Przesunięty przez: Kaszubski
20 Marzec 2016, 10:57
podłączenie elektronicznego termometru
Autor Wiadomość
 kielon


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: WU
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 19:38   podłączenie elektronicznego termometru

Witam,

Zwracam się z pytaniem do ludzi obytych w temacie corsy. Otóż moja corsa posiada instalację LPG, która wymusza przełączenie na gaz, gdy obroty silnika są wyższe niż... (nie wiem ile bo nie ma obrotomierza). Niestety ostatnio często się zdarza, że żona jeżdżąc autkiem chce np. dosyć sprawnie włączyć się do ruchu zaraz po odpaleniu silnika, instalacja przełącza się na gaz i zamarza parownik. Chciałbym założyć termometr elektroniczny, który pokazałby aktualną temperaturę płynu chłodzącego, taki jak na obrazku

Zastanawiam się tylko, gdzie podpiąć czujnik. I właśnie w tym temacie prosiłbym Was o pomoc.

A propos to jestem w szoku, że opel zastosował oryginalnie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wyskalowany praktycznie tylko między 90 a 100 stopni.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 17:40   

hmm z tyn wskaźnikiem to masz racje praktycznie widać ja wskoczy gdzieś na 80-85 stopni no ale cóż taki jest

Co do termometru no szczerze mówiąc to ciężko jest cokolwiek powiedzieć może daj link do aukcji to bliżej będzie można się przyjrzeć temu urządzeniu, widzę jaki czujniczek coś w tym stylu ale nie wiadomo czy jest nagwintowany czy co ciężko mi coś powiedzieć... chyba że ktoś z forum takie coś już montował
 
 
     
 kielon


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: WU
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 21:52   

Oto link do aukcji: http://allegro.pl/termome...2910927733.html

Umiejscowienie bym jakoś ogarnął ale ciągle się zastanawiam, gdzie umieścić czujnik, żeby był w miarę rzetelny odczyt temperatury. Szukałem na różnych forach ale chyba nikt tego nie robił.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 13:24   

MIERNIK ZNAJDUJE ZASTOSOWANIE W MONITOROWANIU TEMPERATURY - W AKWARIUM, LODÓWCE, MAGAZYNIE, POKOJU, SZKLARNI, CENTRALNYM OGRZEWANIU, PIECYKACH ITP


Taki jest opis w aukcji nie wiem czy to w naszym przypadku zda egzamin poszukaj lepiej czegoś bardziej sprecyzowanego pod kątem auta
 
 
     
 kielon


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: WU
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 13:38   

W aukcji jest informacja, że termometr jest do 150 stopni, więc spokojnie da radę. Szczerze mówiąc to nie widziałem żadnego termometru dedykowanego do aut.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 16:32   

nie chodzi o to czy wytrzyma tylko konstrukcyjnie nie bardzo jest możliwe zamontowanie SONDY.

Gdzie sobie tą sondę wrzucisz? przed termostat i wywiercisz dziurę w obudowie na przewód i puścisz go luzem? Czy może przewód przedziurawisz gumowy...

Jak dla mnie to ewentualną opcją jest wywiercić dziurę na tą sondę w odpowiednim miejscu tak aby stykała się z cieczą. znaczy się w małym obiegu gdzieś gdzie jest to możliwe, nagwintować sondę nagwintować otwór i jedynie połączenie gwintowe, przelecieć gwint na sondzie jakimś silikonem ale to też nie wiem czy to zda egzamin czy układ bd szczelny
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 18:50   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


w chłodnicy wywiercić otwór, w jego okolicy naspawać tuleję z drobnym gwintem. W tulei wykonać dwa wgłębienia na oringi uszczelniające (stykające się z sondą). Na sondę dobrać odpowiednią nakrętkę z odpowiednim otworem i konkretnym uszczelnieniem. Przewód sondy należałoby wykonać jako rozłączny blisko samej sondy.
Aczkolwiek nie gwarantuję powodzenia temu pomysłowi. Koszt wykonania może przekraczać cel i funkcjonalność - reasumując - nie opłaca się.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 19:19   
   Moje auto: AG Z14XEP


jeśli chodzi o miejsce montażu, to proponowałbym wyjście z EGR, przed zaworem nagrzewnicy, ale zdaje się że to nie w tym silniku...
Nie lepiej zrobić układ termometru wykorzystujący termistory już obecne w aucie? Byłoby bezboleśnie jeśli chodzi o montaż... Jakby co to pisz na priv, chętnie coś zaprojektuję.
ewentualnie taki przerobić nieco (nie wiem czy ten konkretnie jest na termistor NTC, ale taki za 75-80zł podają że jest i wtedy można pogrzebać przy nim by korzystał z NTC zamontowanych w aucie :piwko: ).

Dudu, autorowi raczej chodzi o dolny zakres temperatur (zanim termostat się otworzy), więc mierzenie płynu w chłodnicy raczej nie zda tu egzaminu.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 20:59   

no bo to przecież od 92 stopni będzie pokazywało
 
 
     
 kielon


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: WU
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 23:05   

Milion napisał/a:
Nie lepiej zrobić układ termometru wykorzystujący termistory już obecne w aucie?


To by było najlepsze tylko obawiam się, że ten czujnik, który jest wykorzystywany do uruchomienia wskazówki na desce zaczyna działać od wysokich temperatur. Ale jeśli jesteś w stanie zaprojektować taki układ to jestem otwarty na propozycje :)
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 4 Styczeń 2013, 14:19   
   Moje auto: AG Z14XEP


mylisz pojęcia, to że wskaźnik pokazuje od 90 do 110, to wynika bardziej z konstrukcji układu pomiarowego, a nie samego elementu pomiarowego (termistor NTC). Sam termistor śmiało można wykorzystać do pomiaru dużo szerszego zakresu temperatury.
Chyba już nawet wiem jak :)
 
 
     
 kielon


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: WU
Wysłany: 4 Styczeń 2013, 14:28   

Mój guru :) to jeśli miałbyś czas i chęć podzielić się swoim pomysłem to z niecierpliwością będę czekał na info
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 4 Styczeń 2013, 15:27   
   Moje auto: AG Z14XEP


pomysł całkiem prosty (jak dla elektronika ;) ):
w miejsce podłączenia kabelka do czujnika w aucie (zazwyczaj wsuwka) podpinasz się wtórnikiem napięcia ( by nie zakłócać danych dla kompa i/lub wskaźnika) i mierzysz napięcie (np mikrokontrolerem), odpowiednio przeliczasz i wyświetlasz na wyświetlaczu :)
wadą może się okazać niska dokładność przy niskich temperaturach.
Albo inaczej: zależy na czym bardziej Ci zależy: na pomiarze niskich temperatur (np 10 - 50'C) czy na upartego w pełnym zakresie? Im szerszy zakres, tym niższa dokładność w dolnym jego zakresie. Ale i na to jest remedium - droższy procek z wbudowanym wzmacniaczem na wejściu i odpowiednie jego oprogramowanie. Tak czy inaczej dane z takiego pomiaru raczej będą poglądowe aniżeli przyjmować je za pewnik co do 1'C
(taki urok pomiaru temp w ten sposób).

Jeśli chcesz, to na priv sprecyzuj czego dokładnie oczekujesz, zrobię Ci kosztorys takiego projekciku.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » podłączenie elektronicznego termometru
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.