akumulatora do corsy C to "długość 205mm , szerokość 175mm , wysokośc 175mm"
Ten co chcesz pożyczyć może być za długi i za wysoki.
 
 
     
 b157


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: poznan
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 09:17   

Oryginalny ma 242x175x175... pomiar zrobiłem jedynie miernikiem, 12,6v w stanie spoczynku, do 9v spada podczas rozruchu.
Zdaje sobie sprawę, że może być za długi i za wysoki, dlatego jestem ciekawy czy ktoś już eksperymentował z innymi gabarytami. Po akumulator który mogę pożyczyć musiałbym dość daleko pojechać - tak bym sam po prostu spróbował wsadzić.
W intercars-ie jeden z akumulatorów który jest do corsy C ma rozmiar 242x175x190... jeżeli tam nie ma pomyłki to problem z wysokością odpada, pozostaje jedynie długość
 
 
     
 Zyzio
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 09:44   
   Moje auto: VW Golf 4


Jak możesz to podjedź sobie do intercars-u i zapytaj sprzedawcę czy można zrobić przymiarkę akumulatora. Ja u siebie tak zrobiłem tylko że nie był to intercars a zwykły sklep z akumulatoramai.Zwórć ewentualnie uwagę na datę produkcji akumulatora żeby takowy za długo nie leżał w sklepie na półce bo jak wiadomo zasiarcza się.
 
 
     
 b157


Informacje
Wiek: 40
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: poznan
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 10:41   

Tylko, że na razie nie chciałbym kupować bo 100% pewności nie mam, że to wina akumulatora. Jak podjade do sklepu z aku i powiem, że chce przymierzyć większy i dajmy na to, że będzie pasował to co powiem sprzedawcy? :) że rozmyśliłem się...

Jeszcze jedno pytanie jak już zacząłem wątek.
Czy jest możliwe, że aku daje radę kręcić rozrusznikiem ok 2-3 min równo, ale mimo wszystko prąd rozruchowy jest za mały i samochód nie odpala? Po ok 2-3 min kręcenia dopiero mi auto w ujemnych temperaturach zapala (oczywiście są przerwy w "piłowaniu", ale podaje czas sumaryczny, cała procedura odpalania trwa do 10min).
Problem się zaczął miesiąc temu - raz nie mogłem odpalić, a po 3 próbach aku padł... naładowałem i jeżdzę, ale mam wrażenie, że od tego czasu wolniej kręci i przez to w ujemnych temp jest problem z rozruchem. Ponoć 1.3 cdti potrzebuje porządnie zakręcić żeby odpalić. Jak już zapali to wszystko ok, pracuje równo, nie dymi - jak gdyby nigdy nic. Jak wstawie auto do garażu (temp ok +10 - +12) to zapala rewelacyjnie. Świece żarowe sprawdzone przyłożeniem +12v z aku - ładnie iskrzą. W zeszłym roku najmniejszych problemów z odapalaniem nie było.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 13:32   
   Moje auto: AG Z14XEP


oczywiście może tak być, że kilka minut kręci równo, ale za słabo - w przypadku gdy aku ma za dużą rezystancję wewnętrzną. Sprawdź czy elektrolit pokrywa żeberka w aku - jeśli nie, to dolej wody destylowanej i pod prostownik. Po naładowaniu sprawdź czy coś się zmieniło.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.