Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 17:31
sportowy kolektor + tłumik końcowy co 1.4 16v
Autor Wiadomość
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 21:45   sportowy kolektor + tłumik końcowy co 1.4 16v

Witam. Ostatnio pomyślałem sobie o wydechu sportowym. I chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy. Mam Corsę z silnikiem 1.4 16V 90KM. Może to nie wyścigówka ale już jakieś przyspieszenie ma:) Zainteresował mnie sportowy kolektor wydechowy. Kolega mi mówił, że taki kolektor może sporo poprawić osiągi autka poprzez lepsze odprowadzanie spalin. Teraz mam wydech fabryczny ale zamiast katalizatora mam strumienicę. Napotkałem coś takiego : http://allegro.pl/sportow...2828463461.html i moje pytanko: (bo wolę zapytać kogoś kto ma jakieś pojęcie niż wierzyć w to co piszą sprzedawcy..)

Jak taki kolektor może wpłynąć na poprawę osiągów? Ile koni może dodać i czy nie wzrośnie od niego spalanie?

Zainteresował mnie także tłumik końcowy sportowy dedykowany. Jak on może poprawić osiągi autka?

zastanawia mnie czy kupno kolektora (ok. 800 zł lub więcej) i tłumika (ok. 400 lub więcej) wpłynie ogólnie na moc i spalanie i czy jest warto wydawać tyle kasy.

Napisałem tego posta bo nie znalazłem posta o kolektorze. Pozdrawiam i Wesołych :)
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:09   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


plucik4, kolektor 4-2-1 (lub ostatecznie 4-1). rurowy (nie odlew), średnica nie większa jak 2 cale (osobiście do tego silnika nie przekraczałbym 50mm średnicy wewn, aby zbyt nie odprężać silnika). Oczywiście warto zadbać o "czystość" prześwitu, czyli po uspawaniu kolektora należy wygładzić ewentualne niedoskonałości prześwitów kanałów na flanszy kolektora. Do tego odpowiedniej średnicy i długości plecionka, przelot środkowy i przelot na końcu (lub komorowo-przelotowy tlumik, aby nie było za głośno). Na kolektor daj bandaż termiczny, aby temperatura "została" w kolektorze - usprawni to przepływ spalin. No i oczywiście zapomnij o "katach" , bo jeśli to ma być "dostępna" finansowo opcja to kupno sportowego "kata" odpada :)
To co pokazałeś na fotce to typowy "chinol" sprawdzi się, ale można taniej uspawać własny o dowolnej średnicy. Nie będzie taki ładny, ale po co ma być ładny jak i tak trza go owinąć,. :)
Spalanie wzrośnie, ale bardziej od tego , że zaczniesz bardziej "butować" auto :) a poważnie .. to niewiele jeśli w ogóle. Sam wydech to nie wszystko, skoro chcesz robić "dół" to zrób i "górę" czyli dolot .. Proste CAI da radę . (na gładkich rurach - nie na tej "kupie" co dają w zestawach zrób "se" sam .. czyli nie na karbowanej rurze.) Wydech i dolot mogą dać kilka KM.. ale najważniejsze, że dodadzą "niuta" i to powinno być czuć pod nogą .. oczywiście przy tym silniku (bez strojenia, bez ruszenia rozrządu, bez zmiany wtrysków itp) nie spodziewaj się cudów. Deklarowane 15% od mocy 90KM .. to raczej "bajka" .. obstawiam że nie przekroczysz 100KM ..
 
 
     
 mds


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 28
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 09:29   

jeśli chcesz mieć przyrost mocy to jak kolega pisał zrób też dolot, przy wydechu możesz kupić takiego chinola lub poszukać czegoś markowego, np lexmaul (ebay.de) ale sam kolektor to początek, do tego trzeba zrobić nowy cały układ wydechowy, np 2cale po całości i tłumik końcowy, katalizatory sobie odpusc, tlumiki komorowe tez bo go zamulisz, albo cicho albo szybko, ale na samych kolektorach nie oczekuj mega przyrostow i konkretnych KM i Nm...
jak modzic to albo grubo z glowica i obrobka jej, airboxem a'la mantzel, albo zaloz sobie koncowy buczacy i nic wiecej... albo zmien silnik na 2.0 ;)
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 09:35   

No to faktycznie mało opłacalne. Trzeba by wydać kupę kasy a i tak nie przekroczę 100 KM. Chyba sobie odpuszczę bo spawacz ze mnie żaden a w silniku wolałbym nie grzebać. Zakupię może sobie jedynie końcowy dla ładnego brzmienia:) a jeśli chodzi o filtr powietrza: Stożek (cały dolot) czy wystarczy panelowy k&n taki: http://moto.allegro.pl/fi...2832908624.html ?
znalazłem jeszcze taki kolektor http://allegro.pl/kolekto...2890222806.html
pasowałby?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 14:59   

Szczerze mówiąc wydech wydechem zostawiłbym to na później.

