Wysłany: 7 Styczeń 2013, 12:20 Problemy z obrotami
Witam
Wiem że jest wiele tematów podobnych do mojego ale chciałem tutaj opisać mój problem
Otóż, posiadam corse B rocznik 1997 silnik 1200 mam ją od 4 lat. Problemy z nią zaczeły się dopiero w tym roku: wymieniłem pompę wody, rozrząd(cały), czujnik przepustnicy (ten w monowtrysku) silniczek krokowy oraz czujnik temperatury silnika ten za skrzynia biegów. Wszystkie moje problemy znikły prócz jednego...silnik krokowy. Kupiłem zamiennik w sklepie Opla z częściami zamiennymi (45zł wtedy) nadal miałem wrażenie że nierówno chodzi, więc kupiłem lepszy (100zł) problem nadal był wstawiłem więc taki mały bajer jakim jest licznik z obrotomierzem, i faktycznie obrotomierz pokazywał nierówne obroty, ostatnio ponownie kupiłem krokowca w sklepie opla wymieniłem i problem jest ten sam. Niedawno byłem u elektryka (problem z klaksonem wtedy -już rozwiązany) przy okazji sprawdził on na komputerze i dostałem kartkę z treścią:x12sz -sterowanie silnikiem biegu jałowego zalecił on wtedy wymianę krokowca dlatego też tak zrobiłem tydzień temu. Problem niestety nie znikł. Chciałem się was spytać zanim wydam kolejne ciężkie pieniądze bo może ktoś wie co jest przyczyna: a oto objawy: ciągle zapala mi sie check oraz obroty lekko faluja jak stoję tak o połowę kreski. Dodatkowo jak dla mnie (choc mogę sie mylić) na luzie obroty sa za duże. Oto zdjęcie wykonane podczas postoju dziś rano (zrobione na ciepłym silniku po przejechaniu 40km-tak samo jest z obrotami po odpaleniu)
Prosze o pomoc co jeszcze w tym aucie moze być nie tak!
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 13:50
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Po pierwsze odczytaj błędy , powinny być w pamięci sterownika silnika , jeśli nie potrafisz odczytać to udaj się do kogoś kto potrafi to zrobić.
Przyczyną utrzymywania się podwyższonych obrotów może być nieszczelność któregoś z wężyków na kolektorze dolotowym (inaczej mówiąc : lewe powietrze) .
Zweryfikuj stan wężyka map sensora (czarna kostka na grodzi) , sprawdź przyłącza kontowe plastikowych wężyków (czasem pękają) gdy skończą się pomysły to na próbę odłącz serwo i zatkaj przewód od strony kolektora.
Jeśli chcesz żeby obroty nie falowały po pierwsze silniczek krokowy kup oryginalny, po drugie jaki model masz silnika x12sz, czy c12nz? Jeśli x12sz to zawór EGR może być do czyszczenia, spróbuj go odpiąć i zobacz czy problem nadal jest.
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 19:23
Moje auto: Corsa A 20SEH
19dawid45, Jeśli dostałeś kartkę z wydrukiem iż jest złe sterowanie silnika biegu jałowego, to możesz mieć uszkodzoną wiązkę,zaśniedziało złącze komputera,trzeba by było sprawdzić przejścia obwodów.Nie kupuj kolejnego silniczka krokowego bo to nic nie zmieni,jeśli nie umiesz sobie z tym poradzić zleć to jakiemuś elektrykowi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum