Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:22
Problemy z obrotami
Autor Wiadomość
 19dawid45


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 12:20   Problemy z obrotami

Witam
Wiem że jest wiele tematów podobnych do mojego ale chciałem tutaj opisać mój problem
Otóż, posiadam corse B rocznik 1997 silnik 1200 mam ją od 4 lat. Problemy z nią zaczeły się dopiero w tym roku: wymieniłem pompę wody, rozrząd(cały), czujnik przepustnicy (ten w monowtrysku) silniczek krokowy oraz czujnik temperatury silnika ten za skrzynia biegów. Wszystkie moje problemy znikły prócz jednego...silnik krokowy. Kupiłem zamiennik w sklepie Opla z częściami zamiennymi (45zł wtedy) nadal miałem wrażenie że nierówno chodzi, więc kupiłem lepszy (100zł) problem nadal był wstawiłem więc taki mały bajer jakim jest licznik z obrotomierzem, i faktycznie obrotomierz pokazywał nierówne obroty, ostatnio ponownie kupiłem krokowca w sklepie opla wymieniłem i problem jest ten sam. Niedawno byłem u elektryka (problem z klaksonem wtedy -już rozwiązany) przy okazji sprawdził on na komputerze i dostałem kartkę z treścią:x12sz -sterowanie silnikiem biegu jałowego zalecił on wtedy wymianę krokowca dlatego też tak zrobiłem tydzień temu. Problem niestety nie znikł. Chciałem się was spytać zanim wydam kolejne ciężkie pieniądze bo może ktoś wie co jest przyczyna: a oto objawy: ciągle zapala mi sie check oraz obroty lekko faluja jak stoję tak o połowę kreski. Dodatkowo jak dla mnie (choc mogę sie mylić) na luzie obroty sa za duże. Oto zdjęcie wykonane podczas postoju dziś rano (zrobione na ciepłym silniku po przejechaniu 40km-tak samo jest z obrotami po odpaleniu)
Prosze o pomoc co jeszcze w tym aucie moze być nie tak!




Uploaded with ImageShack.us
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 13:50   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Po pierwsze odczytaj błędy , powinny być w pamięci sterownika silnika , jeśli nie potrafisz odczytać to udaj się do kogoś kto potrafi to zrobić.
Przyczyną utrzymywania się podwyższonych obrotów może być nieszczelność któregoś z wężyków na kolektorze dolotowym (inaczej mówiąc : lewe powietrze) .
Zweryfikuj stan wężyka map sensora (czarna kostka na grodzi) , sprawdź przyłącza kontowe plastikowych wężyków (czasem pękają) gdy skończą się pomysły to na próbę odłącz serwo i zatkaj przewód od strony kolektora.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 17:26   

być może czujnik przepustnicy jest źle zamontowany
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 19:05   

Jeśli chcesz żeby obroty nie falowały po pierwsze silniczek krokowy kup oryginalny, po drugie jaki model masz silnika x12sz, czy c12nz? Jeśli x12sz to zawór EGR może być do czyszczenia, spróbuj go odpiąć i zobacz czy problem nadal jest.
 
 
     
 dzyna2000



Informacje
malopolskie

Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 19:23   
   Moje auto: Corsa A 20SEH


19dawid45, Jeśli dostałeś kartkę z wydrukiem iż jest złe sterowanie silnika biegu jałowego, to możesz mieć uszkodzoną wiązkę,zaśniedziało złącze komputera,trzeba by było sprawdzić przejścia obwodów.Nie kupuj kolejnego silniczka krokowego bo to nic nie zmieni,jeśli nie umiesz sobie z tym poradzić zleć to jakiemuś elektrykowi.
 
 
     
 19dawid45


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 23:02   

Czyli tak jak myślałem najlepiej dac elektrykowi...mogą być jakies konsekrwencje jazdy z 2-3 miesiące z takim problemem?
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 21:07   

Na pewno przy wyższych obrotach będziesz miał większe spalanie, a tak po za tym przez 2-3 miesiące nic poważnego nie powinno się stać.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 21:55   

za bardzo nie ma się co stać...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Problemy z obrotami
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.