Na początek w małych kosztach proponuję kupić kolektor dolotowy, w naszych cb 1.4 16V droga dolotu jest strasznie długa (słyszałem gdzieś że ten silnik był ponoć montowany w jakichś lotusach i charakteryzował się dużo większą mocą, X14XE to podobno to samo tylko że na innym osprzęcie i z mniejszą mocą ograniczoną miedzy innymi właśnie długą drogą dolotu)

http://allegro.pl/powerbo...2890872248.html

LUB 2 AUKCJA

http://allegro.pl/powerbo...2875623284.html

To jest typowy tzw Mantzel tylko że nie oryginalny po prostu zrobiony samemu, też mógłbyś sobie to zrobić gdybyś miał możliwości ale po co się z tym bawić jak w dobrej cenie można to nabyć.

Czytałem dość dużo na ten temat i też zamierzam to kupić z tego co piszą chłopaki na forach to naprawdę przynosi efekty i jest szansa na przyrost mocy nawet do 20km a zależy to UWAGA TU CIEKAWOSTKA: PODOBNO NAJWIĘKSZY PRZYROST MOCY CZYLI TE~20KM WYSTĘPUJE ALE WŁAŚNIE NA SERYJNYM WYDECHU.

Oryginalna puszka (kolektor dolotowy) MANTZEL można nabyć ale za jakieś 700-900pln więc nie ma to sensu skoro to jest to samo.

Polecam ci to bo to jest podstawa od czego trzeba zacząć w tym silniku nie kombinując z jakimiś głowicami itp itd bo to już jest inna kategoria i bardziej kosztowna.

Do tego EWENTUALNIE jakbyś chciał to co powiedział użytkownik scubzik proste i krótkie! CAI-czyli filtr powietrza który będzie zasysał ZIMNE powietrze połączany z przepustnicą gładkimi rurkami.

Ale to proponuję później zacznij od Powerboxa ala mantzel najlepsze najtańsze i podobno naprawdę skuteczne a poza tym tak jak wspomniałem podstawa przy naszym motorze.

Hmmm i skoro ten nasz mantzel miałby kosztować około 300pln warto jechać schamować corsę zobaczyć ile ma mocy przed i po założeniu powerboxa żeby widzieć na czym się stoi czyli tu jeszcze koszta hamowni no ale to jedynie wtedy wszystko ma ręce i nogi i jest sensownie bo wiemy co i jak. Ewentualnie później kombinować z jakimś kolektorem wydechowym itd.
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 19:48   

a jak ze spalaniem z tym powerboxem?
 
 
     
 mds


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 28
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 20:08   

czy mogę wiedzieć dlaczego mój post został usunięty?

generalnie sam powerbox nie zwiększy zbytnio mocy, może nawet zamulić samochód, bo to trzeba wystroić po założeniu
wg mnie jak już się bawić to na całego i robić i dolot i wydech cały a nie troche zacząć i nie mieć żadnego efektu...
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 22:40   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


plucik4, co do filtra .. to stożek zawsze da Ci lepszy przepływ niż zwykły, nawet lepszy , ale zabudowany filtr.. Oczywiście nie mówię tu o ekstremalnych przykładach. Dobrze zrobiony dolot na "gładkiej" rurze będzie ok .. nawet przysłowiowa "kibelrura" da radę bardzo ładnie:)
Do tego wydech i git .. z tym, że o ile CAI to raczej niewielki wydatek to wydech to już jest kawałek monety. Sądzę, że dolot zrobisz najtaniej (z tanim stożkiem) za ok 100zł ... może mniej na kibelrurze .. a w wydech "włożysz" min 600-800zł... + kolektor.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 12:25   

mds napisał/a:
czy mogę wiedzieć dlaczego mój post został usunięty?

generalnie sam powerbox nie zwiększy zbytnio mocy, może nawet zamulić samochód, bo to trzeba wystroić po założeniu
wg mnie jak już się bawić to na całego i robić i dolot i wydech cały a nie troche zacząć i nie mieć żadnego efektu...





poczytaj o tym skoro chłopaki piszą że to wkładają hamują przed i po i jest wzrost mocy to chyba tak jest
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 16:04   

No powiem Ci Yogi, że bardzo mnie zainteresował ten powerbox. Ale martwi mnie jedynie kwestia montażu jeśli już bym się miał na taką przeróbkę zdecydować. Nie wiem jak będzie wyglądać sprawa z całą przepustnicą i silniczkiem krokowym. Na zdjęciu przepustnica jest zaraz przed powerboxem. Nie wiem czy mi się to tak zmieści i trzeba by chyba jakąś dłuższą linkę od gazu. No i czy ja dam radę samemu to założyć. W naszych silniczkach przepustnica jest schowana dość głęboko (już na nią powyzywałem kilka razy wymieniając krokowca:) ) a ta rura idąca do niej od spodu to ta która idzie do filtra powietrza? Zakładając powera musiałbym więc tej rury się pozbyć i zmienić miejsce przepustnicy? Mam rację?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 18:08   

Tak ta rura idzie od filtra więc sam widzisz jak długą drogę ma powietrze zanim dojdzie do kolektora a później do głowicy :)

Co do linki to nie wiem jakby się to miało nie robiłem tego no ale tak jak widzisz przepustnica jest w innym miejscu no i przewody trzeba puścić inaczej (ale chyba nie trzeba przedłużać)

Ogólnie jak jesteś trochę ogarnięty w mechanice to nie ma się czego bać trzeba odkręcać i działać :)
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 19:11   

No to faktycznie długa droga. Mechanik ze mnie żaden:P ale sprawa nie wydaje się być trudna, więc powinienem dać sobie radę. Chyba zakupię sobie coś takiego na wiosnę razem z dolotem. Jedna rzecz mnie tylko trapi. Jedni mówią, że x14xe trzeba będzie stroić a drudzy nie. Nie wiem gdzie i za ile można zrobić takie strojenie. Póki co, w styczniu czeka mnie montaż wspomagania elektrycznego i wymiana przednich amortyzatorów oraz drążków:) więc będzie co robić :P
Jak planujesz też to założyć i uda Ci się zrobić to przede mną to daj proszę znać jak efekty:)
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 19:37   

no są takie opinie ale skoro kilka osób mówi stanowczo że się to wrzuca i jest przyrost bo to robili i tak wyszło to chyba tak jest myślę ze to jest bardziej wiarygodna opinia niżeli słuchać tych którzy tego nie robili a gadają bo tak im się wydaje...

ok
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 19:42   

a może po prostu po strojeniu działa to jeszcze lepiej?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 19:46   

no nie wiem zazwyczaj poprzez strojenie podnosi się osiągi więc takie zjawisko mogłoby wystąpić :D

Tak jak mówie powerbox przy tym silniku to podstawa jak chcesz podnosić moc
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 08:51   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


jak chcesz wystroić auto .. to przydałby się jakiś "świniak" .. Chyba że kompy oplowskie przyjmują zmiany .. airbox sam z siebie powinien dać radę .. a zmiany w dawce powietrza odczyta przepływka .. Strojenie to raczej po zmianie wydechu i ew. zmianie wtrysków i pompy paliwa (żeby nie zalewało)
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 16:36   

scubzik napisał/a:
jak chcesz wystroić auto .. to przydałby się jakiś "świniak" .. Chyba że kompy oplowskie przyjmują zmiany .. airbox sam z siebie powinien dać radę .. a zmiany w dawce powietrza odczyta przepływka .. Strojenie to raczej po zmianie wydechu i ew. zmianie wtrysków i pompy paliwa (żeby nie zalewało)




Ten silnik nie ma przepływomierza

No tu masz racje strojenie to już po jakichś większych działaniach aby nie zalewało albo żeby tłok nie spłyną :D
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 16:51   

no tak, racja:P a powiedzcie mi czy stożek albo taki kolektor mogą skrócić żywotność silnika? Bo na spalanie to raczej nie powinny wpłynąć?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 17:28   

jak bd miał jakiś stożek słaby stary czy cos w tym stylu to bd zasysał brudne powietrze no i może

a kolektor no to nie no niby czemu
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 19:45   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


Yogi97037 napisał/a:
Ten silnik nie ma przepływomierza
to nie ma problemu

co do żywotności .. to każde podwyższenie mocy skraca żywotność... ale , coś za coś . .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » sportowy kolektor + tłumik końcowy co 1.4 16v
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.