Wysłany: 8 Styczeń 2013, 00:02 Brak sygnału z komputera i nierówna praca.
Witam.
Posiadam Corsę 1.0 12V z 2000r. i za chiny w żadnym serwisie nie mogą się połączyć z komputerem. Jedyne co widzą to sterownik immo.
Chciałem podłączyć się do komputera z powodu nierównej pracy silnika na niskich obrotach. Świece, filtry, listwa z cewkami, silnik krokowy, sonda lambda są nowe + wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę lecz nic to nie dało. :smutas: Kontrolka check się nie pali.
Spotkał się już ktoś z was z takim czymś ?
Jakieś rozwiązania ?
Z góry dzięki!
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 07:23
Moje auto: AG Z14XEP
po tych wymianach musisz połączyć się z kompem i zrobić adaptację nastaw podstawowych.
Jeżeli nie możesz się połączyć ze sterownikiem, to musisz ręcznie sprawdzić czy pin 7 gniazda OBD jest fizycznie połączony z odpowiednim pinem w sterowniku ( czy kabel jest cały). w tej chwili nie pamiętam który pin. sterownik to bosh motronic m1.5.5, wieczorem napisze który pin.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 15:58
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Sprawdź przewody masowe instalacji silnikowej , choć na 90% jest padnięty sterownik silnika.
Miałem niemal podobny przypadek , ze sterownikiem silnika można było się skomunikować po wyjęciu przekaźnika (jeśli dobrze pamiętam) pompy paliwa.
Dodam tylko że jak już udało się połączyć to sterownik wyrzucał awarię wielu elementów osprzętu.
Jeśli masz możliwość to pożycz sterownik silnika, podłącz go i bez próby odpalenia ( bo i tak nie odpali przez nieskonfigurowane immo) i sprawdź połączenia ze sterownikiem silnika.
Moduły są raczej drogie tym bardziej te z immo i kluczykami a pożyczyć nie mam od kogo. Też podejrzewałem że może to być wina modułu ponieważ jak go kupiłem to dyndał sobie on na pompie od hamulców przymocowany był tymi plastikowymi opaskami. Oczywiście po kupnie zamontowałem go tam gdzie być powinien.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 18:38
Moje auto: AG Z14XEP
Mateo napisał/a:
Ok dzięki.
A najbardziej zaskakujące jest to że check się nie pali.
zakładając że ECU sprawny, to może tak to wyglądać że MIL nie świeci, obroty wariują, bo sygnały z wymienionych czujników są, a w pamięci ma wartości oczekiwane jeszcze z tych starych czujników, więc może być tak, że np Ecu 'myśli' iż wciskasz gaz na jałowym - to tak mówiąc obrazowo.
a ze sprawdzeniem masy na bloku silnika pomysł jak najbardziej w porządku, też mi to przyszło do głowy rano.
na początek sprawdzenie masy (bo to najłatwiej - poprowadź masę od aku do obudowy ECU), potem przewód od ECU do OBD
jeszcze dla pewności bezpieczniki posprawdzaj.
pin w ECU: B11 -> ECU WIRING
odszukaj na tej stronie M1.5.5 lub X12XE.
Spróbuj odpiąć zawór EGR i zobacz czy obroty się uspokoją, miałem tak samo wymieniłem te same rzeczy które opisałeś, a dopiero po odpięciu EGR się uspokoiło, następnie go wyczyściłem i jest spokój.
Tylko że u mnie tak jak by nie za każdym razem palił na jakimś cylindrze na wolnych obr.
Jak zrobi się cieplej to pokombinuję coś z tym ECU bo na razie garaż zawalony. ;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum